Notino to duża, międzynarodowa drogeria internetowa dla której prowadziliśmy część SEO – działania link buildingowe.
Zobacz, jak strategia link buildingowa pomogła wprowadzić najważniejsze frazy do top3.
Proces
Link building
Branża
Drogeria
Domena
PL
Polska
Analiza
Proces link buildingu dla Notino prowadziliśmy od kwietnia do grudnia 2020. Wcześniej współpracowaliśmy w ramach usługi copywritingu – wspieraliśmy drogerię w tworzeniu treści na kategorie.
Firma posiada własny dział SEO, który pracuje nad zwiększeniem widoczności strony.
Szybkie fakty:
Outsourcing linkowania
Dział SEO wewnątrz firmy
Bardzo konkurencyjna branża
Ogólne, wysoko wolumenowe frazy
Rynek polski
Prowadzenie fragmentu procesu SEO
Strategia linkowania
Na początku chcemy zaznaczyć, że linkowanie to tylko część procesu SEO, około 30%. I tez w takim stopniu odbija się na wynikach. W związku z tym musi on być mocno skorelowany z procesem on-site aby wyniki były jak najlepsze. Było to dla nas istotne przy ustalaniu strategii dla klienta, dlatego ściśle współpracowaliśmy z wewnętrznym działem SEO.
Proces linkowania w Delante to skrupulatnie ułożona strategia dopasowana do klienta i branży.
Na początku współpracy klient wskazał listę słów kluczowych oraz URLi, które były dla niego istotne i nad którymi obecnie pracował dział SEO. Dobraliśmy do nich także słowa wynikające z własnego researchu i skupiliśmy się na podanych URLach tworząc linki:
Exact match
Zawierające słowo kluczowe i brand
Zawierające część exact match
Na czysty URL
Frazy oraz URLe były aktualizowane co 3 miesiące. Tak prowadzony proces off-site jest najbardziej skuteczny i efektywny.
Dla Notino tworzyliśmy 20 linków miesięcznie.
Linki, które tworzymy:
mają wysokie parametry (wyższe niż strona Klienta),
są dodawane ręcznie,
są linkami głównie tematycznymi,
pochodzą z różnych kanałów: social media, katalogi, bookmarking sites, artykuły, fora,
mają unikalne treści,
są otoczone właściwym tekstem,
są dodatkowo indeksowane także przez zewnętrzne narzędzia.
Pozostaje odwieczne pytanie – “jak mierzyć efektywność linkowania?”. W strategii linkowania zwracamy uwagę na efekty w postaci:
Wzrostu pozycji fraz wykorzystywanych w linkowaniu
Wzrostu liczby linków i parametrów linków
Zwracamy też uwagę na wyświetlenia, wejścia i widoczność poszczególnych podstron, jednak trzeba pamiętać, że na te elementy będą miały też wpływ inne działania na stronie i poza nią.
Proces linkowania dla drogerii internetowej
Pracowaliśmy w interwałach 3-miesięcznych, w których wykonywaliśmy linki do wybranych podstron i na ustalone słowa kluczowe. Co 3 miesiące zmienialiśmy frazy oraz URL po konsultacjach z klientem, wybierając frazy, które były na dany moment najważniejsze z perspektywy biznesowej. Takie podejście pozwalało nam dobrze rozplanować sprinty tygodniowe oraz pracę na frazach przez dłuższy czas, co przekładało się na wyniki.
Linki, które tworzyliśmy, były dodatkowo dolinkowywane aby je wzmocnić i przyspieszyć proces indeksowania. Takie podejście w świecie SEO nosi nazwę piramidy linków.
W pierwszej kolejności wybraliśmy frazy ogólne, takie jak:
Perfumeria internetowa
Perfum (pomimo, że takie słowo nie istnieje, było one ważne dla klienta z uwagi na to, że często użytkownicy szukali niepoprawnej formy)
Drogeria internetowa
Drogeria online
Przykłady zmian pozycji linkowanych fraz ogólnych
Wszystkie dane pochodzą z zewnętrznych, niezależnych narzędzi.
