Pozycja w Google – jak sprawdzić, na której jest moja strona?

Pozycja w Google – jak sprawdzić, na której jest moja strona?

Prowadzisz działalność internetową? Może to być sklep online, blog czy strona reklamująca twoje usługi. Z pewnością chciałbyś dowiedzieć się, na jakiej pozycji w Google jest Twoja strona. Przeczytaj jak możesz to sprawdzić.

Ostatnio na naszym blogu: 4 sygnały, że Twoja strona potrzebuje pozycjonowania

Im wyższa pozycja, tym strona jest bardziej widoczna. Użytkownicy częściej klikają w odnośnik, co wpływa na wzrost ruchu. Idzie za tym szereg korzyści, między innymi zwiększona popularność witryny oraz wyższe przychody. Kontrolowanie pozycji swojej strony internetowej jest również ważne ze względu na samo pozycjonowanie. W ten sposób można wyciągnąć wnioski na temat sprawności tworzonych linków oraz wykorzystywanych słów kluczowych. Wysoka pozycja podpowiada, że frazy są dobrze dobrane i pozycjonowanie przynosi efekty. Natomiast odległe miejsce w wyszukiwarce jednoznacznie pokazuje, że należy popracować nad optymalizacją strony internetowej.

Przeczytaj dlaczego wysoka pozycja witryny w wyszukiwarkach jest tak istotna?

Istnieje wiele metod, które mogą pozwalają na sprawdzanie pozycji w Google:

  • darmowe programy, które za pomocą słów kluczowych określą twoje miejsce w wyszukiwarce
  • niezawodny Search Console, który podpowie jakie kroki należy podjąć podczas sprawdzania położenia strony internetowej
  • metoda ręczna polegająca na samodzielnym sprawdzeniu usytuowania witryny w wyszukiwarce
  • narzędzia profesjonalne, które używane są przez firmy specjalizujące się w pozycjonowaniu stron

Sprawdźmy, który sposób będzie najlepszy dla twojej strony internetowej i przyniesie największe korzyści.

Proste sposoby na sprawdzenie pozycji w Google

Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś samodzielnie sprawdził miejsce swojej strony w wyszukiwarce Google. Pozwalają one na czytelny odczyt danych, z których można dowiedzieć się na jakich pozycjach znajdowała się określona strona internetowa dla konkretnych słów kluczowych. Przedstawiamy dwa programy online, które mogą Ci w tym pomóc:

  • gspot – jest to prosta w obsłudze aplikacja, dzięki której dowiesz się gdzie mieści się twoja strona internetowa. Obsługa jest bardzo prosta – podajesz adres strony, która Cię interesuje oraz pięć słów kluczowych, które są zgodne z jej profilem działalności. Program kontaktuje się z Google w taki sam sposób jak przeglądarka. Rozpoczyna analizę pierwszych dziesięciu stron, a Ty dostajesz gotową tabelę z wynikami. Taką operację można wykonywać co minutę z tego samego adresu IP.
  • cmonitor – program pozwala na czternastodniowy darmowy okres, podczas którego można sprawdzać miejsce stron internetowych w wyszukiwarce. Liczba wpisywanych słów kluczowych jest nieograniczona, co pozwala także na szerszą analizę. Istnieje możliwość wykupienia dedykowanego pakietu, który umożliwia kompleksowe sprawdzenie pod kątem kontroli pozycji.
    sprawdzanie pozycji w google

Skorzystaj z pomocy Search Console

Dane w wyszukiwarce Google często ulegają zmianie. Jest to spowodowane ciągłymi modyfikacjami w internecie. Same algorytmy Google i ich update sprawiają, że następują przetasowania w rankingu stron internetowych. Jeśli Twoja strona jest poprawnie zaindeksowana, a i posiada poprawne linkowanie to nie musisz się przejmować. Może się jednak zdarzyć, że pozycja twojej witryny spadnie lub strona nie pojawia się w wyszukiwarce. Co wtedy zrobić? Wykonaj kilka ważnych kroków, aby rozwiązać ten problem:

  • sprawdź, czy twoja strona internetowa pojawia się w indeksie Google – jest to bardzo łatwe zadanie. Wystarczy wpisać w pasek wyszukiwania pełny adres URL twojej strony w ten sposób:
    Sprawdzanie indeksacji w google

 

Jeśli strona pojawia się w wynikach wyszukiwania to została zaindeksowana w Google.

Indeksacja w google sprawdzanie

Natomiast, kiedy nie została znaleziona w wyszukiwarce to skorzystaj z pomocy Search Console dla webmasterów. Mogła zostać usunięta z powodu różnego rodzaju naruszeń.

  • na jakiej pozycji jest nazwa domeny mojej strony internetowej – czasami może zdarzyć się tak, że dana witryna znajduje się na dalekiej pozycji w wynikach wyszukiwania z powodu oznaczenia jej przez Google jako wysyłającą spam. Warto trzymać się podpowiedzi Search Console oraz sprawdzać informacje w twoim centrum wiadomości.
  • daj znać Google o treści twojej strony internetowej – jeśli posiadasz nową witrynę, która niedawno została utworzona to koniecznie poinformuj o tym Google. Możesz w prosty sposób zrobić to za pośrednictwem Search Console. Przydatne jest wgranie mapy twojej strony. W ten sposób ułatwisz robotom Google poruszanie się w obrębie strony i indeksację podstron.
  • ręczne działania antyspamowe prowadzone przez Google – oprócz zautomatyzowanych działań prowadzonych w kwestii stron internetowych, wykonywane są również działania ręczne. Mają one za zadanie czuwać nad wynikami wyszukiwania użytkowników. Google realizuje je w przypadku stron internetowych, które posiadają spam lub w innych sposób naruszają zasady webmasterów. Skutkuje to spadkiem strony w wynikach wyszukiwania lub nawet jej wyrzucenie z indeksu Google.
  • czy twoja strona internetowa jest znaleziona i zaindeksowana przez Google – za zaindeksowaniem twoje witryny w Search Console płynie wiele korzyści. Otrzymujesz dostęp do ważnych informacji oraz możliwość poprawy jej działania. Możesz sprawdzać ruch na danej stronie internetowej oraz pozycję wyszukiwania w Google. Przy indeksowaniu własnej witryny warto zwrócić uwagę na błędy indeksowania, plik robots.txt, możliwe zablokowania adresów URL.

Narzędzie Search Console udostępniane przez Google jest użytecznym narzędziem analitycznym. W ten sposób masz wgląd do wielu ważnych zagadnień, które mają wpływ na położenie twojej strony internetowej w wyszukiwarce Google.

Czy można ręcznie sprawdzić pozycję strony w Google?

Jeśli dysponujesz większą ilością wolnego czasu, to możesz zweryfikować lokalizację swojej strony internetowej w sposób ręczny. Jednak pamiętaj, aby wylogować się ze wszystkich aplikacji Google, ponieważ może to wpłynąć na późniejsze wyniki wyszukiwania. Następnie wpisz wybrane słowo kluczowe, które jest odpowiednie dla analizowanej strony. Warto także zmienić lokalizację wyszukiwania, ponieważ drastycznie modyfikuje rezultaty. Przy podaniu konkretnego miasta wyniki będą zupełnie inne, niż przy wpisaniu nazwy kraju. Z tego względu ta metoda nie jest do końca miarodajna. Zawsze istnieje podejrzenie, że rezultat będzie przekłamany. Ponadto zajmuje bardzo dużo czasu i nie jesteś w stanie sprawdzić większej ilość fraz kluczowych.  

Ręczne sprawdzanie pozycji w Google

Profesjonalne narzędzia do sprawdzania pozycji stron internetowych

Istnieją także narzędzia dedykowane do monitorowania pozycji twojej witryny. Są one najczęściej używane przez profesjonalne firmy, które specjalizują się w działaniach SEO. Między innymi są to:

  • Serplab
  • Seostation
  • Stat4Seo
  • Seo-stat

Pozwalają one na monitorowanie dużej ilości słów kluczowych, które odpowiadają twojej stronie internetowej. W ten sposób otrzymujesz dokładne informacje na temat miejsca witryny w wynikach wyszukiwania. Jednak należy pamiętać, że są to narzędzia płatne, które trzeba nieprzerwanie sprawdzać. Pozycja twojej strony internetowej ulega ciągłym zmianom, na które trzeba zwracać uwagę i odpowiednio na nie reagować. Tym samym poświęcasz na to sporą ilość swojego czasu. Jeśli chcesz, aby pozycja wyszukiwania twojego sklepu, bloga czy strony internetowej była systematycznie sprawdzania, to przemyśl zaufanie firmie SEO, która specjalizuje się w tego typu działaniach oraz regularnie raportuje o swoich postępowaniach. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że twoja witryna stanie na wysokim miejscu w rankingu wyszukiwania, a tym samym zapewni Ci to zwiększoną ilość wejść na stronę.

Dyskusja

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.