.animate-view{opacity: 1 !important;}

Pozycjonowanie w UK po angielsku z Polski. Warto?

10min.

Komentarze:4

Pozycjonowanie w UK po angielsku z Polski. Warto?
18 października 2023
W działaniach SEO w Wielkiej Brytanii musisz zwrócić uwagę przede wszystkim na język i stosować brytyjską wersję angielskiego. Ważna będzie lokalna domena i hosting oraz linki z domen co.uk. W UK duża rolę odgrywa wyszukiwarka Bing, działania SEO powinny więc nie ograniczać się tylko do Google.

10min.

Komentarze:4

Dobrze już wiemy, że marketing online nie zna granic. Jeśli ktoś jeszcze nie wierzył w to przed pandemią, teraz mamy właściwie pewność, patrząc na niezliczone przykłady przenoszenia biznesu do sieci i ekspansji na rynki międzynarodowe. Co ciekawe, firma z Polski może z powodzeniem – nie ruszająć się z polskiego biura – zaplanować i przeprowadzić kampanię SEO z myślą o rynkach zagranicznych.

To z kolei daje duże możliwości nawet stosunkowo niewielkim firmom z Polski, nie muszą bowiem inwestować w pozycjonowanie w brytyjskiej walucie, a równocześnie mogą zaistnieć na arenie międzynarodowej.

Pozycjonowanie stron UK ma jednak kilka aspektów, które wymagają od specjalistów sporego nakładu pracy i naprawdę rozległej wiedzy, a przy tym umiejętności podejmowania dobrych wyborów. W końcu są sytuacje, w których lokalizacja jest nie tylko ważna, ale wręcz kluczowa dla powodzenia kampanii online marketingowej.

skuteczne pozycjonowanie zagraniczne i stron w UK

Jak pewnie wiesz, Google, który ty znasz, to nie Google, z którego korzysta przeciętny Brytyjczyk (chyba że korzystasz z brytyjskiego VPN-a albo zmieniłeś kilka ustawień, ale to już inna sprawa). Inny kraj to inna, choć ta sama, wyszukiwarka – Google jest bowiem nastawiony na lokalność, a wyświetlane wyniki będą się od siebie różniły.

Dodatkowo każda wersja lokalna stawia witrynom różne wymagania, co przekłada się na wyniki, jakie będzie miało pozycjonowanie stron po angielsku.

O czym należy pamiętać w zakresie SEO, jeśli chodzi o międzynarodowe pozycjonowanie? Anglia rządzi się swoimi prawami i zdecydowanie warto je poznać. Co warto wiedzieć o rynku brytyjskim, uchodzącym wśród branżowców za najtrudniejszy dla specjalistów SEO?

E-commerce w UK – co warto wiedzieć?

Rynek e-commerce w UK to czwarty (za Chinami, USA i Japonią) największy na świecie rynek e-sprzedaży o wartości 199 bilionów dolarów (dla porównania: wartość e-commerce w Polsce  w 2022 roku wyniesie najprawdopodobniej nieco ponad 17 bilionów dolarów. To xxx% mniej. To dużo mniej!). Według prognoz ekspertów brytyjski rynek e-commerce do 2025 roku przebije 285 miliardów.

33% wszystkich zakupów w UK odbywa się poprzez kanał online – w ciągu najlbliższych kilku lat najprawdopodobniej przekroczymy już próg 40%.

pozycjonowanie uk - on line vs off line
Źródło: https://www.statista.com/outlook/dmo/ecommerce/united-kingdom#sales-channels
pozycjonowanie stron w uk - wartość ecommerce
Źródło: https://www.statista.com/outlook/dmo/ecommerce/united-kingdom#revenue

Przyjrzyj się też procentowym zmianom w wartości rynku e-commerce w UK:

pozycjonowanie stron w uk - dynamika
Źródło: https://www.statista.com/outlook/dmo/ecommerce/united-kingdom#revenue

Jak widzisz, 2020 roku był wyjątkowy pod wieloma względami, ale – mimo przewidywań sceptyków – sytuacja nie tylko nigdy nie wróciła do stanu sprzed pandemii, lecz także dynamika rozwoju rynku stale wzrasta (poza udziałem mediów). Może nie są to tak spektakularne procenty jak w 2020 roku, ale jeśli potrzebujesz twardych danych, zerknij jeszcze raz na pierwszy wykres.

