Atrybut rel=”ugc”

Czym jest atrybut rel=”ugc”? – Definicja

Dotychczas, jednym z najczęściej używanych atrybutów linków było nofollow, którym oznacza się odnośniki, które nie powinny przekazywać mocy naszej witryny.  10 września 2019 roku Google wprowadził jednak dwa nowe atrybuty – rel=”ugc” oraz rel=”sponsored”.

Atrybut rel=”ugc”, czyli “user generated content”, to dyrektywa, którą oznacza się linki wygenerowane naturalnie przez użytkowników, np. w postach na forach, komentarzach na blogach, itp. Przynajmniej w praktyce ma to pomóc przy ograniczeniu spamerskich linków na tych kanałach. Ta zmiana pozwala algorytmom Google’a jeszcze lepiej interpretować linki, atrybuty te mogą też być rozważane jako czynnik rankingowy.

Jak Google będzie oceniać linki z atrybutem ugc? Czy warto ich używać?

Atrybuty te pomogą w bardziej szczegółowej analizie linków i w lepszym zrozumieniu ich przez Google. Odnośniki oznaczone tym parametrem będą prawdopodobnie najbardziej wartościowe, jeśli będą obudowane merytorycznym contentem i będą pochodzić od prawdziwych użytkowników, najlepiej mocno zaangażowanych w daną dyskusje. Wpłynąć to może na budowę naturalnego profilu linkowania.

  5,00 / 5 ( 1 )
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.