Pozycjonowanie – abonament czy za efekt?

Pozycjonowanie – abonament czy za efekt?

Za granicą ryczałtowe rozliczanie usługi podwyższania pozycji stron w wyszukiwarce jest już normą. W Polsce takie rozwiązanie powoli i stopniowo staje się coraz bardziej popularne. Dowiedz się, dlaczego.

Ostatnio na naszym blogu: Jak sprawdzić, czy copywriter dobrze optymalizuje teksty?

Branża SEO jest jedną z najbardziej dynamicznych. Metody, które dobrze sprawdzały się jeszcze kilka lat temu, teraz przynoszą więcej strat niż korzyści. Podobnie jest z modelami płatności za usługę pozycjonowania. W przeszłości rozliczanie się za efekt w Top 10 było możliwe i przynosiło profity dla obu stron. Dziś realia się zmieniły i nikt nie jest w stanie w ograniczonym czasie zagwarantować pewnej pozycji w Google.

Pozycjonowanie – abonament wypiera pracę tylko dla efektu

Za granicą ryczałtowe rozliczanie usługi podwyższania pozycji stron w wyszukiwarce jest już normą. W Polsce takie rozwiązanie powoli i stopniowo staje się coraz bardziej popularne. Rozliczanie pozycjonowania w trybie abonamentowym polega na uzgodnieniu stałej, miesięcznej stawki, którą klient płaci. Opłata ta nie zmienia się, niezależnie od ilości prac i ich wyników. Aby jednak mieć pewność, że pozycjonująca firma nie spoczęła na laurach, klient może monitorować jej działania, systematycznie otrzymując szczegółowe raporty.

Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z dzisiejszych realiów pozycjonowania. Po drugiej stronie ekranu, gdzieś w zakątkach internetu konkurencja nie śpi i również walczy o linki dla swojego klienta. Nieraz intensywna praca tygodniami kończy się nie wzrostem, a zachowaniem pozycji określonej firmy w przeglądarce – jeśli na przykład wiele agencji pracuje nad tym, by przegonić ją w rankingu. Przez to szybkie i trwałe wypozycjonowanie strony nie jest tak proste, jak kiedyś.

 

Pozycjonowanie - abonament to dobrze rozwiązanie

Dlaczego model abonamentowy jest lepszy?

Pozycjoner w swojej pracy stale inwestuje i opłaca narzędzia, pomagające skuteczniej zwiększyć pozycje strony. Otrzymywanie dzięki klientowi stałej kwoty abonamentowej pozwala mu na wykonanie pracy lepiej. Dlaczego? Ponieważ nie stawia pozycjonera w sytuacji podbramkowej, jak w poprzednim modelu za efekt – tam w przypadku braku terminowej opłaty za usługę interes się wywracał. Stały przypływ gotówki przez określony czas pozwala agencji zaplanować proces tak, aby działania pozycjonujące wyglądały naturalnie dla algorytmów Google.

Za rozliczeniem ryczałtowym przemawiają także wyniki badań przeprowadzonych przez Beatę Piekarczyk, reprezentującą firmę MarketSmart. Ankietowani odpowiadali, że właśnie takie pozycjonowanie – abonament, pozwala im na spokojną pracę w stałym budżecie. Dzięki temu nie wykonują jej tylko dla wyników, co często kończyć się może nałożeniem na stronę filtrów za zbyt niską jakość linków. Inni określają to jeszcze bardziej dosadnie, pisząc wprost, że pozycjonowanie abonamentowe zakłada działania systematyczne, a nie chwilowe spamowanie, aby zdobyć TOP10. 77% biorących udział w badaniu pozycjonerów na pytanie, czy w rozliczeniu abonamentowym są w stanie zaoferować wyższą jakość usług, odpowiedziała “tak”.

Zmieniły się cele pozycjonowania

Nie chodzi już tylko o chwilowe zaistnienie w TOP 10, ale o stałe utrzymanie pozycji strony wartościowymi linkami i contentem. To zaś wymaga długotrwałej pracy i czasu, których nie zapewnia działanie tylko dla efektu. Jeśli chodzi o pozycjonowanie – abonament to lepsze rozwiązanie.

 

Pozycjonowanie - abonament na start

 

W czasach królowania modelu za efekt, wiele agencji narzucało swoim klientom frazy, na które pozycjonowała była firma. Wybrane słowa kluczowe były często źle dobrane, ale łatwe do wypozycjonowania. Przez to klient, mimo iż płacił tylko za same efekty, to jednak nie czerpał z tego większych korzyści – ruch na stronie nie wzrastał lub też nie przekładał się na sprzedaż dlatego, że prawie nikt wypozycjonowanych fraz nie wpisywał w okno wyszukiwarki. Obecnie klienci bardziej świadomi zasad rządzących SEO, coraz częściej domagają się pozycjonowania przydatnych fraz, które przynoszą rzeczywiste korzyści. Taką możliwość daje abonamentowe rozliczenie usługi.

Dziś aby pozycjonowanie przyniosło dobre efekty, musi być stałe. Tu półśrodki i metody niezgodne z zasadami Google na niewiele się zdadzą. Nowe cele w branży SEO sprawiają, że teraz nacisk kładzie się na trafne frazy i ciągłość procesu, a nie chwilowe efekty.

(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Komentarze (2)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.