- Kilka słów o kampaniach produktowych w Google Ads
- Instrukcja tworzenia kampanii produktowej (PLA): krok po kroku
Kilka słów o kampaniach produktowych w Google Ads
Jeżeli miałeś już okazję prowadzić kampanie w Google Ads, to z pewnością nie raz słyszałeś o kampaniach produktowych. Kampanie PLA (Product Listing Ads) – produktowe, wyświetlane są w wynikach wyszukiwania, witrynach partnerskich w sieci wyszukiwania Google, sieci reklamowej i na karcie Zakupy. To co je wyróżnia, to fakt, że prezentują najważniejsze informacje o produkcie - m.in. tytuł, cenę, nazwę sklepu - oraz zdjęcie produktu. Kampanie tego typu wspierają sprzedaż, promocję produktu, trafniej docierają do potencjalnych klientów, zwiększają zasięg oraz ruch w witrynie. Z pewnością warto więc rozważyć ich wprowadzenie!Co jest potrzebne do prowadzenia kampanii PLA?
- Utworzone oraz skonfigurowane konto Google Merchant Center (przeczytaj: Jak utworzyć i skonfigurować konto Google Merchant Center?)
- Poprawnie wgrany i skonfigurowany plik produktowy (pisałam o tym w tym artykule: Wgranie pliku produktowego do Google Merchant Center: krok po kroku)
- Utworzone konto w Google Ads
- Połączenie konta GMC z Google Ads
Instrukcja tworzenia kampanii produktowej (PLA): krok po kroku
Aby utworzyć kampanię produktową, przejdź na konto Google Ads i w sekcji “Wszystkie kampanie”, kliknij “Kampanie” oraz znaczek “+”. Wybierz opcję “Nowa kampania”. Na ekranie pojawią się opcje wyboru celu, który chcesz, aby za pomocą kampanii został osiągnięty. W przypadku kampanii produktowej do wyboru możliwe są takie cele jak:- Sprzedaż - zwiększenie sprzedaży, czy też liczby konwersji (główny oraz najczęściej wybierany cel kampanii PLA)
- Potencjalni klienci - zachęcenie potencjalnych klientów do zainteresowania się Twoimi produktami
- Ruch w witrynie - zachęcenie do odwiedzin w Twojej witrynie
- docelowy zwrot z nakładów na reklamę (ROAS),
- maksymalizację liczby kliknięć,
- CPC ustawiane samodzielnie.
- Marki
- Identyfikatora produktu
- Typu produktu (Twój własny podział na kategorie)
- Kanału (sposób w jaki sprzedajesz produkty: lokalnie, czy online)
- Wyłączności kanału
- Warunku
- Etykiety (niestandardowe etykiety, utworzone przez Ciebie)