WooCommerce (dodatek do WordPress)

CMS Woocommerce

Popularność w Polsce i na świecie

WordPress to jeden z najpopularniejszych CMS-ów na świecie. WooCommerce to jedynie dodatek do niego, często również bardzo doceniany jako platforma sklepowa. Jest jednym z najprzyjaźniejszych dla użytkowników i łatwo dostępnych rozwiązań, dzięki czemu na całym świecie zebrał już ponad 14 milionów pobrań, z czego ponad milion zakończyło się aktywną instalacją. Te liczby sprawiają, że jego udział w globalnym rynku e-commerce wynosi aż 37%. Dla porównania drugim najpopularniejszym CMS-em na świecie jest Magento z 7% udziałem.

W Polsce WooCommerce znajduje się na drugim miejscu (23%). W rankingu wyprzedza go PrestaShop (25%). Ciągle obserwujemy jednak dla niego tendencję wzrostową. Coraz więcej zmian wprowadzanych na polskiej wersji CMS-a sprawia, że WooCommerce jeszcze bardziej przystaje do polskich warunków i pozwala komfortowo prowadzić sprzedaż.

Krótka charakterystyka

WooCommerce jest darmową wtyczką e-commerce do WordPressa, dzięki której użytkownicy mogą swoją stronę zmienić w pełni funkcjonujący sklep online. Jest to stosunkowo nowe rozwiązanie, które powstało w 2011 roku, a w Polsce pojawiło się w 2014. Sprawdza się doskonale do stworzenia prostego sklepu internetowego. WooCommerce skierowano do użytkowników, którym zależy na prostej obsłudze. Najczęściej stosowany jest w niewielkich sklepach posiadających małą liczbę produktów. Daje użytkownikom wiele możliwości. Stworzono do niego ponad 1000 wtyczek (darmowych oraz płatnych) znacznie podnoszących jego użyteczność oraz setki motywów poprawiających jego wygląd.

Co wyróżnia WooCommere na tle innych CMS-ów?

WooCommerce jest jednym z najłatwiejszych, najbardziej intuicyjnych CMS-ów a pozycjonowanie na WordPress raczej nie sprawia trudności. Dzięki jego dużej popularności powstało wiele wtyczek, które zwiększają jego możliwości i sprawiają, że funkcjonalność jest nieograniczona, ale wciąż zależna od dołączenia do niego tych rozszerzeń. Wymaga jednak samodzielnej instalacji i konfiguracji oraz własnego serwera. Nie ma darmowej pomocy technicznej oraz wymaga częstych aktualizacji. Ponieważ jest jedynie wtyczką, wymusza samodzielne zastosowanie środków ostrożności, aby wszystkie płatności były bezpieczne.

Przykład sklepu

Przykładek sklepu opartego na WooCommerce jest sklep Ottomania – sklep w biżuterią orientalną. Liczba podstron: 4 440.

Woocommerce - przykład sklepu

Dla kogo WooCommerce?

Wtyczka WooCommerce świetnie sprawdzi się dla początkujących sprzedawców w wersji podstawowej. Nie wymaga ona wiedzy programistycznej i jest to wystarczająca platforma dla osób prowadzących sklep z niewielką liczbą produktów. Dzięki możliwości zastosowania rozszerzeń sprawdzi się również dla średnich e-sklepów. Nie ma ograniczeń w postaci maksymalnej liczby realizowanych zamówień.

(1)