Stopka strony

Co to jest stopka strony? – Definicja

Stopka strony – zwana także footer stanowi jedną z kilku sekcji witryny internetowej. Znajduje się na samym dole i zawiera najczęściej: dane kontaktowe firmy – wraz z adresem i pełną nazwą, dodatkową nawigację, odnośniki do profili w mediach społecznościowych, a także informacje dotyczące praw autorskich. Zawartość stopki może różnić się w zależności od charakteru strony. Na witrynach, które są blogami w footerze umieszcza się zazwyczaj popularne kategorie oraz ostatnio dodane wpisy, co pozytywnie wpływa na aspekt linkowania wewnętrznego.

Jak wykorzystać potencjał stopki strony?

Stopka strony internetowej stanowi doskonałe miejsce do wzmocnienia marki oraz przekazania dodatkowych informacji użytkownikom i robotom wyszukiwarek. Dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie w niej odnośników kierujących do mapy witryny, bazy najczęściej zadawanych pytań oraz polityki prywatności. Aby zadbać o estetyczny design, w footerze obok linków warto umieścić też logotyp marki, odpowiednio opisany przy pomocy atrybutu alt.

Tworząc stopkę na etapie projektowania strony kieruj się przede wszystkim dobrem gości, którzy będą ją odwiedzać. Pomyśl o ich potrzebach oraz zastanów się nad tym, co jako użytkownik sam chciałbyś znaleźć w dolnej sekcji witryny. Dodająć w footerze linki prowadzące do profili społecznościowych nie zapomnij oznaczyć ich atrybutem nofollow, tak by nie wypuszczać mocy strony na zewnątrz.

Mamy nadzieję, że powyższa definicja okazała się pomocna i wiesz już czym jest footer.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

Wczoraj, 14 marca 2023, OpenAI wypuściło na światło dzienne GPT-4, czyli kolejną iterację ich modelu językowego, na bazie którego działa bijący rekordy popularności ChatGPT. Czy ChatGPT będzie teraz znacznie mądrzejszy?

Czytaj więcej
Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Co gdybym Ci powiedział, że 32%* spośród użytkowników odwiedzających Twoją stronę – czyli w zasadzie co trzecia osoba – nie może się po niej poruszać? Jedna na trzy osoby nie może przeczytać dostępnych treści. Co trzecia osoba ma problem z wykonaniem działań, których oczekujesz. Co trzecia osoba opuszcza Twoją witrynę, ponieważ nie może nacisnąć żadnego przycisku.

Czytaj więcej