Spis treści:
- Pozycjonowanie USA. Dlaczego warto?
- Profil użytkownika w Stanach Zjednoczonych
- E-commerce w USA – czy Amerykanie kupują online?
- Pozycjonowanie w USA – kilka wskazówek
- Pozycjonowanie w Stanach Zjednoczonych: podsumowanie
Pozycjonowanie USA. Dlaczego warto?
Zaletą pozycjonowania jest to, że nie ma znaczenia, z jakiego miejsca na świecie jest robione. Możesz siedzieć na Bahamach i prowadzić biznes online w Europie. Możesz mieć jedną firmę i sprzedawać swoje produkty w kilku, kilkunastu czy kilkudziesięciu krajach świata. Internet i marketing nie znają granic, ale należy pamiętać o różnicach na poszczególnych rynkach. Chcąc dotrzeć do użytkowników na drugiej stronie globu, musisz przede wszystkim poznać potencjalnych klientów i dostosować przekaz do nich.
Są również techniczne aspekty, o których należy pamiętać przy pozycjonowaniu za granicą. Przyjrzyjmy się rynkowi Stanów Zjednoczonych – jednemu z największych na świecie – i SEO w USA.
SEO USA. Jaki jest profil użytkownika w Stanach Zjednoczonych?
Według danych serwisu Statista 312 milionów osób w Stanach Zjednoczonych ma stały dostęp do internetu. To trzeci największy rynek cyfrowy na kuli ziemskiej, zaraz za Chinami i Indiami. USA ma jeden z najwyższych wskaźników penetracji internetu na świecie – 90%. Aktywnych smartfonów w USA jest ponad 353 miliony – o wiele więcej, niż obywateli, a to znaczy, że to społeczeństwo zdecydowanie wyznające ideę mobile-friendly. Statystyczny amerykański internauta spędza w sieci 6 godzin i 42 minuty dziennie, z czego 2 godziny w social mediach.
W grupie wiekowej 18-29 100% (!) mieszkańców USA jest online. Badania pewresearch.com pokazały, że wraz ze wzrostem dochodów i wykształcenia rośnie poziom cyfryzacji życia codziennego Amerykanów. Osoby, które ukończyły college i zarabiają dziś powyżej 75 000 dolarów rocznie, najchętniej korzystają z internetu. Średni wiek amerykańskiego internauty w 2020 roku to lekko ponad 38 lat. Pozycjonowanie w USA może więc pomóc Ci dotrzeć do naprawdę szerokiego i zróżnicowanego grona odbiorców.
Najpopularniejsze przeglądarki internetowe w USA
Tutaj bez zaskoczeń – gigant z Doliny Krzemowej zdominował amerykański świat internetu. 92% osób korzysta z Google (z czego 96% na urządzeniach mobilnych). Daleko w tyle są Bing (ogółem 3,9% popularności, a 1,4% na mobile’u) i Yahoo (kolejno 2,8% na wszystkich urządzeniach i 1,8% na smartfonach i tabletach). Nie warto jednak lekceważyć pozycjonowania stron www w USA w innych wyszukiwarkach, niż Google – w końcu 3, czy 4% z tak ogromnej masy ludzi to 9-12 milionów potencjalnych Klientów, o których warto zadbać.
Z czego korzystają amerykańscy internauci? Najpopularniejsze urządzenia
Z jakich urządzeń na co dzień korzystają Amerykanie? Według raportu “Digital 2020” od Hootsuite mieszkańcy USA do łączenia się z internetem przede wszystkim wykorzystują:
- smartfony (90%)
- laptopy i komputery stacjonarne (77%)
- tablety (50%)
- konsole do gier (39%)
- smart TV (34%)
- smart watche i smart bandy (20%)
Te dane mają dla Ciebie kluczowe znaczenie – to, z jakich urządzeń korzystają, jest ogromnie ważne, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych w USA.
E-commerce w USA – czy Amerykanie kupują online?
