Przyjrzyjmy się bliżej nowości i sprawdźmy jakie idą możliwości za tą dużą zmianą.
Pojawia się panel do tworzenia reklamy. Należy wkleić adres strony docelowej, trzy nagłówki (każdy maksymalnie 30 znaków) oraz wybrać zdjęcia do karuzeli. Nagłówki są niezmienne, te same pojawią się przy każdym obrazie, jednak warto pamiętać, że trzeci nagłówek niekoniecznie pojawi się na każdym urządzeniu ze względu na ilość przeznaczonego miejsca. Warto dopasować treść nagłówków tak, aby w pierwszych dwóch pojawiły się najważniejsze informacje.
Warto pamiętać, że zdjęcia, które dodajemy, powinny być wysokiej jakości, w formacie 1,91:1 lub takie, aby można było je łatwo i korzystnie wykadrować do wymaganych proporcji. Wymagania określają ilość zdjęć - od czterech do ośmiu. Do każdego zdjęcia należy dodać opis, który jest ograniczony ilością znaków - do 70 i będzie wyświetlał się tuż pod obrazem, do którego przyporządkowujemy opis.
Tutaj Google daje nam możliwość wpisania maksymalnie 70 znaków.
Przełom w reklamie tekstowej Google Ads
19 sierpnia 2019
Google opublikowało nową opcję do tworzenia reklam z Galerii reklam z kampaniach w sieci wyszukiwania. To całkowita nowość zapowiedziana jeszcze podczas konferencji Google Marketing Live. Wcześniej w tym typie kampanii nie można było budować reklam zawierających jakiekolwiek grafiki. Jak można zauważyć zmiana nazwy z AdWords na Google Ads to tylko początek daleko idącej strategii wyszukiwarki.