Ważna informacja dla wszystkich reklamodawców korzystających z Facebook Ads - zasada 20% tekstu na grafikach nie będzie już kryterium podczas procesu weryfikacji reklam. Dowiedz się więcej!
Do tej pory musieliśmy dość zwięźle wyrażać swoje komunikaty reklamowe na grafikach promowanych w systemie Facebook Ads. Reguła 20% tekstu ograniczała ilość treści, która mogła być zawarta w reklamie graficznej. Jeśli pokrycie tekstowe przekraczało 20% reklamy, nie była ona akceptowana przez zespół Facebooka. Ale już wkrótce się to zmieni.
Facebook rezygnuje z zasady 20% tekstu na obrazach reklamowych
Kiedyś naruszenie złotej zasady 20% tekstu skutkowałoby odrzuceniem Twojej kampanii na Facebooku czy Instagramie - teraz możesz spokojnie odetchnąć. Owszem, Facebook dalej preferuje reklamy graficzne zawierające minimalną ilość tekstu - i dalej radzi trzymać się tej zasady - jednak powstał nowy system, który nie będzie już tak restrykcyjny w stosunku do ilości treści na obrazach reklamowych. Reklamy, które będą miały tego tekstu więcej, nie będą już odrzucane, ale trzeba liczyć się z tym, że mogą mieć one niższy zasięg.
Nowe narzędzie
Facebook, wraz z aktualizacją swojej polityki reklamowej, wprowadzi nowe narzędzie do nakładek tekstowych.
Poprzednia wersja narzędzia określała, czy reklama zawiera odpowiedni procent treści. Teraz natomiast, podczas wgrywania obrazu kampanii, otrzymasz ocenę tekstu na obrazie i informacje na temat tego, jakich rezultatów możesz się spodziewać:
Nasza rada
Chociaż podejście Facebooka co do ilości treści na grafikach reklamowych nie jest już tak restrykcyjne, jak kiedyś, to mimo to radzimy nie porzucać od razu starych nawyków - w końcu zespół Facebooka miał swoje powody na to, by jakiś czas temu wprowadzić zasadę 20% tekstu (i nadal uważa ją za skuteczną).
Nasza rada: testuj i sprawdzaj nowe rozwiązania, które pomogą Ci sprawić, że Twoja kampania będzie jeszcze bardziej efektywna - pomocne mogą okazać się testy A/B. A nuż okaże się, że grafiki z większą ilością tekstu przyciągną do użytkowników, bo będą czymś nowym w serwisie reklamowym Facebooka.
Powodzenia!
W Delante od 2020 roku czuwa nad strategią marketingu zagranicznego, łącząc swoje wieloletnie doświadczenie w branży z pasją do wszystkiego co kreatywne. Po godzinach zapalona poszukiwaczka nowych aktywności. Jeśli akurat nie rysuje to prawdopodobnie składa kolejne playlisty, wspina się po nowym boulderze, albo wędruje przez Kraków z psem Manią.
W Delante od 2020 roku czuwa nad strategią marketingu zagranicznego, łącząc swoje wieloletnie doświadczenie w branży z pasją do wszystkiego co kreatywne. Po godzinach zapalona poszukiwaczka nowych aktywności. Jeśli akurat nie rysuje to prawdopodobnie składa kolejne playlisty, wspina się po nowym boulderze, albo wędruje przez Kraków z psem Manią.