Reklamy PPC

Facebook Ads

Reklama na Facebooku pozwala Ci zwiększyć sprzedaż poprzez dotarcie do precyzyjnej grupy docelowej.

Reklama na Facebooku

Dlaczego Facebook

Facebook został założony w 2004 roku przez wtedy zaledwie 19-letniego Marka Zuckerberga. W czerwcu 2017 roku osiągnął on globalnie rekordową liczbę 2 miliardów użytkowników.
Również w Polsce cieszy się wielkim powodzeniem – konto na tym portalu ma już około 16 mln obywateli. Przy tak dużej grupie odbiorców, nie dziwi fakt, że marki komunikują się z potencjalnymi i obecnymi klientami za pomocą Facebooka, a reklamy w tym serwisie to bardzo częsta forma promowania swoich produktów lub usług. Warto jednak pamiętać, że Facebook to nie tylko strona internetowa, ale obejmuje ona całą grupę aplikacji m.in. Instagram, Messenger i Audience Network. Wszystko to otwiera coraz więcej kanałów ewentualnej promocji. Delante pomoże Ci w przygotowaniu skutecznych kampanii Facebook Ads z wykorzystaniem pełnych możliwości tego niezwykłego portalu.

Kilka słów o Facebook Ads

Aby zacząć przygodę z reklamami w tym serwisie społecznościowym, warto uświadomić sobie, że Facebook to cała grupa aplikacji (o czym wspomnieliśmy wyżej). Na każdej z nich występuje wiele typów reklam, mają one jednak podobny schemat.

Facebook Ads składa się z dwóch części:

  1. Formatu (czyli jej wyglądu).
  2. Miejsca jej publikacji.

Formaty reklam, które możesz wybrać to między innymi: obraz, wideo, kolekcja, pokaz slajdów, kanwa, karuzela, oferty, reklamy kontaktowe, aktywność dotycząca posta, polubienia strony czy też reakcje na wydarzenie. Każda z nich ma swoją szczególną specyfikację o której dowiesz się więcej kontaktując się z Delante.

Aby rozpocząć kampanie Facebook Ads musisz

  • Dokładnie przeanalizować swój cel biznesowy (czyli mówiąc krótko: powód, dla którego zdecydowałeś się na reklamę).
  • Ustalić grupę docelową do której chcesz trafić a następnie zrozumieć jej motywacje, zachowania i postawy.
  • Określić budżet reklamy (dzienny lub całkowity).
  • Zdecydować się na zdjęcia, filmy i treści pokazywane w reklamie.
  • Opisać miejsce emisji reklamy (Facebook, Messenger, Instagram, Audience Network – a może każde z nich?).
  • Wybrać także na jakich urządzeniach będzie ona wyświetlana.
  • Następnie określić treść i format reklamy.

Dlaczego warto zdecydować się na Facebook Ads?

Kampanie Facebook warto uruchomić choćby dlatego, że posiada ona łatwe targetowanie odbiorców (na podstawie informacji, które podali na swoim profilu – płeć, wiek itp.). Dodatkowo dużym plusem jest możliwość testowania różnych rozwiązań – platform, aplikacji czy formatów reklam. Dzięki Facebook Ads stworzyć można także skuteczne kampanie remarketingowe, dzięki którym powrócą do Ciebie klienci, którzy wcześniej chociaż raz odwiedzili Twoją witrynę, wykonali akcję lub wykonali aktywność związaną z fanpage. Poza tym, możesz jasno określić jaki typ kampanii Cię interesuje (sprzedażowa, wizerunkowa, promocja postów, pozyskiwanie polubień, etc.).

Dużą zaletą reklam na tym portalu są także tak zwane reklamy kontraktowe (z ang. Lead Ads), które dają Ci możliwość uzyskiwania potencjalnych klientów właśnie na Facebooku i Instagramie. Wyróżniają się dołączonym do nich formularzem, który musi wypełnić użytkownik (zwykle jest to wpisanie danych, pozwalających na dalszą komunikację). Mogą więc one na przykład zbierać adresy poczty elektronicznej. Lead Ads używa się więc chociażby do oszacowania wydatków, zbierania informacji na temat klientów oraz kolekcjonowania subskrybentów.

Dlaczego warto stworzyć kampanie Facebook z Delante?

  • Zajmą się tym osoby znające tematykę, posiadające wiedzę i doświadczenie, które szybko zaowocuje efektami.
  • Jak zwykle poprowadzimy Cię przez cały przebieg kampanii – zajmiemy się utworzeniem konta, optymalizacją i prowadzeniem go według aktualnych standardów.
  • Pomożemy Ci z kreowaniem efektywnej strategii. Przejdziemy krok po kroku przez wypisane wcześniej kroki (analizę branży, biznesu, grupy docelowej i tak dalej).
  • Przeprowadzimy testy reklamowe i optymalizacje według kluczowych wskaźników efektywności KPI.
  • Tworzymy zaawansowane listy odbiorców, co pomoże Ci dotrzeć w jak największym stopniu do dokładnych przedstawicieli Twojej grupy docelowej).
  • W Delante działamy synergicznie – wykorzystujemy kooperację wielu czynników, które mogą nam zagwarantować jak największy sukces. W tym przypadku korzystamy z danych z różnych kampanii marketingowych.
  • O każdym etapie działań zostaniesz powiadomiony w miesięcznych raportach. Będziesz mógł monitorować naszą pracę, sam zobaczysz i ocenisz efekty.
  • W razie wszelkich wyzwań lub pytań – jesteśmy do Twojej dyspozycji, gotowi udzielić Ci informacji, których potrzebujesz.

Co zyskujesz?

1.

Zasięg

Twoja reklama może być wyświetlana nie tylko na Facebooku, ale także Instagramie, Messengerze i Audience Network.

2.

Komunikację

Ze względu na ilość użytkowników Facebooka jest to doskonały kanał komunikacji z potencjalnymi i aktualnymi Klientami.

3.

Dokładny target

Reklamy trafiają dokładnie do Twojej grupy docelowej (dobranej ze względu na wiek, płeć i inne informacje z profilu).

4.

Osiągnięcie celów

Celów, które sam wyznaczyłeś: zwiększenie rozpoznawalności marki, większa liczba polubień, wzrost sprzedaży, etc.