Stopka strony

Co to jest stopka strony? – Definicja

Stopka strony – zwana także footer stanowi jedną z kilku sekcji witryny internetowej. Znajduje się na samym dole i zawiera najczęściej: dane kontaktowe firmy – wraz z adresem i pełną nazwą, dodatkową nawigację, odnośniki do profili w mediach społecznościowych, a także informacje dotyczące praw autorskich. Zawartość stopki może różnić się w zależności od charakteru strony. Na witrynach, które są blogami w footerze umieszcza się zazwyczaj popularne kategorie oraz ostatnio dodane wpisy, co pozytywnie wpływa na aspekt linkowania wewnętrznego.

Jak wykorzystać potencjał stopki strony?

Stopka strony stanowi doskonałe miejsce do wzmocnienia marki oraz przekazania dodatkowych informacji użytkownikom i robotom wyszukiwarek. Dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie w niej odnośników kierujących do mapy witryny, bazy najczęściej zadawanych pytań oraz polityki prywatności. Aby zadbać o estetyczny design, w footerze obok linków warto umieścić też logotyp marki, odpowiednio opisany przy pomocy atrybutu alt.

Tworząc stopkę na etapie projektowania strony kieruj się przede wszystkim dobrem gości, którzy będą ją odwiedzać. Pomyśl o ich potrzebach oraz zastanów się nad tym, co jako użytkownik sam chciałbyś znaleźć w dolnej sekcji witryny. Dodająć w footerze linki prowadzące do profili społecznościowych nie zapomnij oznaczyć ich atrybutem nofollow, tak by nie wypuszczać mocy strony na zewnątrz.

Mamy nadzieję, że powyższa definicja okazała się pomocna i wiesz już czym jest footer.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej