9 argumentów za prowadzeniem firmowego bloga

9 argumentów za prowadzeniem firmowego bloga

Pisanie bloga może niektórym kojarzyć się wyłącznie z wirtualnym pamiętnikiem. W dobie biznesu internetowego blog zmienia swoje oblicze i staje się narzędziem do prowadzenia marketingu. Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego? Oto 9 argumentów, które przemawiają za!

Ostatnio na naszym blogu: Pozycja w Google - jak sprawdzić, na której jest moja strona?

Firma powinna istnieć w sieci, żeby mogła dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców, w szczególności do tych, którzy informacji szukają głównie w Internecie. Odpowiedzieliśmy już na pytanie jak prowadzić fanpage firmy, pora na tapetę wziąć blogi. Coraz częściej firmy decydują się na pisanie bloga związanego bezpośrednio z branżą, którą się zajmują. Czy w ogóle warto to robić? Przedstawiamy kilka powodów zdecydowanie przemawiających za. 

1. Kreowanie pozycji eksperta

blog kreuje pozycję eksperta

Każda firma chce być liderem w swojej branży, a pracownicy pragną być postrzegani jako eksperci w swojej dziedzinie. Prowadzenie bloga to jedna z dróg do osiągnięcia tego celu, wymagająca dużo mniejszych nakładów finansowych, niż artykuły sponsorowane, działania medialne i wizerunkowe. Tworzenie wartościowych treści pomaga wyróżnić się na tle konkurencji, a także zdobyć zaufanie potencjalnych klientów, którzy ufają produktom tworzonym przez profesjonalistów. Kreacja kompetencji jest szczególnie ważna w sprzedaży usług wymagających wiedzy do ich realizacji. Jeżeli odbiorcy mają szansę poznać twórców bloga i przekonać się, że posiadają dużą wiedzę, potrafią rozwiązywać problemy i wykazują się przy tym wiarygodnością, decydują się na ich usługi.

2. Miejsce łączące klientów z marką

Klienci podejmują decyzje zakupowe na podstawie informacji, którą znajdą w sieci. Na blogu marki mają możliwość przedstawienia wartości, jakimi się kierują w sposób dopasowany do grupy odbiorców. Przed publikacją jakichkolwiek treści trzeba określić, do kogo one mają trafić. Z pewnością zwiększy to szanse dotarcia do wybranej grupy docelowej.  Dobrze prowadzony blog dostarcza informacji o firmie i przekonuje klientów do skorzystania z usług czy zakupu produktów.

blog pozyskiwanie nowych klientów

3. Źródło pozyskiwania nowych klientów i ruchu na stronie

Blog prowadzony przez firmę zwiększa widoczność marki w Google i ułatwia dotarcie do osób szukających odpowiedzi na poruszane tematy. Potencjalni klienci nie zawsze wpisują w wyszukiwarkę nazwę firmy. Często na stronę trafiają właśnie przez treści, które ich interesują. Takie wizyty są bardzo wartościowe, bo pochodzą od użytkowników szukających rozwiązania konkretnych problemów. Tworzenie treści to źródło pozyskiwania linków. Czytelnicy dzielą się inspirującymi i przydatnymi publikacjami na swoich kanałach, tym samym wzmacniają potencjał konkretnego artykułu i całej strony. Patrząc z tego punktu widzenia, blog firmowy to dobre narzędzie SEO, kierujące na stronę dodatkowy ruch. Stanowi integralną część firmowej witryny. Treści tam zamieszczane, widoczne są w wyszukiwarkach tak samo jak treści ze strony. Dzięki temu nasycenie bloga (nie przesycenie!) słowami i frazami kluczowymi, najczęściej wyszukiwanymi przez potencjalnych klientów, zwiększa liczbę odwiedzających stronę www.

4. Budowanie „długiego ogona” i wzmacnianie potencjału SEO

Jeżeli wpisy są odpowiednio promowane na stronie głównej, wyszukiwarki bardzo wysoko je indeksują. Artykuły dają możliwość budowania „długiego ogona” czyli zapytań wpisywanych przez potencjalnych klientów w wyszukiwarce. Każda branża posiada katalog fraz wpisujących się do zakresu „długiego ogona” z dużym potencjałem, którego nie powinno się lekceważyć. Odpowiadanie na pytania najczęściej zadawane w Internecie, wychodzi naprzód oczekiwaniom i wyszukiwaniom potencjalnych klientów stojących przed podjęciem decyzji zakupowej.

Przeczytaj jakie zalety ma pozycjonowanie na długi ogon na naszym blogu.

5. Świeże treści są lubiane przez Google

Google docenia świeży content i promuje go, co więcej, strony na bieżąco aktualizowane są dużo lepiej postrzegane niż te, na których takie same informacje znajdują się od kilku lat. Wraz z każdym wpisem, tworzona jest nowa podstrona, a regularne działania powodują, że wyszukiwarka lepiej traktuje takie serwisy. Systematyczne publikacje sygnalizują, że strona rośnie i rozwija się, przez co jest korzystniej postrzegana w wyszukiwarce.

6. Okazja do aktywizacji pracowników

Blog to doskonała szansa, żeby pracownicy zaczęli działać i mogli się wykazać. Pracodawcy szukają sposobów na aktywizację pracowników, prześcigają się w pomysłach, tymczasem blog jest jedną z ciekawych możliwości integracji pracowników wokół tworzenia wspólnego spójnego i wartościowego projektu, pod którym mogą się podpisać. Blog to nie tylko doskonałe narzędzie do promocji, ale także pozytywnie wpływające na relacje w zespole.

Pisanie bloga aktywizuje zespół

7. Możliwość pokazania życia firmy od środka

Storytelling to bardzo popularna w ostatnich latach metoda opowiadania historii. Jest wykorzystywana również przez marki, które chcą otworzyć się dla osób z zewnątrz. Blog to doskonałe narzędzie do tworzenia opowieści o firmie i pokazywania jej wartości. Poprzez bloga można informować o zmianach, przedstawiać szczegóły, fotorelacje z akcji, w które firma się angażuje, robiąc to wszystko z własnej perspektywy. Blogi dają możliwość przedstawienia dłuższych opowieści na temat życia firmy, na które nie ma miejsca w innych kanałach. Możliwość odesłania czytelników z Facebooka czy Twittera po więcej informacji na firmowego bloga jest bardzo korzystne. Dodatkowo dobrze jest mieć miejsce, którego funkcjonalność jest wewnętrznie kontrolowana, a treści integrują się ze stroną. Znajomość marki wpływa na decyzje zakupowe klientów, dlatego ważne żeby przedstawiać swoje historie w ciekawy sposób, który zapewni zostanie w pamięci na dłuższy czas.

8. Nadanie komunikacji indywidualnego charakteru

Jeżeli firma decyduje się na publikowanie treści podpisywanych przez pracowników, stają się one osobistymi wypowiedziami, a komunikacja z klientami nabiera podmiotowego charakteru, o co ciężko w kanałach social media. Odbiorcy mają wtedy poczucie możliwości polemiki i wiedzą, że mogą wejść w dialog z konkretnymi autorami. Dzięki dyskusji i uwagom klientów, firma ma okazję poznać ich oczekiwania i dostosować się do wymogów.

Blog jako narzędzie komunikacji

9. Narzędzie do tworzenia kampanii content marketingowych

Jeżeli na blogu umieszczane są wartościowe treści, to może on się stać doskonałym narzędziem do promocji usług czy produktów. (Jaki jest klucz do sukcesu przy pisaniu contentu? O tym gdzie szukać inspiracji do content marketingu pisaliśmy już na naszym blogu). Używając artykułów pisanych przez specjalistów z branży, można urozmaicić i wzbogacić wysyłkę newsletterów i postów na profilach social media prowadzonych przez firmę. Ciekawa forma mailingów może wpłynąć na zwiększenie listy newsletterowej, a merytoryczne wpisy w innych kanałach, przyczynić się do wzrostu zasięgów.

Prowadzenie bloga daje możliwości wykorzystania nowych metod komunikacji z potencjalnymi i obecnymi klientami. Poprzez wchodzenie w dyskusje z czytelnikami, pokazujemy osobowość i autentyczność marki, a relacje mają charakter osobistej więzi. Kampanie marketingowe tworzone w oparciu o treści na blogu, wpływają pozytywnie na sprzedaż i zwiększają zasięg promocji. Artykuły blogowe umożliwiają pozycjonowanie fraz kluczowych przypisanych do konkretnej branży i wykorzystanie mocy SEO domeny. Blogowanie zdecydowanie pozytywnie wpływa na wizerunek firmy, ale tylko wtedy, gdy jest oparte o długoterminową strategię marketingową, wpisy są systematyczne i wartościowe. Przy rozważaniu argumentów przemawiających za prowadzeniem firmowego bloga warto pamiętać o tym, że efektów jego działania nie należy spodziewać się zaraz po uruchomieniu. To proces długotrwały, a prawdziwe rezultaty widoczne są w dłuższej perspektywie ale warto podjąć ten trud. 

My piszemy : )

Dyskusja

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.