Pozycjonowanie dla początkujących – czego NIE robić

Pozycjonowanie dla początkujących – czego NIE robić

Dopiero zaczynasz swoją przygodę z pozycjonowaniem i potrzebujesz kilku wskazówek na start? Dziś podpowiemy Ci, czego NIE robić, decydując się na samodzielne pozycjonowanie stron.

Ostatnio na naszym blogu: Autorytet domeny i poziom zaufania do niej - na co wpływa?

Dopiero zaczynasz swoją przygodę z pozycjonowaniem i potrzebujesz kilku wskazówek na start? Proponujemy rozwiązanie trochę na opak – dziś podpowiemy Ci, czego NIE robić, decydując się na samodzielne pozycjonowanie stron. Poznaj kilka najczęstszych błędów, które zamiast pomóc witrynie www – zdecydowanie jej szkodzą.

Najczęstsze pomyłki:

 

Kopiowanie tekstów

Interesuje Cię pozycjonowanie dla początkujących – Twoja strona dopiero rośnie w siłę, a Ty potrzebujesz jasnego kierunku, w którym masz iść. Ktoś powiedział Ci, że im bardziej rozbudowany serwis, tym lepiej. Czasu nie przybywa, a na witrynie coś przecież musi być – decydujesz się więc na zdublowanie treści. Twoje intencje nie muszą być złe, możesz na przykład skorzystać z własnych tekstów, które opublikowałeś już wcześniej gdzie indziej lub na tej samej stronie. Z prawnego punktu widzenia jesteś więc czysty – nie łamiesz praw autorskich. Gorzej z zasadami Google. Wyszukiwarka nie będzie sprawdzać, czy jesteś autorem obu tekstów, zamiast tego każdą kolejną kopię oznaczy jako duplicate content, co w praktyce oznacza, że nie będzie uważać powielonych treści za unikalne i wartościowe. Zamieszczając je nie sprawisz więc, że Twoja strona zyska w wynikach Google.

 

Błędy 404

Jeśli czytałeś trochę o pozycjonowaniu dla początkujących, pewnie obiło Ci się o uszy określenie przyjazne adresy URL. Odnośniki, które podobają się wyszukiwarce, zawierają w adresach słowa, które pomagają w łatwiejszym odnalezieniu wpisu. Lepiej więc artykułowi o nazwie Pozycjonowanie dla początkujących – czego NIE robić, nadać taki adres:

Pozycjonowanie dla początkujących – czego NIE robić

niż taki:

Pozycjonowanie dla początkujących – czego NIE robić

Ale zaraz, zaczekaj! Nadając opublikowanej stronie nowy adres sprawisz, że stary przestanie działać i wygeneruje się popularny błąd 404 – page not found, który zmniejsza wiarygodność i wartość strony. Aby tego uniknąć, zawczasu zadbaj o przekierowanie. Jeśli korzystasz z WordPressa, pomocna okaże się na przykład wtyczka Velvet Blues Update URLs, która ustawi automatyczne przekierowania strony pod nowy adres.

 

Nieumiejętne linkowanie do nowej domeny

Jeśli chodzi o dodawanie zewnętrznych linków do stron, to nie szybkość jest tu ważna, a regularne działanie. Kiedy otwierasz nową witrynę, poświęć nieco czasu na to, by usłyszano o niej w sieci. Nie kupuj jednak masowo dodawanych linków na aukcjach Allegro – te często łamią zasady Google i bardziej szkodzą stronie, niż jej pomagają (więcej o tym pisaliśmy w artykule Tanie pozycjonowanie stron – na co uważać). Konsekwencją podejrzanej, nagłej aktywności z linkami z zewnątrz może być nałożenie przez Google filtra, który skutecznie uniemożliwi stronie wybicie się na listach wyszukiwania przez określony czas. Zamiast tego lepiej, jeśli na początku dodasz informacje o witrynie do kilku katalogów i zaczniesz o niej mówić w social media. To wzmocni stronę, dzięki czemu późniejsze i regularne linkowanie do niej nie wzbudzi podejrzeń wyszukiwarki.

Pozycjonowanie dla początkujących: błędy

 

Oddawanie “mocy” linkami dofollow

Google ceni to, kiedy w swoich tekstach zamieszczasz odnośniki do źródeł zewnętrznych, czyli innych stron www. Musisz jednak wiedzieć, że za każdym razem, kiedy odsyłasz czytelnika do stron, które nie należą do Twojej witryny, oddajesz im część “mocy” swojej strony. Możesz tego jednak uniknąć, dodając do linka znacznik nofollow. W jaki sposób? W kodzie źródłowym danego wpisu, tam gdzie zamieściłeś odnośnik, zedytuj kod analogicznie do przykładu:

<a href=”http://www.inna-strona.pl” rel=”nofollow”>Tu jest coś ciekawego</a>

Dzięki temu informujesz czytelnika o interesującym miejscu, ale nie oddajesz innej witrynie niepotrzebnie swojej “mocy”. Pamiętaj, że znacznik nofollow nie jest Ci potrzebny, kiedy dodajesz link do miejsc na własnej stronie, na przykład do innego swojego artykułu. Wtedy “moc” nie wychodzi na zewnątrz, a krąży w obrębie jednej witryny.

Pozycjonowanie dla początkujących rzadko kiedy przebiega bez potknięć i wpadek. Wdrażając nowe rozwiązania dla swojej strony pamiętaj o tym, by nie tylko sięgać po wskazówki z wiarygodnych witryn, ale także sprawdzić konsekwencje, które wiążą się z wprowadzeniem konkretnych zmian w obrębie Twojego www. To tylko kilka wskazówek odnośnie tego, czego lepiej nie robić, pozycjonując swoją stronę. Te wybrane zostały losowo i subiektywnie, dlatego warto pamiętać, że jest ich znacznie więcej.

  0 / 5 ( 0 )
Autor
Agencja SEO / SEM - Delante

Agencja SEO / SEM

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
  • Ale zaraz, zaczekaj! Nadając opublikowanej stronie nowy adres sprawisz, że stary przestanie działać i wygeneruje się popularny błąd 404 – page not found, który zmniejsza wiarygodność i wartość strony. Aby tego uniknąć, zawczasu zadbaj o przekierowanie. Jeśli korzystasz z WordPressa, pomocna okaże się na przykład wtyczka Velvet Blues Update URLs, która ustawi automatyczne przekierowania strony pod nowy adres.

    W przypadku niealiasów na aliasy nie trzeba wtyczki bo nie będzie 404’ek. WordPress przekierowuje niealiasy na aliasy i przekierowuje też „urwane” aliasy na prawidłowe aliasy.

  • Takie podstawy podstaw 🙂

  • Co natomiast można zrobić, to zamieścić na swojej stronie materiał video, najlepiej explainer 🙂 potrafi zwiększyć wyniki wyszukiwania w Google nawet o 53 razy.

  • Krzysztof

    U siebie na blogu nigdy nie zwracalem uwagi na to jak linkuje na zewnatrz i jak sie okazuje, wszystkie sa dofollow. Warto je wszystkie zmienic? Trzeba recznie po kolei?

    • Jacek

      To częste przeoczenie @disqus_IZ1wMNZNbe:disqus 😉 Warto zmienić te linki.
      Czy trzeba ręcznie, to zależy m.in. od Twojego CMSa. Prześlij link do Twojego bloga na j.blaut@delante.pl i sprawdzimy.

  • Pozycjonowanie wymaga trochę pracy. Najlepiej robić to w sposób naturalny. Czyli tworzyć wartościowe artykuły i przekazywać czytelnikom ważne informacje. Wówczas ludzie sami zaczną trafiać na daną stronę. Prowadząc sklep internetowy warto założyć własnego bloga. To doskonały sposób na promowanie sklepu i podtrzymanie więzi ze swoimi Klientami.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.