Fraza: drogeria online Pozycja na starcie: 11
Najlepsza pozycja: 1
Fraza: drogeria internetowa Pozycja na starcie: 16
Najlepsza pozycja: 1
W kolejnym etapie linkowaliśmy do głównych kategorii oraz wzmacnialiśmy cały czas stronę główną.
Przykłady zmian pozycji linkowanych fraz dopasowanych do kategorii
Fraza: serum do twarzy
Pozycja startowa: 3
Najlepsza pozycja: 1
Fraza: krem dla mężczyzn
Pozycja startowa: 14
Najlepsza pozycja: 1
W kolejnych 3 miesiącach przeszliśmy do linkowania fraz dopasowanych do produktów, jednocześnie cały czas wspierając linkowanie kategorii i strony głównej.
Przykłady zmian pozycji linkowanych fraz dopasowanych do produktów
Wzrost pozycji linkowanych fraz oraz liczby domen linkujących w połączeniu z działaniami na stronie, które były wykonywane w teamie SEO klienta, owocowały ciągłym wzrostem widoczności strony:
Komentarz specjalisty
Współpraca z Notino była niezwykle ciekawym wyzwaniem – frazy, które wspólnie wybraliśmy do linkowania były bardzo konkurencyjne, o wysokich wolumenach wyszukiwania miesięcznego. Musieliśmy konkurować się z równie dużymi graczami na rynku, których domeny miały dłuższa historię, wyższe parametry i budżety SEO. Pomimo dużej konkurencyjności i tego, że byliśmy odpowiedzialni tylko za część procesu SEO, udało się osiągnąć bardzo dobre wyniki i podnieść najważniejsze frazy do TOP3 a nawet TOP1. Wszystko dzięki uporządkowanej strategii, w której każdy link był przemyślany i miał swoje miejsce.
Gosia Tarnawska
SEO Team Leader
Komentarz specjalisty wspierającego linkowanie
Notino to klient, którego strategia opierała się wyłączne na linkowaniu. Z pomocą Specjalisty dobieraliśmy podstrony z największym potencjałem, czyli te, które przynoszą największą wartość dla klienta. Każdego miesiąca strategia linkowania była w 100% przemyślana, a miejscówki znalezione do linkowania – powiązane tematycznie i zawsze zróżnicowane.
W pierwszych miesiącach skupiliśmy się na budowaniu linków do strony głównej i kategorii, a w kolejnych do produktów z potencjałem. Bazowaliśmy wyłącznie na sprawdzonych miejscach do linkowania, które wykazywały parametry wyższe niż dla strony Notino. Znalezienie wartościowych miejscówek do tworzenia backlinków nie zawsze należało do najłatwiejszych zadań. Jednak takie działania wykazywały wzrosty pozycji konkurencyjnych fraz, a także widoczności witryny. Pracę wykonaną dla tego klienta wspominam bardzo miło z uwagi na bardzo przyjemną tematykę oraz mierzalne efekty, które motywowały do dalszych działań!
Monika Wądrzyk
Junior SEO Specialist
Pozostałe Case Studies
Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.
747% wzrostu ruchu organicznego w 10 miesięcy! Zobacz, jak poradziliśmy sobie z ogromną konkurencyjnością fraz w trudnej do pozycjonowania branży komputerowej.
Code & Pepper to software house dostarczający customowe rozwiązania dla branży FinTech. Zobacz jak we współpracy z zespołem klienta zwiększyliśmy ruch organiczny o 174% w 10 miesięcy.
Wiemy, że denerwuje Cię ten pasek, nas też! I choć pewnie już dobrze o tym wiesz, to prawo nakazuje nam poinformować Cię, że używamy ciasteczek. Kliknij "Akceptuj" i przejdźmy do rzeczy! Dowiedz się więcej o SEO i SEM.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.