Pozycjonowanie sklepu internetowego – co jest ważne?

Pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga wielu działań
Wiele osób marzy o założeniu własnego sklepu internetowego. Wyobraża sobie, jak po otworzeniu strony błyskawicznie notuje wzrost sprzedaży i otrzymuje od zadowolonych klientów pozytywne rekomendacje. Na poziomie optymistycznych planów mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że istnieje różnica pomiędzy posiadaniem sklepu, a rzeczywistym zarabianiem na sprzedaży. Kluczowym elementem pomiędzy planem a osiągnięciem celu jest pozycjonowanie.

Poznaj nasze wskazówki, które pozwolą Ci zdobyć klientów i skuteczniej działać na poziomie własnego www.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – podstawowe zasady

Przede wszystkim pamiętaj, że aby Twoja strona podniosła się w wynikach wyszukiwania, to powinna być nie tylko atrakcyjna pod względem wizualnym, ale także przejrzysta z punktu widzenia SEO. W tym celu starannie dobierz kategorie i stwórz poprawne podstrony, zadbaj o krótkie adresy URL i rozbudowaną listę produktów. Niech w Twoim sklepie nie będzie linków, które prowadzą do nieistniejących podstron. Niepotrzebne Ci błędy 404, które tylko zniechęcą klientów do dalszego korzystania z witryny. Niech strona cieszy oko internautów i będzie przejrzysta dla robotów Google.

Nie zapomnij także o pozycjonowaniu sklepu internetowego. Będzie ono wymagać więcej wysiłku i czasu niż w przypadku zwykłej witryny. Miejsce, gdzie sprzedajesz produkty, powinno być pozycjonowane na wiele fraz, także tych z tzw. long tail, o których pisaliśmy szerzej w artykule Pozycjonowanie: długi ogon najskuteczniejszy? Im więcej słów kluczowych opisuje Twoją stronę w wyszukiwarce, tym większe prawdopodobieństwo, że ktoś na nią wejdzie i coś kupi.

Nie wahaj się założyć firmowego bloga. Niech jego tematyka nie będzie stricte sprzedażowa, ale wciąż powiązana z produktem. Dzięki blogu możesz przyciągnąć klientów, jednocześnie za pomocą zoptymalizowanych wpisów pozycjonując sklep internetowy.

Starannie dobierz kategorie produktów

Warto poświęcić więcej uwagi stronie głównej sklepu i rozważyć jego konstrukcję. Zamieszczone na niej drzewo kategorii musi być z jednej strony proste dla zakupowicza, z drugiej “widoczne” dla wyszukiwarek. Z tego względu lepiej nazwać grupę produktów meble kuchenne niż coś dla kuchni. Warto postawić na konkret i prostą, niezbyt zawoalowaną nazwę kategorii. Uzupełnienie jej o unikalny, tekstowy opis, także jest pomysłem, który doceni Google. Poza odpowiednim doborem słów zadbaj również o jak najlepszą formę menu produktów. Prostsze rozwiązania okażą się tu lepsze, ponieważ będą się krócej ładować i robotom Google łatwiej będzie je odczytać – na przykład listy kategorii w postaci stałego boksu są indeksowane lepiej niż rozwijane listy.

Pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga czasu

 

Content is king – postaw na jakość treści

Jednym z głównych błędów, wpływających negatywnie na pozycjonowanie sklepu internetowego, jest kopiowanie opisów produktów ze stron producenta. Bill Gates słusznie zauważył już wiele lat temu, że Content is king – a więc królem, najważniejszym elementem, którego nikt nie powinien ignorować, jest wartościowa treść. Bez niej wybicie się na tle konkurencji kwalifikuje się do zadań niewykonalnych.

Aby skuteczniej pozycjonować sklep internetowy, umieść nazwę produktu w górnej części strony w znacznikach H1 lub H2 – niech roboty wyszukiwarki ją zauważą! Zamieść także, koniecznie w formie unikalnych opisów, informacje o cenie, dostępności i kosztach wysyłki produktu. Dane te uzupełnij zdjęciem z wpisanym ALTem, czyli opisem wyświetlanym w przypadku awarii grafiki. Będzie on pomocą dla osób niewidomych, a także istotną informacją dla robotów wyszukiwarki.

Pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga tych i wielu innych licznych działań na poziomie samej strony, jest jednak konieczne dla zdobycia klientów. Zwiększenie pozycji takiej witryny, składającej się z dużej ilości produktów i podstron jest trudne, ale dobra agencja SEO powinna sobie z tym poradzić.