Sky-Shop

Sky-Shop

Popularność w Polsce i na świecie

SkyShop to polski CMS oparty na autorskim oprogramowaniu działającym w modelu SaaS. W Polsce do 2017 roku na tej platformie zostało utworzonych 6 000 sklepów i hurtowni B2B.  CMS jest na bieżąco rozwijany.

Krótka charakterystyka

Decydując się na sklep czy hurtownię na SkyShopie, mamy do wyboru kilka opcji abonamentu: StartUp, Basic, Business, Supreme. Poszczególne pakiety różnią się między innymi: liczbą produktów, które możemy mieć w sklepie, możliwością wprowadzenia kilku wersji językowych, dodatkowymi opcjami jak certyfikat SSL w cenie, przeniesienie sklepu z innej platformy bez dodatkowych kosztów itd.  Najtańszy pakiet to koszt 12 zł miesięcznie, choć pozwala on na wprowadzenie zaledwie 10 produktów do sklepu. W zależności od potrzeb można dopasować odpowiedni abonament do zapotrzebowania naszego biznesu. SkyShop umożliwia także testowanie platformy przez 14 dni dni za darmo.

CMS umożliwia również opcję zakupu „gotowego sklepu internetowego”, w którym zawarte są stworzenie szablonu, logo, abonament roczny SkyShop, SSL itd.

Co wyróżnia Sky-Shop na tle innych CMS-ów?

Polskie oprogramowanie zawiera sporo rozwiązań, które sprawdzą się w małych sklepach oraz będą odpowiednie dla osób, które nie mają dużej wiedzy technicznej. CMS posiada integracje z hurtowniami, platformami sprzedażowymi, systemami płatności, dostawy czy modułem opinii.

SkyShop oferuje również podstawowe elementy stworzone pod pozycjonowanie: mamy możliwość zmiany tytułów i opisów, wprowadzania treści na kategoriach czy stronie głównej, wygenerowania mapy strony, stworzenia pliku robots.txt.

CMS jest polski i stale rozwijany (co miesiąc pojawia się także podsumowanie zmian, które zostały wprowadzone).

Wadą tego CMS-a są nieprzyjazne adresy URL i dość mało intuicyjne wnętrze. Poruszanie się po nim może momentami być trudne i wymagające większej ilości czasu.

Elementem, który jest bardzo dużą wadą oprogramowania, jest przechowywanie sklepów na jednym serwerze, co powoduje, że jeżeli dojdzie do sytuacji, kiedy serwer przestaje działać – wszystkie sklepy także. Oznacza to również kłopoty, gdy dany IP serwera zostaje zaspamowany: tracą na tym wszystkie strony. Powoduje to dość spore problemy techniczne oraz ma negatywny wpływ na moc danej domeny.

Przykład sklepu

Przykładem sklepu opartego na systemie SkyShop jest gastrosalon.pl z branży gastronomicznej.

SkyShop przykład sklepu

Dla kogo Sky-Shop?

Platforma jest kierowana do małych i średnich sklepów oraz hurtowni. Raczej przeznaczona jest dla osób, które nie potrzebują indywidualnych rozwiązań i podstawowy pakiet im wystarcza.

SkyShop posiada podstawowe integracje z hurtowniami, jak również z Ceneo i Allegro, co ułatwia proces obsługowy. Jeżeli nie zatrudniamy developera lub nie mamy wiedzy na temat tworzenia stron internetowych – tutaj Sky-Shop pomoże mocno rozbudowanym wsparciem technicznym i supportem, a samo tworzenie szablonu sklepu odbędzie się za pomocą kreatora w panelu. Można również wycenić stworzenie szablonu w SkyShopie. Z uwagi na to, że obsługa techniczna znajduje się również po stronie SkyShopu, w razie problemów kontaktujemy się z supportem.

SkyShop nadaje się dla tych, którzy zaczynają działać w e-commerce i chcą maksymalnie obniżyć koszty związane z prowadzeniem sklepu internetowego. Jeśli jednak pomyślą o rozbudowie, konieczne będzie przeniesienie się na inny CMS.

  0 / 5 ( 0 )