.animate-view{opacity: 1 !important;}
Case study - migracja i proces seo

Migracja strony
i zwiększenie widoczności
i ruchu organicznego

Migracja SEO

Cele klienta

1.

Przeprowadzenie poprawnie migracji strony

Exorigo-Upos zgłosiło się do nas w pierwszej kolejności na projekt konsultacji SEO przy migracji strony internetowej. Odświeżany był cały design, treści, zmieniana była struktura strony i wiele innych elementów. Exorigo chciało mieć pewność, że cała migracja nie tylko nie odbije się negatywnie na widoczność strony, ale wręcz może jej pomóc, jeśli poprawimy od razu pewne elementy.

2.

Zwiększenie widoczności strony

Kolejnym krokiem było oczywiście zwiększenie widoczności strony. Cała strona Exorigo-Upos była głównie widoczna na frazy brandowe + trochę fraz długiego ogona z bloga. My chcieliśmy ten trend blogowy rozwijać i oczywiście rankować także na frazy związane z produktami oraz usługami firmy.

3.

Zwiększenie ruchu organicznego

Widoczność strony następnie chcieliśmy przekuć w ruch organiczny.

Zespół SEO

Od samego początku byłam osobą kontaktową i specjalistą przygotowującym strategię SEO. Dzięki temu, już na etapie konsultacji wybudowaliśmy partnerską relację, którą później tylko wzmocnił stały proces SEO. Exorigo-Upos jest partnerem kontaktowym, chętnym do pomocy i zaangażowanym. Nie zdarzają się na stronie zmiany, o których nie wiem. Nowe pomysły, usługi itp. są zawsze ze mną konsultowane. Wspólnie dzielimy się działaniami, co przełożyło się na ten sukces!

Joanna Nicpoń
Joanna Nicpoń Senior SEO Specialist
Migracja SEO

Jak wspomnieliśmy, zaczęliśmy naszą współpracę na przełomie maja i czerwca 2021 roku od projektu konsultacji. Exorigo-Upos szukało kogoś, kto przeprowadzi ich przez migrację na nową stronę (dopilnuje wszystkich technicznych aspektów ważnych dla SEO), ale także wspomoże ich przy:

  • researchu relewantnych dla ich biznesu słów kluczowych
  • ułożeniu architektury informacji
  • prawidłowego wdrożenia wersji językowych na stronie

Exorigo-Upos wiedziało, jakie ryzyko dla SEO niesie ze sobą migracja strony i chciało ich uniknąć. Założyli, że jeśli sprawdzimy się jako partnerzy w tym projekcie, zostaną z nami na cały proces SEO – i tak też się stało!

Źle przeprowadzona migracja, może mieć dla SEO strony bardzo złe skutki. Właściwie może spowodować, że Google będzie patrzył na nas jako na totalnie nową stronę – utracone mogą zostać pozycje w wyszukiwarkach, a co za tym idzie widoczność strony i ruch organiczny oraz konwersja. Może wpływać także na świadomość brandu oraz inne kanały ruchu.

Jest wiele elementów technicznych, których trzeba dopilnować przy migracji, aby tak się nie stało. Bez pomocy agencji SEO, deweloperzy budujący stronę nie zawsze zwracają na nie uwagę i łatwo o błędy.

Jednak jeśli wszystko zrobimy poprawnie, może być właśnie motorem napędowym widoczności – można odkryć niewykorzystywany potencjał strony i go wykorzystać. To właśnie było naszym celem!

Przebieg i wynik migracji

Zaczęliśmy od researchu słów kluczowych. Exorigo-Upos chciało zbadać jak ludzie mogą szukać ich usług + mieć pewność, że architektura informacji będzie o to oparta.

Na podstawie tego researchu zmieniliśmy nazewnictwo produktów i usług dostępnych na stronie, ułożyliśmy menu, meta dane, adresy URL oraz słowa miały być używane na stronach przy pisaniu nowego contentu.

Case study - plan na menu strony

Fragment finalnej rozpiski menu

Doradzaliśmy także jak rozwiązać sytuację wersji językowych – na starej stronie Exorigo-Upos używało katalogów językowych, na nowej każdy język ma osobną domenę. Zadbaliśmy o przekierowania pomiędzy nimi i wdrożenie hreflangów.

Poza tym, Exorigo miało sporo nieużywanych domen, z którymi doradziliśmy co zrobić (sprawdziliśmy ich parametry i historię na podstawie czego zdecydowaliśmy czy warto je zatrzymać, przekierować, a z których w ogóle zrezygnować i już ich nie opłacać).