Przy aktualnych trendach wartość rynku e-commerce w Wielkiej Brytanii w 2025 roku ma wynieść aż 285.55 bilionów dolarów, nie – jak przewidywano w raportach sprzed pandemii – nieco ponad sto biblionów. To ogromny wzrost, który będzie się utrzymywał, dlatego inwestowanie w obecność na rynku brytyjskim jest zdecydowanie dobrym – choć nieprostym – posunięciem.

Ale jeśli jesteś w gotowości podjąć wyzwanie pozycjonowania stron po angielsku – czytaj dalej!

Wyszukiwarki internetowe w UK

Według danych serwisu Statista.com z września 2021 r., wyszukiwarkę Google.co.uk wybiera na Wyspach 86,31% internautów. Daleko, daleko w tyle są Bing (9,61%), Yahoo (2,36%) i DuckDuckGo (1,01%).

Mimo to pozycjonowanie stron w UK nie powinno opierać się jedynie na Google – warto optymalizować swoją witrynę przede wszystkim pod kątem przyjazności dla robotów Google’a, ale również skryptów indeksujących Bing i Yahoo, bo te wcale już nie tracą w ostatnich latach na znaczeniu na rzecz kalifornijskiego giganta.

Poza tym – jeśli średnio 1 na 10 osób w UK korzysta z Binga, to nie jest to wcale mała liczba!

Urządzenia mobilne w UK

Kolejną kwestią, o której warto pamiętać, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych UK, to to, że praktycznie 60% zysku brytyjskiego rynku zostało wygenerowane online.

pozycjonowanie uk - mobile desktop
Źródło: https://www.statista.com/outlook/dmo/ecommerce/united-kingdom#sales-channels

Urządzenia mobilne święcą tryumfy. Bez optymalizacji strony WWW w zakresie mobile-friendly osiągnięcie wysokich pozycji w Google będzie praktycznie niemożliwe. Kwestia mobilności jest tym bardziej istotna, że na początku 2018 roku zaczął obowiązywać Mobile First Index, który gratyfikuje strony mobilne, a to był zaledwie start wszystkich niezwykle istotnych zmian w algorytmach.

Klient w UK – kim jest i jaki jest?

Jeśli chodzi o użytkowników e-commerce, to podział rozkłada się zaskakująco równo pomiędzy osobami w wieku 25-34,  35-44 oraz 45-54. Ich udział w rynku wynosi po 22-23%. Co jednak istotne, osoby powyżej 55 roku życia mają przewagę na rynko nad osobami poniżej 24 roku życia – więc wcale nie do końca jest tak, że to młodzież króluje.

Co do zysków z poszczególnych segmentów rynku, na prowadzenie wysuwa się moda (60%), kawałek za nią jest elektronika (36%), a potem kolejno: urzązanie domu, hobby i uroda.

Pozycjonowanie UK – o czym musisz pamiętać?

Wiesz już, kto, jak i gdzie będzie poszukiwał Twojej strony WWW w sieci. Teraz czas zastanowić się, jak zadbać o wysoką pozycję w Google, aby na Twoją stronę trafiało jak najwięcej Klientów z tego rynku? Jak powinno wyglądać pozycjonowanie w Anglii?

1. Lokalna domena w UK

Pierwszy i najważniejszy krok do pozyskanie domeny brytyjskiej. Nie uda Ci się skutecznie wypozycjonować strony internetowej bez osobnej domeny ccTLD (ang. country-code top-level domain), czyli tej najwyższego poziomu. NIe pomyl jej z katalogiem (czyli tym, co po ukośniku). ccTLD To dwie litery po kropce w nazwie Twojego adresu internetowego.

Wskazówka: na rynku UK najlepszym wyborem będzie końcówka .uk lub co.uk. Rozszerzenie .gb wyszło już z obiegu.

Odpowiednio dobrana domena będzie wspierać pozycjonowanie UK z Polski, wskazując geolokalizację potencjalnych odbiorców naszych treści i lepiej pozycjonując stronę WWW na wskazanym przez nas rynku.

Mając swoją stronę w domenie .co.uk, Google sam „rozpozna” ją jako kierowaną na rynek UK, nie będziesz musiał się tym trudzić.

