Pozycjonowanie strony na WordPressie – pomocne wtyczki

Główną zaletą wtyczek jest to, że o ile tylko zainstalujemy te odpowiednie, ułatwią nam życie i skrócą czas pracy. Nie warto instalować zbyt wielu pluginówobciążają wtedy stronę i spowalniają ją, to zaś jest negatywnie oceniane przez Google i użytkowników. Zamiast sięgać po wiele byle jakich wtyczek, lepiej wybrać kilka najlepszych. Ich subiektywną listę zamieszczamy w poniższym tekście.

Jak zainstalować wtyczkę?

Artykuł nie byłby jednak kompletny, gdybyśmy nie napisali, jak zainstalować plugin, który pozytywnie wpływa na pozycjonowanie w WordPressie. Jeśli wiesz, jak to zrobić, możesz śmiało pominąć ten punkt. Jeśli nie, to zaloguj się do panelu WordPress na swoim www. Z menu znajdującego się po lewej stronie ekranu wybierz zakładkę wtyczki, a następnie z rozwijającej się listy opcję dodaj nową. Przed Tobą pojawi się okno z różnymi pluginami. Wśród nich możesz przyjrzeć się bliżej tym polecanym i popularnym, albo od razu wpisać interesujący Cię plugin do okienka wyszukiwania.

 

Pozycjonowanie strony na WordPressie

 

 

Yoas SEO Plugin dla WordPress 

 

Jest to jedna z najpopularniejszych wtyczek, dzięki którym możesz w łatwy sposób sprawdzić, czy poprawnie zoptymalizowałeś swój wpis. Jeśli Yoast daje Ci zielone światło – nic nie stoi na przeszkodzie, abyś opublikował dany tekst. W przypadku gdy na sygnalizatorze świeci pomarańczowa lub czerwona lampka, nad tekstem trzeba jeszcze popracować. W jednej z zakładek wtyczki dowiesz się, jakie elementy wymagają jeszcze poprawy. Może zapomniałeś dodać ALT-y do zamieszczonych zdjęć albo nie użyłeś odpowiednich nagłówków? Yoast powie Ci, co dokładnie powinieneś zrobić, aby Twój wpis był lepiej zoptymalizowany.

Pozycjonowanie stron na WordPressie

Czy Yoast to program idealny? Niestety jeszcze nie – nadal w swoich wyliczeniach nie bierze pod uwagę odmienionych słów kluczowych, czasem nie zauważa zamieszczonych zmian i uporczywie pokazuje pomarańczowe światło. Nie jest także w pełni przetłumaczony, co widać na powyższym screenie. Pomimo to jest przydatny i jeśli chodzi o pozycjonowanie – WordPress to platforma, na której stale powinieneś korzystać z Yoasta.

 

Google Analytics Dashboard

 

Integracja tego programu ze stroną jest konieczna, jeśli chcemy pobierać z niej dane potrzebne do statystyk. Aby to zrobić, po rejestracji na stronie Google Analytics musimy pobrać unikalny kod śledzenia i wprowadzić go do naszej witryny. W szybkiej instalacji kodu i konfiguracji pomoże wtyczka Google Analytics Dashboard for WordPress. Po poprawnym połączeniu w kokpicie strony można zobaczyć statystyki zaimportowane z popularnego programu do analityki.

 

Pozycjonowanie na WordPressie

 

Disqus

 

Zainstalowanie wtyczki, która zmienia wygląd i zasadę funkcjonowania komentarzy, może pozytywnie wpłynąć na optymalizację całej strony. Warto zwrócić uwagę na to, że opinie użytkowników są indeksowane przez wyszukiwarki internetowe, a więc mają znaczenie dla SEO. Dzięki Disqus komentarze można dodawać na wielu blogach z jednego konta. Zarejestrowany internauta może także głosować na wpisy, obserwować profile komentatorów i edytować własne komentarze.

 

Shareaholic

 

To prosta wtyczka, dzięki której łatwo można połączyć stronę z serwisami społecznościowymi. Plugin pozwala na umieszczenie na stronie top barów z buttonami, zakładek społecznościowych, a także tak zwanego related content, a więc linków do zamieszczonych na stronie artykułów o podobnej tematyce. Tę ostatnią zaletę szczególnie docenią Ci, którzy chcą zwiększyć czas, który użytkownik spędza na stronie. Podsunięcie mu tekstów o podobnej tematyce wpływa pozytywnie na popularność blogowych postów.

Pozycjonowanie Shareaholic

Jak zapowiadaliśmy, nie znajdziesz tu długiej listy pluginów – idziemy w jakość, nie ilość. Czasem mniej znaczy więcej, dlatego jeśli interesuje Cię pozycjonowanie – WordPress lepiej zniesie instalację kilku niż kilkunastu wtyczek. Przed ich włączeniem upewnij się, czy dany plugin rzeczywiście jest Ci potrzebny i sprawdź, jak oceniają go inni użytkownicy.

 

  • bieda… straszna bieda. Po 1 shareoholic nie jest najlepszym rozwiązaniem. Po 2, tytuł posta sugeruje, że znajdziemy tutaj wtyczki, które na prawdę zoptymalizują procesy związane z SEŁO na stronie a tu nagle pojawia się wtyczka Google Analytics 😀 really? Wybacz autorze wpisu za moją uwagę ale jak czytam takie rzerzy to uśmiecham się od ucha do ucha jakimi treściami mimo wszystko karmieni są młodzi blogerzy, startujący pozycjonerzy, i cała reszta ludzi którzy szukają źródeł, gdzie złapią bakcyla do budowania własnego zdania na jakiś temat 😀

  • Ta shareoholic, świetny wybór. Na naszej stronie lądują 4 systemy analityczno-reklamowe.

    • I evercookie zakazane w UE 😉

    • Zgodzę się, że to obecnie średni wybór – shareoholic używałem od ponad 3 lat, ale teraz jest mega ciężki. Co polecasz?

      • ?????

        Jeżeli zewnętrzne usługi to addthis i getsocial.

  • Każda dodatkowa wtyczka – to nowe obciążenie dla serwera. A ten zestaw jest wystarczający dla startu strony www.

    • i dlatego instalowanie Google Analytics Dashboard jest bezcelowe, jeśli chcemy dokonać analizy statystyk przechodzimy do GA a Google Analytics Dashboard to chyba tylko dla dobrego samopoczucia że wykresik się zgadza 🙂

  • netokracja, konstruktywne podsumowanie 🙂