.animate-view{opacity: 1 !important;}

Pozycjonowanie PrestaShop

PrestaShop to jeden z najpopularniejszych CMSów dla ecommerce. Pozycjonowanie sklepu internetowego na tym silniku daje ogromne możliwości zwiększenia sprzedaży!

Na czym polega pozycjonowanie PrestaShop?

  • Analiza fraz kluczowych i ułożenie skutecznej strategii SEO
  • Ustawienie przyjaznych adresów URL, tagów title i meta description
  • Nasycenie sklepu, kategorii i produktów wartościowymi treściami
  • Stały proces link buildingu

Porozmawiajmy o tym, zwiększyć sprzedaż w twoim sklepie!

Skontaktuj się z nami

Pozycjonowanie stron
na PrestaShop

Twoja strona jest zbudowana na CMSie PrestaShop? W takim razie zacznij ją pozycjonować! Dzięki temu już wkrótce znajdziesz się na szczycie wyszukiwarki Google. W osiągnięciu celu pomoże Ci nie tylko znajomość algorytmów Google, ale również optymalizacja strony oraz dopasowanie jej do określonych zasad. Dowiedz się, co zapewni Ci SEO PrestaShop i postaw na te korzyści!

SEO na Ebexo
Dlaczego warto?

PrestaShop to jeden z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią dla sklepów internetowych. Sprawia to, że zapewnia naprawdę wiele ciekawych rozwiązań, które jeszcze bardziej ułatwiają Ci nawigację lub dodawanie nawet skomplikowanych elementów. Dodatkowo specjaliści SEO doskonale wiedzą, co zrobić, aby Twoja strona na PrestaShop stała się widoczna dla użytkowników. Wtedy na pewno dostrzeżesz wzrost zainteresowania odbiorców, a także rosnącą konwersję, co przełoży się na większą rozpoznawalność, tworzonej przez Ciebie marki.

PrestaShop
Krótka charakterystyka

Bez wątpienia PrestaShop to jeden z najpopularniejszych CMSów w Polsce — statystyki pokazują, że wybiera go aż 35% Polaków. Ten system zarządzania treścią jest darmowy i oparty na otwartym oprogramowaniu. Umożliwia Ci również w stosunkowo krótkim czasie stworzyć sklep internetowy. Poza tym masz pewność, że Twoja witryna będzie wyglądać naprawdę oryginalnie, a to za sprawą ponad 3000 udostępnionych modułów. Zwróć też uwagę na intuicyjny panel administracyjny oraz darmowe szablony, co jest szczególnie ważne dla osób, dopiero rozwijających własny biznes. Jednak pozycjonowanie na PrestaShop to dobry wybór nie tylko dla początkujących, także bardziej zaawansowane sklepy będą zadowolone z tego CMS.

Co wyróżnia PrestaShop od innych CMSów?

Nie musisz być programistą czy interesować się tą dziedziną, żeby korzystać z PrestaShop. Ten CMS jest bardzo intuicyjny, więc bez problemu wykonasz podstawowe czynności, a nawet te bardziej zaawansowane. Poza tym ten system zarządzania treścią jest niezwykle funkcjonalny — pomagają w tym liczne moduły. Dodatkowo popularność PrestaShop sprawia, że program jest ciągle aktualizowany i ulepszany, co wpływa nie tylko na możliwość skorzystania z wielu nowoczesnych rozwiązań, ale również na większe bezpieczeństwo.

Przykład strony pozycjonowanej na PrestaShop

Przykład strony PrestaShop pozycjonowanie

Dla kogo jest PrestaShop?

Masz mały lub średni sklep internetowy? Zatem PrestaShop i pozycjonowanie na nim jest właśnie dla Ciebie! Wtedy funkcjonalność programu na pewno Cię nie zawiedzie. Dodatkowo ten CMS doskonale sprawdzi się w takich branżach jak np. moda i uroda, elektronika czy biżuteria. Jednak także inne firmy będą zadowolone z działania PrestaShop. Poza tym ten system jest naprawdę łatwy w obsłudze, co zauważysz szczególnie wtedy, gdy ograniczysz się do prostych modułów. Jeżeli zależy Ci na nieco bardziej skomplikowanych funkcjach, to skorzystaj z pomocy specjalisty. Wtedy spodziewaj się również większych kosztów, ponieważ niektóre dodatki są płatne.

PrestaShop a SEO

PrestaShop to CMS, który umożliwia skuteczne pozycjonowanie strony. Szczególnie ułatwiają to następujące elementy:

  • dodawanie metatagów dla każdego produktu, kategorii i strony,
  • tworzenie przyjaznych linków,
  • blokowanie duplikatów stron,
  • możliwość blokowania stron przy pomocy znacznika metatag robots,
  • możliwość tworzenia znacznika keywords dla każdej strony,
  • dodatkowe wtyczki,
  • hierarchizacja nagłówków,
  • łatwy dostęp do responsywnych szablonów,
  • dostęp do plików na FTP,
  • dodawanie tekstów alternatywnych,
  • możliwość tworzenia przekierowań.
Zamów bezpłatną wycenę

Przykłady wtyczek do PrestaShop,
które wspierają SEO

PrestaShop umożliwia skorzystanie z ponad 3000 modułów. Dlatego bez problemu zainstalujesz potrzebną funkcję, sprawisz, że Twój sklep będzie wyglądał zupełnie inaczej, a przy tym dostrzeżesz jeszcze łatwiejszą edycję. Tak naprawdę nie masz żadnych ograniczeń, więc zyskujesz pewność, że znajdziesz potrzebny moduł. Sprawdź, jakie wtyczki do PrestaShop są najchętniej wybierane!

1. SEO Expert

Moduł samodzielnie uzupełnia wszelkie meta tagi, co pozwala na skuteczniejsze optymalizowanie sklepu internetowego. Wpływa to również na większą widoczność w sieci. Niestety wtyczka SEO Expert nie jest idealna, dlatego konieczna jest samodzielna kontrola dodanych opisów, żeby zminimalizować ryzyko wystąpienia duplikacji treści.

2. Generator mapy witryny dla SEO

Ten moduł umożliwia automatyczne tworzenie mapy strony, a także zapisywanie jej w pliku XML oraz HTML. Dzięki temu w łatwy sposób otrzymasz przegląd struktury Twojego sklepu online oraz klasyfikację poszczególnych elementów.

3. SEO Alt Image Tags

Wtyczka ułatwia szybsze, a nawet automatyczne tworzenie alternatywnych opisów, znajdujących się na Twojej stronie. Wpływa to pozytywnie na jej pozycję w wyszukiwarce Google oraz optymalizację witryny. Ważne jest tylko to, żebyś kontrolował ten moduł, żeby opisy były zgodne z zasadami Google, a przede wszystkim unikatowe.

4. Przekierowanie URL

Moduł umożliwia ustawienie przekierowań 301, 302, 303 i 404. Ułatwia to przenoszenie ze starych adresów URL na nowe — szczególnie te, znajdujące się na wyższej lokacie w Google. Poza tym wtyczka daje możliwość wprowadzenia kilku różnych przekierowań.

Jak pozycjonować
stronę opartą na PrestaShop?

Pozycjonowanie sklepu opartego na PrestaShop jest możliwe nawet wtedy, gdy nie masz specjalistycznej wiedzy. W końcu niektóre kroki możesz samodzielnie podjąć. Pamiętaj jednak, że SEO wymaga czasu i regularnych działań. Dlatego musisz wykazać się maksymalnym zaangażowaniem oraz stałą analizą danych.

Jak pozycjonować stronę PrestaShop – krok po kroku:

  1. Na początku zadbaj o wszystkie elementy techniczne, które będą kluczowe w kolejnych etapach:
  • strona jest dobrze zindeksowana
  • plik robots.txt jest zapisany poprawnie
  • została wdrożona mapa strony
  • sklep został połączony z GA i GSC
  1. Zrób analizę słów kluczowych

Wybierz najważniejsze słowa kluczowe, na jakie chcesz zacząć pozycjonować swój sklep online. Możesz postawić na ogólne frazy — cieszą się dużą popularnością i są chętnie wpisywane przez użytkowników, ale wpływa to również na trudność ze znalezieniem się w TOP5 Google. Dlatego dużo większe korzyści zapewni Ci długi ogon oraz lokalne frazy — szczególnie wtedy, gdy działasz lokalnie bądź chcesz trafić do konkretnej grupy odbiorczej. Wkrótce dostrzeżesz, jak ważne jest wybranie odpowiednich słów kluczowych, ponieważ to właśnie one gwarantują Ci sukces w sieci.