Na co zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu zagranicznym?

Pobierz checklistę!

2. Treści na stronie WWW a lokalizacja

Dostosuj treść publikowaną na Twojej stronie do lokalizacji. Co mamy przez to na myśli? Spróbuj wdrożyć kilka poniższych optymalizacji:

  • Koszty zakupu i dostawy podawaj w funtach.
  • Angielski brytyjski i angielski amerykański to nie do końca to samo. Różny jest zapis niektórych słów, np. kolor: color w USA, ale colour w UK. Mieszkanie to flat w UK, ale apartment w USA. Jak nietrudno się domyślić, będzie to miało kolosalne znaczenie przy researchu fraz kluczowych, a więc też późniejszych optymalizacjach SEO.
  • Każdą informację dotyczącą marketingu i zamówień udostępniaj klientom w języku angielskim – nie chcesz popewnić faux pas, wysyłając potwierdzenie zamówienia po polsku, prawda?
  • Wybierz odpowiednią strefę czasową, aby zegar na stronie pokazywał odpowiednią godzinę i aby bot wysyłał potwierdzenia zakupu z poprawną datą.
  • Dopasuj wszystkie opcje zakupowe do wymagań brytyjskich, np. w formularzu adresowym przy składaniu zamówienia przygotuj okno na lokalne adresy, telefony i inne dane kontaktowe (np. brytyjskie kody pocztowe – SW19 5AG nie wpiszesz w szablon XX-XXX).

3. Poprawność językowa

Pozycjonowanie stron w UK różni się od SEO w USA – przede wszystkim językowo. Brytyjski i amerykański angielski mają drobne, ale zauważalne dla Brytyjczyków różnice. Jeśli zatem naszym obszarem docelowym jest rynek UK, to tworząc treści na strony, pamiętajmy o różnicach w pisowni niektórych słów (piszmy m.in. “honour” zamiast “honor” lub “realise” nie “realize”).

O konieczności tworzenia poprawnych gramatycznie i stylistycznie tekstach angielskich nie musimy chyba wspomniać? (Niestety, mimo swoich całkiem potężnych możliwości, Google Translator w wielu przypadkach wciąż nas nie uratuje.)

4. Optymalizacja techniczna strony WWW

Nawet najpiękniejsza strona internetowa, jeśli będzie niezoptymalizowana, nie sprawdzi się w żadnym kraju, także w UK. Punktem wyjścia na szerokie wody i jednym z elementów działań SEO w UK powinna być optymalizacja techniczna Twojej firmowej strony WWW. Jakie są najczęstsze błędy? Zmartwić powinien Cię:

  • brak dostosowania do urządzeń mobilnych
  • problemy z kodem
  • nieczytelny interfejs
  • za ciężkie grafiki
  • brak contentu lub słaby content
  • wolne ładowanie (szczególnie w świetle aktualizacji Core Web Vitals, której efekty obserwujemy już od 2021 roku)

Więcej przeczytasz w artykule: Najczęstsze błędy SEO. Jeśli popełniasz je na swojej stronie, koniecznie zajmij się optymalizacją przed wejśćiem na rynek brytyjski!

5. Lokalny hosting w UK

Korzystna dla pozycji w Google jest sytuacja, w której adres Twojej strony internetowej ma lokalne IP, a zatem jest hostowany na serwerze lokalnym. W ten sposób wyszukiwarki dokonują geolokalizacji strony.

Hostowanie strony na lokalnym serwerze skraca także czas ładowania strony i jej odpowiedzi na zapytania. To z kolei jest korzystne dla pozycjonowania, ponieważ może zmniejszyć współczynnik odrzuceń (bounce rate), czyli ilość przypadków, w których użytkownik, zniecierpliwiony oczekiwaniem, rezygnuje z przeglądania witryny.

A to dopiero początek, bo przecież prędkość strony jest już czynnikiem rankingowym, czyli ma bezpośredni wpływ na to, jak wysoko rankować będzie Twoja witryna.

Jak znaleźć odpowiedniego hosta? Pomoże Ci w tym aktualny poradnik i ranking serwisu Techradar, który prezentuje listę 11 najlepszych dostawców usług hostingowych w UK.