Bardzo ważnym elementem migracji było również analiza i przygotowanie feedbacku wersji deweloperskiej. Na tym etapie zadbaliśmy o sprawdzenie pozostałych elementów technicznych, nasze rekomendacje skrupulatnie wdrożyli developerzy firmy Exorigo-Upos. Dzięki temu strona została od razu świetnie przygotowana pod proces SEO i później nie trzeba było wdrażać już dużych technicznych zmian. M.in sprawdziliśmy:

  • prędkość ładowania się strony i przesłaliśmy rekomendacje,
  • strukturę nagłówków w obrębie całej strony,
  • linkowanie wewnętrzne w obrębie całej strony,
  • linkowanie zewnętrzne (odpowiednie linki zostały oznaczone atrybutem rel=”nofollow”) w obrębie całej strony,
  • budowę stopki,
  • grafiki,
  • plik robots.txt,
  • sitemapę.

Poza tym, przygotowaliśmy prawidłowe reguły przekierowań 301co jest jednym z najważniejszych elementów przy migracji. Jeśli zmieniają się adresy URL i nie przygotuje się dobrze przekierowań, cała moc starych URLi, ich widoczność, linki do nich prowadzące itd – zostają utracone.

Dodatkowo przygotowaliśmy wytyczne SEO do pisania artykułów na bloga, aby nowe treści były pisane jak najlepiej pod kątem SEO.

Nasze konsultacje trwały 2 miesiące – migracja zaczęła się 29 lipca. Umówiliśmy się na jej konkretną datę i godzinę – dzięki czemu nasz team był gotowy do natychmiastowego sprawdzenia, czy na pewno wszystko zostało poprawnie zrobione. To bardzo istotne przy migracji! Zawsze o tym pamiętajcie – i nie róbcie migracji w piątek wieczorem czy w weekend. 😉

Po samej migracji przystąpiliśmy do sprawdzenia wszystkich ważnych elementów na stronie live:

  • czy przekierowania działają,
  • czy przekierowania między wersjami strony są poprawnie zrobione,
  • czy strona live została odblokowana do indeksowania (czasem zdarza się, że gdy blokowana jest wersja developerska, zaraz po puszczeniu strony live zapomina się to zmienić – co jest dużym błędem, bo strona się wyindeksowuje),
  • czy strona nie generuje błędów np. 404 lub 500,
  • czy narzędzia analityczne (GA i Search Console) zostały poprawnie przepięte i poprawnie zbierają dane,
  • sitemapa została wgrana do Search Console,
  • jak prędkość strony po puszczeniu live (czasem np. wersja developerska jest na innym serwerze niż wersja live – co może wpłynąć nam na performance strony),
  • czy wszystko dobrze z linkowaniem wewnętrznym (np. czy występują jakieś orphan pages (tzw. sierotki)) i zewnętrznym,
  • czy na pewno cały content został przeniesiony oraz nasze optymalizacje – meta dane itd.,
  • czy canonicale są poprawnie ustawione,
  • czy hreflangi są poprawnie ustawione.

Wyniki migracji

Ze względu na świetną współpracę, dobry kontakt z Exorigo-Upos oraz firmą, która budowała nową stronę, migracja przebiegła bardzo dobrze. Wszystkie nasze zalecenia były szybko wdrażane, ewentualne zmiany były konsultowane. I dzięki temu niecały miesiąc później były widoczne bardzo dobre efekty:

Liczba fraz w TOP3 raczej pozostała na podobnym poziomie (dane z Senuto):

Pozycja frazy kluczowej

Liczba fraz w TOP10 widocznie urosła (dane z Senuto):

liczba fraz według Senuto

Liczba fraz w TOP50 również mocno urosła (dane z Senuto):

Pozycja fraz z senuto - exorigo

Dane z SemStorm – w tym narzędziu również widać było znaczy wzrost widoczności strony miesiąc po migracji:

pozycja fraz semstorm

Przykłady fraz, które poprawiły wtedy swoje pozycje:

pozycje fraz - zmiana

zmiana pozycji fraz

Migracja przebiegła prawidłowo i przyniosła wzrosty, więc ku naszej radości Exorigo-Upos postanowiło zostać z nami na cały proces SEO!

Zaczęliśmy go od pełnego audytu strony – ponieważ nawet po migracji to istotny element w ustaleniu strategii SEO. Część danych mieliśmy już zebranych z analizy po migracji, część została uzupełniona (po miesiącu już też widzieliśmy lepiej jak strona reaguje w pełni).

Strategia SEO

Rozwój contentu na stronie

Strony usługowe, które mają ograniczoną liczbę usług / produktów koniecznie muszą rozwijać content na stronie w inny sposób – np. artykułami na blogu.

Dlaczego to ważne

  • bujemy widoczność strony na nowe frazy, co zwiększa liczbę wyświetleń strony w wynikach wyszukiwania oraz ruch organiczny
  • budujemy klastry tematyczne
  • wzmacniamy frazy usługowe
  • Exorigo-Upos buduje bardzo merytoryczny content zgodnie z wskaźnikami E-E-A-T, dzięki czemu przedstawia się jako eksperta, buduje autorytet oraz zaufanie użytkowników i robotów wyszukiwarki

Exorigo prowadzi bardzo merytorycznego bloga, jednak na początku tematy nie były dobierane z myślą o pozycjonowaniu. Dlatego ważne było ułożenie strategii, która pozwalała na połączenie newsów branżowych / firmowych z SEO. Do teraz wspólnie pracujemy nad wyborem tematów i słów kluczowych tak aby unikać kanibalizacji i ciągle budować widoczność na nowe frazy. Część treści piszemy też my. Treści od Exorigo optymalizujemy na bieżąco.

