Pozycjonowanie w UK po angielsku z Polski. Warto?

Pozycjonowanie w UK po angielsku z Polski. Warto?

Na czym polega pozycjonowanie stron po angielsku? Czym różni się pozycjonowanie w UK od SEO na polskim rynku? Dlaczego warto zlecać zagraniczne SEO polskim firmom i jak wybrać najlepszego usługodawcę? Sprawdźmy to!

Ostatnio na naszym blogu: Jak utworzyć i skonfigurować konto Google Merchant Center?

Spis treści:

Marketing online nie zna granic. Firma z Polski może swobodnie, bez ruszania się z polskiego biura, zaplanować i przeprowadzić kampanię SEO z myślą o rynkach zagranicznych. To daje duże możliwości nawet stosunkowo niewielkim firmom i pozwala zaistnieć na arenie międzynarodowej. Z drugiej strony jest kilka aspektów, w których lokalizacja jest nie tylko ważna, ale wręcz kluczowa dla powodzenia kampanii online marketingowej. Dotyczy to m.in. korzystania z wyszukiwarek internetowych, mających swoje lokalne wersje. Każda z nich stawia witrynom różne wymagania, co przekłada się na wyniki, jakie będzie miało nasze pozycjonowanie strony po angielsku.

O czym należy pamiętać w zakresie SEO w UK i co warto wiedzieć o rynku brytyjskim, uchodzącym wśród branżowców za najtrudniejszy dla specjalistów SEO?

Pozycjonowanie UK – o czym musisz pamiętać?

Wiesz już, kto, jak i gdzie będzie poszukiwał Twojej strony WWW w sieci. Jak zadbać o jej wysoką pozycję w Google tak, aby trafiało na nią jak najwięcej Klientów z tego rynku? Jak powinno wyglądać pozycjonowanie w Anglii?

1. Treści na stronie WWW a lokalizacja

Dostosuj treść publikowaną na Twojej stronie do lokalizacji. Koszty zakupu i dostawy podawaj w funtach, a każdą informację na ich temat udostępniaj i wysyłaj w języku angielskim. Wybierz odpowiednią strefę czasową, aby zegar na stronie WWW pokazywał odpowiednią godzinę i aby bot wysyłał potwierdzenia zakupu z poprawną datą. Poprawnie zoptymalizowana strona internetowa powinna wyświetlać odpowiednie, lokalne adresy, telefony i inne dane kontaktowe.

2. Poprawność językowa

Pozycjonowanie stron w UK różni się od SEO w USA. Przede wszystkim językowo. Brytyjski i amerykański angielski mają drobne, ale zauważalne dla Brytyjczyków różnice. Jeśli zatem naszym obszarem docelowym jest rynek UK, to tworząc treści na strony, pamiętajmy o różnicach w pisowni niektórych słów (piszmy m.in. “honour” zamiast “honor” lub “through” a nie “thru“).

3. Optymalizacja strony WWW

Strona WWW, niedostosowana do dzisiejszych potrzeb urządzeń mobilnych, z wadliwym kodem, nieczytelnym interfejsem, słabym contentem, czy wolnym ładowaniem i “ciężkimi” grafikami, nie sprawdzi się w żadnym kraju, także w UK. Punktem wyjścia na szerokie wody i jednym z elementów działań SEO powinna być optymalizacja Twojej firmowej strony WWW.SEO po angielsku a optymalizacja strony

4. Lokalny hosting w UK

Korzystne dla naszych pozycji w Google jest, gdy adres Twojej strony internetowej ma lokalne IP, a zatem jest hostowany na serwerze lokalnym. W ten sposób wyszukiwarki dokonują geolokalizacji strony. Hostowanie pozycjonowanej strony na lokalnym serwerze skraca czas ładowania strony i jej odpowiedzi na zapytania. To z kolei jest korzystne dla pozycjonowania, ponieważ zmniejsza współczynnik odrzuceń (bounce rate), czyli ilość przypadków, w których użytkownik, zniecierpliwiony oczekiwaniem, rezygnuje z przeglądania witryny.
Jak znaleźć odpowiedniego hosta? Pomoże Ci w tym aktualny poradnik i ranking serwisu Techradar, który prezentuje listę 11 najlepszych dostawców usług hostingowych w UK.

5. Lokalna domena w UK

ccTLD (ang. country-code top-level domain), czyli domena najwyższego poziomu to dwie litery po kropce w nazwie Twojego adresu internetowego. Na rynku UK najlepszym wyborem będzie końcówka .uk lub co.uk. Rozszerzenie .gb wyszło już z obiegu. Odpowiednio dobrana domena będzie wspierać pozycjonowanie w UK z Polski, wskazując geolokalizację potencjalnych odbiorców naszych treści i lepiej pozycjonując stronę WWW na wskazanym przez nas rynku. Mając swoją stronę w domenie .co.uk, Google sam „rozpozna” ją jako kierowaną na rynek UK. Możliwe jest jednak również ręczne podanie tej informacji w Google Search Console:
pozycjonowanie uk a kierowanie międzynarodowe

6. Linkowanie zewnętrzne

Każdy proces SEO, a zatem również pozycjonowanie stron UK, to w dużej mierze budowanie bazy linków zewnętrznych. W przypadku pozycjonowania zagranicznego, istotne jest, by pochodziły one również ze stron lokalnych. Jedną z lubianych przez specjalistów SEO techniką jest dodawanie wpisów do katalogów stron internetowych. Możemy wykorzystać katalogi z Wielkiej Brytanii, chociaż należy pamiętać, że w większości są one płatne (niemało). Aby odnaleźć katalogi, można posłużyć się poniższymi listami:

Delante will help you with SEO in Ireland - contact us
Komentarz specjalisty

Jeśli planujesz rozszerzenie działalności na rynki zagraniczne, musisz pamiętać o tym, że każdy z nich jest inny – i nie chodzi tu jedynie o różnice językowe. Miej na uwadze odmienną kulturę, przyzwyczajenia, potrzeby użytkowników czy sposoby podejmowania decyzji zakupowych. To, co sprawdzi się na jednym rynku, niekoniecznie zadziała na innym. Szczegółowa analiza rynku docelowego – pod kątem branży, w której działasz – to w przypadku zagranicznego SEO klucz do sukcesu. I nie inaczej jest w przypadku rynku brytyjskiego, o czym przekonałam się, pracując na stronie naszego Klienta, producenta butów podwyższających dla mężczyzn, sklepu Faretti. Proces SEO wymagał od nas umiejętności dobrego researchowania, poznania lokalnego rynku, potrzeb użytkowników, a następnie budowania na ich podstawie trafnych long-taili. W przypadku Faretti spotkaliśmy się z błędem, który mógł skutecznie utrudnić nam proces budowy ruchu na stronie – złe jednostki miary. Informacja o wysokości podwyższenia butów podana była w centymetrach, a jak wiadomo, w Wielkiej Brytanii stosuje się cale – zaproponowaliśmy więc zmianę, która pozwoliła nam na zwiększenie widoczności na frazy z jednostką miary.

Milena Fietko Delante
Milena Fietko
Senior SEO Specialist

E-commerce w UK – co warto wiedzieć?

Rynek e-commerce w UK to trzeci największy na świecie rynek e-sprzedaży o wartości 70,4 mld funtów brytyjskich (7 razy większej, niż e-commerce w Polsce!), który według prognoz ekspertów do 2024 roku przebije 100 miliardów. 19% wszystkich zakupów w UK odbywa się poprzez kanał online. Z powodu pandemii koronawirusa ta liczba będzie tylko wzrastać.

Wyszukiwarki internetowe w UK

Według danych serwisu Statista.com z września 2020 r., wyszukiwarkę Google.co.uk wybiera na Wyspach 86,59% internautów. Daleko, daleko w tyle są Bing (9,96%), Yahoo (1,87%) i DuckDuckGo (0,78%). Mimo to pozycjonowanie stron w UK nie powinno opierać się jedynie na Google – warto optymalizować swoją witrynę przede wszystkim pod kątem przyjazności dla robotów Google’a, ale również skryptów indeksujących Bing i Yahoo, mimo, że te w kolejnych latach tracą na znaczeniu na rzecz kalifornijskiego giganta.