Oczywiście! W 2020 roku transakcje online w Stanach Zjednoczonych wygenerowały blisko 4 miliardy dolarów. Do 2024 roku ta kwota ma urosnąć do blisko 5 mld. Już dziś 14,3% wszystkich zakupów w Ameryce odbywa się w świecie online, a tendencja od lat wskazuje na to, że ten wskaźnik będzie coraz większy. W samym tylko 2020 roku, w post-pandemicznej rzeczywistości, branża e-commerce w Stanach urosła o 44%. Dlatego też pozycjonowanie w Stanach ma sens. I to od zaraz.
Gdzie kupują Amerykanie online?
Niestety, przede wszystkim na Amazonie. Marka Jeffa Bezosa zagarnia 49% rynku e-commerce w USA. To 5% całego handlu w Stanach Zjednoczonych. Amazon deklasuje konkurencję. Jej trzech największych konkurentów, eBay, Apple i Walmart, osiągają w sieci sprzedaż na poziomie kolejno 6,6%, 3,9% i 3,7% amerykańskiego, e-commerce’owego tortu. Niech to jednak Cię nie powstrzymuje od wejścia na rynek handlu online w USA. Dobierając odpowiednie słowa kluczowe (przede wszystkim long tail) i skupiając się na pozycjonowaniu lokalnym szybko można zobaczyć efekty swojej pracy.
Co kupują Amerykanie online?
Według danych serwisu Statista sklepy online w USA mają największą szansę dotrzeć do amerykańskich Klientów z takimi produktami jak:
- Książki (42%)
- Ubrania i akcesoria (33%)
- Produkty beauty (25%)
- Artykuły gospodarstwa domowego (21%)
- Zaopatrzenie biur (21%)
- Produkty dla zwierząt (19%)
Pozycjonowanie stron www w USA – kilka wskazówek
1. Jaką domenę wybrać?
Jeśli chodzi o pozycjonowanie stron w Stanach Zjednoczonych, wybór domen jest ogromny – chociażby między .us. a .com. Domena .us może wydawać się bardziej nakierowana na rynek amerykański. Z perspektywy SEO w USA może być to błędne założenie, ponieważ domena .com jest lepiej traktowana przez Google, pomimo, że jest ona międzynarodowa.
Dodatkowo, użycie domeny .com umożliwia dotarcie również do użytkowników z innych krajów anglojęzycznych (m.in. Kanada, Wielka Brytania, Australia, Indie). Aby bardziej nakierować stronę na rynek amerykański, nie można zapomnieć o ustawieniu preferencji kierowania na Stany Zjednoczone w Google Search Console w zakładce “Kierowanie międzynarodowe”.
Pobierz darmową checklistę pozycjonowanie międzynarodowe i podbijaj zagraniczne rynki!
2. Kwestia języka – brytyjski angielski vs. amerykański
Jednym z największych wyzwań może niespodziewanie okazać się język. Angielski używany na wyspach znacznie różni się od tego używanego w Stanach Zjednoczonych. Dla przykładu, niektóre brytyjskie książki są tłumaczone przed wprowadzeniem ich na rynek USA (w tym Harry Potter). Edukacja języka angielskiego w Polsce i innych europejskich krajach jest oparta na książkowym brytyjskim, dlatego szczególną uwagę trzeba zwrócić na tłumaczenie strony, aby słowa kluczowe i gramatyka użyte na stronie pokrywały się z tymi wpisywanymi w wyszukiwarkę przez użytkowników. Dodatkowo, w kodzie warto zaznaczyć język, którego używamy – brytyjski czy amerykański.
Przykładowe różnice pomiędzy amerykańskim i brytyjskim angielskim:
3. Wersja mobilna – must have
Tak, wszyscy już o tym wiedzą. Tak, powtarzamy się. Jednak wciąż można znaleźć strony internetowe, które nie mają wersji mobilnej lub jest ona stworzona nieprawidłowo, przez co Google obniża ranking takiej strony. Coraz więcej osób przenosi się na wyszukiwanie mobilne, a ten wzrost z roku na rok przyspiesza. Wiesz już, że w Stanach jest więcej aktywnych smartfonów, niż obywateli. Takie dane mówią same za siebie – chcesz wypozycjonować stronę internetową w Stanach? Bez wersji mobilnej ani rusz!
Prawidłowo zaprojektowana wersja mobilna (lub responsywna) strony powinna mieć prostą nawigację. Pamiętaj o dostosowaniu wielkości przycisków i napisów. Treść strony nie powinna różnić się od tej na wersji desktopowej.
4. Pozycjonowanie lokalne – klucz do sukcesu?
Pozycjonowanie lokalne w USA umożliwia użytkownikowi znalezienie produktów czy usług, które są najbliżej jego lokalizacji. Powierzchnia USA jest porównywalna z powierzchnią całej Europy. Z tego powodu klient kupujący produkty będzie szukać sklepu online najbliżej swojej miejscowości żeby oszczędzić czas i pieniądze (czas i koszt przesyłki).
Aby pozycjonować swoją stronę lokalnie w USA:
- dodaj ją do Map Google (Jak dodać firmę do Google Moja Firma i na mapach?),
- staraj się o poprawne pozycjonowanie na mapach Google (Pozycjonowanie Google Maps),
- używaj fraz lokalnych zawierających nazwę miasta czy stanu.
5. Strefa czasowa
Dostosuj swoją stronę pod kątem lokalizacji. O ile kwestia waluty w przypadku USA jest prosta, o tyle kwestia strefy czasowej może już przysporzyć kłopotu. W USA jest bowiem kilka stref czasowych, a różnice są nawet kilkugodzinne (między Hawajami a Nowym Jorkiem jest różnica 5h!).
Zadbaj o to, aby Twoja strona wyświetlała poprawne informacje o godzinie oraz o dostawach w poszczególne części kraju.
6. Linkowanie
Każdy proces pozycjonowania powinien być wspomagany linkowaniem zewnętrznym, czyli umieszczaniem linków do strony na innych serwisach, np.: w katalogach, na blogach, forach, mediach społecznościowych. W przypadku linkowania zagranicznego trzeba pamiętać, żeby linki pochodziły z domen przypisanych do danego kraju, czyli w tym przypadku z domen .com lub .us. Obecnie, ważniejsza niż ilość linków jest ich jakość (powinny być one naturalne, unikalne i wartościowe dla użytkownika) oraz autorytet stron, z których pochodzą.
The most popular web directories in the USA, czyli strony, na które warto dodać link w pierwszej kolejności to między innymi:
- Best of the Web
- AboutUs.com
- Spoke.com
- BingPlaces.com
- Yelp.com
- Foursquare.com
- Chamber of Commerce
- …i wiele, wiele więcej!
Sprawdź również nasz poradnik pozycjonowanie stron.
Pozycjonowanie w Stanach Zjednoczonych: podsumowanie
Wejście na każdy nowy rynek wymaga przede wszystkim poznania jego specyfiki, a także użytkowników i ich oczekiwań. Jeśli wiemy już do kogo chcemy dotrzeć, nadchodzi czas na dostosowanie strony pod kątem technicznym (domena, adres IP, mobilność) oraz merytorycznym (treści, język). Rynek amerykański jest nie tylko ogromny i bardzo chłonny, ale też bardzo konkurencyjny, więc nie można zrażać się z powodu braku początkowych efektów. Pozycjonowanie w USA wymaga czasu, ale przy dobrej strategii i konsekwencji czekanie odpłaci się wynikami.
Interesuje Cię SEO w innym kraju? Sprawdź: Pozycjonowanie zagraniczne
Ten wpis jest aktualizacją treści z 23 lipca 2021 roku.
Pomocny artykuł, link – https://www.yellowpages.com/ nie działa. Przydało by się odświeżenie tematu.
Jesteśmy zainteresowani pozycjonowaniem na rynku amerykańskim oraz w Skandynawii. Chcemy poznać warunki.
Zapraszamy do wypełnienia formularza na stronie: https://delante.pl/kontakt/, a my się z Państwem skontaktujemy 🙂