Sky-Shop
Popularność w Polsce i na świecie
Sky-Shop to polski CMS powstały w 2009 roku. Jest oparty na autorskim oprogramowaniu działającym w chmurze, w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Dotychczas na tej platformie zostało utworzonych ponad 35 tysięcy sklepów. CMS jest na bieżąco rozwijany, a mimo pewnych ograniczeń sprawdzi się jako rozwiązanie dla średnich i dużych sklepów internetowych.
Krótka charakterystyka
Sky-Shop umożliwia testowanie platformy przez 14 dni dni za darmo, co pozwoli Ci zweryfikować, czy oferowane przez niego funkcjonalności są wystarczające dla Twojej działalności (co ważne, Sky-Shop nie wymaga podawania danych do płatności i nie pobiera automatycznie środków po zakończeniu okresu próbnego).
Decydując się na sklep czy hurtownię na platformie Sky-Shop, możesz wybrać jedną spośród trzech opcji abonamentu: Basic, Business oraz Advance. Ich ceny wahają się od 99 zł miesięcznie do 299 zł miesięcznie (w pakiecie rocznym).
Poszczególne pakiety różnią się między innymi: liczbą produktów, które możemy mieć w sklepie, możliwością wprowadzenia wersji językowych, dodatkowymi opcjami (jak np. certyfikat SSL w cenie, automatycznie generowane raporty sprzedaży) czy liczbą skrzynek e-mail w domenie albo maksymalną liczba administratorów. Warto dodać, że każda opcja posiada bezpłatne i nieograniczone wsparcie konsultantów (infolinia, e-mail).
CMS umożliwia również opcję zakupu „gotowego sklepu internetowego”, w którym zawarte są stworzenie szablonu dostosowanego na potrzeby SEO (szybkie ładowanie), logo, abonament roczny Sky-Shop, SSL itd. Także w tym przypadku mamy do czynienia z trzema wariantami: Optimum, Medium oraz Full.
Co wyróżnia Sky-Shop na tle innych CMS-ów?
Polskie oprogramowanie zawiera sporo rozwiązań, które sprawdzą się w średnich i dużych sklepach. CMS posiada automatyczne integracje z hurtowniami, platformami sprzedażowymi (eBay, Allegro), systemami płatności oraz dostawy. Sky-Shop proponuje także własny serwer w każdym pakiecie.
Pozycjonowanie na SkyShop: platforma oferuje podstawowe elementy stworzone pod optymalizację: mamy możliwość zmiany tytułów i opisów, wprowadzania treści na kategoriach w dwóch miejscach, wygenerowania mapy strony, stworzenia pliku robots.txt, wprowadzanie tekstów alternatywnych grafik, a nawet edycja nagłówka H1 bez zmieniania nazwy strony w menu. Sklepy są także mobile friendly, każdy posiada automatycznie wdrożony moduł blogowy, a domyślne adresy URL są przyjazne SEO i łatwe w optymalizacji.
Nie musisz się także martwić wyborem hostingu – Sky-Shop proponuje ich własne serwery zapewniające 99,98% dostępności.
Na plus należy zaliczyć 14-dniowy okres próbny i pełną pomoc techniczną, a także nowoczesne rozwiązania przyspieszające działanie sklepu, takie jak SpeedCache i protokół HTTP/2 czy (istotne dla SEO) wdrażanie danych strukturalnych. W droższych pakietach uwagę zwracają kampanie promocyjne, możliwość wyróżniania produktów dnia i nie tylko.
Przeszkadzać może brak możliwości pracy nad szybkością strony w panelu CMS i momentami niska elastyczność poszczególnych modułów. Mimo bogatych opcji, które należy zaliczyć zdecydowanie na plus, panel administracyjny wymaga dopracowania, a do wprowadzenia bardziej zaawansowanych zmian technicznych potrzebna będzie pomoc dewelopera. Jeśli chcesz skorzystać ze wszystkich możliwości Sky-Shop, musisz liczyć się także z cenami pakietu Advance.
Przykład sklepu
Przykładami sklepów opartych na systemie Sky-Shop są blackwhite.tv z branży RTV, zabawkismyka.pl z artykułami dla dzieci, meritumobuwie.pl z branży obuwniczej czy duży sklep branży gastronomicznej sklep.grycan.pl.
Dla kogo Sky-Shop?
Platforma jest skierowana do średnich i dużych sklepów oraz hurtowni. Raczej przeznaczona jest dla osób, które nie potrzebują indywidualnych rozwiązań i podstawowy, oferowany przez platformę pakiet im wystarcza, a ten w przypadku Sky-Shopa jest co najmniej zadowalający.
Jeżeli nie zatrudniasz dewelopera lub nie masz wiedzy na temat tworzenia stron internetowych, Sky-Shop pomoże mocno rozbudowanym wsparciem technicznym i supportem, a samo tworzenie szablonu sklepu odbędzie się za pomocą kreatora w panelu. Można również poprosić o wycenę stworzenia szablonu w Sky-Shopie. Z uwagi na to, że obsługa techniczna znajduje się również po stronie Sky-Shopu, w razie problemów kontakt przebiegnie także z działem supportu.