TLD

Co to jest TLD? – Definicja

TLD (Top-Level Domain, z ang. domena najwyższego poziomu) to część nazwy (domeny) strony, pisana po ostatniej kropce, np. “.com” czy “.pl”. Znajduje się na szczycie hierarchii w strukturze systemu nazw domen (DNS). Specyficzna domena, na której znajduje się konkretna strona (np. Delante) jest subdomeną drugiego lub kolejnego stopnia.

Administrowaniem tych domen zajmują się IANA oraz ICANN.

Rodzaje:

Wyróżniamy ich dwa rodzaje:

  • gTLD  – (generic) domeny rodzajowe, np. com, .org, .net, .edu, .gov;
  • ccTLD – (country code) krajowe i regionalne, np. .pl, .eu, .de.

TLD definicja

W ramach domen najwyższego poziomu istnieje wiele subdomen. Strony internetowe w języku polskim są najczęściej umieszczane na TLD właściwej dla naszego kraju. Dla adresu zakończonego “.edu.pl” domeną najwyższego poziomu jest “.pl”.

Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak pozycjonować sklepy B2B?

Jak pozycjonować sklepy B2B?

B2B i B2C to segmenty rynkowe, które się różnią, ale jeśli chodzi o kanały, za pomocą których możesz dotrzeć do klientów zainteresowanych ofertą, są bardzo podobne. Jednym ze sposobów na sprzedaż jest prowadzenie sklepu online i pozyskiwanie zamówień dzięki ruchowi z organicznych wyników wyszukiwania Google. Nie jest jednak tak, że wszystkie kroki będą tutaj wyglądać identycznie. Sprawdź, jak pozycjonować sklepy B2B.

Czytaj więcej
10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej