Atrybut rel=”ugc”

Czym jest atrybut rel=”ugc”? – Definicja

Dotychczas, jednym z najczęściej używanych atrybutów linków było nofollow, którym oznacza się odnośniki, które nie powinny przekazywać mocy naszej witryny.  10 września 2019 roku Google wprowadził jednak dwa nowe atrybuty – rel=”ugc” oraz rel=”sponsored”.

Atrybut rel=”ugc”, czyli “user generated content”, to dyrektywa, którą oznacza się linki wygenerowane naturalnie przez użytkowników, np. w postach na forach, komentarzach na blogach, itp. Przynajmniej w praktyce ma to pomóc przy ograniczeniu spamerskich linków na tych kanałach. Ta zmiana pozwala algorytmom Google’a jeszcze lepiej interpretować linki, atrybuty te mogą też być rozważane jako czynnik rankingowy.

atrybut Rel ugc definicja

Jak Google będzie oceniać linki z atrybutem ugc? Czy warto ich używać?

Atrybuty te pomogą w bardziej szczegółowej analizie linków i w lepszym zrozumieniu ich przez Google. Odnośniki oznaczone tym parametrem będą prawdopodobnie najbardziej wartościowe, jeśli będą obudowane merytorycznym contentem i będą pochodzić od prawdziwych użytkowników, najlepiej mocno zaangażowanych w daną dyskusje. Wpłynąć to może na budowę naturalnego profilu linkowania.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej