SOTE

Sote

Popularność w Polsce i na świecie

Sote jeszcze do niedawna pozostawał w czołówce liderów na rynku CMS. Obecnie jego popularność nieco spadła, ale zalety nadal są doceniane. Sam sklep jest chętnie wybierany przez polskich sprzedawców, chociażby dlatego, że nadal jest jednym z najlepszych systemów pod kątem optymalizacji. To płatny CMS, utrzymywany najczęściej na serwerach twórców (licencja: wynajem, SaaS). Jest stale aktualizowany pod kątem polskiego rynku, a użytkownicy mają dostęp do tych uaktualnień, jeśli posiadają wykupioną licencję. Istnieje też możliwość zakupu Sote jako oprogramowania, które będzie zainstalowane na naszym własnym serwerze.

Krótka charakterystyka

Założeniem Sote jest usprawnienie procesów sprzedażowych, aby zakupy przez Internet były łatwe i przyjemne. Mamy dostęp do kategorii produktów, ich wyszukiwarki, wyboru filtrów wyszukiwań oraz koszyka zamówień. Od strony sprzedażowej Sote także jest stosunkowo łatwy w obsłudze, ponieważ administrator ma możliwość całościowego zarządzania sprzedażą, obsługą zamówień, procesami księgowymi takimi jak na przykład wystawianie faktur VAT. Możliwa jest także integracja z firmami kurierskimi. Dowolnie można także dodawać i edytować treści, tworzyć je.

Sote jest przejrzysty i prosty w obsłudze dla osoby kupującej. Oferuje rozwijane menu i możliwość dodania wyboru i personalizacji zamówienia takich jak wybór koloru, rozmiaru oraz wielu innych dowolnie dodanych przez administratora.

W kwestii SEO także jest dobrze rozbudowany i pomaga w pozycjonowaniu strony. Mamy w nim możliwość ustawienia znaczników meta globalnie dla całego sklepu, ale także dla każdego produktu i każdej kategorii, wprowadzenia opisów alternatywnych dla zdjęć. Możemy także linkować wewnętrznie (stosować breadcrumbs), integrować z social mediami. Ważne jest także automatyczne tworzenie mapy strony dla Google przez skrypt i nakładanie linków kanonicznych. Minusem jest jednak to, że nie ma możliwości tworzenia znaczników H1 w nazwach produktów.

Co wyróżnia SOTE na tle innych CMS-ów?

Sote oferuje wiele rozszerzeń i funkcji możliwych do wykupienia jako dodatki. Pośród nich jest integracja z Homebook czy Domodi. Ich koszt to około 100–150 zł netto. Część z oferowanych dodatków jest darmowa. W panelu platformy mamy możliwość konfigurowania sklepu pod własne potrzeby oraz pod pozycjonowanie, ale jest ona mniej intuicyjna niż np. Shoper. Zaletami, które mogą mieć w niektórych przypadkach duże znaczenie, są obsługa i wsparcie techniczne w języku polskim. Mamy także możliwość darmowego przetestowania tego systemu przez 14 dni. Jego wadą z kolei jest to, że kod strony wymaga dodatkowych zmian pod SEO. Zaletą i wadą jednocześnie jest dostęp do wielu dodatków, które niestety w większości przypadków są płatne.

Przykład sklepu

Przykładem sklepu, który wykorzystuje Sote, jest stylowychrzest.pl sprzedający ubrania i akcesoria dla dzieci do chrztu i komunii. Ma rozbudowany system personalizacji wybieranych produktów. Prowadzi sprzedaż na terenie Polski.

Sote - przykład sklepu

Dla kogo SOTE?

Sote nadaje się zarówno dla małych firm, które dopiero zaczynają swoją sprzedaż w internecie, jak i dla firm, które prowadzą sprzedaż na dużą skalę. Dzięki swoim integracjom (Homebook, Domodi, Allegro) dobrze sprawdza się w branży wyposażenia wnętrz i modowej. Panel administratora jest prosty i w miarę intuicyjny, więc mogą nim zarządzać osoby niezwiązane z programowaniem. System jest często aktualizowany, co jest jego zaletą, ale jeśli zdecydujemy się na samodzielną modyfikację plików strony bez pomocy developera czy osoby, która zna się na CMS, może się okazać, że aktualizacja nie będzie możliwa. Dzieje się tak dlatego, że przed uaktualnieniem system weryfikuje zawartość najważniejszych plików. Zatem jeśli optymalizujemy stronę, musimy pamiętać o tym, by wykonać kopie plików, zanim je zmienimy.
Dostęp do sklepu wykupuje się na podstawie licencji (wersja serwerowa) lub usługi (wersja SaaS). Licencja ma cenę 2000 zł netto, zaś usługa kosztuje 179 zł netto miesięcznie. Istnieje także pakiet specjalny dla klientów, którzy mają szczególne wymagania. Pakiet ten nazywa się Soteshop Exclusive i kosztuje 10 000 zł netto. W nim mamy indywidualnie przygotowane: projekt graficzny, strukturę, banery i podstawową optymalizację pod pozycjonowanie.

  0 / 5 ( 0 )