Pozycjonowanie za granicą – co warto wiedzieć

Pozycjonowanie za granicą – co warto wiedzieć

Właściciele stron anglojęzycznych lub witryn z kilkoma wersjami językowymi, zastanawiają się nad pozycjonowaniem swojego www za granicą. Sprawdź, o czym pamiętać, decydując się na taką usługę i na co uważać.

Ostatnio na naszym blogu: Dobór słów kluczowych - czym się kierować?

Inwestowanie w strony dwujęzyczne lub anglojęzyczne jest coraz częstszą praktyką. Szczęśliwi posiadacze takich witryn zastanawiają się, gdzie pozycjonować swoje własne www. O czym pamiętać, decydując się na taką usługę i na co uważać? O tym więcej poniżej:

Pozycjonowanie za granicą - o czym warto wiedzieć?

1. Co kraj, to obyczaj

Pozycjonowanie za granicą w każdym państwie wygląda inaczej. Wybór sposobów zależy tu od ilości i popularności wyszukiwarek, z których korzystają internauci, konkurencji fraz i specyfiki rynku. W jednych krajach linki ze źródeł mogą mieć większe znaczenie, w innych lepsze efekty przynosi optymalizacja na stronie. Znajomość najlepszych metod w odniesieniu do konkretnego kraju jest w przypadku pozycjonowania za granicą absolutną koniecznością.

2. Nie tylko Google.pl

Tworząc stronę obcojęzyczną, warto skupić się na językach witryny i przemyśleć to, na jakie rynki jest kierowana. Przykładowo, jeśli produkt docelowo ma trafić na rynek włoski, potencjalni klienci będą kierować zapytanie o niego z Włoch i po włosku. Taka strona poza oczywistą wersją językową powinna być także pozycjonowana na włoskie frazy we włoskiej wyszukiwarce – a więc nie w Google.pl, a w Google.it. Język i rynek, na jaki kierowana jest witryna, można określić w search console.

3. Źródła linków

Pozycjonowanie za granicą rządzi się swoimi prawami. Wpływając na ranking polskich stron, trzeba dodawać linki na polskie serwisy i analogicznie – pracując nad angielską witryną, umieszczać odnośniki z anglojęzycznych miejsc w sieci. W przypadku złamania tej zasady, Google potraktować może na przykład włoską stronę jako polską i to w Polsce ją wyświetlać. Aby do tego nie dopuścić, pozycjonując obcojęzyczne www, trzeba stworzyć specjalną bazę stron i serwisów, na których można zamieścić linki. W przypadku pozycjonowania włoskiej strony – koniecznie muszą to być witryny umieszczone na domenach z .it.

4. Nie wszędzie króluje jedna wyszukiwarka

To, że około 97% internautów w Polsce korzysta z Google nie znaczy, że jest tak wszędzie. Na przykład większość Rosjan używa wyszukiwarki Yandex, a Japończyków – Yahoo. Różne narzędzia do wyszukiwania stron oznaczają nie tylko rożne metody pozycjonowania, ale także zmienne koszty.

Pozycjonowanie za granicą

5. Pozycjonowanie za granicą: dlaczego warto robić to w Polsce

Jest kilka powodów, które przemawiają za zleceniem pozycjonowania obcojęzycznej strony w naszym kraju, z jednym jednak zastrzeżeniem – że usługą zajmie się firma, która ma w tym doświadczenie oraz zna zasady i metody pracy charakterystyczne dla innego kraju. Wbrew pozorom w Polsce nie brakuje pozycjonerów z sukcesami na rynkach globalnych.

 

Oto główne korzyści, które możesz osiągnąć decydując się na pozycjonowanie w Polsce:

  • oszczędność – stawki w naszym kraju za tego rodzaju usługę są bardzo niewielkie w porównaniu z rynkiem europejskim. W Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych czy Niemczech ceny pozycjonowania abonamentowego są kilkakrotnie wyższe niż w Polsce, choć przynoszą takie same efekty
  • łatwiejszą współpracę – korzystanie z usług firmy, która znajduje się na miejscu, wiąże się zwykle z nawiązaniem bliższej relacji z klientem i lepszym zrozumieniem dla jego biznesu
  • efektywną pracę – za pomocą narzędzi pisanych przez polskich programistów (na przykład Brand24 czy SentiOne), które dają takie same możliwości, co programy zagraniczne

W pozycjonowaniu za granicą znajomość lokalnego rynku to klucz do sukcesu. Samo posiadanie strony z tekstami napisanymi po włosku czy angielsku nie wystarczy, by witryna stała się popularna i ceniona przez wyszukiwarkę. Decydując się na usługę pozycjonowania dwujęzycznej czy obcojęzycznej strony, niekoniecznie trzeba zgłaszać się do zagranicznej agencji. Polskie firmy, o ile tylko znają metody pracy w zagranicznym środowisku i są w stanie to udokumentować, mogą wykonać usługę taniej i równie dobrze.

Dyskusja
  • Dodałbym jeszcze, że zakupując domenę powinna ona mieć globalne lub regionalne rozszerzenie (np. .it .de w zależności od kraju lub po prostu .com). Co do źródeł linków niejednokrotnie widziałem strony .pl pozycjonowane linkami z Rosji. Ten mechanizm działa na wszystkie kraje – zatem linki mogą pochodzić z różnych krajów a pozycjonowanie będzie równie skuteczne.
    Ważne żeby jakiś % linków pochodził z tego samego kraju co pozycjonowana strona.

  • SentiOne

    Dzięki za pamięć o SentiOne

  • Szymon K

    Witam, chcialbym pozycjonowac swoja strone w UK. Czy branza motoryzacyjna jest trudna i jest sens to robic?

    • Jacek

      Cześć @disqus_6BFeHSQeja:disqus. Dzięki za komentarz.
      Branża motoryzacyjna jest w miarę trudna, ale zależy dokładnie od tego czym się zajmujesz. Prześlij adres swojej strony na j.blaut@delante.pl to rzucimy okiem i doradzimy 😉

  • Firmy polskie, które mają doświadczenie w pozycjonowaniu na rynkach zagranicznych – ja osobiście dobrych nie znam 🙂

    • Jacek

      @karina_kondraczuk:disqus W takim razie napisz proszę do nas i pogadajmy 😉

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.