Pozycjonowanie Sklepów Internetowych – napisaliśmy ebooka!
Czy wiesz, że w Polsce jest już prawie 30 000 sklepów internetowych, a ich liczba wciąż rośnie? Jak się wyróżnić i sprawić, aby użytkownik trafił właśnie na Twoją stronę? Pozycjonowanie to absolutne „must have” dzisiejszego e-commerce. Właśnie dlatego napisaliśmy ebooka! I dlatego, że lubimy dzielić się wiedzą!
Czego dowiedz się z naszego ebooka?
Według Gemius już połowa polskich internautów kupuje online. To aż 15 milionów potencjalnych klientów! Liczba ta rośnie z roku na rok. Nic więc dziwnego, że coraz więcej sklepów stacjonarnych decyduje się na sprzedaż online. Dla innych przedsiębiorców to pomysł na nowy biznes. Nieważne, czy dopiero zakładasz swój sklep internetowy czy prowadzisz już go od dłuższego czasu, temat SEO nie powinien być Ci obcy. Wiadomo przecież, że każdy e-commerce dąży do jak największej sprzedaży i nie osiągnie tego bez bycia widocznym w Internecie.
W naszym ebooku omawiamy temat SEO dla e-commerce od podszewki. Zaczynamy od etapu niezwykle ważnego, który może zdefiniować późniejszy sukces. Jest nim wybór odpowiedniego CMS-a, czyli systemu zarządzania treścią. Wybór jest duży, a każdy system daje inne możliwości optymalizacji. Jeśli prowadzisz już sklep i zastanawiasz się nad zmianą systemu to w ebooku znajdziesz informację o czym pamiętać przy zmianie silnika. Aby ułatwić Ci wybór zebraliśmy wszystkie, ważne z punktu widzenia SEO, funkcje w tabeli porównującej aż 15 CMS-ów.
Następnie przechodzimy przez budowę sklepu – architekturę, strukturę kategorii oraz UX. Te wszystkie elementy będą mieć wpływ na to jak będzie wyglądać później sam proces pozycjonowania. Dochodzimy wreszcie do doboru słów kluczowych i content marketingu. Ostatnim, ale nie mniej istotnym tematem, jest linkowanie zewnętrzne. Bardzo ważne jest odpowiednie połączenie działań na stronie z tymi poza stroną (link-building). Dopiero te dwa elementy razem dadzą pożądany efekt w postaci wzrostu widoczności strony w Internecie i wzrostu liczby odwiedzin. Nie pominęliśmy również tematu mierzenia efektów, o czym możesz przeczytać w rozdziale „Analityka„.