Pozycjonowanie czy AdWords – co wybrać?

Pozycjonowanie czy adwords - jaki wybór jest lepszy?

Z czego uczynić fundament swojej kampanii reklamowej? Lepiej jest skorzystać z natychmiastowych i płatnych rozwiązań, czy też przez dłuższy czas przeprowadzać stałe i trwalsze procesy, związane z pozycjonowaniem? Co i dla kogo? – w dzisiejszym artykule na blogu Delante odpowiemy na to nurtujące wielu pytanie.

 

 

Zanim zdecydujesz się na konkretne rozwiązanie, warto abyś poznał główne zalety obu działań. Jeśli jesteś zupełnie nowy w temacie i nie wiesz, czym w ogóle jest Google AdWords i SEO, w ramach wstępu polecamy ten artykuł Pozycjonowanie stron www

 

 Mocne strony pozycjonowania

  1. Trwałość

Kiedy pozycjonujesz, efekty Twojej pracy są na dłużej widoczne w wyszukiwarce. Gdy regularnie zamieszczasz zoptymalizowane treści na stronie i dbasz o linki z zewnątrz, Twoje www sukcesywnie rośnie w siłę, co przekłada się na wyższe pozycje w Google. Zamieszczone treści nie znikną także, kiedy zaprzestaniesz kampanii, a stale będą działać i przyciągać czytelników.

 

  1. Interesujący content i lepszy wizerunek

Pozycjonowanie w sporej mierze opiera się na wartościowych tekstach. Tu nie kupujesz reklamy zamiast niej materiałem, który masz do zaoferowania swoim gościom, jest dobry content. Ten silniej buduje Twój wizerunek eksperta, ponieważ marketing treści jest świadectwem tego, że znasz się na tym, co robisz.

 

  1. Koszty

Zastanawiasz się, co jest tańsze pozycjonowanie czy AdWords? Zazwyczaj koszty tego pierwszego są znacznie niższe, o ile pozycjonujesz przez dłuższy czas te same słowa kluczowe. Kiedy Twoja strona znajdzie się wysoko w wyszukiwarce na daną frazę, nie płacisz za jej wyświetlanie jest to sukces, na który zapracowałeś już wcześniej (i który powinieneś podtrzymać regularnymi działaniami).

 

pozycjonowanie-stron-adwords

Mocne strony reklamy AdWords

  1. Szybkość

Korzystając z płatnych reklam Google, nie musisz czekać na efekty tak długo, jak w przypadku pozycjonowania. Wzrost ruchu notujesz niemal natychmiast, bo kampania może być widoczna w sieci już nawet w 15 minut po jej ustawieniu.

 

  1. Elastyczność

O ile pozycjonowanie wymaga stałych i konsekwentnych działań, Google AdWords daje twórcom reklamy dużą elastyczność. Mogą oni szybko zmienić słowa kluczowe, zasięg i treść stworzonego przez nich przekazu reklamowego.

 

  1. Kontrola budżetu

Kiedy korzystasz z AdWords, wydatki masz pod kontrolą. Określasz dzienny budżet i najwyższą cenę, jaką jesteś skłonny zapłacić za jedno kliknięcie w reklamę (lub inną konkretną akcję internauty). Dzięki temu unikasz ryzyka narażania się na ukryte koszty i wiesz dokładnie, za co płacisz.

 

Pozycjonowanie czy AdWords – co dla kogo?

 

SEO – wybierz je, kiedy:

  • zależy Ci na tworzeniu i promowaniu contentu,
  • liczysz na długotrwałe efekty,
  • chcesz silniej kreować wizerunek i zwiększyć rozpoznawalność marki.

AdWords będzie lepszym rozwiązaniem, gdy…

  • potrzebujesz szybkich efektów lub dopiero startujesz z firmą, o której mało kto słyszał,
  • masz do zaoferowania ograniczoną czasowo ofertę specjalną,
  • zależy Ci na elastycznościprowadzonych działań.

 

Pozycjonowanie stron czy Google Adwords?

 

2 + 2 = 5


 

Jak więc brzmi ostateczna odpowiedź na pytanie: pozycjonowanie czy AdWords?

Najlepiej powiedzieć: i to, i to.
Choć dla niektórych może być to zaskoczeniem, najlepsze efekty przynosi połączenie obu metod.

Dlaczego? Często reklamy AdWords są swojego rodzaju wsparciem dla działań SEO, ponieważ wyświetlają stronę wysoko na te frazy, których nie udało się jeszcze wypozycjonować. Dzięki temu zanim zaczną działać wymagające czasu zabiegi pozycjonujące, strona nie traci potencjalnie zainteresowanych nią użytkowników.

Możliwe jest oczywiście korzystanie tylko z jednego rozwiązania i w zależności od celów, jakie chcemy osiągnąć, często może okazać się całkowicie wystarczające. Jednak w przypadku kompleksowych i długoterminowych działań, najlepsze efekty przyniesie spójna i strategiczna praca zarówno w pozycjonowaniu, jak i tworzeniu reklam AdWords.
Nie zawsze 2 + 2 = 4.

 

  • Jeżeli budżet na to pozwala, to nie ma sensu wybierać 😉 Każdy kto zagląda w raporty dotyczące ścieżek wielokanałowych wie, że nie powinno wykluczać się rezygnować z jednego kanału na rzecz drugiego.