Content marketing – gdzie znaleźć inspiracje?

Content marketing to marketing treści

Praca copywritera przypomina trochę zawód rzemieślnika. Mimo to ci, którzy mają okazję często pisać, dobrze wiedzą, że nie zawsze da się wyprodukować tekst na zawołanie. Co wtedy robi osoba, która odpowiada za content marketing? Siada do innego zadania lub szuka inspiracji. Gdzie? Oto kilka miejsc, w których może je znaleźć:

Pomysły w sieci

Internet to źródło wielu dobrych konceptów – mniej je na oku, wymyślając własne. Widzisz gdzieś ciekawie ujęty temat artykułu, interesującą infografikę, inspirujące zdjęcie? Zapisuj takie miejsca i zbieraj je, aby w momencie twórczej posuchy móc się nimi wspomóc. Wkrótce zbierzesz imponującą kolekcję wielu drobnych pomysłów, z których będziesz mógł utworzyć własny projekt. Ponieważ znalezienie jednej zakładki wśród setek zapisanych może sprawić niemały problem, skorzystaj z programów lub platform, które ułatwią Ci to zadanie. W zbieraniu i porządkowaniu pomysłów, również tych wzbogacających content marketing, pomoże Ci na przykład Pinterest.

Konferencje naukowe TED

Ich motto jest proste – TED służy temu, by popularyzować „idee warte rozpowszechniania”. Na głównej stronie tej inicjatywy można znaleźć bogaty zbiór krótkich, energicznych przemówień, wśród których każdy znajdzie coś dla siebie. Wiele z nich, także te poświęcone umiejętności pisania i content marketingowi, w polskim tłumaczeniu można znaleźć tutaj.

Twierdzisz, że nie masz czasu na wysłuchiwanie naukowego bełkotu, który trwa godzinami? To dobrze – my też nie. To, co wyróżnia TED od innych konferencji naukowych to dynamizm wypowiedzi. Prezentacje angażują publiczność i są treściwe – każdy prelegent ma maksymalnie 18 minut na to, by oddać swoją myśl lub ciekawą koncepcję. To sprawia, że prowadzący nie mają czasu na wypowiedź o niczym.

Działania konkurencji

Content marketing wymaga różnorodnych działań. Nieraz trudno wpaść na dobry pomysł, szczególnie kiedy już dłuższy czas siedzisz w jednej branży. Wtedy z pomocą przyjść Ci może… tak, konkurencja. Przejrzyj się temu, jak ona podeszła do interesującego Cię tematu. Zbadaj także działania konkurentów prowadzących firmy za granicą – wielkie koncerny i firmy z wieloletnim doświadczeniem przetestowały już wiele wariantów działania, a Ty możesz nauczyć się czegoś z ich wniosków. Nie zagalopuj się jednak przesadnie – uważaj, by nie przekroczyć granicy pomiędzy luźnym inspirowaniem się a plagiatem. Czerp natchnienie z różnych pomysłów i stwórz z nich coś własnego, twór o jednostkowym charakterze.

Content marketing

Blogi branżowe

Znajdziesz na nich sporą dawkę specjalistycznej wiedzy, a także nowości w branży, dzięki którym będziesz na bieżąco. Takie miejsca w sieci mogą także podsunąć Ci nowe pomysły i rozwiązania, które przydadzą się w pracy nad tworzeniem koncepcji content marketingu i jej stopniowym wdrażaniu.

Czasem wystarczy odpoczynek

Jeśli próbujesz się zainspirować i nijak to wychodzi, być może przyczyna leży w czym innym. Czasem przed stworzeniem dobrego tekstu powstrzymuje nas coś innego – na przykład zwyczajne i przyziemne zmęczenie. Znajdź czas, by „przewietrzyć” głowę – odpocznij, odejdź na chwilę od komputera. Zaparz sobie dobrą kawę lub po prostu przejdź się po biurze lub pokoju, by rozprostować nogi. Czasami nawet dwie minuty spędzone na takich czynnościach sprawiają, że z powrotem możesz usiąść do tworzenia tekstu.