Fragment pliku do zarządzania procesem blogowym

Fragment pliku do zarządzania procesem blogowym

Efekty seo - content

Screen z Search Console, pokazujący jak rośnie liczba wyświetleń i kliknięć samego bloga na stronie exorigo-upos.pl

Strategia Off-Site

Jak wiadomo, ważnym elementem procesu SEO jest także link building.  Po migracji rozpoczęliśmy proces pozyskiwania wartościowych odnośników do witryny. W jego ramach wykonujemy linki dywersyfikujące w sprintach tygodniowych oraz pozyskujemy 1-2  artykuły sponsorowane miesięczne.

Linki dywersyfikujące

Pracujemy ciągle nad regularnym rozbudowywaniem profilu linków dbając o przyrost domen linkujących, ponieważ przed rozpoczęciem współpracy ich liczba miała trend spadkowy, co widać na screenach poniżej.

Artykuły sponsorowane

Publikujemy dla klienta również artykuły sponsorowane, które pozwalają nam wzmacniać parametry strony i poprawiać pozycje konkretnych fraz. Bierzemy pod uwagę parametry domen oraz dbamy o jakość publikowanych treści.

Jakie są rezultaty naszych działań off-site?

Przed:

stan domeny prze procesem - linkowanie

Po:

exorigo upos- domeny linkujące

wyniki offsite exorigo

Wyniki

Widoczność strony ma trend rosnący – po jednym z updatów Google w drugiej połowie 2021 roku zaliczyła spadek, jednak udało się go odbić

Widoczność - case study seo

Widoczność strony w narzędziu Senuto (TOP50, TOP10 i TOP3)

Exorigo upos - podsumowanie widoczności po procesie seo

Widoczność strony w narzędziu Senuto (TOP10 i TOP3)

widocznosc - semstorm

Widoczność strony w narzędziu SemStorm (TOP3, TOP10, TOP20 i TOP50)

Widoczność strony w narzędziu Ahrefs (TOP3, TOP10, TOP20)

Widoczność strony w narzędziu Ahrefs (TOP3, TOP10, TOP20)

Ruch organiczny z GA na przestrzeni 3 ostatnich lat (lipiec 2020-lipiec 2023)

Ruch organiczny z GA na przestrzeni 3 ostatnich lat (lipiec 2020-lipiec 2023)

Rok 2022 w porównaniu do 2021 - widoczne jest 43% wzrostu sesji z ruchu organicznego.

Rok 2022 w porównaniu do 2021 – widoczne jest 43% wzrostu sesji z ruchu organicznego.

Współpraca z Delante daje mi poczucie komfortu nie tylko w zakresie SEO. Bardzo ufam wiedzy i doświadczeniu Joasi Nicpoń, dlatego nawet pomysły na nazwy naszych produktów są obszarem konsultacji z nią. Rozpoczynając nasze działania byłam w pełni świadoma z jednej strony roli pozycjonowania strony, a z drugiej – dobrze znałam etapy tego procesu i wiedziałam, że efekty wymagają czasu. Dbałość o dobrą widoczność naszej strony należy do moich priorytetów, ponieważ jak wiemy z badań, w obszarze B2B, nawet do 70% czasu w procesie zakupowym klient spędza bez kontaktu z naszym handlowcem. Ważną częścią tego etapu jest samodzielne poszukiwanie informacji. Pozycjonowanie i wartościowy content wpisują się w naszą strategię marketingowo-sprzedażową – pomagają budować eksperckość Exorigo-Upos jako dostawcy technologii i doradcę biznesowego dla retailu. Dlatego zamierzam kontynuować naszą współpracę z Delante. Rekomenduję ją też innym firmom.

Anna Schabikowska - exorigo upos

Anna Schabikowska

Doradca Zarządu i Dyrektor Marketingu

Nagrody Delante

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - Gazele Biznesu 2023

Zacznij zwiększać obecność swojej marki
w Internecie!

1.

Umów się na rozmowę

Daj nam znać jeśli potrzebujesz pomocy z SEO i/albo SEM. Wypełnij formularz i podaj swój URL. Wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się do Ciebie w 48h.

2.

Poznajmy się

Powiedz nam nieco więcej o Twoim biznesie online: jakie cele chcesz zrealizować i jakie przeszkody stoją obecnie na Twojej drodze do ich osiągnięcia.

3.

Analiza SEO

Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.

4.

Twój indywidualny plan SEO

Dostajesz swój całkowicie spersonalizowany plan działania z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci, w jaki sposób strategia SEO poprawi rankingi Twojej strony.

Chcesz przyspieszyć rozwój swojej firmy w internecie dzięki oryginalnym strategiom SEO?

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM