Jaki jest wpływ Social Media na pozycjonowanie?

Jaki jest wpływ social media na pozycjonowanie? Czy sygnały społecznościowe mają jakiekolwiek oddziaływanie na SEO? Czy warto się tym w ogóle zajmować? W naszym poprzednim wpisie odpowiedzieliśmy Wam jak Facebook wpływa na pozycjonowanie, a dziś czas na kilka innych portali. Jak działać z Google+, Twittera, Pinteresta czy LinkedIna?

Wbrew obiegowej opinii, linkowanie z atrybutem nofollow wcale nie jest mało znaczące, a głównie takie linki możemy pozyskać z wielu rożnych mediów społecznościowych. Algorytm Google ciągle się zmienia i coraz większą wagę przywiązuje do jakości linków, jakie kierują do naszej witryny. Na jej pozycję w SERPach wpływa zaufanie, jakim wyszukiwarka darzy naszą stronę, a to z kolei jest zależne od wielu czynników. W przypadku social mediów, to co możemy pozyskać, to sygnały społecznościowe. Są to wszelkie interakcje, jakie zachodzą między użytkownikami a profilem firmy czy osoby. Liczą się lajki, +1, retwitty, share’y, komentarze, followersi i wiele innych. Google nie potwierdza oficjalnie ich wpływu na wyniki wyszukiwania, ale można zauważyć, że strona posiadająca aktywne konto w mediach społecznościowych buduje autorytet swojej marki, może też zyskać większy ruch.

1. Pozycjonowanie w Google+

Nic nie robi się samo, dlatego samo założenie konta nie będzie miało wpływu na pozycjonowanie Twojej strony. Google+ jest jednak na uprzywilejowanej pozycji w stosunku do innych podobnych portali, jeśli chodzi o SEO w Google, dlatego warto poświęcić mu czas.

Największe szanse na odniesienie sukcesu mają marki z dużym, zaangażowanym gronem obserwujących i dotyczy to praktycznie każdego kanału w social mediach. Pierwszym krokiem, jaki należy podjąć, jest więc zbudowanie aktywnej społeczności, którą będzie interesowało to, co masz do powiedzenia. +1’ki przyznawane materiałom, które się nam podobają, mogą być linkami dofollow, czyli mieć bezpośredni wpływ na pozycje w SERPach, dlatego tak ważny jest dobry content i grupa zaangażowanych obserwujących. Niestety, nie wszystkie profile udostępniają publicznie informacje o swoich +1, dlatego też nie wszystkie linkują z atrybutem dofollow.

Jak to działa? Całkiem prosto. Każda osoba, która obserwuje Twój profil, daje mu wewnętrzny link opatrzony atrybutem dofollow. Równocześnie przekazuje mu także moc SEO, zatem im więcej masz fanów, tym mocniejszy profil oraz link dofollow pochodzący z podstrony, która zbiera +1’ki.

2. Pozycjonowanie na Twitterze

W dyskusji o tym, jak social media wpływają na pozycjonowanie, nie można pominąć Twittera. Ma spory wpływ na wyniki wyszukiwania w Google, między innymi dzięki współpracy pomiędzy tymi firmami. Google, chcąc indeksować wszystkie treści pojawiające się na Twitterze, potrzebowałaby do tego ogromnej mocy, narażając na duże obciążenie obydwie witryny. Jest to spowodowane ilością tweetów pojawiających się w serwisie, które przybywają z prędkością ponad 250 tysięcy na minutę!. Wspomniane porozumienie zapewnia Google bezpośredni dostęp do strumienia tweetów, bez konieczności wysyłania na stronę bota.

Google zależy na udostępnianiu swoim użytkownikom jak najbardziej aktualnych treści, dlatego tak ważna jest dla nich ta współpraca Wpisując w wyszukiwarkę popularny hashtag możemy otrzymać najświeższe informacje na jego temat. Matt Cutts potwierdza, że sygnały społecznościowe i popularność niektórych zagadnień z Twittera mogą mieć odzwierciedlenie w wynikach wyszukiwania. Jest więc całkiem atrakcyjną, dodatkowa metodą zwiększania ruchu na stronie internetowej.

Jak Social Media wpływają na pozycjonowanie: hashtag

3. Pozycjonowanie na Pinterestcie

Pinterest to bardzo wdzięczne narzędzie w rekach SEO specjalisty, którym może wspomóc pozycjonowanie danej strony. Podobnie jak w innych portalach, ważna jest odpowiednia konfiguracja  w sekcji odpowiedzialnej za ustawienia prywatności. Jeśli chcesz, aby treści z Twojego konta były indeksowane przez wyszukiwarkę, musisz udostępnić je dla każdego odwiedzającego. Pamiętaj tez o tym, żeby wykorzystywać słowa kluczowe tak często, jak to możliwe. Możesz przemycić je nie tylko w opisie marki, ale także w nazwach i opisach poszczególnych boardów, opisach pinów i nazwach zdjęć. Odpowiednie opisy i hashtagi pomagają w indeksowaniu treści w wyszukiwarce.

Linki z Pinteresta opatrzone są atrybutem nofollow, lecz jak one także mają wpływ na pozycjonowanie Twojej witryny. Linkuj więc do swojej strony za pomocą pinów – dodatkowo, pozwoli to odwiedzającym łatwo trafić do produktów, którymi mogą się zainteresować.

wpływ social media na pozycjonowanie? Pozycjonowanie na Pinterest.

4. Pozycjonowanie na LinkedIn

LinkedIn daje wiele możliwości pozycjonowania strony internetowej. Jeśli chcesz ułatwić sobie promocję, postaraj się o jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania dla fraz związanych z Twoją firmą w tym serwisie. Jak to zrobić? M.in. przez używanie słów kluczowych. Podobnie jak w przypadku opisanego wyżej Pinteresta, w opisie firmy na LinkedIn warto umieścić słowa kluczowe związane z Twoją branżą. LinkedIn daje także możliwość linkowania. Poza tak podstawowymi, jak podanie adresu www w informacjach o firmie, możemy linkować np. z publikowanych przez nas tekstów. Ogólnie rzecz biorąc, by wygenerować dodatkowy ruch na swojej stronie, musisz być aktywny w serwisie: udzielać się w dyskusjach, publikować bieżące informacje, aktualizować dane.

Media społecznościowe opierają się na budowaniu relacji, dlatego tutaj także musisz zadbać do dobry kontent, który wniesie jakąś wartość dla obserwujących Cię użytkowników – pomoże Ci zbudować zaufanie, wobec którego Google z pewnością nie pozostanie obojętne.


Wplyw social media na pozycjonowanie: linkedin

.

Przedsiębiorstwa, którym zależy na pozytywnych informacjach na swój temat w wysokich wynikach wyszukiwania, zdecydowanie powinny postawić na aktywność w mediach społecznościowych  pod kątem SEO. Mimo braku szczegółowych statystyk i jednoznacznego potwierdzenia ze strony Google jak social media wpływają na pozycjonowanie, nie ulega wątpliwości, że gra jest warta świeczki. Posiadanie kont w wielu serwisach społecznościowych umożliwia zdominowanie, czasem w  pełni, pierwszej strony wyników wyszukiwania dla poszukujących informacji o danej firmie.