Urządzenia mobilne w UK

Kolejną kwestią, o której warto pamiętać, jeśli chodzi o SEO po angielsku, to to, że już ponad 60% wyszukiwań w Google w Wielkiej Brytanii pochodzi z kanału mobile. Urządzenia mobilne święcą tryumfy. Bez optymalizacji strony WWW w zakresie mobile-friendly osiągnięcie wysokich pozycji w Google będzie praktycznie niemożliwe. Kwestia mobilności jest tym bardziej istotna, że na początku 2018 roku zaczął obowiązywać Mobile First Index, który gratyfikuje strony mobilne.
pozycjonowanie w anglii za pomocą urządzeń mobilnych

Klient w UK – kim jest i jaki jest?

Tu wciąż króluje młodzież. 99% osób w wieku od 16 do 24 lat jest w świecie online. Nie można jednak zapominać o seniorach. 71% Brytyjczyków powyżej 65 roku życia chętnie korzysta z internetu. Internauci w UK najchętniej kupują online odzież, artykuły domowe, bilety, filmy, muzykę, książki i prasę oraz artykuły spożywcze i elektronikę. Najczęściej korzystają przy tym z Amazona, eBay, Argos, ASOS i Tesco.

Pozycjonowanie stron po angielsku znad Wisły. SEO UK – warto?

Internet to globalna wioska, w której zdalnie można działać na każdym rynku, szczególnie w post-pandemicznej rzeczywistości. Dzięki temu zarówno na rynku polskim, jak i angielskim, specjaliści SEO mogą prezentować podobny poziom umiejętności i jakości usług SEO. Różnice dotyczą natomiast poszczególnych rynków krajowych, w tym podejścia do działań z zakresu SEO. Pod tym względem rynek UK mocno różni się od naszego rodzimego. Tam strategia SEO nie jest opcją, a absolutnym must-have w procesie projektowania strony WWW i zaistnienia w sieci. Konkurencja jest bardzo duża, a tamtejsze sklepy prowadzą efektywne działania SEO od lat, więc pracy nad Twoim sklepem online będzie z pewnością mnóstwo. Nie ma na co czekać.
Poradnik seo za granicą
Ważne: przed wyborem agencji i rozpoczęciem ekspansji na rynek w UK, zrób dobry research i wybierz agencję SEO, która naprawdę “dowiezie” Ci konkretne efekty i nie przepali budżetu. Nie podejmuj decyzji ad hoc. Przeczytaj: Jak wybrać firmę SEO? 10 rzeczy, które musisz wziąć pod uwagę.

Pozycjonowanie sklepów internetowych i stron w UK może okazać się tańsze i efektywniejsze, gdy nawiązuje się współpracę z agencją SEO z Polski. Różnice stawek są ogromne – przeciętny koszt współpracy z agencją SEO w UK to minimum4000 – 5000 PLN. Do tego za linkowanie zewnętrzne i gościnne wpisy na blogach płaci się o wiele więcej niż w Polsce. Razem z agencją SEO z Polski taniej i sprawniej podbijesz brytyjski rynek e-commerce. Warto!

Pozycjonowanie Wielka Brytania: podsumowanie

Jaki jest klucz do sukcesu, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron i sklepów po angielsku? M.in. odpowiednia optymalizacja witryny, dobór domeny i hostingu, linkowanie zewnętrzne, czy poprawny językowo i dopasowany do odbiorcy content. To wszystko możemy zrobić zdalnie.

Chcesz ruszyć na podbój rynku w UK? Napisz do nas.

