Opisy produktów w sklepie internetowym a ich wpływ na SEO i sprzedaż

Opisy produktów w sklepie internetowym a ich wpływ na SEO i sprzedaż

Każdy, kto prowadzi biznes e-commerce stawia sobie pytanie „Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie?” Odpowiedzi na to pytanie może być bardzo dużo. Podpowiadamy jedną ze ścieżek – unikalne opisy produktów w sklepie internetowym i połączenie contentu z SEO.

Ostatnio na naszym blogu: Jak utworzyć i skonfigurować konto Google Merchant Center?

Prowadzisz sklep internetowy, ale nie jesteś zadowolony z ilości sprzedawanych produktów? Zastanawiałeś się kiedyś nad przyczynami tego zjawiska, czy po prostu przyjąłeś, że tak musi być i kiedyś się wybijesz? Każdy przedsiębiorca w branży e-commerce jeśli jeszcze nie stanął, to na pewno stanie przed takimi problemami (w końcu apetyt rośnie w miarę jedzenia). Co wtedy zrobić? Dzisiaj pokażemy Ci jedną, z pozoru banalną ścieżkę – optymalizuj opisy produktów w sklepie internetowym.

Jak zwiększyć sprzedaż? Wartościowe opisy produktów w sklepie internetowym wystarczą?

Każdy przedsiębiorca, który swój biznes opiera na e-commerce pewnie nie raz zadawał sobie pierwsze pytanie. Odpowiedź wydaje się stosunkowo prosta i widnieje w pytaniu drugim – wystarczy zachęcić potencjalnych klientów opisem zwiększenie sprzedaży a opisy produktów w sklepie internetowymproduktu i jego prezentacją graficzną. We wcześniejszych artykułach pisaliśmy między innymi o podstawach pozycjonowania sklepów internetowych oraz o tym, jak ważny jest content w procesie SEO (w końcu ciągle funkcjonuje przekonanie, że „content jest królem”). Ale co zrobić, jeśli prowadzimy sklep internetowy, w którym jest wiele produktów różniących się jedynie kolorami, albo wymiarami? Pisanie kilka razy o tym samym produkcie wydaje się niemożliwe do wykonania. Co wtedy myśli osoba prowadząca sklep internetowy? „Skopiuję opis produktu ze strony producenta”. I tu zaczynają się schody..

W dzisiejszym artykule postaramy się wyjaśnić, jaki wpływ będą miały unikalne, a jaki zduplikowane opisy produktów w sklepie internetowym nie tylko na sprzedaż, ale także na widoczność sklepu w Google.

Google ciągle docenia unikalną treść

To najważniejsza kwestia, od której powinieneś wyjść zastanawiając się, jak zwiększyć ruch w obrębie witryny, a przede wszystkim, jak podnieść sprzedaż  swoich produktów. Nie od dzisiaj wiadomo, że zduplikowane treści są podstawą do nałożenia filtra przez Google na stronę. Niejedno przedsiębiorstwo z branży e-commerce boryka się z tym problemem, nawet nie do końca będąc tego świadomym. Opisy produktów w sklepie internetowym często są zaczerpnięte po prostu ze strony producentów. W dobie szalejącego Pingwina, można odnieść wrażenie, że inne „zwierzątka Google” zachowują względny spokój. To jednak tylko złudzenie – Panda nie śpi!

Z pozoru miłe stworzonko prawda?

Opisy produktów w sklepie internetowym a algorytm panda

Co to w ogóle zwierzyniec? Dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z pozycjonowaniem, albo którzy prowadzą własny biznes e-commerce i chcą dowiedzieć, jak podnieść sprzedaż w swoim sklepie internetowym, warto zaprzyjaźnić się szczególnie z tym drugim. Algorytm Panda to bowiem jeden z flagowym algorytmów Google. Jest on odpowiedzialny za odfiltrowanie z indeksu Google tych stron, których treść jest nieunikalna i bezwartościowa. Dochodzi tutaj kwestia pisania nie pod potencjalnego klienta, ale pod roboty wyszukiwarki (przesycenie treści słowami kluczowymi).

Jak stworzyć wartościowe opisy produktów w sklepie internetowym?

Rozwijając sklep internetowych musisz pamiętać, że opis każdego produktu ma za zadanie nie tylko przedstawić produkt, ale także go sprzedać. W końcu klient, kupujący przez internet nie może dotknąć, sprawdzić produktów ani o nich posłuchać od sprzedawcy. Jego decyzja zakupowa bazuje na innych czynnikach, w tym opisie produktu. Obserwując wiele sklepów internetowych można wysunąć wiele wniosków dotyczących tworzenia opisów produktów w sklepie internetowych. Wybraliśmy kilka, naszym zdaniem najważniejszych:

