Epstryk to elektryczny sklep internetowy, który nigdy nie był zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek. Kiedy skontaktowali się z nami, ich strona była dość duża, składała się z ponad 27 000 stron produktowych. Pomimo tak szerokiej oferty, epstryk.pl uzyskiwał około 10 000 odwiedzin pochodzących z ruchu organicznego miesięcznie, co stanowiło 29% całego ruchu w sieci.
Napędzanie większego ruchu niepłatnego na stronę klienta miało spowodować wzrost sprzedaży. Aby było to możliwe, musieliśmy zoptymalizować strony kategorii i produktów tak, aby pojawiały się wysoko w SERP. Musieliśmy również zoptymalizować strony produktowe pod kątem odpowiednich słów kluczowych. Dzięki temu pojawiałyby się one na górze SERP za każdym razem, gdy ktoś szukał przedmiotu oferowanego przez epstryk.pl.
Współpraca z firmą Epstryk była prawdziwą przyjemnością. Właściciel sklepu internetowego to świetny człowiek, który zna swoje produkty i branżę na wylot. Jego wiedza i szybkość reakcji sprawiły, że cały proces SEO przebiegł znacznie szybciej. Mimo, że branża, w której działa klient jest bardzo konkurencyjna, wspólnie udało nam się osiągnąć całkiem imponujące wyniki.
Kiedy strategia SEO dla Epstryk była gotowa, spotkaliśmy się z klientem, aby przejrzeć plan i podzielić zadania. Kiedy wszystko było już ustalone, rozpoczęliśmy pracę nad technicznymi aspektami optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Pierwszą rzeczą, którą się zajęliśmy była struktura adresów URL.
Długie, niepoprawnie skonstruowane adresy URL – jak je zmienić bez dostępu do FTP?
Produkty i kategorie na stronie Epstryk posiadały zbyt długie, niepoprawne, zawierające nieprawidłowe separatory i zbędne katalogi adresy URL. Google boty miały problem z ich indeksowaniem, co sprawiało, że nie pojawiały się one wcale w wynikach wyszukiwania.
CMS Redcart posiada możliwość zmiany adresów URL, jednak proces ten posiada dwie drogi.
Krótsze adresy URL, lepiej indeksowalne.
Przykłady adresów przed i po:
https://epstryk.pl/p/3361/62995/swietlowka-liniowa-lf-18w-865-cool-daylight-pila-8727900015584-swietlowki-liniowe-zarowki-zrodla-swiatla.html
https://epstryk.pl/swietlowka-liniowa-18w-865-cool-daylight
http://epstryk.pl/Metalohalogen-Powerball-Osram-35W-G85-HCI-TC-830-WDL-4008321681997
https://epstryk.pl/metalohalogen-powerball-osram-35w-g85
http://epstryk.pl/p/132/11633/lampka-biurkowa-pixa-kt-40-b-czarna-19301-kanlux-lampki-biurkowe-nocne-oswietlenie-wewnetrzne.html
https://epstryk.pl/lampka-biurkowa-kanlux-pixa-kt-40-b-czarna-19301
http://epstryk.pl/p/191/59580/lampa-spot-biala-bord-dlp-50-w-bialy-22551-kanlux-oprawy-sufitowe-natynkowe-oswietlenie-wewnetrzne.html
https://epstryk.pl/kanlux-lampa-spot-biala-bord-dlp-50w
Gdy problem z adresami URL został naprawiony, zajęliśmy się optymalizacją strony głównej epstryk.pl. Miał to być proces wieloetapowy.
Niezoptymalizowana strona główna – co można na niej zrobić, aby zwiększyć pozycje w wyszukiwarce?
Strona główna sklepu Epstryk posiadała meta title i description wymagający optymalizacji:
Zostały one przez nas zmienione na:
Na stronie głównej nie pojawiały się podstawowe elementy strukturalne jak nagłówki H1 oraz H2:
Zostały one przez nas wprowadzone:
Dodatkowo na stronie głównej został wprowadzony tekst napisany przez firmę Epstryk o długości ok. 220 wyrazów, który odpowiednio zoptymalizowaliśmy, sformatowaliśmy i dodaliśmy linkowanie wewnętrzne do produktów i kategorii.
Alt na logo:
alt="Sklep online - epstryk.pl"
Został przez nas zmieniony na:
alt="Sklep elektryczny online - epstryk.pl"
Wzrost pozycji ogólnych fraz kluczowych jak hurtownia elektryczna, sklep elektryczny.
Kiedy strona główna została zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, skupiliśmy naszą uwagę na stronach kategorii.
Co można zrobić by zwiększyć ruch na stronie?
Kiedy rozpoczynaliśmy z nimi współpracę, firma Epstryk posiadała 19 kategorii, a każda z nich była rozbudowana jeszcze na kilka podkategorii.
Dla priorytetowych, generujących największy ruch kategorii nanieśliśmy zmiany on-site polegające na optymalizacji podstron na słowa kluczowe, które wyszukiwali użytkownicy. Obejmowały one zmianę tytułów, opisów, nagłówków, treści, formatowania, linkowania, altów, zmiany adresów URL.
https://epstryk.pl/oswietlenie
Wreszcie mogliśmy przejść do stron produktowych. Musieliśmy się upewnić, że przedmioty oferowane na tych stronach są łatwe do znalezienia przez użytkowników.
Błędy na stronach produktów – co można zrobić by je zoptymalizować?
Sklep internetowy Epstryk posiada znaczną liczbę produktów w stałej ofercie, które są rozbudowywane regularnie o nowe. Dla najczęściej wyszukiwanych przez użytkowników produktów oraz dla tych, które generowały największą sprzedaż nanieśliśmy optymalizacje, które obejmowały między innymi zmianę tytułów, opisów, treści, formatowania, altów, linkowania oraz adresów URL.
https://epstryk.pl/lampka-schodowa-oprawka-na-schody-kanlux-sabik-mini-led-23111
Oprócz działań na stronie dla swoich Klientów, prowadzimy także czynności poza witryną, które obejmują między innymi tworzenie wartościowych odnośników do strony.
Wzmacnianie autorytetu strony i domeny w oczach Google jest jednym z kluczowych czynników, który może zadecydować o tym, czy dana strona osiągnie wysokie pozycje i ruch, czy też nie. Wskaźniki te to Page i Domain Authority oraz MOZ Trust i MOZ Rank.
Strona Epstryk.pl przed działaniami Delante posiadała takie wyniki:
Natomiast po pewnym czasie naszej pracy wyglądało to w ten sposób:
Przed współpracą z Delante do strony Epstryk prowadziła taka liczba linków:
Natomiast po kilku miesiącach naszej pracy:
Większa widoczność
Wyższe pozycje słów kluczowych
Efekty ruchu i sprzedaży
Dzięki Delante mogę zauważyć wzrosty ruchu oraz wzrost sprzedaży w moim sklepie internetowym. Prace optymalizacyjne są wykonywane bardzo rzetelnie. Widać również zdecydowany przyrost linków do mojej strony od rozpoczęcia współpracy.