P.S. Na deser kilka tipów we vlogu o pozycjonowaniu za granicą od team leaderki SEO w Delante Gosi:

A więcej o zagranicznym SEO przeczytasz tu: Pozycjonowanie zagraniczne

FAQ

To, co jest pewne to to, że „co kraj, to obyczaj”! Planujesz rozszerzyć działalność na rynki zagraniczne? Pamiętaj o tym, że każdy z tych rynków jest zupełnie inny – różni je język, kultura, zwyczaje zakupowe, potrzeby czy przyzwyczajenia użytkowników. Co więcej, jest wiele istotnych, technicznych aspektów (takich jak wdrożenie hreflangów, poprawna struktura URL-i czy kierowanie międzynarodowe), które sprawiają, że SEO za granicą to nie bułka z masłem – przede wszystkim dlatego, że w każdym kraju wygląda po prostu inaczej. Kluczem do sukcesu w pozycjonowaniu się za granicą jest więc poznanie lokalnego rynku.

W Delante zajmujemy się pozycjonowaniem zagranicznych stron, skupiając szczególną uwagę na specyfikacji danego rynku lokalnego oraz branży, w której działa nasz Klient. Potrzebujesz pomocy w zakresie zagranicznego SEO? Skontaktuj się z nami!

Tak! Nie musisz szukać zagranicznych firm, by Twoja witryna stała się bardziej widoczna w wyszukiwarce w innym kraju, pod warunkiem, że Twoim SEO zajmie się agencja, która ma doświadczenie w pozycjonowaniu za granicą i wie, z czym to się je (pamiętaj, że rynek UK nie należy do najłatwiejszych, a konkurencja jest tam bardzo duża).

Wybór agencji SEO z Polski może okazać się dużo tańszym i – finalnie – bardziej opłacalnym wyborem. Co więcej, posiadanie firmy „na miejscu” również jest atutem, nie tylko pod kątem samego języka (co z pewnością ułatwia komunikację), ale i możliwości nawiązania bliższych relacji biznesowych.

Z dumą możemy przyznać, że tak! 😉 W ciągu 5 lat istnienia na rynku Delante udało się dotrzeć aż do 21 krajów – z powodzeniem pozycjonujemy strony na wielu rynkach zagranicznych, w tym także na rynku brytyjskim. Jeśli chcesz zobaczyć, jak w 6 miesięcy zbudowaliśmy miesięczny ruch na poziomie 700 wejść (od zera!) na rynku brytyjskim, to koniecznie sprawdź Case Study naszego Klienta – Faretti Shoes.co.uk.

SEO wzrost ruchu organicznego

Jeśli planujesz strategię SEO UK, zwróć uwagę na takie aspekty jak:

  • dostosowanie wszystkich elementów na stronie do danej lokalizacji (np. lokalne adresy, telefony, strefa czasowa, waluta itp.),
  • poprawność językowa,
  • zgodność ccTLD z domeną obowiązującą w regionie, na jaki pozycjonujemy (w przypadku Wielkiej Brytanii jest to domena z rozszerzeniem .uk),
  • kod strony internetowej,
  • lokalny adres IP,
  • baza wartościowych linków zewnętrznych – oczywiście najlepiej ze stron lokalnych.
(6)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Komentarze (4)
  1. A co w przypadku jeśli chcemy zrobić wersję anglojęzyczna ale z przeznaczeniem na UK, jak również na Holandię, Niemcy?

  2. Już jakiś czas noszę się z zamiarem wyjścia z moim sklepem na inne rynki niż polski. Rynek brytyjski zawsze wydawał mi się dość atrakcyjny pod tym kątem i fajnie dowiedzieć się o nim czegoś więcej. Zrobiłem sporo notatek 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak utworzyć i skonfigurować konto Google Merchant Center?

Jak utworzyć i skonfigurować konto Google Merchant Center?

Jeżeli rozważasz rozpoczęcie prowadzenia kampanii produktowych w Google Ads, niezbędne będzie utworzenie oraz poprawne skonfigurowanie konta Google Merchant Center. Nie jesteś pewien, jak się do tego zabrać? Nie martw się! Specjalnie dla Ciebie przygotowałam dokładną instrukcję zakładania takiego konta. Czytaj dalej!

Czytaj więcej