6. Linkowanie zewnętrzne

Każdy proces SEO, a zatem również pozycjonowanie stron UK, to w dużej mierze budowanie bazy linków zewnętrznych.

Wskazówka: Pamiętaj, że w przypadku pozycjonowania zagranicznego, istotne jest, by pochodziły one również ze stron w domenie co.uk.

Inna istotna kwestia to outreach marketing, czyli strategia polegająca na zdobywaniu linków przez wchodzenie w relacje z osobami posiadającymi zasięgi w internecie, tzw. liderami opinii, którzy często kształtują decyzje zakupowe swoich odbiorców.

Co to ma wspólnego z linkowaniem zewnętrznym i pozycjonowaniem stron internetowych w UK? Chodzi przede wszystkim o pozyskiwanie cennych, wartościowych linków z platform prowadzonych przez osoby, z którymi nawiąże się współpracę.

Muszą to być osoby działające lokalnie (czyli w Anglii) i mające swoją stronę internetową, portal tematyczny lub profil w social media. Taka współpraca to nie tylko typowe treści sponsorowane – czasem wspomnienie o Twoim sklepie w artykule czy poście (na przykład na zasadzie polecenia czy podania źródła, jeśli dostarczysz takiej osobie dane, grafiki itp.) wystarczy.

7. Optymalizacja pod Binga

Jak zauważyliśmy we wstępie, naprawdę sporo użytkowników internetu w UK korzysta z Binga, i dla tych 10% potencjalnych klientów zdecydowanie warto się postarać, szczególnie że optymalizacja pod tę wyszukiwarkę nie różni się znacznie od optymalizacji pod Google.

Najważniejsza różnica leży w meta keywords, które Google zdecydowanie skreślił, podczas gdy Bing aktywnie z nich korzysta. Jeśli więc Twoja platforma e-commerce oferuje możliwość dodania fraz kluczowych, użyj jej, zwiększając szanse na pojawienie się w wynikach wyszukiwania Binga.

Wskazówka: Możesz śledzić postęp optymalizacji dla tej wyszukiwarki za pomocą Bing Webmaster Tools.

Jeśli planujesz rozszerzenie działalności na rynki zagraniczne, musisz pamiętać o tym, że każdy z nich jest inny – i nie chodzi tu jedynie o różnice językowe. Miej na uwadze odmienną kulturę, przyzwyczajenia, potrzeby użytkowników czy sposoby podejmowania decyzji zakupowych. To, co sprawdzi się na jednym rynku, niekoniecznie zadziała na innym.

Szczegółowa analiza rynku docelowego – pod kątem branży, w której działasz – to w przypadku zagranicznego SEO klucz do sukcesu. I nie inaczej jest w przypadku rynku brytyjskiego, o czym przekonałam się, pracując na stronie naszego Klienta, producenta butów podwyższających dla mężczyzn, sklepu Faretti. Proces SEO wymagał od nas umiejętności dobrego researchowania, poznania lokalnego rynku, potrzeb użytkowników, a następnie budowania na ich podstawie trafnych long-taili.

W przypadku Faretti spotkaliśmy się z błędem, który mógł skutecznie utrudnić nam proces budowy ruchu na stronie – złe jednostki miary. Informacja o wysokości podwyższenia butów podana była w centymetrach, a jak wiadomo, w Wielkiej Brytanii stosuje się cale – zaproponowaliśmy więc zmianę, która pozwoliła nam na zwiększenie widoczności na frazy z jednostką miary.

Milena Fietko
Milena Fietko SEO Strategy Manager

Pozycjonowanie stron po angielsku znad Wisły– warto?

Zastanawiasz się wciąż, czy przy takich wyzwaniach ze strony UK warto w ogóle prowdzić pozycjonowanie stron w Wielkiej Brytanii? 

Internet to globalna wioska, w której zdalnie można działać na każdym rynku, szczególnie w post-pandemicznej rzeczywistości. Pozycjonowanie stron internetowych w UK z Polski wcale nie jest złym pomysłem, szczególnie jeśli zależy Ci na dalszym rozwoju biznesu. Nie musisz jednak korzystać z usług lokalnych specjalistów. Dlaczego?

