Pozycjonowanie w USA – co musisz wiedzieć?

Pozycjonowanie w USA – co musisz wiedzieć?

Pozycjonowanie w Stanach – czy to tylko American Dream? Nie! Opisujemy, w jaki sposób zaistnieć w sieci na rynku USA, na co zwrócić uwagę i od czego zacząć. Let’s start!

Ostatnio na naszym blogu: Rozbieżności między GA i SC - jak interpretować?

Zaletą pozycjonowania jest to, że nie ma znaczenia, z jakiego miejsca na świecie jest robione! Możesz siedzieć na Bahamach i prowadzić biznes online w Europie. Możesz mieć jedną firmę i sprzedawać swoje produkty w kilku, kilkunastu czy kilkudziesięciu krajach świata. Internet i marketing nie znają granic, ale należy pamiętać o różnicach na poszczególnych rynkach. Chcąc dotrzeć do użytkowników na drugiej stronie globu, musisz przede wszystkim poznać potencjalnych klientów i dostosować przekaz do nich. Są również techniczne aspekty, o których należy pamiętać przy pozycjonowaniu za granicę. Przyjrzyjmy się rynkowi Stanów Zjednoczonych – jednemu z największych na świecie.

Kim jest użytkownik Internetu w USA?

Mówiąc o użytkownikach Internetu w Stanach Zjednoczonych, na samym wstępie należy wspomnieć o ich ilości. USA ma jeden z największych wskaźników penetracji Internetu, który wynosi prawie 90%. Oznacza to ponad 300 milionów użytkowników, do których można docierać, pozycjonując stronę na rynek amerykański. Jest to trzeci co do wielkości rynek Internetu na świecie (po Chinach i Indiach). Liczba jest zdumiewająca i na pewno dla wielu okaże się zachętą do wejścia na rynek US.

Użytkownicy internetu w USA

Stany Zjednoczone – wyszukiwarki internetowe

Tutaj bez dużych zaskoczeń – gigant z Doliny Krzemowej jest zdecydowanie najpopularniejszą wyszukiwarką, jednak mniej popularną niż w Polsce. Z wyszukiwarki Google w USA korzysta prawie 87% użytkowników Internetu. Drugą, dosyć popularną wyszukiwarką jest bing (7,8%), następnie Yahoo (4,27%) i inne. Oznacza to, że pozycjonując stronę internetową w Stanach należy pamiętać o tych użytkownikach, którzy wybierają bing czy Yahoo. 12% użytkowników Internetu to w przypadku USA około 36 milionów osób, czyli tyle ile wynosi populacja Polski.

Wyszukiwarki w USA
Źródło: http://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/united-states-of-america

Czy Amerykanie kupują online?

Tak. I to coraz więcej! Udział zakupów online we wszystkich zakupach to już prawie 10% (wzrost pokazany na wykresie poniżej). Dodatkowo, w 2017 roku już 24% transakcji e-commerce było dokonywanych przez urządzenia mobilne. Rynek zatem jest ogromny, ale konkurencja również. Konkurencją są inne sklepy internetowe i, przede wszystkim, Amazon i eBay. Obecność takich gigantów na rynku może spowolnić wypozycjonowanie strony, ale nie uniemożliwić. Dobierając odpowiednie słowa kluczowe (przede wszystkim long-tail) i skupiając się na pozycjonowaniu lokalnym szybko można zobaczyć efekty swojej pracy.

Udział e-commerce w sprzedaży w USA
Żródło: https://www.statista.com/statistics/187439/share-of-e-commerce-sales-in-total-us-retail-sales-in-2010/

Pozycjonowanie w Stanach – kilka wskazówek

Jaką domenę wybrać?

W Stanach wybór domen jest ogromny, jednak najbardziej zastanawia wybór pomiędzy domeną .us a .com. Domena .us może wydawać się bardziej nakierowana na rynek amerykański. Z perspektywy SEO może to być błędne założenie, ponieważ domena .com jest lepiej traktowana przez Google, pomimo, że jest ona międzynarodową domeną. Dodatkowo, użycie domeny .com umożliwia dotarcie również do użytkowników z innych krajów anglojęzycznych (m.in. Kanada, Wielka Brytania, Australia, Indie). Aby bardziej nakierować stronę na rynek amerykański, nie można zapomnieć o ustawieniu preferencji kierowania na Stany Zjednoczone w Goolgle Search Console w zakładce “Kierowanie międzynarodowe”.

Kwestia języka – brytyjski angielski vs. amerykański

Jednym z największych wyzwań może niespodziewanie okazać się język. Angielski używany na wyspach znacznie różni się od tego używanego w Stanach Zjednoczonych. Dla przykładu, niektóre brytyjskie książki są tłumaczone przed wprowadzeniem ich na rynek USA (w tym Harry Potter). Edukacja języka angielskiego w Polsce i innych europejskich krajach jest oparta na książkowym brytyjskim, dlatego szczególną uwagę trzeba zwrócić na tłumaczenie strony, aby słowa kluczowe i gramatyka użyte na stronie pokrywały się z tymi wpisywanymi w wyszukiwarkę przez użytkowników. Dodatkowo, w kodzie warto zaznaczyć język, którego używamy – brytyjski czy amerykański.

Przykładowe różnice pomiędzy amerykańskim i brytyjskim angielskim:

Różnice pomiędzy amerykańskim i brytyjskim angielskim

Wersja mobilna – must have

Tak, wszyscy już o tym wiedzą. Tak, powtarzamy się. Jednak wciąż można znaleźć strony internetowe, które nie mają wersji mobilnej lub jest ona stworzona nieprawidłowo, przez co Google obniża ranking takiej strony. Coraz więcej osób przenosi się na wyszukiwanie mobilne, a wzrost z roku na rok przyspiesza. W Stanach w 2017 roku aż 75% użytkowników Internetu korzystało z niego poprzez urządzenie mobilne. Takie dane mówią same za siebie – chcesz wypozycjonować stronę internetową w Stanach? Bez wersji mobilnej ani rusz!

Prawidłowo zaprojektowana wersja mobilna (lub responsywna) strony powinna mieć prostą nawigację, należy pamiętać o dostosowaniu wielkości przycisków i napisów. Treść strony nie powinna różnić się od tej na wersji desktopowej.

Internet mobilny w USA

Pozycjonowanie lokalne – klucz do sukcesu?

Pozycjonowanie lokalne umożliwia użytkownikowi znalezienie produktów czy usług, które są najbliżej jego lokalizacji. Powierzchnia USA jest porównywalna z powierzchnią całej Europy. Z tego powodu klient kupujący produkty będzie szukać sklepu online najbliżej swojej miejscowości żeby oszczędzić czas i pieniądze (czas i koszt przesyłki).

Aby pozycjonować swoją stronę lokalnie:

Strefa czasowa

Dostosuj swoją stronę pod kątem lokalizacji. O ile kwestia waluty w przypadku USA jest prosta, o tyle kwestia strefy czasowej może już przysporzyć kłopotu. W USA jest bowiem kilka stref czasowych, a różnice są nawet kilkugodzinne (między Hawajami a Nowym Jorkiem jest różnica 5h!). Zadbaj o to, aby Twoja strona wyświetlała poprawne informacje o godzinie oraz o dostawach w poszczególne części kraju

Linkowanie

Każdy proces pozycjonowania powinien być wspomagany linkowaniem zewnętrznym, czyli umieszczaniem linków do strony na innych stronach, np.: w katalogach, na blogach, forach, mediach społecznościowych. W przypadku linkowania zagranicznego trzeba pamiętać, żeby linki pochodziły z domen przypisanych do danego kraju, czyli w tym przypadku z domen .com lub .us. Obecnie, ważniejsza niż ilość linków jest ich jakość (naturalne, z indywidualną treścią) oraz autorytet stron, z których pochodzą.

Strony, na które warto dodać link w pierwszej kolejności to między innymi:

 

Podsumowanie

Wejście na każdy nowy rynek wymaga przede wszystkim poznania użytkowników i ich oczekiwań. Jak już wiemy do kogo chcemy dotrzeć, nadchodzi czas na dostosowanie strony pod kątem technicznym (domena, adres IP, mobilność) oraz merytorycznym (treści, język). Rynek amerykański jest ogromnym i bardzo chłonnym rynkiem ale jest też bardzo konkurencyjny, więc nie można zrażać się z powodu braku początkowych efektów. Pozycjonowanie wymaga czasu a przy dobrej strategii i konsekwencji czekanie odpłaci się wynikami.

Dyskusja

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.