Atrybut rel=”ugc”

Czym jest atrybut rel=”ugc”? – Definicja

Dotychczas, jednym z najczęściej używanych atrybutów linków było nofollow, którym oznacza się odnośniki, które nie powinny przekazywać mocy naszej witryny.  10 września 2019 roku Google wprowadził jednak dwa nowe atrybuty – rel=”ugc” oraz rel=”sponsored”.

Atrybut rel=”ugc”, czyli “user generated content”, to dyrektywa, którą oznacza się linki wygenerowane naturalnie przez użytkowników, np. w postach na forach, komentarzach na blogach, itp. Przynajmniej w praktyce ma to pomóc przy ograniczeniu spamerskich linków na tych kanałach. Ta zmiana pozwala algorytmom Google’a jeszcze lepiej interpretować linki, atrybuty te mogą też być rozważane jako czynnik rankingowy.

atrybut Rel ugc definicja

Jak Google będzie oceniać linki z atrybutem ugc? Czy warto ich używać?

Atrybuty te pomogą w bardziej szczegółowej analizie linków i w lepszym zrozumieniu ich przez Google. Odnośniki oznaczone tym parametrem będą prawdopodobnie najbardziej wartościowe, jeśli będą obudowane merytorycznym contentem i będą pochodzić od prawdziwych użytkowników, najlepiej mocno zaangażowanych w daną dyskusje. Wpłynąć to może na budowę naturalnego profilu linkowania.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

Wczoraj, 14 marca 2023, OpenAI wypuściło na światło dzienne GPT-4, czyli kolejną iterację ich modelu językowego, na bazie którego działa bijący rekordy popularności ChatGPT. Czy ChatGPT będzie teraz znacznie mądrzejszy?

Czytaj więcej
Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Co gdybym Ci powiedział, że 32%* spośród użytkowników odwiedzających Twoją stronę – czyli w zasadzie co trzecia osoba – nie może się po niej poruszać? Jedna na trzy osoby nie może przeczytać dostępnych treści. Co trzecia osoba ma problem z wykonaniem działań, których oczekujesz. Co trzecia osoba opuszcza Twoją witrynę, ponieważ nie może nacisnąć żadnego przycisku.

Czytaj więcej