Facebook kończy z regułą 20% tekstu na grafikach reklamowych

Facebook kończy z regułą 20% tekstu na grafikach reklamowych

Ważna informacja dla wszystkich reklamodawców korzystających z Facebook Ads – zasada 20% tekstu na grafikach nie będzie już kryterium podczas procesu weryfikacji reklam. Dowiedz się więcej!

Ostatnio na naszym blogu: Obawy przed SEO – dlaczego przedsiębiorcy boją się inwestować w pozycjonowanie?

Kilka słów o regule 20% tekstu

Do tej pory musieliśmy dość zwięźle wyrażać swoje komunikaty reklamowe na grafikach promowanych w systemie Facebook Ads. Reguła 20% tekstu ograniczała ilość treści, która mogła być zawarta w reklamie graficznej. Jeśli pokrycie tekstowe przekraczało 20% reklamy, nie była ona akceptowana przez zespół Facebooka. Ale już wkrótce się to zmieni.

Facebook rezygnuje z zasady 20% tekstu na obrazach reklamowych

Kiedyś naruszenie złotej zasady 20% tekstu skutkowałoby odrzuceniem Twojej kampanii na Facebooku czy Instagramie – teraz możesz spokojnie odetchnąć. Owszem, Facebook dalej preferuje reklamy graficzne zawierające minimalną ilość tekstu – i dalej radzi trzymać się tej zasady – jednak powstał nowy system, który nie będzie już tak restrykcyjny w stosunku do ilości treści na obrazach reklamowych. Reklamy, które będą miały tego tekstu więcej, nie będą już odrzucane, ale trzeba liczyć się z tym, że mogą mieć one niższy zasięg.

Nowe narzędzie

Facebook, wraz z aktualizacją swojej polityki reklamowej, wprowadzi nowe narzędzie do nakładek tekstowych.

Poprzednia wersja narzędzia określała, czy reklama zawiera odpowiedni procent treści. Teraz natomiast, podczas wgrywania obrazu kampanii, otrzymasz ocenę tekstu na obrazie i informacje na temat tego, jakich rezultatów możesz się spodziewać:

Oceny tekstu na obrazie narzędzie Facebook

Nasza rada

Chociaż podejście Facebooka co do ilości treści na grafikach reklamowych nie jest już tak restrykcyjne, jak kiedyś, to mimo to radzimy nie porzucać od razu starych nawyków – w końcu zespół Facebooka miał swoje powody na to, by jakiś czas temu wprowadzić zasadę 20% tekstu (i nadal uważa ją za skuteczną).

Nasza rada: testuj i sprawdzaj nowe rozwiązania, które pomogą Ci sprawić, że Twoja kampania będzie jeszcze bardziej efektywna – pomocne mogą okazać się testy A/B. A nuż okaże się, że grafiki z większą ilością tekstu przyciągną do użytkowników, bo będą czymś nowym w serwisie reklamowym Facebooka.

Powodzenia!

(2)
Autor
Content Marketing Specialist - Ula

Content Marketing Specialist

Absolwentka Marketingu i Komunikacji rynkowej, która postanowiła zająć się szeroko pojętą działką Contentu. Kreatywna dusza w marketingowym świecie. W Delante czuwa nad strategią zagraniczną. Ilustratorka z zamiłowania, w wolnym czasie przelewa swoje pomysły do szkicowanika, zgłębia sztukę tatuażu i szuka muzycznych nowinek do odsłuchiwania wieczorami.
Komentarze (1)
  1. Dzięki za newsa, na pewno sprawdzę to przy kolejnej kampanii. Faktycznie, czasem ciężko było zmieścić dokładnie to, co się chciało na grafice, ale ta reguła wydawała się mieć sens. Zastanawia mnie, czy Facebook faktycznie odpuści tę zasadę i czy reklamy, które będą przekraczały te 20%, nie będą „cierpieć”. Za Waszą radą, będę testować 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

Obawy przed SEO – dlaczego przedsiębiorcy boją się inwestować w pozycjonowanie?

Obawy przed SEO – dlaczego przedsiębiorcy boją się inwestować w pozycjonowanie?

Słyszałeś o pozycjonowaniu w Google? Masz świadomość, że konkurujące z Tobą firmy inwestują w takie działania i w związku z tym ich strony pojawiają się na wysokich pozycjach w wynikach organicznych na istotne dla Ciebie frazy? Dzięki temu marki te prawdopodobnie docierają do wielu klientów. Mimo tej wiedzy boisz się inwestować w SEO? Czy masz się przed czym wzbraniać? Sprawdziliśmy, dlaczego przedsiębiorcy obawiają się SEO.

Czytaj więcej
Edytor tekstów Semstorm - czy dobrze działa?

Edytor tekstów Semstorm - czy dobrze działa?

Działania SEO to złożony proces, na który składa się wiele czynników. Jednym z nich bez wątpienia są treści publikowane na stronie wraz z odpowiednią optymalizacją. Aby ułatwić sobie to zadanie, można wykorzystać różnorodne narzędzia, które usprawnią tworzenie treści i polepszą ich jakość pod kątem SEO. Jednym z nich jest edytor tekstów oferowany przez narzędzie Semstorm. Sprawdzimy, czy warto z niego korzystać!

Czytaj więcej