Pozycjonowanie WWW – Warto Wiedzieć Więcej

Pozycjonowanie WWW – Warto Wiedzieć Więcej

Dopiero zaczynasz przygodę z pozycjonowaniem stron WWW? Nie obawiaj się, to wcale nie tak trudne, jak się wydaje. Każdy z nas kiedyś zaczynał, każdemu z nas SEO wydawało się procesem skomplikowanym i zawiłym. Dlatego też postanowiliśmy stworzyć swego rodzaju kompendium wiedzy, dzięki któremu będziesz mógł poszerzyć swoją wiedzę o pozycjonowaniu. A zatem, ruszamy!

Ostatnio na naszym blogu: Ograniczenia w Google Moja Firma przez COVID-19

Kiedy publikowaliśmy ten artykuł pięć lat temu, pisaliśmy, że pozycjonowanie to temat, który z biegiem czasu coraz bardziej zyskiwał na popularności – często poruszano go zarówno na łamach magazynów branżowych, jak i na blogach dotyczących online marketingu. Dziś możemy powiedzieć, że SEO to jeden z najważniejszych elementów, który powinien zostać uwzględniony przez każdego właściciela sklepu internetowego czy innej strony WWW.

Warto, by miał on świadomość, czym jest pozycjonowanie i na czym ono polega, by kontrolować działania agencji SEO, tudzież samodzielnie zadbać o właściwie wyświetlanie się swojej witryny w wynikach wyszukiwania.

Z czego składa się proces pozycjonowania stron WWW?

Z roku na roku coraz więcej osób ma dostęp do internetu. W samej Polsce w 2018 roku było to aż 85% społeczeństwa. Coraz więcej użytkowników sieci decyduje się także na regularne zakupy online. Z roku na rok pojawia się zatem także coraz więcej sklepów internetowych, a co za tym idzie – zwiększa się konkurencja na rynku i coraz trudniej dotrzeć do klientów chociażby przez wyniki wyszukiwania w Google.

SEO to odpowiedź na potrzeby przedsiębiorców, blogerów i innych właścicieli witryn internetowych, którym zależy na tym, by akurat ich sklep, blog czy serwis informacyjny wyświetlał się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Nic dziwnego, w końcu większa widoczność to więcej osób odwiedzających stronę, co często przekłada się także na większą sprzedaż.

Co to jest pozycjonowanie?

By nie wprowadzać chaosu, zapoznając Cię ze zbyt wieloma definicjami, które mogą okazać się jak na początek zbyt zawiłe, postanowiłam pokazać, czym tak właściwie jest pozycjonowanie stron i na czym ono polega. Najprościej mówiąc, działania SEO mają wpływać na to, by Twoja strona WWW znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Jak do tego dojść?
Etapy pozycjonowanie stron

  • Po pierwsze, wzrost widoczności strony, który budowany jest od początku procesu pozycjonowania WWW – składają się na to działania on-site i off-site, które zostaną omówione pokrótce niżej.
  • Po drugie, wzrost ruchu organicznego strony, czyli ruchu na pochodzącego bezpośrednio z wyników wyszukiwania
  • Po trzecie, wzrost sprzedaży, czyli efekt dwóch poprzednich etapów – sukces działań SEO!

On-site, czyli działania na stronie

Rozpoczynając proces pozycjonowania, powinieneś wyjść od optymalizacji strony głównej, później zaś najważniejszych podstron: kategorii, produktów czy artykułów blogowych. Elementy, na których należy skupić się w pierwszej kolejności to:

  • optymalizacja meta danych
  • optymalizacja treści znajdujących się na stronie/wprowadzenie nowych treści
  • optymalizacja nagłówków
  • wprowadzenie poprawnego linkowania wewnętrznego
  • zadbanie o odpowiedni UX strony, by był on przyjazny dla użytkowników

Podział działań SEO

Off-site, czyli linki prowadzące do strony

Działania poza stroną, czyli tzw. link building, wspierają działania on-site. Odpowiednio zoptymalizowana strona, zostając dolinkowana, ma jeszcze większą szansę na zwiększenie swojej widoczności w wynikach wyszukiwania. Aspekty, które warto uwzględnić w procesie linkowania, to przede wszystkim:

  • liczba linków
  • jakość linków
  • moc domen, z których pochodzi link
  • treść zakotwiczona w linku

Co wpływa na pozycjonowanie WWW?

Tak naprawdę czynników, które bierze pod uwagę Google, decydując o kolejności wyświetleń poszczególnych podstron w wynikach wyszukiwania, jest kilkaset. Na początek warto zwrócić uwagę na te najważniejsze, takie jak:

  • Dobrze dobrane słowa kluczowe

Swoja przygodę z pozycjonowaniem stron WWW powinieneś zacząć od wyboru słów kluczowych, na które będziesz pozycjonować swoją stronę. Powinny być to frazy ściśle związane z działalnością, jaką prowadzisz, Twoją ofertą, tematyką witryny. Dzięki odpowiednio dobranym słowom kluczowym będziesz mógł wprowadzić odpowiednie optymalizacje na poszczególnych podstronach. Google oceni wówczas Twoją stronę jako wiarygodną, co wpłynie na lepsze wyniki w wyszukiwarce.

Więcej na temat właściwego doboru fraz prowadzących do strony piszemy na naszym blogu we wpisie o tym, jak wybrać słowa kluczowe.

  • Treści na stronie internetowej

To, co znajduje się na danej stronie, ma ogromny wpływ na to, jak Google na nią patrzy. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe powinny być odzwierciedlone w opisach na podstronach kategorii, w menu strony czy w treści zamieszczonej na stronie głównej, bo to właśnie najprawdopodobniej tam trafią najszybciej zarówno użytkownicy, jak i roboty Google.

Oprócz tego warto zwrócić uwagę na to, by słowa kluczowe były też umieszczane w meta tagach strony i nagłówkach.

  • Poprawne zaplecze linków

Sama budowa strony i wprowadzane na niej optymalizacje to nie wszystko, na co należy zwrócić uwagę w procesie pozycjonowania WWW. Odpowiednie działania on-site warto wesprzeć także czynnościami off-site, czyli zbudowaniem wartościowego zaplecza linków przychodzących do strony. Dlaczego to takie ważne? To właśnie takie działania wzmacniają witrynę oraz wpływają na wzrost jej wartości odzwierciedlanej przez wskaźniki Page Authority, Page Rank czy Trust Rank.

Jak zbudować poprawne zaplecze linków? Korzystaj przede wszystkim z kanałów do linkowania wyróżniających się wysokimi parametrami strony, takich jak katalogi, artykuły sponsorowane czy social media.

Więcej o tym, na czym polega budowanie linków do strony, przeczytasz w osobnym wpisie na naszym blogu.

  • Zmiany w algorytmach Google

O tym, jak wysoko Twoja strona znajdzie się w wynikach wyszukiwania, decyduje nie kto inny, jak sam Google. Nie pozostawia on jednak swoich użytkowników na pastwę losu i nie wymusza działań prowadzonych na ślepo. Podaje szereg wytycznych, które warto uwzględnić w swoim procesie pozycjonowania strony. Poszczególne algorytmy Google odpowiadają za różne zagadnienia wpływające na SEO – rozpoczynając swoją przygodę online, zapoznaj się z ich opisem.

Poza tym warto także zwrócić uwagę na inne aspekty, takie jak: architektura strony, kod HTML, autorytet strony oraz działania samych użytkowników.

Co wpływa na pozycjonowanie

Pozycjonowanie a reklamy Google Ads

Bardzo często, rozpoczynając swoją działalność na rynku online, właściciele stron nastawieni są na jak najszybsze wzrosty widoczności swoich witryn. Nic dziwnego, w końcu wysokie wyniki w wyszukiwarkach to często także wysokie wyniki, jeśli chodzi o konwersję. Pozycjonowanie to proces, którego efekty można zauważyć dopiero po pewnym czasie. Wiele osób decyduje się zatem na inwestycję w reklamy, które działają ze skutkiem niemalże natychmiastowym.

Przed podjęciem decyzji, na którą z usług się zdecydujesz, warto zdawać sobie sprawę z tego, jak działa SEO, a jak działają tzw. Adsy. Na tej podstawie będziesz mógł zdecydować, jakie rozwiązanie będzie najkorzystniejsze dla Twojej strony WWW.
Pozycjonowanie a reklamy płatne

Najprościej mówiąc, PPC to płatne reklamy, które konfigurujemy dla danej strony. Jak sama nazwa – Pay Per Click – wskazuje, płacimy za każdorazowe kliknięcie osoby, dla której nasza strona wyda się interesująca. Czym różni się to od SEO? Przede wszystkim tym, że w przypadku pozycjonowania nie płacimy za to, że ktoś kliknie w nasz link. Za pomocą odpowiednich działań, podnosimy pozycję naszej strony, nie płacąc przy tym ani grosza. A zatem, podsumowując pokrótce :

  • Reklamy PPC to sposób rozliczenia kampanii reklamowej, która opiera się na płatności za uzyskany efekt, w przypadku za kliknięcie w link, który przekierowuje nas na stronę docelową.
  • SEO to działania, które wpływają na podwyższenie pozycji danej strony w wyszukiwarce Google.

Bardzo często dobrym rozwiązaniem okazuje się równoległe prowadzenie obu procesów. Dzięki reklamom PPC osiągniesz szybkie efekty, za to SEO wpłynie na to, że będą one długofalowe. Więcej na temat tego, jaki ma wpływ Google Ads na pozycjonowanie, dowiesz się z innego artykułu zamieszczonego na naszym blogu.

Podsumowanie

Jak widzisz, na działania SEO składa się kilka kluczowych elementów, które powinieneś uwzględnić, planując swoją strategię pozycjonowania WWW. Odpowiednio wdrożone optymalizacje, bogate zaplecze linków o wysokiej jakości, a także korzystne techniczne parametry strony – o tym wszystkim należy pamiętać, by zbudować dla strony internetowej taką widoczność, która przełoży na satysfakcjonujące Cię konwersje.

  5,00 / 5 ( 1 )
Autor
SEO Specialist - Kinga

SEO Specialist

W Delante od października 2018 roku. Jeszcze do niedawna zapalona studentka edytorstwa, teraz – szczęśliwa absolwentka. Dobrze wie, gdzie wstawić przecinek i gdzie smacznie zjeść w Krakowie. Frela ze Ślonska, miłośniczka snu, kotletów z szałotym i Friendsów. Wychodzi na dwór, nie na pole.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.