.animate-view{opacity: 1 !important;}

+71% wzrostu przychodów
z ruchu organicznego

eCommerce SEO

Nominated for:

european search awards finalist

Cele klienta

1.

Zwiększenie ruchu organicznego

Epstryk to elektryczny sklep internetowy, który nigdy nie był zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek. Kiedy skontaktowali się z nami, ich strona była dość duża, składała się z ponad 27 000 stron produktowych. Pomimo tak szerokiej oferty, epstryk.pl uzyskiwał około 10 000 odwiedzin pochodzących z ruchu organicznego miesięcznie, co stanowiło 29% całego ruchu w sieci.

2.

Zwiększenie sprzedaży poprzez ruch organiczny

Napędzanie większego ruchu niepłatnego na stronę klienta miało spowodować wzrost sprzedaży. Aby było to możliwe, musieliśmy zoptymalizować strony kategorii i produktów tak, aby pojawiały się wysoko w SERP. Musieliśmy również zoptymalizować strony produktowe pod kątem odpowiednich słów kluczowych. Dzięki temu pojawiałyby się one na górze SERP za każdym razem, gdy ktoś szukał przedmiotu oferowanego przez epstryk.pl.

Zespół SEO

Współpraca z firmą Epstryk była prawdziwą przyjemnością. Właściciel sklepu internetowego to świetny człowiek, który zna swoje produkty i branżę na wylot. Jego wiedza i szybkość reakcji sprawiły, że cały proces SEO przebiegł znacznie szybciej. Mimo, że branża, w której działa klient jest bardzo konkurencyjna, wspólnie udało nam się osiągnąć całkiem imponujące wyniki.

Gosia Kwiecień
Gosia Kwiecień Head of SEO

Proces On-Site

Zmiana adresów URL

Kiedy strategia SEO dla Epstryk była gotowa, spotkaliśmy się z klientem, aby przejrzeć plan i podzielić zadania. Kiedy wszystko było już ustalone, rozpoczęliśmy pracę nad technicznymi aspektami optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Pierwszą rzeczą, którą się zajęliśmy była struktura adresów URL.

Dlaczego
to ważne

Struktura adresów URL powinna być łatwa do odczytania dla użytkowników i botów Google. Można to zrobić usuwając z ciągów nieznaczące liczby i inne nieistotne znaki. Roboty Google mogą mieć problem z indeksowaniem długich i niezoptymalizowanych adresów URL, co powoduje, że strony te nie trafiają do SERP.

Długie, niepoprawnie skonstruowane adresy URL – jak je zmienić bez dostępu do FTP?

Produkty i kategorie na stronie Epstryk posiadały zbyt długie, niepoprawne, zawierające nieprawidłowe separatory i zbędne katalogi adresy URL. Google boty miały problem z ich indeksowaniem, co sprawiało, że nie pojawiały się one wcale w wynikach wyszukiwania.

CMS Redcart posiada możliwość zmiany adresów URL, jednak proces ten posiada dwie drogi.

  • Jeżeli adresy nigdy nie były zmieniane, wtedy wystarczy zmienić je w panelu danej kategorii czy produktu, a przekierowania 301 wykonują się automatycznie i stare adresy będą od razu przekierowywać użytkownika na nowe.
  • Co w przypadku, kiedy adresy były zmieniane ale nadal są niepoprawne? Tutaj sprawa się bardziej komplikuje. Przy takiej ewentualności należy zgłosić do Redcartu prośbę o stworzenie przekierowań. Co jednak zrobić w przypadku, gdy nie dotyczy to jednego, a 200 adresów? Należy wtedy stworzyć odpowiedni arkusz i zaznaczyć informacje o starych adresach i dodać te, na które mają zostać one przekierowane.

Efekt?

Krótsze adresy URL, lepiej indeksowalne.

Przykłady adresów przed i po:

https://epstryk.pl/p/3361/62995/swietlowka-liniowa-lf-18w-865-cool-daylight-pila-8727900015584-swietlowki-liniowe-zarowki-zrodla-swiatla.html
https://epstryk.pl/swietlowka-liniowa-18w-865-cool-daylight

http://epstryk.pl/Metalohalogen-Powerball-Osram-35W-G85-HCI-TC-830-WDL-4008321681997
https://epstryk.pl/metalohalogen-powerball-osram-35w-g85

http://epstryk.pl/p/132/11633/lampka-biurkowa-pixa-kt-40-b-czarna-19301-kanlux-lampki-biurkowe-nocne-oswietlenie-wewnetrzne.html
https://epstryk.pl/lampka-biurkowa-kanlux-pixa-kt-40-b-czarna-19301

http://epstryk.pl/p/191/59580/lampa-spot-biala-bord-dlp-50-w-bialy-22551-kanlux-oprawy-sufitowe-natynkowe-oswietlenie-wewnetrzne.html
https://epstryk.pl/kanlux-lampa-spot-biala-bord-dlp-50w

Zoptymalizowanie strony głównej

Gdy problem z adresami URL został naprawiony, zajęliśmy się optymalizacją strony głównej epstryk.pl. Miał to być proces wieloetapowy.

Dlaczego
to ważne

Im lepiej zoptymalizowana jest strona główna, tym więcej konwersji jest w stanie wygenerować. Dodatkowo jej ranga wpływa na scoring przyznawany przez boty Google pozostałym stronom.

Niezoptymalizowana strona główna – co można na niej zrobić, aby zwiększyć pozycje w wyszukiwarce?

Strona główna sklepu Epstryk posiadała meta title i description wymagający optymalizacji:

meta opis i tytuł przed optymalizacją epstryk

Zostały one przez nas zmienione na:

meta opis i tytuł po optymalizacji epstryk

Na stronie głównej nie pojawiały się podstawowe elementy strukturalne jak nagłówki H1 oraz H2:

epstryk brak nagłówków h1 i h2

Zostały one przez nas wprowadzone:

epstryk wprowadzone nagłówki h1 i h2

Dodatkowo na stronie głównej został wprowadzony tekst napisany przez firmę Epstryk o długości ok. 220 wyrazów, który odpowiednio zoptymalizowaliśmy, sformatowaliśmy i dodaliśmy linkowanie wewnętrzne do produktów i kategorii.

Alt na logo:
alt="Sklep online - epstryk.pl"

Został przez nas zmieniony na:
alt="Sklep elektryczny online - epstryk.pl"

Efekt?

Wzrost pozycji ogólnych fraz kluczowych jak hurtownia elektryczna, sklep elektryczny.

wzrost pozycji kluczowych fraz epstryk

Optymalizacja stron produktowych

Kiedy strona główna została zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, skupiliśmy naszą uwagę na stronach kategorii.

Dlaczego
to ważne

Strony kategorii mają potencjał, aby napędzać ruch organiczny do witryny. Aby tak się stało, należy je zoptymalizować pod kątem odpowiednich słów kluczowych i ogólnie uczynić bardziej przyjaznymi dla SEO. W przeciwnym razie ich szansa na poprawę pozycji w rankingu wyszukiwania jest niewielka.

Co można zrobić by zwiększyć ruch na stronie?

Kiedy rozpoczynaliśmy z nimi współpracę, firma Epstryk posiadała 19 kategorii, a każda z nich była rozbudowana jeszcze na kilka podkategorii.
Dla priorytetowych, generujących największy ruch kategorii nanieśliśmy zmiany on-site polegające na optymalizacji podstron na słowa kluczowe, które wyszukiwali użytkownicy. Obejmowały one zmianę tytułów, opisów, nagłówków, treści, formatowania, linkowania, altów, zmiany adresów URL.

Przykład zoptymalizowanej kategorii

https://epstryk.pl/oswietlenie

  • zmiana adresu URL
  • zmiana meta title
  • zmiana meta description
  • dodanie treści
  • zoptymalizowanie treści
  • dodanie formatowania treści
  • dodanie linkowania wewnętrznego

Naprawienie błędów na stronach produktów

Wreszcie mogliśmy przejść do stron produktowych. Musieliśmy się upewnić, że przedmioty oferowane na tych stronach są łatwe do znalezienia przez użytkowników.

Dlaczego
to ważne

Strony produktowe to w zasadzie kluczowe elementy sklepu internetowego. Ich zawartość ma na celu poinformowanie klientów o danym produkcie i skłonienie ich do kliknięcia przycisku „kup” lub „dodaj do koszyka”. Z punktu widzenia SEO, zoptymalizowane strony produktowe poprawiają pozycję strony w wyszukiwarkach i pomagają sprowadzić klientów z SERP do sklepu.

Błędy na stronach produktów – co można zrobić by je zoptymalizować?

Sklep internetowy Epstryk posiada znaczną liczbę produktów w stałej ofercie, które są rozbudowywane regularnie o nowe. Dla najczęściej wyszukiwanych przez użytkowników produktów oraz dla tych, które generowały największą sprzedaż nanieśliśmy optymalizacje, które obejmowały między innymi zmianę tytułów, opisów, treści, formatowania, altów, linkowania oraz adresów URL.

Przykład zoptymalizowane produktu:

https://epstryk.pl/lampka-schodowa-oprawka-na-schody-kanlux-sabik-mini-led-23111

  • zmiana meta title
  • zmiana meta description
  • wydłużenie obecnego opisu
  • optymalizacja opisu
  • nadanie formatowania opisu
  • dodanie nagłówka H2
  • dodanie opisów alternatywnych do zdjęć
Proces Off-Site

Oprócz działań na stronie dla swoich Klientów, prowadzimy także czynności poza witryną, które obejmują między innymi tworzenie wartościowych odnośników do strony.

Wzmacnianie autorytetu strony i domeny w oczach Google jest jednym z kluczowych czynników, który może zadecydować o tym, czy dana strona osiągnie wysokie pozycje i ruch, czy też nie. Wskaźniki te to Page i Domain Authority oraz MOZ Trust i MOZ Rank.

Strona Epstryk.pl przed działaniami Delante posiadała takie wyniki:

epstryk autorytet domeny przed optymalizacją

epstryk autorytet strony przed optymalizacją

Natomiast po pewnym czasie naszej pracy wyglądało to w ten sposób:

epstryk autorytet domeny po optymalizacji

epstryk autorytet strony po optymalizacji

Przed współpracą z Delante do strony Epstryk prowadziła taka liczba linków:

epstryk liczba linków przed optymalizacją

Natomiast po kilku miesiącach naszej pracy:

epstryk liczba linków po optymalizacji

Wyniki

Większa widoczność

wykres ruch epstryk

Wyższe pozycje słów kluczowych

  • 5k słów kluczowych znalazło się w top 10
  • Prawie 12.5k słów kluczowych znalazło się w top 50

wykres słowa kluczowe w top10 epstryk wykres słowa kluczowe w top10 i ruch epstryk

wykres liczba użytkowników epstryk

Efekty ruchu i sprzedaży

  • Wzrost ruchu organicznego o 118%
  • Wzrost sprzedaży o 71%

wykres wzrostu ruchu organicznego i sprzedaży epstryk

Dzięki Delante mogę zauważyć wzrosty ruchu oraz wzrost sprzedaży w moim sklepie internetowym. Prace optymalizacyjne są wykonywane bardzo rzetelnie. Widać również zdecydowany przyrost linków do mojej strony od rozpoczęcia współpracy.

Marcin Skoczylas

Director of Electronic Service Department

Nagrody Delante

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - Gazele Biznesu 2023
Agencja SEO w Krakowie - Pozycjonowanie

Zamów bezpłatną wycenę

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM