Facebook kończy z regułą 20% tekstu na grafikach reklamowych

Facebook kończy z regułą 20% tekstu na grafikach reklamowych

Ważna informacja dla wszystkich reklamodawców korzystających z Facebook Ads – zasada 20% tekstu na grafikach nie będzie już kryterium podczas procesu weryfikacji reklam. Dowiedz się więcej!

Ostatnio na naszym blogu: Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Kilka słów o regule 20% tekstu

Do tej pory musieliśmy dość zwięźle wyrażać swoje komunikaty reklamowe na grafikach promowanych w systemie Facebook Ads. Reguła 20% tekstu ograniczała ilość treści, która mogła być zawarta w reklamie graficznej. Jeśli pokrycie tekstowe przekraczało 20% reklamy, nie była ona akceptowana przez zespół Facebooka. Ale już wkrótce się to zmieni.

Facebook rezygnuje z zasady 20% tekstu na obrazach reklamowych

Kiedyś naruszenie złotej zasady 20% tekstu skutkowałoby odrzuceniem Twojej kampanii na Facebooku czy Instagramie – teraz możesz spokojnie odetchnąć. Owszem, Facebook dalej preferuje reklamy graficzne zawierające minimalną ilość tekstu – i dalej radzi trzymać się tej zasady – jednak powstał nowy system, który nie będzie już tak restrykcyjny w stosunku do ilości treści na obrazach reklamowych. Reklamy, które będą miały tego tekstu więcej, nie będą już odrzucane, ale trzeba liczyć się z tym, że mogą mieć one niższy zasięg.

Nowe narzędzie

Facebook, wraz z aktualizacją swojej polityki reklamowej, wprowadzi nowe narzędzie do nakładek tekstowych.

Poprzednia wersja narzędzia określała, czy reklama zawiera odpowiedni procent treści. Teraz natomiast, podczas wgrywania obrazu kampanii, otrzymasz ocenę tekstu na obrazie i informacje na temat tego, jakich rezultatów możesz się spodziewać:

Oceny tekstu na obrazie narzędzie Facebook

Nasza rada

Chociaż podejście Facebooka co do ilości treści na grafikach reklamowych nie jest już tak restrykcyjne, jak kiedyś, to mimo to radzimy nie porzucać od razu starych nawyków – w końcu zespół Facebooka miał swoje powody na to, by jakiś czas temu wprowadzić zasadę 20% tekstu (i nadal uważa ją za skuteczną).

Nasza rada: testuj i sprawdzaj nowe rozwiązania, które pomogą Ci sprawić, że Twoja kampania będzie jeszcze bardziej efektywna – pomocne mogą okazać się testy A/B. A nuż okaże się, że grafiki z większą ilością tekstu przyciągną do użytkowników, bo będą czymś nowym w serwisie reklamowym Facebooka.

Powodzenia!

(2)
Autor
Marketing Specialist - Ula

Marketing Specialist

Absolwentka Marketingu i Komunikacji rynkowej, która postanowiła zająć się szeroko pojętą działką Contentu. Kreatywna dusza w marketingowym świecie. W Delante czuwa nad strategią zagraniczną. Ilustratorka z zamiłowania, w wolnym czasie przelewa swoje pomysły do szkicowanika, zgłębia sztukę tatuażu i szuka muzycznych nowinek do odsłuchiwania wieczorami.
Komentarze (1)
  1. Dzięki za newsa, na pewno sprawdzę to przy kolejnej kampanii. Faktycznie, czasem ciężko było zmieścić dokładnie to, co się chciało na grafice, ale ta reguła wydawała się mieć sens. Zastanawia mnie, czy Facebook faktycznie odpuści tę zasadę i czy reklamy, które będą przekraczały te 20%, nie będą „cierpieć”. Za Waszą radą, będę testować 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej