Czy wiedziałeś, że w 2019 roku roku dostęp do internetu w Polsce miało niemalże 87% gospodarstw domowych? Z roku na rok procent użytkowników korzystających z internetu rośnie, a jednym ze sposobów dotarcia do nich jest właśnie SEO. Wielu potencjalnych klientów poszukuje informacji na temat produktów czy usług za pomocą wyszukiwarek internetowych, a pozycjonowanie może wesprzeć Cię w dotarciu do nowych klientów i wypromowaniu biznesu w sieci.
SEO (ang. Search Engine Optimization, czyli optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarki) jest jedną z najpopularniejszych form promocji w internecie – jeśli chcesz, aby Twój biznes stał się widoczny w sieci, SEO może Ci w tym pomóc. Pozycjonowanie to stały, długoterminowy proces – tu, niestety, nie ma drogi na skróty. Jednak ciągła i konsekwentna praca może przynieść Ci korzyści nie tylko w postaci większej widoczności, ale i większego ruchu organicznego na stronie, a w dalszej perspektywie, wyższej konwersji.
SEO ma to do siebie, że za długotrwałą pracę odpłaca się długoterminowymi efektami. Jasne, trzeba na nie trochę poczekać (co wytłumaczymy dokładniej niżej), ale możesz mieć pewność, że – o ile nie zaprzestaniesz całkowicie działań SEO (jak wiemy, ani konkurencja, ani algorytmy Google nie śpią) – zostaną one z Tobą na dłużej.
Kolejną zaletą jest stosunkowo wysoki – wyższy od innych typów reklam – wskaźnik ROI (ang. return on investment), czyli zwrot z inwestycji. Tak jak w przypadku samego pozycjonowania, tak i w przypadku ROI, na zadawalające wyniki trzeba (od kilku do kilkunastu miesięcy) poczekać. Ale! Nie należy się poddawać i zaprzestawać działań SEO. Wraz z upływem czasu ROI będzie wzrastać.
Pozycjonowanie może nieść też za sobą korzyści takie jak rozwój biznesu, zyskanie przewagi nad konkurencją, poznanie preferencji potencjalnych klientów, kształtowanie wizerunku eksperta, wzrost rozpoznawalności czy zaufania do marki. Brzmi zachęcająco?