Tutaj możesz zobaczyć przykładowe wpisy gościnne na blogu Delante:
Najczęściej zadawane pytania:
Jeśli miałeś okazję zapoznać się już z naszym blogiem, to pewnie zwróciłeś uwagę na to, że wpisy głównie zakrawają o tematykę SEO, SEM, Marketingu i e-Commerce. Takie tematy interesują nas również w przypadku wpisów gościnnych. Jeśli Twoja propozycja odbiega nieco od tych kręgów tematycznych, napisz do nas! Chętnie dowiemy się czegoś nowego.
Pamiętaj, że każdy temat musi być przez nas zaakceptowany i nie może powtórzyć się z tym, co znajduje się już na naszym blogu. Dlatego napisz do nas, zanim zaczniesz tworzyć blog posta – nie chcemy marnować Twojego czasu, a wspólnie zawsze możemy wymyślić coś ciekawego. Jeśli masz swoje przykładowe teksty, podeślij nam je – chętnie przeczytamy!
Naszego bloga czytają zarówno właściciele stron i sklepów internetowych (którzy szukają porady, co zrobić na swojej stronie, by zawojować wyszukiwarką Google), nasi klienci, osoby z branży (chcące poszerzyć czy zaktualizować swoją wiedzę), jak i początkujący w zakresie SEO/SEM, którzy trafiają na bloga Delante w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące ich pytania z zakresu szeroko pojętego marketingu internetowego (i nie tylko!).
Dlatego, by trafić w gusta tych wszystkich grup, na naszym blogu znajdują się artykuły poradnikowe, w których poruszamy tematy takie jak pozycjonowanie konkretnych branż, pozycjonowanie w różnych krajach, korzystanie z SEOwych narzędzi, content marketing i wiele innych. Tutaj każdy znajdzie coś dla siebie!
Miesięczny ruch na naszym blogu wynosi średnio 20 000 użytkowników.
Od początku istnienia bloga Delante przyjmujemy zasadę, że blog posty (wyjątkiem w tej kwestii są wpisy newsowe) powinny mieć minimum 1500 słów – górnej granicy nie ma 😉 Jednak pamiętaj, że długość tekstu to nie wszystko – treść wpisu musi być oryginalna, atrakcyjna i wartościowa (nie tylko dla Google, ale i dla użytkowników). Pod żadnym pozorem nie może być zduplikowana – także z naszym blogiem.
Kiedyś pisaliśmy o dobrych praktykach w content marketingu, może znajdziesz tutaj coś ciekawego dla siebie: Content Marketing od podszewki, czyli o czym pamiętać tworząc treści. A jeśli wolisz posłuchać, to nasza Team Leader SEO Gosia mówi we Vlogu trochę o skutecznej optymalizacji blog postów.
Skup się na tym, aby wpis był sformatowany w sposób przyjazny użytkownikom. Zadbaj o krótkie akapity (pamiętaj: nikt nie lubi długich bloków tekstu) i logiczną strukturę nagłówków. Nie zapomnij też o wyróżnieniu najważniejszych fragmentów – zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarki. Oprócz tekstu właściwego poprosimy Cię również o przygotowanie zajawki (2-3 zdaniowy wstęp), która ma za zadanie zachęcić odbiorców naszego bloga do przeczytania Twojego artykułu.
Przede wszystkim staramy się pisać na luzie – w sposób przystępny dla użytkownika. Piszemy konkretnie, naszym tekstom nie brakuje SEOwego “mięsa”, ale raczej unikamy przesycania wpisów branżowym żargonem – a jeśli już nie możemy się powstrzymać, to zawsze tłumaczymy trudniejsze zagadnienia tak, by i laik mógł nas zrozumieć 😉 Staramy się podawać dużo przykładów z życia wziętych, dodajemy screeny realnych stron, powołujemy się na wiarygodne źródła.
Pamiętaj! Twój tekst powinien nieść za sobą realną wartość dla użytkowników – nie akceptujemy wpisów reklamowych. Autor tekstu powinien dzielić się swoją wiedzą, a nie reklamować swoją usługę czy produkt.
Jeśli chodzi o ilość linków (do Twojej strony lub social mediów) zawartych w artykule, to standardowo prosimy, aby był to 1 link w podpisie. Jeśli jednak Twój artykuł jest dłuższy niż 2000 słów, wtedy możesz umieścić w nim 2 linki – jeden w podpisie i jeden w treści.
Warto też zwrócić uwagę na ogólną ilość linków we wpisie – pamiętaj, że przesycenie nimi artykułu może negatywnie wpłynąć na jego odbiór, zarówno przez użytkowników, jak i wyszukiwarkę. Już kiedyś pisaliśmy na naszym blogu o zasadach dobrego linkowania – sprawdź!
Pamiętaj! Linkuj do źródeł danych, które przywołujesz w artykule.
Jeśli zamieściłeś w artykule screeny/grafiki (są więcej niż mile widziane – postaw na te, które wnoszą realną wartość do wpisu, unikaj tych stockowych), to prześlij je nam mailowo w osobnym folderze ZIP. Jeśli nazwiesz je według kolejności występowania we wpisie, ułatwi nam to późniejsze przygotowanie go do publikacji. Poza tym prosimy o przesłanie nam bio i zdjęcia autora.
Proces zaczyna się od momentu zatwierdzenia przez nas tematu wpisu gościnnego. Po przesłaniu nam gotowego artykułu, osoby odpowiedzialne za content marketing w Delante sprawdzają wpis i dokonują korekty. Nie jest to regułą, ale przygotuj się na to, że możesz zostać poproszony o naniesienie dodatkowych poprawek czy edycję tekstu.
Ważne! Zastrzegamy sobie prawo do moderowania treści przed ich opublikowaniem.
Jasne, że tak! Bardzo chętnie dzielimy się swoją wiedzą na zewnątrz, więc jeśli chcesz, abyśmy napisali artykuł na Twoją stronę, to koniecznie daj nam znać! Na pewno razem stworzymy coś fajnego 😉
Wciąż masz do nas pytania? Napisz, a chętnie na nie odpowiemy!