.animate-view{opacity: 1 !important;}

Poznaj nowe możliwości Customer Match

2min.

Komentarze:2

PPC
Poznaj nowe możliwości Customer Match
13 czerwca 2022
Google AdWords Customer Match wychodzi z nowymi możliwościami tworzenia list odbiorców. Teraz oprócz adresów email możemy dodawać dane teleadresowe czy numery telefonów klientów.

2min.

Komentarze:2

Google odsłania dodatkowe i muszę napisać, że wyjątkowo interesujące funkcje Customer Match dostępne już tylko z poziomu nowego panelu AdWords. Od grudnia reklamodawcy mają możliwość przesyłania dodatkowych danych i oprócz adresu email istnieje możliwość przesłania numeru telefonu czy adresu pocztowego.

Co to oznacza w praktyce?

Do tej pory funkcja kierowania na listę klientów działała jedynie w obrębie adresów email i dawała możliwość remarketingu czy możliwość dotarcia do podobnych odbiorców. Aktualnie zakres przesyłanych danych poszerzono o numer telefonu, imię i nazwisko, kraj czy numer pocztowy. Szczególnie interesujący wydaje się sam numer telefonu czy dane adresowe.   Customer Match i jego możliwości Podobnie jak w przypadku adresów email Google próbuje dopasować numer telefonu do użytkownika usług Google. W przypadku adresów email, Google twierdzi, że łączy dane nazw i adresów kont Google w celu skonstruowania klucza danych. Po przesłaniu listy zawierającej zaszyfrowane nazwy i adresy klientów, Google tworzy podobny klucz danych a następnie porównuje go z kluczami danych opartymi o usługi Google. Jeśli jest zgodność, Google dodaje odpowiednie konto do listy klientów.

Instrukcja działania Customer Match

[caption id="attachment_4392" align="aligncenter" width="750"]Instrukcja działania Customer Match (źródło: google.com)[/caption] Listy klientów Customer Match możemy przesyłać za pośrednictwem nowego panelu AdWords lub poprzez interfejs API AdWords. Należy zaznaczyć, że w trosce o bezpieczeństwo dane są odpowiednio przetwarzane i szyfrowane. 

Dlaczego warto?

Nowe funkcje powinny wzbudzić zainteresowanie szczególnie tych SEMitów którzy z sukcesem korzystają z dotychczas dostępnych adresów email list klientów. Customer Match możemy wykorzystać do kierowania we wszystkich typach kampanii poprzez remarketing w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, aplikacjach czy YouTube. Biorąc pod uwagę ilość danych jakie posiada gigant z mountain view możemy spodziewać się trafnych dopasowań w przypadku podobnych odbiorców. Nowe funkcje dają znacznie większe możliwości w personalizowaniu reklam. 
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Komentarze

  1. Czy jeśli można robić listy po imieniu, to teoretycznie można stworzyć listy dla każdego imienia i serwować reklamy „imieninowe” w postaci, „odbież extra rabat -5% na imieniny”?

  2. Cześć Łukasz. Możemy poprzez zaimportowane dane dotrzeć do użytkowników remarketingiem. Polityka prywatności Google nie pozwoli na serwowanie tak spersonalizowanych reklam 🙂

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

european search awards finalist