  1. Nie faszeruj każdego opisu produktu takimi przymiotnikami jak „najlepszy”, „najtrwalszy” itp. Naj, naj, naj – to działało 20 lat temu. Obecnie potencjalny klient widząc takie nagromadzenie przymiotników określających produkt pomyśli o tym, że sprzedawca nie ma za wiele do zaoferowania i nie oszukujmy się, mydli oczy takimi słowami potencjalnemu klientowi.
  1. Opisy produktów w sklepie internetowym a ich wpływ na zadowolenie klientaKonkretne informacje – wiąże się to z tym, o czym pisaliśmy w punkcie pierwszym. Lepiej skupić się na konkretach – opisać cechy produktu, używać niewzmacniających przymiotników, ale określeń takich jak: innowacyjne, światowej klasy czy po prostu modne. Sprzedajesz ekspresy do kawy? Spróbuj z określeniami: automatyczny, profesjonalny, wielofunkcyjny, do tego podaj konkretne parametry, które potwierdzają te cechy – osiągniesz dzięki temu większy sukces niż pisząc, że „NASZ ekspres jest po prostu NAJ”.
  1. Wczuj się w odbiorcę – przede wszystkim ustal, kto jest Twoim potencjalnym klientem, kiedy najczęściej kupuje i jakie są jego wymagania. Możesz do tego użyć takich narzędzi jak Google Trends. Przykładowo – swetry – w sezonie letnim nie sprzedają się praktycznie w ogóle, natomiast zimą każdy z nas „chce” taki dostać pod choinkę. Patrząc na klienta możesz ukierunkować swoje działania marketingowe, np. stworzyć kampanię w Google AdWords przed samymi świętami. W tym punkcie warto zwrócić uwagę na dostosowanie opisu produktu do klienta, np. „W tym ekspresie kawę zaparzysz  w 2 minuty, dzięki czemu nawet zabiegane osoby znajdą na nią czas”.trend wyszukiwań zapytania swetry w google trends

 

  1. Pisz językiem korzyści – łatwiej powiedzieć niż zrobić, ale jeśli faktycznie chcesz wnieść wartość dla klienta musisz pozbyć się pisania o tym, że produkt jest po prostu najlepszy. Na klienta bardziej oddziałuje opis korzyści, jakie będzie miał, kiedy kupi produkt. Jeśli piszesz, że w ekspresie możesz zaparzyć na raz dwie kawy, dodaj, że dzięki temu będziesz mógł napić się kawy z bliską osobą, a pierwsza, zaparzona kawa nie zdąży wystygnąć.
  1. Nie pomijaj robotów wyszukiwarek – opisy produktów w sklepie internetowym mają nie tylko mają pomóc klientowi w procesie decyzyjnym. Muszą być także umiejętnie napisane pod roboty wyszukiwarki i wspomagać proces pozycjonowania. Tak jak wspomnieliśmy na początku – Google ceni sobie unikalne opisy. Roboty częściej będą odwiedzały stronę, która ma dużo treści i to takiej, która się nie powtarza w obrębie witryny ani na innych stronach. Możesz skorzystać z usług agencji SEO, copywriterów czy stworzyć opisy sam. Przed tym procesem warto jednak zapoznać się ze wskazówkami, jak zawrzeć w takim opisie słowa kluczowe, po których klient znajduje produkt i jak sprawdzić czy dane słowo ma dla Twojego sklepu potencjał.
  1. NIE KOPIUJ! Wiele sklepów internetowych nie widzi niczego złego w kopiowaniu opisów produktów ze stron producentów. Ok – jest to w miarę zrozumiałe, ale to i tak duplikacja. Ale UWAGA! Najczęściej popełnianym błędem jest kopiowanie słowo w słowo opisów produktów ze stron konkurencji. W takim przypadku NIGDY nie zdobędziesz przewagi konkurencyjnej, nawet jeśli Twój sklep ma najlepsze ceny i najszerszy asortyment.
  1. Dużym błędem popełnianym przez firmy z branży e-commerce jest umieszczanie długich, nudnych i ogólnikowych opisów produktów. Zdobędziesz wtedy może punkt za dużo treści na stronie internetowej, ale klient, który zobaczy taki opis po chwili przestanie go czytać i opuści Twoją stronę. Najlepszą strategią będzie więc wysublimowane połączenie twardych, niekiedy technicznych danych ze sprzedażową poezją 🙂poznanie klienta a tworzenie opisów produktów w sklepie internetowym

 

  1. Wykorzystuj informacje od internautów – jeśli masz możliwość dodania panelu do oceny danego produktu – zrób to! Będziesz mógł później wzbogacić opis sprzedawanego produktu o informacje typu „Tyle i tyle klientów ocenia ten produkt na 5 gwiazdek”.
  1. Opisuj to, co znajduje się na zdjęciu – obrazy oddziałują dużo mocniej na użytkownika niż sam tekst. Nikomu nie musimy o tym przypominać. Jednak dla zwiększenia konwersji oba elementy muszą być spójne. Nie powinno się pisać o tym, jaką kawę możesz zaparzyć w ekspresie i jak aromatyczna będzie, jeśli wcześniej nie pojawi się informacja, co to za ekspres i jakie płyną korzyści z jego zakupu.

 

Podsumowanie

Specjaliści content marketingu i specjaliści SEO ciągle toczą spór, który element jest ważniejszy – treści na stronie czy linki. Dla branży e-commerce zarówno opisy produktów w sklepie internetowym, jak i link building mają równe znaczenie. Jedno wspiera drugie. Zwiększenie sprzedaży, rozpoznawalność marki, a przede wszystkim przewaga nad konkurentami. To wszystko możesz wypracować stosując się do wskazówek sam lub korzystając z pomocy specjalistów.

(2)
Autor
Senior SEO Specialist - Milena

Senior SEO Specialist

Z branżą SEO związana od 3 lat. Z powodzeniem optymalizuje sklepy internetowe na rynkach w Polsce, Niemczech, USA i Norwegii. A trzy słowa kluczowe, które towarzyszą jej po pracy to kaktusy, Hearthstone i Escape Roomy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak utworzyć i skonfigurować konto Google Merchant Center?

Jak utworzyć i skonfigurować konto Google Merchant Center?

Jeżeli rozważasz rozpoczęcie prowadzenia kampanii produktowych w Google Ads, niezbędne będzie utworzenie oraz poprawne skonfigurowanie konta Google Merchant Center. Nie jesteś pewien, jak się do tego zabrać? Nie martw się! Specjalnie dla Ciebie przygotowałam dokładną instrukcję zakładania takiego konta. Czytaj dalej!

Czytaj więcej