Przełom w reklamie tekstowej Google Ads

Przełom w reklamie tekstowej Google Ads

Google opublikowało nową opcję do tworzenia reklam z Galerii reklam z kampaniach w sieci wyszukiwania. To całkowita nowość zapowiedziana jeszcze podczas konferencji Google Marketing Live. Wcześniej w tym typie kampanii nie można było budować reklam zawierających jakiekolwiek grafiki. Jak można zauważyć zmiana nazwy z AdWords na Google Ads to tylko początek daleko idącej strategii wyszukiwarki.

Ostatnio na naszym blogu: Content Marketing od podszewki czyli o czym pamiętać tworząc treści

Przyjrzyjmy się bliżej nowości i sprawdźmy jakie idą możliwości za tą dużą zmianą.

Jak utworzyć reklamę z Galerii reklam w grupie reklam?

Wybieramy kampanię, następnie grupę reklam. Przechodzimy do zakładki reklamy i rozszerzenia, a następnie klikamy niebieski plusik, aby dodać nową reklamę. Spośród innych, możliwych, wybieramy nową – reklamę z Galerii reklam.

Galeria Google

Pojawia się panel do tworzenia reklamy. Należy wkleić adres strony docelowej, trzy nagłówki (każdy maksymalnie 30 znaków) oraz wybrać zdjęcia do karuzeli. Nagłówki są niezmienne, te same pojawią się przy każdym obrazie, jednak warto pamiętać, że trzeci nagłówek niekoniecznie pojawi się na każdym urządzeniu ze względu na ilość przeznaczonego miejsca. Warto dopasować treść nagłówków tak, aby w pierwszych dwóch pojawiły się najważniejsze informacje.

nowy format google

Warto pamiętać, że zdjęcia, które dodajemy, powinny być wysokiej jakości, w formacie 1,91:1 lub takie, aby można było je łatwo i korzystnie wykadrować do wymaganych proporcji. Wymagania określają ilość zdjęć – od czterech do ośmiu. Do każdego zdjęcia należy dodać opis, który jest ograniczony ilością znaków – do 70 i będzie wyświetlał się tuż pod obrazem, do którego przyporządkowujemy opis.

zdjęcia w wyszukiwarce google

Dodawanie zdjęcia

Tutaj Google daje nam możliwość wpisania maksymalnie 70 znaków.

Podsumowanie

Jesteśmy na etapie testowania nowego formatu na wszystkich kontach naszych klientów i porównujemy wyniki. Biorąc pod uwagę, że omawiany format wypadnie korzystnie na tle konkurencji, spodziewamy się wysokich CTR oraz sukcesów w osiąganiu wysokich konwersji przez naszych klientów.

  5,00 / 5 ( 5 )
Autor
Junior SEM Specialist - Monika

Junior SEM Specialist

W Delante od maja 2019. Choć z wykształcenia jest architektem, to marketing internetowy stał się jej pasją. Pochodzi znad morza, a swoją pierwszą deskę windsurfingową dostała w wieku pięciu lat. Entuzjastka doskonałości, dlatego swój przepis na ciasto czekoladowe poprawia nieustannie od trzech lat.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.