RedCart

redCart

Popularność w Polsce i na świecie

RedCart to polski CMS działający w modelu SaaS. Jest dosyć prosty w obsłudze, dlatego sporo firm decyduje się na oparcie swojego sklepu internetowego właśnie na tym systemie. Można testować go za darmo przez 30 dni po wysłaniu formularza na stronie internetowej i zdecydować, czy jest on odpowiedni dla danego biznesu.

Krótka charakterystyka

Redcart oferuje trzy główne pakiety cenowe – Silver, Gold oraz Platinum, które różnią się przede wszystkim limitem produktów i ilością administratorów sklepu. Z kolei spersonalizowana opcja Diamond pozwala użytkownikom na ingerencję w kod i dopasowanie systemu do własnych celów. W każdym pakiecie dostępne są szablony sklepu do wyboru. Nie ma możliwości wykupienia licencji serwerowej na system CMS.

Co wyróżnia RedCart na tle innych CMS-ów?

RedCart oferuje szereg podstawowych możliwości optymalizacyjnych takich jak zmiany meta danych, tworzenie przyjaznych linków czy też optymalizację zdjęć. Niestety, jak w przypadku większości systemów w modelu SaaS, właściciel sklepu nie ma dostępu do FTP, więc wszelkie zmiany, które tego wymagają, muszą być przeprowadzane z poziomu wsparcia technicznego RedCart, a to może wydłużyć czas oczekiwania i przedłużyć czas pozycjonowania na RedCart. Sporym minusem jest również brak możliwości dodania różnych wersji produktów, co może zwiększyć duplikację wewnętrzną. Dodatkowo system nie umożliwia tworzenia linków kanonicznych, które mogłyby skutecznie z nią walczyć.

Przykład sklepu

Przykładem sklepu opartego na systemie RedCart jest epstryk.pl z branży oświetleniowej.

Redcart - przykład sklepu

Dla kogo RedCart?

Aby rozpocząć przygodę z RedCart nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy – sklep jest wdrażany przez obsługę RedCart, również wszystkie zmiany w strukturze sklepu muszą być wprowadzane z poziomu wsparcia technicznego. Może to być dobre wyjście dla początkujących, jednak z czasem, gdy zajdzie potrzeba większych zmian, może okazać się, że oczekiwanie na wykonanie zmian się wydłuży. Biorąc pod uwagę cenę, jest to jedno z mniej kosztownych rozwiązań.

(3)