Poznaj nowe możliwości Customer Match

Poznaj nowe możliwości Customer Match

Google AdWords Customer Match wychodzi z nowymi możliwościami tworzenia list odbiorców. Teraz oprócz adresów email możemy dodawać dane teleadresowe czy numery telefonów klientów.

Google odsłania dodatkowe i muszę napisać, że wyjątkowo interesujące funkcje Customer Match dostępne już tylko z poziomu nowego panelu AdWords. Od grudnia reklamodawcy mają możliwość przesyłania dodatkowych danych i oprócz adresu email istnieje możliwość przesłania numeru telefonu czy adresu pocztowego.

Co to oznacza w praktyce?

Do tej pory funkcja kierowania na listę klientów działała jedynie w obrębie adresów email i dawała możliwość remarketingu czy możliwość dotarcia do podobnych odbiorców. Aktualnie zakres przesyłanych danych poszerzono o numer telefonu, imię i nazwisko, kraj czy numer pocztowy. Szczególnie interesujący wydaje się sam numer telefonu czy dane adresowe.

 

Customer Match i jego możliwości

Podobnie jak w przypadku adresów email Google próbuje dopasować numer telefonu do użytkownika usług Google. W przypadku adresów email, Google twierdzi, że łączy dane nazw i adresów kont Google w celu skonstruowania klucza danych. Po przesłaniu listy zawierającej zaszyfrowane nazwy i adresy klientów, Google tworzy podobny klucz danych a następnie porównuje go z kluczami danych opartymi o usługi Google. Jeśli jest zgodność, Google dodaje odpowiednie konto do listy klientów.

Instrukcja działania Customer Match

Instrukcja działania Customer Match
(źródło: google.com)

Listy klientów Customer Match możemy przesyłać za pośrednictwem nowego panelu AdWords lub poprzez interfejs API AdWords. Należy zaznaczyć, że w trosce o bezpieczeństwo dane są odpowiednio przetwarzane i szyfrowane. 

Dlaczego warto?

Nowe funkcje powinny wzbudzić zainteresowanie szczególnie tych SEMitów którzy z sukcesem korzystają z dotychczas dostępnych adresów email list klientów. Customer Match możemy wykorzystać do kierowania we wszystkich typach kampanii poprzez remarketing w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, aplikacjach czy YouTube. Biorąc pod uwagę ilość danych jakie posiada gigant z mountain view możemy spodziewać się trafnych dopasowań w przypadku podobnych odbiorców. Nowe funkcje dają znacznie większe możliwości w personalizowaniu reklam. 

(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Komentarze (2)
  1. Czy jeśli można robić listy po imieniu, to teoretycznie można stworzyć listy dla każdego imienia i serwować reklamy „imieninowe” w postaci, „odbież extra rabat -5% na imieniny”?

    1. Cześć Łukasz. Możemy poprzez zaimportowane dane dotrzeć do użytkowników remarketingiem. Polityka prywatności Google nie pozwoli na serwowanie tak spersonalizowanych reklam 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksplorowanie to nowa sekcja w GA4. Możesz dzięki niech stworzyć raporty niestandardowe. Nie zwlekaj zatem z dodaniem strony do GA4 i poznaj nowe rozwiązanie od Google, zanim statystyki Google Universal zostaną wyłączone. Masz jeszcze sporo czasu – dane w ramach GA Universal będą zbierane do 1 lipca 2022 roku. Wiesz, czym są raporty niestandardowe w GA4? Sprawdź, na czym polegają i jak z nich korzystać.

Czytaj więcej
Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

W 2021 roku doszło do wielu wydarzeń marketingowych, które ze względów pandemicznych nie odbyły się w 2020 roku. Powrócił Festiwal SEO, a także inne imprezy związane z marketingiem. Już wiemy, jakie wydarzenia planowane są na ten rok. Będzie się działo! Sprawdźmy, gdzie warto się pojawić w drugim półroczu 2022 roku. Na które wydarzenia marketingowe warto zwrócić szczególną uwagę?

Czytaj więcej