Drupal jest na tyle popularnym CMS-em, że nic dziwnego, iż oferuje wiele różnych modułów, wspierających działania SEO. Przede wszystkim owe pluginy pozwalają skuteczniej zoptymalizować witrynę, aby była ona jeszcze bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania Google. Poznaj najchętniej wybierane rozszerzenia SEO, po jakie sięgają użytkownicy Drupala.
1. Real-time SEO for Drupal
Obecnie uznaje się, że to najważniejszy i jednocześnie podstawowy dodatek, po który koniecznie powinni sięgnąć właściciele stron opartych o Drupal. Wykorzystana została tutaj technologia YoastSEO.js. Użytkownik otrzymuje zatem wsparcie merytoryczne podczas pisania artykułu, dzięki czemu wystarczy, że wdroży wszystkie wskazówki, a tekst zostanie prawidłowo zoptymalizowany pod SEO. Wtyczka zwraca uwagę przede wszystkim na długość treści, zawarte słowa kluczowe, hierarchię nagłówków czy meta tagi.
2. Metatag SEO
Jak sama nazwa wskazuje, możesz wykorzystać to rozszerzenie do naprawdę intuicyjnego dodawania meta tagów na każdą podstronę. Dzięki temu skutecznie zoptymalizujesz witrynę. Oprócz tego wtyczka pomaga w dzieleniu się treściami w Social Mediach.
3. ImageAPI Optimize
Ten moduł został zaprojektowany po to, aby użytkownicy mogli w sposób całkowicie bezstratny, zoptymalizować grafiki znajdujące się na stronie. Dzięki temu, że grafiki są „lekkie” i dopasowane pod wymogi SEO, witryna działa znacznie sprawniej, a czas ładowania się strony znacząco się skraca.
4. Pathauto
Podczas optymalizacji witryny konieczne jest zadbanie także o to, aby adresy URL były przyjazne wyszukiwarkom, ale też użytkownikom. Dzięki temu rozszerzeniu możesz wreszcie zyskać linki, składające się ze słów kluczowych czy nazw produktów, zamiast z przypadkowych zbitek liter i cyfr.