Magento

Magento

Popularność w Polsce i na świecie

Magento to jeden z najpopularniejszych systemów wykorzystywanych do prowadzenia sklepów internetowych w Polsce i na świecie. Pierwsza stabilna wersja pojawiła się w 2007 roku i zaledwie po kilku miesiącach liczba pobrań oprogramowania przekroczyła 500 tysięcy. Według portalu alexa.com Magento obsługuje ponad 2 400 000 aktywnych sklepów internetowych i tym samym ma 20% udziału w rankingu miliona topowych witryn internetowych. Platforma używana jest przez największe marki jak Nike, Adidas, Bonobos, OfficeMax ING, Nestlé.

Krótka charakterystyka

Magento to kompletny system e-commerce (open source) z gotowym oprogramowaniem, dzięki któremu w łatwy sposób zbudujemy swój sklep internetowy. Przez panel administratora można zarządzać sklepem, produktami i magazynem na poziomie przeglądarki internetowej, bez konieczności znajomości języków programowania. Magento ma wiele zalet, wśród których wyróżnić można:

  • Dostępność w wielu językach, w tym po polsku. Języki można w łatwy sposób przełączać w panelu, po czym całe oprogramowanie jest w nim dostępne. W przypadku sklepów międzynarodowych można ustawić automatyczny wybór języka uzależniony od lokalizacji klienta.
  • Szerokie możliwości marketingowe – tworzenie dowolnych kuponów rabatowych i grup klientów, którym zostaną przydzielone, generowanie statystyk sprzedażowych, zaawansowany panel obsługi klienta.
  • Optymalizację do urządzeń mobilnych, dzięki której sklep dostosowuje się do ekranów oraz metod wprowadzania tekstu, umożliwiając klientom normalną obsługę na urządzeniach z systemem Android i iOS.
  • Prostą obsługę – dzięki wbudowanym modułom można stworzyć sklep i rozszerzyć o dowolne funkcjonalności.
  • Skalowalność – Magento umożliwia obsługę bardzo dużej liczby produktów.
  • Integrację – możliwość połączenia z systemami ERP i CRM.
  • Efektywność biznesową – bogaty wybór gotowych modułów Magento pozwala korzystać z nowych funkcji bez kosztownego procesu wdrożenia.
  • Bezpieczeństwo i różne warianty płatności – prosta implementacja protokołu SSL i dedykowane IP strony.
  • SEO friendly – Magento otwiera się na wymagania stawiane przez SEO, pozwala na modyfikację metadanych, generowanie przyjaznych adresów URL i integrację z Google Analytics.

Obecnie można mówić o trzech równolegle rozwijających się wersjach systemu: Magento 1, Magento 2 i Magento 2.1.

Co wyróżnia Magento na tle innych CMS-ów?

Przewaga Magento nad innymi systemami CMS wynika z elastyczności platformy i otwartego kodu źródłowego. To platforma nastawiona na rozwój, a dzięki temu, że kod źródłowy jest otwarty, wraz z rozwojem biznesu stale można wprowadzać wiele nowych opcji. Możliwości Magento są określane jako nieograniczone, dlatego często przedsiębiorcy wybierają właśnie tę platformę. Magento oferuje również profesjonalne wsparcie zarówno merytoryczne, jak i techniczne, co jest bardzo pomocne, szczególnie dla laików. Na korzyść Magento przemawia również łatwość zarządzania wieloma sklepami jednocześnie, którą zapewnia. Jeżeli chodzi o wady oprogramowania, to w dalszym ciągu wykorzystuje ono dużą część zasobów serwera, jeżeli jest niepoprawnie skonfigurowany. Sama konfiguracja jest dość skomplikowana i wymaga wsparcia administratorów, przez co nie każda firma hostingowa zgadza się na instalację Magento w ramach standardowych pakietów i zwiększa koszty abonamentowe.

Przykład sklepu

Przykładem sklepu, który wykorzystuje system Magento, jest mcsport.pl, który posiada wiele produktów i prowadzi również sprzedaż zagraniczną.

Przykład sklepu Magento

Dla kogo Magento?

Magento OpenSource jest idealnym wyborem dla właścicieli średniej wielkości sklepów internetowych, przedsiębiorców myślących o rozwoju swojego biznesu i rozszerzaniu sklepu w przyszłości. Opcja druga, czyli Magento Commerce, jest potężnym silnikiem dostosowanym do najobszerniejszych sklepów online, do których dodawane są niestandardowe uzupełnienia i funkcjonalności oraz inne zaawansowane systemy ułatwiające obsługę wielkich platform sprzedażowych. Budowa sklepu jest bardzo prosta, a zarządzanie nim nie wymaga znajomości języków programowania.

  0 / 5 ( 0 )