PrestaShop
Popularność w Polsce i na świecie
PrestaShop to jeden z najpopularniejszych CMS-ów. Wszystko za sprawą łatwości w prowadzeniu i obsłudze. W Polsce znajduję się na pierwszym miejscu (35%) popularności wśród użytkowników. To dzięki łatwej instalacji i konfiguracji. Jest odpowiednim rozwiązaniem, kiedy zaczynamy swoją przygodę ze sklepem internetowym.
Krótka charakterystyka
PrestaShop jest jednym z najstarszych systemów sklepów internetowych. Oparto go o licencję OpenSource. Cechuje się prostotą w zarządzaniu. Interfejs jest intuicyjny. Bez problemu w jednym panelu można jednocześnie prowadzić kilka sklepów oraz stworzyć osobne wersje językowe. Posiada ponad 3000 możliwości modyfikacji za pomocą dodatkowych modułów. Dodatki dzielą się na bezpłatne i płatne. Pozwalają one dowolnie dopasowywać dane funkcje do potrzeb sklepu. Ten CMS można też zintegrować m.in. z Allegro oraz Ceneo. Ma wiele szablonów graficznych, które dopasujemy do branży sklepu, oraz różne wersje produktu w jednym miejscu, co zapobiega duplikacji treści. Istnieje możliwość dodawania przez klientów komentarzy i ocen.
CMS instaluje się na własnym serwerze, ważne jest aby zawsze pobrać aktualną wersję z https://www.prestashop.com/pl/pobranie. Wszystkie dodatki oraz moduły dostępne są na stronie https://addons.prestashop.com.
Co wyróżnia PrestaShop na tle innych CMS-ów?
PrestaShop ma wiele zalet, a główną z nich jest funkcjonalny i intuicyjny panel zarządzania. Dzięki temu nawet osoba początkująca poradzi sobie z obsługą tego CMS-a. Następnymi jego zaletami są stały rozwój oprogramowania oraz społeczność, która jest wsparciem dla użytkowników. Błędy są nieprzerwanie poprawiane, aby polepszyć działanie systemu. Istnieje również możliwość dodania wspomagających modułów, które będą ulepszać działanie sklepu zbudowanego na PrestaShop. System ma także wady, takie jak konieczność opłacenia większości dodatków, które pomagają rozwijać sklep online. Niestety nie jest on odpowiedni dla dużych sklepów, a jego rozbudowa może być nieopłacalna.
Przykład sklepu
Przykładem e-commerce w systemie PrestaShop jest sklep Maylily – sklep z akcesoriami dla dzieci i niemowląt, 2 710 podstron.
Dla kogo PrestaShop?
PrestaShop będzie odpowiedni dla małego i średniego sklepu internetowego. Zwłaszcza dla branż takich jak: moda, biżuteria, elektronika, kosmetyki. Można dzięki niemu sprzedawać w wielu językach. Nie trzeba znać się na IT, aby prowadzić sklep internetowy w tym systemie. Jednakże dodatkowe, skomplikowane funkcjonalności będą potrzebowały już ingerencji programisty w kod. Trzeba liczyć się z kosztem większości modułów, które będą nam potrzebne do rozwoju sklepu.
Dowiedz się więcej na temat pozycjonowania PrestaShop!