Pozycjonowanie stron w Krakowie – jak znaleźć tu dobrą agencję?

Pozycjonowanie stron Kraków: agencje

Decyzja o wyborze agencji marketingowej to poważny krok, który wiele może zmienić w Twojej firmie – zapewnić jej imponujące zyski lub przeciwnie – niewielkie efekty. Nie będziemy wskazywać tu palcami, które agencje w Krakowie są dobre, a które nie. Zamiast tego zamieszczamy kilka wskazówek, które podpowiedzą, jak podjąć dobrą decyzję.

Skorzystaj z rekomendacji

Zapytaj znajomych, którzy otwarli własne firmy, czy korzystają z pozycjonowania stron. Kraków jest miastem, w którym wiele przedsiębiorców decyduje się na taką usługę. Skorzystaj z pomocy firmy polecanej przez kogoś, komu ufasz. Dzięki temu dowiesz się o plusach i minusach polecanych agencji oraz uzyskasz pewne informacje na temat metod ich działania. Rekomendacja to najlepsze źródło informacji, ponieważ bazuje na doświadczeniu konkretnego klienta.

Poszukaj opinii

Jeśli Twoi znajomi nie wiedzą, kogo mogliby Ci polecić, możesz też zapytać o zdanie wyszukiwarkę. To w niej prawdopodobnie sprawdzisz ocenę firmy i opinie klientów na jej temat. Być może na witrynie agencji znajdziesz także nazwy przedsiębiorstw, które ta obsługuje – w takim przypadku możesz obejrzeć efekty jej pracy na “żywym materiale”. Upewnij się jednak wcześniej, za jakie usługi dla danej firmy odpowiada – pozycjonowanie off-site, graficzną stronę www, copy na stronie, bloga, a może media społecznościowe? Pamiętaj, że agencja niekoniecznie musi obsługiwać Cię w tym samym miejscu – możesz też skorzystać z obsługi zdalnej. Lepszym rozwiązaniem jest jednak zatrudnienie firmy, która znajduje się stosunkowo blisko ze względu na to, że kontakt z nią jest wtedy po prostu łatwiejszy.

Pierwszy kontakt na wagę złota

Kiedy już wybierzesz agencję, która najbardziej Cię zainteresowała, wyślij do niej zapytanie przez formularz kontaktowy, który dostępny powinien być na stronie. Napisz, że interesuje Cię pozycjonowanie stron, na przykład w Krakowie. Możesz także zadzwonić.

Czekając na odzew, zastanów się nad odpowiedzią na podstawowe pytania, które padną podczas pierwszej nadarzającej się okazji.

  • Jakie są Twoje oczekiwania wobec agencji – co chciałbyś osiągnąć?
  • Czy posiadasz stronę internetową i jeśli tak, to jaka jest jej kondycja? (ile czasu spędziła w sieci, jak często była aktualizowana, czy ktoś pozycjonował ją wcześniej)
  • Na ile i jakich fraz chciałbyś pozycjonować swoje www?
  • Jaka jest grupa docelowa Twoich usług?
  • W jakim obszarze chcesz działać (na przykład SEO on-site czy off-site, content marketing, social media)

Zbadaj, jak poważnie do oferty podejdzie agencja i czy zaproponuje spotkanie na żywo lub w razie znacznych odległości, przez Skype. Bardzo ważne jest to, aby sprawdzić czy pracownicy firmy wzbudzają zaufanie i czy czujesz do nich sympatię – przecież nie chcesz współpracować z ludźmi, z którymi trudno się dogadać.

Pozycjonowanie stron Kraków

 

Uważaj na obietnice agencji zajmujących się pozycjonowaniem

Podczas kontaktu z firmą bądź wyczulony na to, jakie słowa padają. Jeśli usłyszysz obietnice typu Po kilku miesiącach ta i ta fraza na 100% będzie na pierwszym miejscu, a to wszystko za 50 złotych miesięcznie! od razu powinno Ci się włączyć światełko ostrzegawcze. Takie agencje rzucają słowa na wiatr – rynek pozycjonowania jest na tyle dynamiczny, że nikt nie może z całą pewnością przewidzieć pozycji, jaką zajmie za kilka miesięcy. Dodatkowo dobre pozycjonowanie wymaga czasu i pracy, kosztuje więc więcej.

Przyjrzyj się umowie

Zanim nawiążesz współpracę z krakowską firmą zwróć uwagę, czy w dokumentach są informacje na temat okresu wypowiedzenia, sprawdź także, jak wygląda kwestia praw autorskich do tworzonej treści. Upewnij się, czy data od której naliczana jest opłata zgadza się z tym, co ustaliliście na rozmowie. Ważnym punktem, który powinien znaleźć się w każdej umowie, jest wymóg składania przez agencję okresowych raportów, dzięki którym klient będzie miał bieżące informacje o efektach pozycjonowania.

Dobra agencja jest jak dobrze zainwestowane pieniądze – jej działania zwracają się z zyskiem. Jeśli chodzi o pozycjonowanie stron – Kraków jest miejscem, w którym znajduje się wiele firm oferujących taką usługę. Dlatego też aby znaleźć najlepsze agencje, warto podejść do tematu ostrożnie i nieco dłużej pogrzebać w ofertach.

  • BartQ

    Czy majac sklep internetowy, ktory ma siedzibe w Krakowie, ale sprzedaje w calej Polsce, lepiej jest wspolpracowac z firma Seo z Krakowa czy to nie ma znaczenia?

    • Jacek

      Cześć, to generalnie nie ma znaczenia. Robota firmy SEO jest w dużej mierze zdalna, więc możesz to zlecić firmie z każdego miejsca, nie tylko w Polsce.
      Współpraca z firmą z tego samego miasta ma swoje oczywiste zalety. Jeśli masz duży sklep i jest przy nim dużo pracy, to można się spotykać np. raz na 2-3 miesiące i omawiać bieżące tematy. Osobisty kontakt na spotkaniach czasem sporo ułatwia. Nam się tak dobrze pracuje z klientami.
      Jeśli chcesz pogadać o jakimś konkretnym przykładzie to pisz do mnie na j.blaut@delante.pl 😉