Poznaj nowe możliwości Customer Match

Poznaj nowe możliwości Customer Match

Google AdWords Customer Match wychodzi z nowymi możliwościami tworzenia list odbiorców. Teraz oprócz adresów email możemy dodawać dane teleadresowe czy numery telefonów klientów.

Ostatnio na naszym blogu: Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Google odsłania dodatkowe i muszę napisać, że wyjątkowo interesujące funkcje Customer Match dostępne już tylko z poziomu nowego panelu AdWords. Od grudnia reklamodawcy mają możliwość przesyłania dodatkowych danych i oprócz adresu email istnieje możliwość przesłania numeru telefonu czy adresu pocztowego.

Co to oznacza w praktyce?

Do tej pory funkcja kierowania na listę klientów działała jedynie w obrębie adresów email i dawała możliwość remarketingu czy możliwość dotarcia do podobnych odbiorców. Aktualnie zakres przesyłanych danych poszerzono o numer telefonu, imię i nazwisko, kraj czy numer pocztowy. Szczególnie interesujący wydaje się sam numer telefonu czy dane adresowe.

 

Customer Match i jego możliwości

Podobnie jak w przypadku adresów email Google próbuje dopasować numer telefonu do użytkownika usług Google. W przypadku adresów email, Google twierdzi, że łączy dane nazw i adresów kont Google w celu skonstruowania klucza danych. Po przesłaniu listy zawierającej zaszyfrowane nazwy i adresy klientów, Google tworzy podobny klucz danych a następnie porównuje go z kluczami danych opartymi o usługi Google. Jeśli jest zgodność, Google dodaje odpowiednie konto do listy klientów.

Instrukcja działania Customer Match

Instrukcja działania Customer Match
(źródło: google.com)

Listy klientów Customer Match możemy przesyłać za pośrednictwem nowego panelu AdWords lub poprzez interfejs API AdWords. Należy zaznaczyć, że w trosce o bezpieczeństwo dane są odpowiednio przetwarzane i szyfrowane. 

Dlaczego warto?

Nowe funkcje powinny wzbudzić zainteresowanie szczególnie tych SEMitów którzy z sukcesem korzystają z dotychczas dostępnych adresów email list klientów. Customer Match możemy wykorzystać do kierowania we wszystkich typach kampanii poprzez remarketing w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, aplikacjach czy YouTube. Biorąc pod uwagę ilość danych jakie posiada gigant z mountain view możemy spodziewać się trafnych dopasowań w przypadku podobnych odbiorców. Nowe funkcje dają znacznie większe możliwości w personalizowaniu reklam. 

(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Komentarze (2)
  1. Czy jeśli można robić listy po imieniu, to teoretycznie można stworzyć listy dla każdego imienia i serwować reklamy „imieninowe” w postaci, „odbież extra rabat -5% na imieniny”?

    1. Cześć Łukasz. Możemy poprzez zaimportowane dane dotrzeć do użytkowników remarketingiem. Polityka prywatności Google nie pozwoli na serwowanie tak spersonalizowanych reklam 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej