Atrybut rel=”ugc”

Czym jest atrybut rel=”ugc”? – Definicja

Dotychczas, jednym z najczęściej używanych atrybutów linków było nofollow, którym oznacza się odnośniki, które nie powinny przekazywać mocy naszej witryny.  10 września 2019 roku Google wprowadził jednak dwa nowe atrybuty – rel=”ugc” oraz rel=”sponsored”.

Atrybut rel=”ugc”, czyli “user generated content”, to dyrektywa, którą oznacza się linki wygenerowane naturalnie przez użytkowników, np. w postach na forach, komentarzach na blogach, itp. Przynajmniej w praktyce ma to pomóc przy ograniczeniu spamerskich linków na tych kanałach. Ta zmiana pozwala algorytmom Google’a jeszcze lepiej interpretować linki, atrybuty te mogą też być rozważane jako czynnik rankingowy.

atrybut Rel ugc definicja

Jak Google będzie oceniać linki z atrybutem ugc? Czy warto ich używać?

Atrybuty te pomogą w bardziej szczegółowej analizie linków i w lepszym zrozumieniu ich przez Google. Odnośniki oznaczone tym parametrem będą prawdopodobnie najbardziej wartościowe, jeśli będą obudowane merytorycznym contentem i będą pochodzić od prawdziwych użytkowników, najlepiej mocno zaangażowanych w daną dyskusje. Wpłynąć to może na budowę naturalnego profilu linkowania.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak porównać oferty agencji SEO?

Jak porównać oferty agencji SEO?

Rozpocząłeś poszukiwania agencji, która zrealizuje dla Ciebie kampanię SEO i zebrałeś już kilka ofert. Widzisz w nich mnóstwo przeróżnych informacji, z których nie do końca wszystko rozumiesz. Jak powinieneś porównać oferty, aby wybrać tą, która będzie dla Ciebie najlepsza? Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Czytaj więcej
Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Posiadasz stronę internetową, na której znajdują się opisy Twoich usług? A możesz jesteś właścicielem sklepu online lub prowadzisz inną witrynę internetową? Zapewne zależy Ci na tym, aby dotrzeć z ofertą do jak największej liczby odbiorców w sieci, a w tym może Ci pomóc agencja SEO. Dowiedz się, kiedy warto zdecydować się na taką współpracę.

Czytaj więcej
Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

2 czerwca Google wdrożyło aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki. Czego można się spodziewać? Czy zobaczymy zawirowania w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób można się przygotować do kolejnych aktualizacji, które czekają nas już w kolejnym miesiącu (spoiler alert!)?

Czytaj więcej