Pozycjonowanie 5, 10, 20 fraz – ile wybrać?

To pytanie  często pojawia się na forach internetowych, gdzie wśród setek różnych odpowiedzi znalezienie właściwej wydaje się niemożliwe. Wielu zastanawia się, czy rzeczywiście większa liczba fraz wpływa korzystnie na widoczność ich strony. Jakie słowa kluczowe wybrać i ile z nich pozycjonować? Temat obrósł mitami, dlatego w tym artykule spróbujemy je skutecznie oddzielić od faktów.

Słowa kluczowe to słowa klientów

Pozycjonowanie bez wyboru fraz nie jest możliwe. Odpowiednio dobrane, celne i pasujące do działalności, są absolutną koniecznością, niezbędnym elementem pozwalającym na pojawienie się strony w wyszukiwarce. Najlepsze słowa kluczowe to takie, które wpisuje klient poszukujący produktów lub usług, które oferujemy. Im bardziej frazy odpowiadają specyfice naszej oferty, tym lepiej. O tym, jak dzięki nim zaprowadzić klienta prosto na naszą stronę, do konkretnej usługi, w artykule Pozycjonowanie: długi ogon najskuteczniejszy?

Aby wybrane frazy zadziałały korzystnie na proces pozycjonowania, strona powinna być także odpowiednio zoptymalizowana. W praktyce oznacza to dostosowywanie treści, kodu i grafik na stronie w sposób zgodny z wymogami Google. Dobrze przeprowadzona optymalizacja dotyczy nie tylko strony głównej, ale także jej podstron. Na obu uzupełnia się w kodzie meta-tagi, które za pomocą zręcznie wplecionych w tekst słów kluczowych, określają zawartość danej witryny. Frazy nie powinny być abstrakcyjne, a mieć rzeczywiste odniesienie w treści i grafikach. Optymalizacja przeprowadzona zgodnie z wytycznymi Google opłaca się, bo sprawia, że pozycje fraz kluczowych rosną. Jeżeli chcesz wiedzieć jak wybrać poprawne słowa kluczowe dla Twojej strony?, to przeczytaj nasz artykuł na ten temat.

Pozycjonowanie stron: ile fraz wybrać?

Ile fraz wybrać do pozycjonowania?

Zasadniczą sprawą jest nie tylko wybór słów kluczowych, ale również ich liczba. Wiele osób zastanawia się, na jakie minimum lub maksimum może sobie pozwolić. Trudno tu o jednoznaczną odpowiedź, bo liczba fraz zależy od sytuacji. Wpływa na nią między innymi: charakter działalności firmy, ilość produktów bądź usług, stopień rozbudowania firmowej strony internetowej.

Pomimo wielu czynników warunkujących liczbę fraz, istnieje kilka uniwersalnych wskazówek:

  • używanie jedynie trzech czy czterech słów kluczowych źle działa na pozycjonowanie stron www. W takiej sytuacji Googleboty z łatwością zauważają manipulacje linkami i istnieje wysokie ryzyko, że nałożą na stronę filtry. Rzadko kiedy firmy oferują jeden produkt lub tylko jedną usługę, ale nawet jeśli to ma miejsce, to nadal klienci w internecie mogą szukać ich na różne sposoby – dlatego podczas pozycjonowania trzeba wziąć pod uwagę różne warianty słów kluczowych,
  • kiedy witryny mają wiele podstron – jak na przykład sklepy internetowe – fraz powinno być więcej i dobrze, jeśli odnoszą się one nie tylko do strony głównej, ale także do podstron naszej WWW. Można to zrobić, przyporządkowując je do poszczególnych kategorii produktów w danym sklepie,
  • specjaliści SEO twierdzą, że najlepiej jeśli strona internetowa pozycjonowana jest na więcej niż 10 fraz. Działania wpływające na podwyższenie pozycji strony w wyszukiwarce przebiegają wtedy bardziej naturalnie i zwiększają zasięg widzialności firmy,
  • łatwo określić minimum, trudno natomiast podać maksimum pozycjonowanych słów. Zasada jest prosta: im więcej, tym lepiej, o ile tylko promowane słowa kluczowe są optymalnie rozlokowane na stronie głównej i podstronach serwisu. Dlaczego? Bo większa ilość dobrze wypozycjonowanych fraz to także większa szansa na to, że klient wejdzie na naszą stronę i co istotne – znajdzie na niej to, czego szuka.

Pozycjonowanie - ile fraz wybrać?

Przy wyborze liczby fraz nie wolno się ograniczać. Wypozycjonowanie wielu słów kluczowych, o ile są one celne i odnoszą się do rzeczywistej zawartości strony, przynosi firmie same korzyści, bo wpływa na wzrost liczby klientów. W związku z tym na pytanie: “Pozycjonować 5, 10 czy 20 fraz?” poprawna odpowiedź brzmi: 20 lub więcej.