Ile kosztuje pozycjonowanie – koszt, którego nie widać

Ile kosztuje pozycjonowanie – koszt, którego nie widać

Ukryte koszty pozycjonowania to bolączka wielu początkujących firm. W artykule poruszamy kwestię niejawnych opłat związanych z podnoszeniem pozycji w Google, które mogą narazić Twój budżet na niespodziewane straty.

Ostatnio na naszym blogu: Poradnik. Rozmiary grafik i wytyczne dotyczące wideo na Facebook Ads

ile kosztuje pozycjonowanie stronySporo firm decyduje się na samodzielne pozycjonowanie swojej strony, ponieważ uważa, że jest to tańsze i lepsze rozwiązanie. Takie decyzje nieraz prowadzą do zaskoczeń i rozczarowań. U ich postaw leżą ukryte koszty, o których wiele osób nie zdaje sobie sprawy. Wychodząc im naprzeciw, w dzisiejszym artykule poruszamy kwestię niejawnych opłat związanych z podnoszeniem pozycji w Google, które mogą narazić Twój budżet na niespodziewane straty.

Ile kosztuje dobre pozycjonowanie strony?

1. Link linkowi nierówny

W internecie są miejsca, gdzie bardzo tanio można kupić linki zewnętrzne pozycjonujące, dodawane przez automaty. Choć ich zakup wydaje się być kuszący, to takie rozwiązanie niesie ze sobą przykre konsekwencje. Dodanie kilkuset linków w bardzo krótkim czasie, na dodatek na stronach wątpliwej wartości, może zostać uznane za podejrzaną działalność przez googleboty. To zaś poskutkuje nałożeniem na stronę filtrów, które czasowo obniżą jej pozycje dla kluczowych fraz o kilkadziesiąt miejsc w wyszukiwarce.

Każdy dzień, w którym witryna znajduje się na dalekich pozycjach, może oznaczać straty dla przedsiębiorstwa. W przypadku firm, które swoje usługi oferują głównie przez sieć, jak na przykład sklepy internetowe, deficyt rośnie. Na dodatek opłaty dla agencji pracujących nad szybszym usunięciem filtrów generuje dodatkowe koszty. Ostatecznie przez wybranie tanich linków pozycjonowanie kosztuje znacznie więcej

Alternatywą dla takich rozwiązań jest korzystanie z pakietu usług profesjonalnej firmy pozycjonującej. Ta sama tworzy i zdobywa linki wysokiej jakości, a ponieważ zajmuje się także stroną firmową i pozycją fraz, to dba o to, by nie doprowadzić do późniejszych komplikacji.

2. Dobry copywriter pilnie poszukiwany

Samodzielne organizowanie procesu SEO wiąże się z kupowaniem tekstów od nieznanych, niesprawdzonych copywriterów. To zawsze łączy się z ryzykiem rozczarowania, ponieważ często nie wiemy, jakiej jakości usługi oferuje nasz zleceniobiorca. Jeśli gotowy tekst okaże się niezoptymalizowany lub z błędami, tracimy własny czas na poprawki lub jesteśmy zmuszeni płacić za kolejnych podwykonawców.

W firmach pozycjonujących często znaleźć można osoby, których specjalnością jest tworzenie wartościowego contentu. Tacy copywriterzy, posiadający stałych klientów mają czas na dokładne zbadanie charakteru firmy i jej oczekiwań. W efekcie produkują poprawne językowo, lepsze teksty, w których błędy merytoryczne zdarzają się bardzo rzadko.

ile kosztuje pozycjonowanie stron

Inne koszty związane z pozycjonowaniem

3. Koszt obsługi strony

Aby roboty Google ceniły zawartość znajdującą się na witrynie, ta powinna być często aktualizowana, a także dostosowywana do wymagań użytkowników i SEO. Prowadzenie strony wymaga więc niekiedy drobnych poprawek w kodzie i biegłej znajomości kokpitu. W przypadku samodzielnego wprowadzania zmian przez osobę, która jest w tym “zielona”, optymalizowanie witryny staje się bardzo czasochłonne. Zlecenie takich działań osobnemu specjaliście jest kolejnym rozwiązaniem, które generuje w pozycjonowaniu koszty dodatkowe.

W tym wypadku znowu lepiej sprawdzą się firmy pozycjonujące, które w swoich pakietach oferują prowadzenie stron internetowych. Dzięki temu wszelkie problemy z www spoczywają na ich barkach.

4. Stała kontrola efektów

Pozycjonowaniekoszty takiej inwestycji wymagają wykupienia narzędzi, które będą niezbędną pomocą w pracy pozycjonera. Można co prawda skorzystać z bezpłatnych programów, ale te są mniej skuteczne i mają ograniczone opcje w bezpłatnej wersji. Przykładem potrzebnego pozycjonerom programu może być Positionly, dzięki któremu monitoruje się postępy w pozycjonowaniu fraz. W przypadku pojedynczej strony dodatkowy zakup specjalnych narzędzi często nie ma sensu, dlatego też bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług firmy pozycjonującej, która posiada i sama opłaca komplet programów i aplikacji potrzebnych do pracy.

Proces SEO wymaga zaangażowania i czasu. Idąc drogą na skróty, można wpaść w pułapkę nieplanowanych wydatków i nadprogramowych godzin pracy. Dobre usługi kosztują, ale zatrudnienie profesjonalnej firmy, która się na tym zna, to rozwiązanie bardziej opłacalne – uwalnia od wielu trosk i ukrytych kosztów. Warto zatem zdawać sobie sprawę z tego, ile kosztuje dobre pozycjonowanie, i przygotować się na taki wydatek.

  0 / 5 ( 0 )
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.