Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, jak zwiększyć swoją sprzedaż? Dobrym rozwiązaniem może być prowadzenie kampanii produktowych (PLA) w Google Ads! W poniższym artykule opiszę krok po kroku, jak taką kampanię możesz stworzyć sam.
Jeżeli miałeś już okazję prowadzić kampanie w Google Ads, to z pewnością nie raz słyszałeś o kampaniach produktowych. Kampanie PLA (Product Listing Ads) – produktowe, wyświetlane są w wynikach wyszukiwania, witrynach partnerskich w sieci wyszukiwania Google, sieci reklamowej i na karcie Zakupy.
To co je wyróżnia, to fakt, że prezentują najważniejsze informacje o produkcie - m.in. tytuł, cenę, nazwę sklepu - oraz zdjęcie produktu. Kampanie tego typu wspierają sprzedaż, promocję produktu, trafniej docierają do potencjalnych klientów, zwiększają zasięg oraz ruch w witrynie. Z pewnością warto więc rozważyć ich wprowadzenie!
W tym artykule przejdę z Tobą krok po kroku przez wszystkie etapytworzenia standardowej kampanii produktowej w Google Ads.
Instrukcja tworzenia kampanii produktowej (PLA): krok po kroku
Aby utworzyć kampanię produktową, przejdź na konto Google Ads i w sekcji “Wszystkie kampanie”, kliknij “Kampanie” oraz znaczek “+”. Wybierz opcję “Nowa kampania”.
Na ekranie pojawią się opcje wyboru celu, który chcesz, aby za pomocą kampanii został osiągnięty. W przypadku kampanii produktowej do wyboru możliwe są takie cele jak:
Sprzedaż - zwiększenie sprzedaży, czy też liczby konwersji (główny oraz najczęściej wybierany cel kampanii PLA)
Potencjalni klienci - zachęcenie potencjalnych klientów do zainteresowania się Twoimi produktami
Ruch w witrynie - zachęcenie do odwiedzin w Twojej witrynie
Następnie przejdź do sekcji, związanej z wyborem typu kampanii. Zaznacz opcję “Produktowa”.
Po wybraniu tej opcji poniżej automatycznie pojawi się okno, w którym musisz wybrać swoje konto Google Merchant Center oraz kraj, w którym sprzedajesz swoje produkty.
Jeżeli posiadasz prawidłowo skonfigurowane pod kątem reklam produktowych konto GMC nie powinieneś mieć tu żadnych problemów z odnalezieniem swojego numeru identyfikacyjnego konta.
Najedź kursorem na pole “Wybierz konto”. Powinna rozwinąć się lista z numerami ID kont GMC, które są połączone z Twoim kontem Google Ads. Odnajdź i wybierz swój. Następnie zdefiniuj kraj.
Teraz przejdź do wyboru podtypu kampanii. Zaznacz “Standardowa kampania produktowa” oraz kliknij “Dalej”.
*Kampania Inteligentna - kampania ta łączy w sobie właściwości kampanii produktowej oraz remarketingowej. Kampanie tego typu wykorzystują zautomatyzowane umieszczanie reklam w witrynach internetowych oraz automatycznie dostosowują stawki, tak aby wyróżnić Twoje produkty. W tym artykule jednak skupię się na tworzeniu standardowej kampanii produktowej.
Czas przejść do ustawień ogólnych. Wspomnę tutaj, że ta część konfiguracyjna jest bardzo podobna do tych, które ustawia się przy innych typach kampanii Google Ads (reklamy tekstowe, banerowe itp.). Jeżeli więc miałeś już okazję tworzyć którąś z innych rodzajów kampanii, sekcja ta z pewnością nie wyda Ci się obca.
Wpisz nazwę swojej kampanii. Przejdź do ustalania stawki oraz budżetu.
Podobnie, jak w innych typach kampanii, tak i tutaj Google oferuje kilka strategii ustalania stawek. Aby sprawdzić, które są dostępne dla kampanii PLA, kliknij strzałkę po prawej stronie pod napisem “Wybierz strategię ustalania stawek”.
Do wyboru masz:
docelowy zwrot z nakładów na reklamę (ROAS),
maksymalizację liczby kliknięć,
CPC ustawiane samodzielnie.
Te i inne strategie opisaliśmy bardziej szczegółowo w artykule: Tworzenie kampanii remarketingowej na porzucone koszyki. Przewodnik.
Kiedy zdecydujesz się już na konkretną strategię ustalania stawek, przejdź do określenia dziennego budżetu, który chcesz przeznaczyć na swoją kampanię PLA.
Następnie ustal priorytet kampanii. Zaznaczę, że warto zmienić to ustawienie z domyślnego na inny tylko w sytuacji, gdy prowadzisz wiele kampanii z takim samym produktem. Zakładając, że w kilku kampaniach masz ten sam produkt, dzięki wyższemu priorytetowi określisz, która kampania będzie uczestniczyć w aukcji dla tego produktu - nawet jeśli w pozostałych kampaniach ustalisz wyższe stawki. Jeśli kilka kampanii ma ten sam priorytet - o wyświetleniu produktu decyduje ustawiona stawka.
Przechodząc w dół strony, przechodzisz do sekcji “Kierowanie”. Tutaj możesz określić, czy Twoje reklamy mają być wyświetlane w sieci wyszukiwania i jej partnerach, czy też chcesz powiększyć zasięg o Gmail, Youtube i Google Discovery.
W kolejnej części wybierz urządzenia, na których chcesz, aby wyświetlała się Twoja reklama (komórki, komputery, tablety) - domyślnie zawsze jest ustawione wyświetlanie na wszystkich urządzeniach.
Tip: Jeśli nie prowadziłeś wcześniej kampanii produktowych, zacznij od wyświetlania się na wszystkich urządzeniach. Po pewnym czasie analizuj statystyki tych urządzeń - zmieniaj stawki wg ich skuteczności lub wyklucz te nie konwertujące.
Następnie ustaw lokalizację, w której będą wyświetlać się reklamy. Google daje tu dużemożliwości - możesz zawęzić lokalizację do danego kraju, regionu, czy też miasta.
Jeżeli Twoja kampania ma działać w określonych ramach czasowych, opcjonalnie możesz określić datę jej rozpoczęcia i zakończenia.
Jednym z ostatnich elementów tworzenia kampanii PLA jest nadanie nazwy grupie reklam. Finalnie kliknij w “Utwórz kampanię” - właśnie utworzyłeś standardową kampanię produktową.
Gdy przejdziesz już przez wszystkie wyżej opisane kroki konfiguracyjne i utworzysz kampanię, zostaniesz automatycznie przeniesiony z powrotem do panelu głównego Twojego konta Google Ads do sekcji “Grupy reklam”. Jak można łatwo zauważyć, jest to grupa reklam Twojej nowo utworzonej kampanii PLA. Kliknij w jej nazwę lub w sekcję “Grupy produktów”
Gdy tworzysz kampanię produktową, domyślnie tworzona jest jedna grupa produktów pt. “Wszystkie produkty” - oznacza to, że obejmuje ona cały asortyment zawarty w pliku produktowym na Twoim koncie GMC.Uwaga!
Google daje możliwość rozbicia Twojej kampanii na różne grupy produktów, według:
Marki
Identyfikatora produktu
Typu produktu (Twój własny podział na kategorie)
Kanału (sposób w jaki sprzedajesz produkty: lokalnie, czy online)
Wyłączności kanału
Warunku
Etykiety (niestandardowe etykiety, utworzone przez Ciebie)
Możesz więc precyzyjnie określić które produkty chcesz promować. Przykładowo, jeśli sprzedajesz buty, a w Twoim asortymencie jest podział na buty damskie, męskie i dziecięce, możesz ustawić kampanię tylko na buty damskie lub utworzyć dwie osobne grupy reklam, gdzie jedna będzie promować buty damskie, a druga męskie.
Aby to zrobić, kliknij w znaczek “+” obok nazwy “Wszystkie produkty”.
Pojawi się osobne okno. Wybierz rodzaj podziału grupy produktów. Aby to zrobić, kliknij w strzałkę po prawej stronie. Rozwinie się lista z wyżej wymienionymi możliwościami podziału. Wybierz tę, którą chcesz zastosować.
Następnie zaznacz grupę produktów, którą chcesz promować i kliknij w “Kontynuuj, aby zmienić stawki” lub “Zapisz bez zmiany stawek”. Masz tu możliwość ustawienia innych stawek dla nowo utworzonych grup produktów lub pozostawienia wcześniej ustalonej stawki dla całej grupy.
Tip: Po wykonaniu tych kroków warto przejrzeć ustawienia kampanii w bocznym panelu tej kampanii. Zalecamy aby ustawić harmonogram reklam, dodać odbiorców, zastosować wykluczenia słów kluczowych (np. zły, darmowy, tani…) i wykluczenia odbiorców. Warto również sprawdzić, czy opcje ustawione w trakcie tworzenia kampanii zostały zapisane (czasami Google “gubi” je przy zapisie).
A teraz Twoja kolej!
Już wiesz,jak utworzyć standardową kampanię PLA. Jak zapewne zauważyłeś, nie jest to zbyt skomplikowane.
Kampanie produktowe w Google Ads są kampaniami typowo sprzedażowymi, których głównym celem jest generowanie konwersji. Dlatego też są tak chętnie i często tworzone przez sklepy internetowe. Dodam jeszcze od siebie, że aby sprzedaż była komplementarna, zaleca się jednoczesne stosowanie kampanii produktowych i linków sponsorowanych (search), które dodatkowo wspomagają kampanie PLA.
Tak więc nie zwlekaj i już terazstwórz swoją pierwszą kampanię produktową w Google Ads!
Czujesz, że sam nie podołasz temu wyzwaniu, czy może chciałbyś zrobić to razem z naszymi ekspertami SEM z Delante? Zdecyduj sam i napisz do nas. Jesteśmy do Twojej dyspozycji.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.