Case studies

Proces Link buildingu - case study

Case study - Notino.pl

Notino to duża, międzynarodowa drogeria internetowa dla której prowadziliśmy część SEO – działania link buildingowe.

Zobacz, jak strategia link buildingowa pomogła wprowadzić najważniejsze frazy do top3.

Proces

Link building

Branża

Drogeria

Domena

PL

Polska

Analiza

Proces link buildingu dla Notino prowadziliśmy od kwietnia do grudnia 2020. Wcześniej współpracowaliśmy w ramach usługi copywritingu – wspieraliśmy drogerię w tworzeniu treści na kategorie.

Firma posiada własny dział SEO, który pracuje nad zwiększeniem widoczności strony.

Szybkie fakty:Notino case study linkowanie

  • Outsourcing linkowania
  • Dział SEO wewnątrz firmy
  • Bardzo konkurencyjna branża
  • Ogólne, wysoko wolumenowe frazy
  • Rynek polski
  • Prowadzenie fragmentu procesu SEO

Strategia linkowania

Na początku chcemy zaznaczyć, że linkowanie to tylko część procesu SEO, około 30%. I tez w takim stopniu odbija się na wynikach. W związku z tym musi on być mocno skorelowany z procesem on-site aby wyniki były jak najlepsze. Było to dla nas istotne przy ustalaniu strategii dla klienta, dlatego ściśle współpracowaliśmy z wewnętrznym działem SEO.

Proces linkowania w Delante to skrupulatnie ułożona strategia dopasowana do klienta i branży.

Na początku współpracy klient wskazał listę słów kluczowych oraz URLi, które były dla niego istotne i nad którymi obecnie pracował dział SEO. Dobraliśmy do nich także słowa wynikające z własnego researchu i skupiliśmy się na podanych URLach tworząc linki:

  • Exact match
  • Zawierające słowo kluczowe i brand
  • Zawierające część exact match
  • Na czysty URL

Frazy oraz URLe były aktualizowane co 3 miesiące. Tak prowadzony proces off-site jest najbardziej skuteczny i efektywny.

Dla Notino tworzyliśmy 20 linków miesięcznie. 

Linki, które tworzymy:

  • mają wysokie parametry (wyższe niż strona Klienta),
  • są dodawane ręcznie,
  • są linkami głównie tematycznymi,
  • pochodzą z różnych kanałów: social media, katalogi, bookmarking sites, artykuły, fora,
  • mają unikalne treści,
  • są otoczone właściwym tekstem,
  • są dodatkowo indeksowane także przez zewnętrzne narzędzia.

Pozostaje odwieczne pytanie – “jak mierzyć efektywność linkowania?”. W strategii linkowania zwracamy uwagę na efekty w postaci:

  • Wzrostu pozycji fraz wykorzystywanych w linkowaniu
  • Wzrostu liczby linków i parametrów linków

Zwracamy też uwagę na wyświetlenia, wejścia i widoczność poszczególnych podstron, jednak trzeba pamiętać, że na te elementy będą miały też wpływ inne działania na stronie i poza nią.

Proces linkowania dla drogerii internetowej

Pracowaliśmy w interwałach 3-miesięcznych, w których wykonywaliśmy linki do wybranych podstron i na ustalone słowa kluczowe. Co 3 miesiące zmienialiśmy frazy oraz URL po konsultacjach z klientem, wybierając frazy, które były na dany moment najważniejsze z perspektywy biznesowej. Takie podejście pozwalało nam dobrze rozplanować sprinty tygodniowe oraz pracę na frazach przez dłuższy czas, co przekładało się na wyniki.

Linki, które tworzyliśmy, były dodatkowo dolinkowywane aby je wzmocnić i przyspieszyć proces indeksowania. Takie podejście w świecie SEO nosi nazwę piramidy linków.

W pierwszej kolejności wybraliśmy frazy ogólne, takie jak:

  • Perfumeria internetowa
  • Perfum (pomimo, że takie słowo nie istnieje, było one ważne dla klienta z uwagi na to, że często użytkownicy szukali niepoprawnej formy)
  • Drogeria internetowa
  • Drogeria online

Przykłady zmian pozycji linkowanych fraz ogólnych

Wszystkie dane pochodzą z zewnętrznych, niezależnych narzędzi. 

Fraza: drogeria online
Pozycja na starcie: 11
Najlepsza pozycja: 1

Notino - case study linkowania efekty

Fraza: drogeria internetowa
Pozycja na starcie: 16
Najlepsza pozycja: 1

Fraza drogeria internetowa - top1

W kolejnym etapie linkowaliśmy do głównych kategorii oraz wzmacnialiśmy cały czas stronę główną.

Przykłady zmian pozycji linkowanych fraz dopasowanych do kategorii

Link building - -poprawa pozycji fraz notino

Wzrost liczby linków do linkowanej kategorii:

Wzrost ilości linków do kategorii

Pozycje fraz:

Fraza: oryginalne perfumy
Pozycja startowa: 6
Najlepsza pozycja: 1

notino fraza oryginalne perfumy

Fraza: serum do twarzy
Pozycja startowa: 3
Najlepsza pozycja: 1

Notino - fraza serum do twarzy

Fraza: krem dla mężczyzn
Pozycja startowa: 14
Najlepsza pozycja: 1

Fraza krem dla mężczyzn notino linkowanie

W kolejnych 3 miesiącach przeszliśmy do linkowania fraz dopasowanych do produktów, jednocześnie cały czas wspierając linkowanie kategorii i strony głównej.

Przykłady zmian pozycji linkowanych fraz dopasowanych do produktów

Fraza: Farmona Herbal Care Lavender
Pozycja startowa: 5
Najlepsza pozycja: 2

Fraza dopasowana do produktu - linkbuilding

 

Wzrost pozycji linkowanych fraz oraz liczby domen linkujących w połączeniu z działaniami na stronie, które były wykonywane w teamie SEO klienta, owocowały ciągłym wzrostem widoczności strony:

widoczność notino

Komentarz specjalisty

Współpraca z Notino była niezwykle ciekawym wyzwaniem – frazy, które wspólnie wybraliśmy do linkowania były bardzo konkurencyjne, o wysokich wolumenach wyszukiwania miesięcznego. Musieliśmy konkurować się z równie dużymi graczami na rynku, których domeny miały dłuższa historię, wyższe parametry i budżety SEO. Pomimo dużej konkurencyjności i tego, że byliśmy odpowiedzialni tylko za część procesu SEO, udało się osiągnąć bardzo dobre wyniki i podnieść najważniejsze frazy do TOP3 a nawet TOP1. Wszystko dzięki uporządkowanej strategii, w której każdy link był przemyślany i miał swoje miejsce.

Gosia Tarnawska Delante
Gosia Tarnawska
SEO Team Leader
Komentarz specjalisty wspierającego linkowanie

Notino to klient, którego strategia opierała się wyłączne na linkowaniu. Z pomocą Specjalisty dobieraliśmy podstrony z największym potencjałem, czyli te, które przynoszą największą wartość dla klienta. Każdego miesiąca strategia linkowania była w 100% przemyślana, a miejscówki znalezione do linkowania – powiązane tematycznie i zawsze zróżnicowane.
W pierwszych miesiącach skupiliśmy się na budowaniu linków do strony głównej i kategorii, a w kolejnych do produktów z potencjałem. Bazowaliśmy wyłącznie na sprawdzonych miejscach do linkowania, które wykazywały parametry wyższe niż dla strony Notino. Znalezienie wartościowych miejscówek do tworzenia backlinków nie zawsze należało do najłatwiejszych zadań. Jednak takie działania wykazywały wzrosty pozycji konkurencyjnych fraz, a także widoczności witryny. Pracę wykonaną dla tego klienta wspominam bardzo miło z uwagi na bardzo przyjemną tematykę oraz mierzalne efekty, które motywowały do dalszych działań!

Monika Wądrzyk Delante
Monika Wądrzyk
Junior SEO Specialist

Pozostałe Case Studies

Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.

Sklep Łuczniczy - case study SEO
+ 2164%
wzrostu liczby transakcji

Sklep Łuczniczy

Zobacz, jak w 12 miesięcy zwiększyliśmy liczbę transakcji sklepluczniczy.pl o 2164%, jednocześnie konkurując ze sklepem o tym samym asortymencie i w tej samej lokalizacji!

Zobacz case study
Vitamoc.pl - case study SEO
+ 511%
Wzrost przychodów z ruchu organicznego

Vitamoc.pl

511% wzrostu przychodu po roku dzięki szerokiemu podejściu! Zobacz, jak dzięki strategii blogowej budujemy ruch na produktach sezonowych i zwiększamy sprzedaż sezonową w bardzo konkurencyjnej branży.

Zobacz case study
HomeKONCEPT.com.pl - case study SEO
+ 108%
Przychód z ruchu organicznego

HomeKONCEPT.com.pl

Zobacz, jak udało się zwiększyć przychody z ruchu organicznego o ponad 100%, porównując do poprzedniego roku.

Zobacz case study