Poznaj nowe możliwości Customer Match

Poznaj nowe możliwości Customer Match

Google AdWords Customer Match wychodzi z nowymi możliwościami tworzenia list odbiorców. Teraz oprócz adresów email możemy dodawać dane teleadresowe czy numery telefonów klientów.

Ostatnio na naszym blogu: Jak stworzyć sklep internetowy przy pomocy kreatora stron www?

Google odsłania dodatkowe i muszę napisać, że wyjątkowo interesujące funkcje Customer Match dostępne już tylko z poziomu nowego panelu AdWords. Od grudnia reklamodawcy mają możliwość przesyłania dodatkowych danych i oprócz adresu email istnieje możliwość przesłania numeru telefonu czy adresu pocztowego.

Co to oznacza w praktyce?

Do tej pory funkcja kierowania na listę klientów działała jedynie w obrębie adresów email i dawała możliwość remarketingu czy możliwość dotarcia do podobnych odbiorców. Aktualnie zakres przesyłanych danych poszerzono o numer telefonu, imię i nazwisko, kraj czy numer pocztowy. Szczególnie interesujący wydaje się sam numer telefonu czy dane adresowe.

 

Customer Match i jego możliwości

Podobnie jak w przypadku adresów email Google próbuje dopasować numer telefonu do użytkownika usług Google. W przypadku adresów email, Google twierdzi, że łączy dane nazw i adresów kont Google w celu skonstruowania klucza danych. Po przesłaniu listy zawierającej zaszyfrowane nazwy i adresy klientów, Google tworzy podobny klucz danych a następnie porównuje go z kluczami danych opartymi o usługi Google. Jeśli jest zgodność, Google dodaje odpowiednie konto do listy klientów.

Instrukcja działania Customer Match

Instrukcja działania Customer Match
(źródło: google.com)

Listy klientów Customer Match możemy przesyłać za pośrednictwem nowego panelu AdWords lub poprzez interfejs API AdWords. Należy zaznaczyć, że w trosce o bezpieczeństwo dane są odpowiednio przetwarzane i szyfrowane. 

Dlaczego warto?

Nowe funkcje powinny wzbudzić zainteresowanie szczególnie tych SEMitów którzy z sukcesem korzystają z dotychczas dostępnych adresów email list klientów. Customer Match możemy wykorzystać do kierowania we wszystkich typach kampanii poprzez remarketing w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, aplikacjach czy YouTube. Biorąc pod uwagę ilość danych jakie posiada gigant z mountain view możemy spodziewać się trafnych dopasowań w przypadku podobnych odbiorców. Nowe funkcje dają znacznie większe możliwości w personalizowaniu reklam. 

(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Komentarze (2)
  1. Czy jeśli można robić listy po imieniu, to teoretycznie można stworzyć listy dla każdego imienia i serwować reklamy „imieninowe” w postaci, „odbież extra rabat -5% na imieniny”?

    1. Cześć Łukasz. Możemy poprzez zaimportowane dane dotrzeć do użytkowników remarketingiem. Polityka prywatności Google nie pozwoli na serwowanie tak spersonalizowanych reklam 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

Jak stworzyć sklep internetowy przy pomocy kreatora stron www?

Jak stworzyć sklep internetowy przy pomocy kreatora stron www?

Rynek zakupów online nieprzerwanie rośnie. Z raportu „E-commerce w Polsce 2020” stworzonego przez Gemius Polska wynika, że już 73% użytkowników internetu robi zakupy za pośrednictwem sieci. To aż o 11 punktów procentowych więcej niż rok temu! Założenie sklepu internetowego jest więc zdecydowanie dobrym pomysłem na biznes. Jakiego narzędzia użyć do stworzenia sklepu online? W tym wpisie postaramy się pokazać, jak wykorzystać do tego kreator stron www.

Czytaj więcej
Jak pozycjonować PDFy w Google?

Jak pozycjonować PDFy w Google?

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że za pomocą jednego kliknięcia w sieci możemy znaleźć potrzebne materiały: e-booki, poradniki, samouczki, czy instrukcje, które najczęściej udostępniane są w formie plików PDF. Jeśli zastanawiasz się, jak trafić do użytkowników z wysokiej jakości treścią i przydatnymi materiałami, to zobacz, na czym polega pozycjonowanie PDF i w jaki sposób optymalizować pliki w tym formacie!

Czytaj więcej
O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Prowadzisz biznes stacjonarnie? Weź pod uwagę rozpoczęcie działalności online. Coraz więcej Polaków korzysta z internetu, jednocześnie z roku na rok rośnie odsetek kupujących w sieci. Temu wszystkiemu towarzyszy intensywny rozwój e-commerce. 2020 rok był wyjątkowy dla firm prowadzących działalność online - do wzrostu zainteresowania ich ofertą dodatkowo przyczyniła się pandemia. Dlatego nie powinieneś zwlekać z przeniesieniem firmy do internetu. O czym musisz pamiętać?

Czytaj więcej