IdoSell

IdoSell logo CMS dla sklepu

Popularność w Polsce i na świecie

IdoSell to jeden z wielu dostępnych systemów zarządzania treścią służących do prowadzenia handlu internetowego. To oprogramowanie, które działa w modelu SaaS, czyli Software as a Service, stworzone przez polską firmę działającą na rynku już od 18 lat. Sklep założony na takim modelu otrzymuje zawsze aktualne oprogramowanie, ponieważ jest utrzymywany na serwerze dostawcy. IdoSell to jedna z popularniejszych platform sklepowych w naszym kraju. Obecnie z usługi korzysta ponad 4500 sklepów internetowych w Polsce oraz za granicą.

Krótka charakterystyka

Oprogramowanie IdoSell w modelu SaaS pozwala na obsługę i kontrolę nawet kilkudziesięciu tysięcy zamówień w miesiącu. Firma oferuje klientowi wiele przydatnych funkcji oraz integracji; spośród najważniejszych możemy wyróżnić:

  • integracje z bankami, porównywarkami oraz serwisami aukcyjnymi,
  • sprzedaż cyfrowych wersji plików,
  • one page shop
  • multishop – obsługa kilku prowadzonych sklepów z poziomu jednego panelu
  • sklep RWD – dopasowanie strony do wielkości ekrany
  • omnichanelami –  sprzedaż wieloma kanałami
  • marketing automation – monitorowanie i analiza działań klientów w czasie rzeczywistym

System IdoSell jest także dobrze dostosowany do sprzedaży zagranicznej, dzięki czemu pozwala na łatwe wejście na międzynarodowe rynki. Rozwiązania firmy umożliwiają sprzedaż w wielu walutach oraz językach. Również gotowe maski sklepu dostępne są w kilku wersjach językowych.

Co wyróżnia IdoSell na tle innych CMS-ów?

Przewaga IdoSell nad innymi dostępnymi CMS-ami wynika z mocnego i stale rozwijanego silnika sklepu. Ten system radzi sobie bezproblemowo z dziesiątkami tysięcy zamówień miesięcznie. Klienci firmy IdoSell otrzymują duże wsparcie techniczne ze strony firmy oraz pomoc przy zaimplementowaniu nowych funkcji. Również model rozliczania, jakim jest SaaS, to spore ułatwienie, ponieważ nie potrzebuje on własnego serwera. Decydując się na postawienie sklepu internetowego na platformie IdoSell, należy uiścić opłatę startową w wysokości 599 zł oraz wybrać odpowiedni plan wdrożeniowego.

Do minusów zapewne można zaliczyć panel administracyjny strony, który jest mocno rozbudowany i nie należy do najprostszych w obsłudze. Również optymalizacja i wprowadzanie zmian programistycznych mogą być wykonane tylko przez pracowników firmy IdoSell, co dodatkowo generuje wysokie koszty.

Przykład sklepu

Przykładem sklepu, który wykorzystuje system IdoSell, jest SneakerStudio oferujący wiele modeli obuwia. Sklep ten proponuje dużą liczbę produktów oraz prowadzi sprzedaż zagraniczną.

Iai-Shop przykład sklepu

Dla kogo IdoSell?

System zarządzania treścią IdoSell przeznaczony jest dla małych i dużych sklepów, które obsługują tysiące zamówień miesięcznie, oraz hurtowni. To ze względu na liczne usprawnienia i możliwość sprzedaży z integracjami, np. w modelu dropshippingu. Małe sklepy z niewielką liczbą produktów mogą skorzystać z usługi One Page Shop. Jest to także dobre rozwiązanie dla właścicieli kilku sklepów, którzy chcą obsługiwać je za pomocą jednego panelu. Najtańsza wersja strony to koszt aktywacji 599 zł oraz dodatkowo koszt wybranego jednego z pięciu planów miesięcznego abonamentu. Wprowadzenie produktów i konfiguracja strony są po stronie właściciela sklepu. Można także skorzystać z pomocy programistów IdoSell, którzy wdrożą nowe rozwiązania, lecz wiąże się to z dodatkowymi kosztami roboczogodzin.

(8)