Rodzaj frazy Przykład frazy Wolumen wyszukiwania
ogólna pozycjonowanie 5400
long-tail pozycjonowanie PrestaShop 70
long-tail SEO PrestaShop 30

 

  1. Pisz treści na każdą podstronę

Strona główna, a także kolejne podstrony — wszędzie tam powinny znaleźć się zoptymalizowane treści. Sprawi to, że w Twojej witrynie znajdzie się jeszcze więcej słów kluczowych. Pamiętaj tylko o tym, aby teksty były unikalne, napisane zgodnie z zasadami SEO, a dodatkowo miały odpowiednią długość — przynajmniej 300 słów.

    1. Wdrażaj optymalizacje techniczne
  • tytuły na wszystkich podstronach
  • na każdej podstronie meta opisy
  • zhierarchizowane nagłówki od H1 (tylko jeden na podstronie) do H3
    1. Zdobywaj linki do Twojej strony z zewnętrznych źródeł, które zwiększą jej autorytet
Zamów bezpłatną wycenę

Jak wygląda pozycjonowanie
z Delante

Pozycjonowanie SEO – wybór słów kluczowych

Wybór słów kluczowych
Pierwszy krok to analiza ruchu – na tej podstawie powstaje strategia działania. Następnie dobieramy najlepsze i najbardziej konwertujące frazy kluczowe.

pozycjonowanie zagraniczne – Różnice w wyszukiwarkach

Audyt
SEO

Obszerny audyt strony, który uwzględnia parametry mające wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania oraz określa potrzeby optymalizacyjne.

pozycjonowanie międzynarodowe – optymalizacja techniczna

Optymalizacja techniczna
Optymalizacje techniczne mają pomóc zrozumieć robotom Google zawartość Twojej strony.

budowanie treści w SEO zagranicznym

Budowanie
treści

Budowanie treści na stronę oraz tych, które będą wykorzystane w procesie link buildingu, to kolejny etap pracy nad widocznością Twojej strony.

Optymalizacja
treści

Odpowiednio zoptymalizowane treści będą miały duży wpływ na pozycjonowanie Twojej strony internetowej na PrestaShop.

Jakościowy
link building

W ramach link buildingu istotne jest tworzenie wartościowych odnośników, których źródła są zróżnicowane i wysokiej jakości.

pozycjonowanie stron w internecie – optymalizacja treści

Analiza
i raportowanie

Analiza ruchu, mierzenie wpływu działań SEO na sprzedaż, a także podsumowanie wykonanych działań to część naszych cyklicznych raportów.

Konsultacje
ze specjalistą

Kontakt z klientem jest dla nas bardzo ważny dlatego chętnie omówimy z Tobą audyt, comiesięczny raport czy też porozmawiamy o bieżących sprawach.

PrestaShop a pozycjonowanie
wady i zalety

PrestaShop – zalety PrestaShop – wady
Otwarte oprogramowanie Dostęp do ponad 70 tłumaczeń
Przyjazny w obsłudze panel administracyjny Niektóre moduły są płatne
Dostęp do wielu modułów – darmowych i płatnych
Dostęp do ponad 70 tłumaczeń

Narzędzia z których korzystamy

Google Analytics Search Console Semstorm Senuto Ahrefs Semrush Clusteric Screaming Frog MOZ Tag Manager

Zacznij zwiększać obecność swojej marki
w Internecie!

1.

Umów się na rozmowę

Daj nam znać jeśli potrzebujesz pomocy z SEO i/albo SEM. Wypełnij formularz i podaj swój URL. Wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się do Ciebie w 48h.

2.

Poznajmy się

Powiedz nam nieco więcej o Twoim biznesie online: jakie cele chcesz zrealizować i jakie przeszkody stoją obecnie na Twojej drodze do ich osiągnięcia.

3.

Analiza SEO

Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.

4.

Twój indywidualny plan SEO

Dostajesz swój całkowicie spersonalizowany plan działania z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci, w jaki sposób strategia SEO poprawi rankingi Twojej strony.

Nagrody Delante

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - Gazele Biznesu 2023

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM