Pozycjonowanie 2015 – 7 najważniejszych trendów SEO

Pozycjonowanie 2015

 

Po co śledzić nowości w pozycjonowaniu? Ano po to, aby dowiedzieć się, w jakim kierunku iść i których metod używać, aby trafić do jak największej liczby odbiorców. SEO jest na tyle dynamicznym tematem, że warto nieustannie mieć na oku zachodzące w nim zmiany, dostosowując działania i narzędzia do najnowszych wymogów Google.

Dowiedz się, czym charakteryzowało się pozycjonowanie 2015 roku, aby jeszcze skuteczniej wypromować swoją firmę.

 

1. Content marketing rośnie w siłę

Pozycjonowanie oparte na wartościowej treści staje się najważniejszym czynnikiem wpływającym na widoczność wyszukiwań. Ceni je Google, lubi i szanuje także czytelnik. Coraz częściej content marketing swoją formą przypomina teksty eksperckie, z których można wyciągnąć wiele informacji z konkretnej branży. W przeciwieństwie do tekstów naukowych, takie artykuły często pisane są językiem przystępnym, zrozumiałym i dla specjalisty, i dla laika.

 

2. Mobilność ma coraz większe znaczenie

Użytkownicy są przyzwyczajeni do korzystania z internetu i kiedy są w ruchu, raz po raz sięgają po swoje urządzenia przenośne. Google zwracając uwagę na ich potrzeby, za pomocą algorytmów bada mobilne możliwości strony.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, czy Twoja witryna jest odpowiednio zoptymalizowana pod kątem telefonów komórkowych i tabletów, możesz to sprawdzić za pomocą darmowego testu dzięki Mobile Frendly. Pod wskazaną stroną znajdziesz także praktyczne informacje o tym, co wpływa na poprawne odczytywanie stron przez urządzenia mobilne i jak dostosować swoją witrynę do obecnych wymogów Google.

 

3. Video Marketing staje się bardziej popularny

Za pomocą filmu w krótszy i bardziej atrakcyjny wizualnie sposób można przekazać konkretne informacje. Dodatkowo ruszający się obraz skuteczniej przyciąga uwagę niż forma pisana. Statystyki mówią same za siebie: według prognoz dostępnych tutaj, w 2017 roku 74% całego ruchu internetowego będzie pochodzić z filmów wideo.

Pozycjonowanie 2015 kładzie duży nacisk na mobilność stron

4. Nie tylko Facebook

Instagram, Pinterest i Snapchat to trzy miejsca, w których internauci spędzają ostatnio dużo czasu. Warto rozważyć pojawienie się w dwóch pierwszych serwisach społecznościowych, ponieważ te bardzo dobrze rokują także na przyszły rok.

 

5. Analityka: bounce rate, CTR i CTA

Te trzy czynniki łatwo można rozszyfrować.

  • Bounce rate oznacza współczynnik odrzuceń
  • CTR – stosunek liczby kliknięć do wyświetleń
  • CTA – stosowane sposoby aktywizacji internautów

W minionym roku znaczenie każdego z nich wzrosło, a to dlatego, że w reklamie SEO coraz większy nacisk kładzie się na mierzalność efektów. Wymienione czynniki poddawane są wiec dokładnej analizie, której celem jest poznanie powodów, dla których internauci za wcześnie opuszczają stronę lub nie dokonują na niej pożądanych aktywności. Zdiagnozowanie przyczyn takich problemów prowadzi następnie do wprowadzenia korzystnych zmian na stronie.

 

 6. Marketing coraz bardziej spersonalizowany

Pozycjonowanie 2015 to zwrot w kierunku klientów i ich potrzeb. Oferowane przez agencje usługi stały się jeszcze bardziej dopasowane do konkretnych działalności partnerów biznesowych. Coraz silniej dostrzega się także tendencję do nawiązywania personalnego kontaktu z klientami, opartą na częstym badaniu potrzeb interesantów i aktywnej współpracy.

 

7. Budowa wizerunku na LinkedIn

To dobry rok dla wymienionej strony, która przestała kojarzyć się jedynie z miejscem do zamieszczania CV. Portal już jakiś czas temu wprowadził nowe funkcje, które podchwycili i wykorzystali użytkownicy. Stopniowo ewoluował i stał się źródłem wiedzy o biznesie. Coraz więcej firm korzysta z LinkedIn, zamieszczając w nim przydatne informacje oraz branżowe teksty, budujące skutecznie wizerunek eksperta.

Oto 7 rzeczy, które naszym zdaniem zdominowały pozycjonowanie 2015 roku. Jakie trendy Wy zauważyliście? Czego Waszym zdaniem możemy spodziewać się w przyszłym roku? Piszcie!