Jak widzisz, e-commerce jest w dobrej formie, podobnie jak branża SEO. Dzięki temu zarówno na rynku polskim, jak i angielskim, specjaliści mogą prezentować podobny poziom umiejętności i jakości usług pozycjonowania. Nie ma więc znaczenia, czy wybierzesz firmę polską, czy brytyjską, ponieważ zdobycie informacji na temat tego, jak działa rynek w UK, i doświadczenie z pracą na tamtejszych stronach internetowych i z brytyjskimi klientami nie jest tylko domeną angielskich firm.

Co więcej, pozycjonowanie sklepów internetowych i stron w UK może okazać się tańsze i efektywniejsze, gdy nawiązuje się współpracę z agencją SEO z Polski. Różnice stawek są ogromne – przeciętny koszt współpracy z agencją SEO w UK to od £1200 do nawet £9 000 miesięcznie (czyli od ponad 6 tysięcy PLN w górę – aż do kilkudziesięciu tysięcy złotych!).

Do tego za linkowanie zewnętrzne i gościnne wpisy na blogach płaci się o wiele więcej niż w Polsce. Razem z agencją SEO z Polski taniej i sprawniej podbijesz brytyjski rynek e-commerce. Warto!

pozycjonowanie stron po angielsku - cena
Źródło: https://ontopmarketing.agency/average-cost-of-seo-uk/

Twoja konkurencja nie śpi!

Musisz pamiętać, że w UK, ze względu na wysoką konkurencję w e-commerce (przypomnij sobie wykresy z bilionami dolarów, które umieściliśmy na początku wpisu), decyzja o podjęciu działań SEO nie jest opcją, a koniecznością, prawdziwym być albo nie być.

analiza konkurencji baner

Pod tym względem rynek UK mocno różni się od naszego rodzimego. Tam strategia SEO to absolutny must-have już na etapie projektowania strony WWW – musisz zdawać sobie sprawę z tego, że Twoi konkurenci, którzy już są na rynku, podjęli wszystkie działania, które mogli, aby zaistnieć w sieci.

Konkurencja jest bardzo duża, a tamtejsze sklepy prowadzą efektywne działania SEO od lat, więc pracy nad Twoim sklepem online będzie z pewnością mnóstwo. Nie ma na co czekać! Ale tak – warto.

Sprawdź również nasz poradnik: pozycjonowanie stron!

Ważne: przed wyborem agencji i rozpoczęciem ekspansji na rynek w UK, zrób dobry research i wybierz agencję SEO, która naprawdę zapewni Ci konkretne efekty i nie przepali budżetu. Nie podejmuj decyzji ad hoc! Przeczytaj: Jak wybrać firmę SEO? 10 rzeczy, które musisz wziąć pod uwagę.

Pozycjonowanie Wielka Brytania: podsumowanie

Jaki jest klucz do sukcesu, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron po angielsku? To nie tylko odpowiednia optymalizacja witryny, lecz także dobór domeny i hostingu, linkowanie zewnętrzne, poprawny językowo i dopasowany do odbiorcy content, czy wreszcie nastawienie na optymalizację także pod inne wyszukiwarki, w szczególności – Bing. To wszystko polska agencja SEO może zrobić zdalnie.

Chcesz ruszyć na podbój rynku w UK? Napisz do nas! Wiedzę o rynku brytyjskim mamy naprawdę ogromną i z przyjemnością się nią podzielimy.

P.S. Na deser kilka tipów we vlogu o pozycjonowaniu za granicą od team leaderki SEO w Delante Gosi:

Oraz parę słów o tym, jak wybrać CMS pod kątem SEO do sprzedaży zagranicznej:

Autor
Bartek - SEO Team
Autor
Bartek Kubala

SEO Specialist

Absolwent Zarządzania na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Pasjonuje się SEO i z sukcesami działa dla klientów z segmentu e-commerce od 2019 roku. W pracy cechuje go przywiązanie do detali i kompleksowe podejście do procesu budowania widoczności stron w internecie. Ciągle szuka nowych usprawnień do wdrożenia, a w pracy największą przyjemność czerpie z obserwowania wzrostów widoczności i możliwości rywalizacji o najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania. Po pracy basista, fan Formuły 1, zapalony gracz w planszówkowe strategie i miłośnik makaronu.

Autor
Bartek - SEO Team
Autor
Bartek Kubala

SEO Specialist

Absolwent Zarządzania na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Pasjonuje się SEO i z sukcesami działa dla klientów z segmentu e-commerce od 2019 roku. W pracy cechuje go przywiązanie do detali i kompleksowe podejście do procesu budowania widoczności stron w internecie. Ciągle szuka nowych usprawnień do wdrożenia, a w pracy największą przyjemność czerpie z obserwowania wzrostów widoczności i możliwości rywalizacji o najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania. Po pracy basista, fan Formuły 1, zapalony gracz w planszówkowe strategie i miłośnik makaronu.

Komentarze

  1. A co w przypadku jeśli chcemy zrobić wersję anglojęzyczna ale z przeznaczeniem na UK, jak również na Holandię, Niemcy?

  2. Już jakiś czas noszę się z zamiarem wyjścia z moim sklepem na inne rynki niż polski. Rynek brytyjski zawsze wydawał mi się dość atrakcyjny pod tym kątem i fajnie dowiedzieć się o nim czegoś więcej. Zrobiłem sporo notatek 😉

Zostaw komentarz

FAQ

Czym charakteryzuje się SEO zagraniczne?

To, co jest pewne to to, że „co kraj, to obyczaj”! Planujesz rozszerzyć działalność na rynki zagraniczne? Pamiętaj o tym, że każdy z tych rynków jest zupełnie inny – różni je język, kultura, zwyczaje zakupowe, potrzeby czy przyzwyczajenia użytkowników. Co więcej, jest wiele istotnych, technicznych aspektów (takich jak wdrożenie hreflangów, poprawna struktura URL-i czy kierowanie międzynarodowe), które sprawiają, że SEO za granicą to nie bułka z masłem – przede wszystkim dlatego, że w każdym kraju wygląda po prostu inaczej. Kluczem do sukcesu w pozycjonowaniu się za granicą jest więc poznanie lokalnego rynku.

W Delante zajmujemy się pozycjonowaniem zagranicznych stron, skupiając szczególną uwagę na specyfikacji danego rynku lokalnego oraz branży, w której działa nasz Klient. Potrzebujesz pomocy w zakresie zagranicznego SEO? Skontaktuj się z nami!

Czy warto pozycjonować się za granicą z agencją SEO z Polski?

Tak! Nie musisz szukać zagranicznych firm, by Twoja witryna stała się bardziej widoczna w wyszukiwarce w innym kraju, pod warunkiem, że Twoim SEO zajmie się agencja, która ma doświadczenie w pozycjonowaniu za granicą i wie, z czym to się je (pamiętaj, że rynek UK nie należy do najłatwiejszych, a konkurencja jest tam bardzo duża).

Wybór agencji SEO z Polski może okazać się dużo tańszym i – finalnie – bardziej opłacalnym wyborem. Co więcej, posiadanie firmy „na miejscu” również jest atutem, nie tylko pod kątem samego języka (co z pewnością ułatwia komunikację), ale i możliwości nawiązania bliższych relacji biznesowych.

Czy Delante ma doświadczenie na rynku brytyjskim?

Z dumą możemy przyznać, że tak! 😉 W ciągu 5 lat istnienia na rynku Delante udało się dotrzeć aż do 21 krajów – z powodzeniem pozycjonujemy strony na wielu rynkach zagranicznych, w tym także na rynku brytyjskim. Jeśli chcesz zobaczyć, jak w 6 miesięcy zbudowaliśmy miesięczny ruch na poziomie 700 wejść (od zera!) na rynku brytyjskim, to koniecznie sprawdź Case Study naszego Klienta – Faretti Shoes.co.uk.

O czym pamiętać pozycjonując stronę w UK?

Jeśli planujesz strategię SEO UK, zwróć uwagę na takie aspekty jak:

  • dostosowanie wszystkich elementów na stronie do danej lokalizacji (np. słownictwo, lokalne adresy, telefony, strefa czasowa, waluta itp.),
  • poprawność językowa,
  • zgodność ccTLD z domeną obowiązującą w regionie, na jaki pozycjonujemy (w przypadku Wielkiej Brytanii jest to domena z rozszerzeniem co.uk),
  • kod strony internetowej,
  • lokalny adres IP,
  • baza wartościowych linków zewnętrznych – oczywiście najlepiej ze stron lokalnych.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM