Pozycjonowanie w UK po angielsku z Polski. Warto?

Pozycjonowanie w UK po angielsku z Polski. Warto?

Jaki jest klucz do sukcesu, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron po angielsku? To nie tylko odpowiednia optymalizacja witryny, lecz także dobór domeny i hostingu, linkowanie zewnętrzne, poprawny językowo i dopasowany do odbiorcy content, czy wreszcie nastawienie na optymalizację także pod inne wyszukiwarki, w szczególności – Bing.

Spis treści:

Dobrze już wiemy, że marketing online nie zna granic. Jeśli ktoś jeszcze nie wierzył w to przed pandemią, teraz mamy właściwie pewność, patrząc na niezliczone przykłady przenoszenia biznesu do sieci i ekspansji na rynki międzynarodowe. Co ciekawe, firma z Polski może z powodzeniem – nie ruszająć się z polskiego biura – zaplanować i przeprowadzić kampanię SEO z myślą o rynkach zagranicznych.

To z kolei daje duże możliwości nawet stosunkowo niewielkim firmom z Polski, nie muszą bowiem inwestować w pozycjonowanie w brytyjskiej walucie, a równocześnie mogą zaistnieć na arenie międzynarodowej.

Pozycjonowanie stron UK ma jednak kilka aspektów, które wymagają od specjalistów sporego nakładu pracy i naprawdę rozległej wiedzy, a przy tym umiejętności podejmowania dobrych wyborów. W końcu są sytuacje, w których lokalizacja jest nie tylko ważna, ale wręcz kluczowa dla powodzenia kampanii online marketingowej. Jak pewnie wiesz, Google, który ty znasz, to nie Google, z którego korzysta przeciętny Brytyjczyk (chyba że korzystasz z brytyjskiego VPN-a albo zmieniłeś kilka ustawień, ale to już inna sprawa). Inny kraj to inna, choć ta sama, wyszukiwarka – Google jest bowiem nastawiony na lokalność, a wyświetlane wyniki będą się od siebie różniły. Dodatkowo każda wersja lokalna stawia witrynom różne wymagania, co przekłada się na wyniki, jakie będzie miało pozycjonowanie stron po angielsku.

O czym należy pamiętać w zakresie SEO, jeśli chodzi o międzynarodowe pozycjonowanie? Anglia rządzi się swoimi prawami i zdecydowanie warto je poznać. Co warto wiedzieć o rynku brytyjskim, uchodzącym wśród branżowców za najtrudniejszy dla specjalistów SEO?

E-commerce w UK – co warto wiedzieć?

Rynek e-commerce w UK to czwarty (za Chinami, USA i Japonią) największy na świecie rynek e-sprzedaży o wartości 199 bilionów dolarów (dla porównania: wartość e-commerce w Polsce  w 2022 roku wyniesie najprawdopodobniej nieco ponad 17 bilionów dolarów. To xxx% mniej. To dużo mniej!). Według prognoz ekspertów brytyjski rynek e-commerce do 2025 roku przebije 285 miliardów.

33% wszystkich zakupów w UK odbywa się poprzez kanał online – w ciągu najlbliższych kilku lat najprawdopodobniej przekroczymy już próg 40%.

ecommerce w uk - online vs offline

Źródło: https://www.statista.com/outlook/dmo/ecommerce/united-kingdom#sales-channels

Przychód ecommerców w uk

Źródło: https://www.statista.com/outlook/dmo/ecommerce/united-kingdom#revenue

Przyjrzyj się też procentowym zmianom w wartości rynku e-commerce w UK:

przychód branży ecommerce w uk

Źródło: https://www.statista.com/outlook/dmo/ecommerce/united-kingdom#revenue

Jak widzisz, 2020 roku był wyjątkowy pod wieloma względami, ale – mimo przewidywań sceptyków – sytuacja nie tylko nigdy nie wróciła do stanu sprzed pandemii, lecz także dynamika rozwoju rynku stale wzrasta (poza udziałem mediów). Może nie są to tak spektakularne procenty jak w 2020 roku, ale jeśli potrzebujesz twardych danych, zerknij jeszcze raz na pierwszy wykres. Przy aktualnych trendach wartość rynku e-commerce w Wielkiej Brytanii w 2025 roku ma wynieść aż 285.55 bilionów dolarów, nie – jak przewidywano w raportach sprzed pandemii – nieco ponad sto biblionów. To ogromny wzrost, który będzie się utrzymywał, dlatego inwestowanie w obecność na rynku brytyjskim jest zdecydowanie dobrym – choć nieprostym – posunięciem.

Ale jeśli jesteś w gotowości podjąć wyzwanie pozycjonowania stron po angielsku – czytaj dalej!

Wyszukiwarki internetowe w UK

Według danych serwisu Statista.com z września 2021 r., wyszukiwarkę Google.co.uk wybiera na Wyspach 86,31% internautów. Daleko, daleko w tyle są Bing (9,61%), Yahoo (2,36%) i DuckDuckGo (1,01%). Mimo to pozycjonowanie stron w UK nie powinno opierać się jedynie na Google – warto optymalizować swoją witrynę przede wszystkim pod kątem przyjazności dla robotów Google’a, ale również skryptów indeksujących Bing i Yahoo, bo te wcale już nie tracą w ostatnich latach na znaczeniu na rzecz kalifornijskiego giganta. Poza tym – jeśli średnio 1 na 10 osób w UK korzysta z Binga, to nie jest to wcale mała liczba!

Urządzenia mobilne w UK

Kolejną kwestią, o której warto pamiętać, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych UK, to to, że praktycznie 60% zysku brytyjskiego rynku zostało wygenerowane online.

pozycjonowanie w uk - udział urządzeń mobilnych

Źródło: https://www.statista.com/outlook/dmo/ecommerce/united-kingdom#sales-channels

Urządzenia mobilne święcą tryumfy. Bez optymalizacji strony WWW w zakresie mobile-friendly osiągnięcie wysokich pozycji w Google będzie praktycznie niemożliwe. Kwestia mobilności jest tym bardziej istotna, że na początku 2018 roku zaczął obowiązywać Mobile First Index, który gratyfikuje strony mobilne, a to był zaledwie start wszystkich niezwykle istotnych zmian w algorytmach.

Klient w UK – kim jest i jaki jest?

Jeśli chodzi o użytkowników e-commerce, to podział rozkłada się zaskakująco równo pomiędzy osobami w wieku 25-34,  35-44 oraz 45-54. Ich udział w rynku wynosi po 22-23%. Co jedna k istotne, osoby powyżej 55 roku życia mają przewagę na rynko nad osobami poniżej 24 roku życia – więc wcale nie do końca jest tak, że to młodzież króluje.

Co do zysków z poszczególnych segmentów rynku, na prowadzenie wysuwa się moda (60%), kawałek za nią jest elektronika (36%), a potem kolejno: urzązanie domu, hobby i uroda.

Pozycjonowanie UK – o czym musisz pamiętać?

Wiesz już, kto, jak i gdzie będzie poszukiwał Twojej strony WWW w sieci. Teraz czas zastanowić się, jak zadbać o wysoką pozycję w Google, aby na Twoją stronę trafiało jak najwięcej Klientów z tego rynku? Jak powinno wyglądać pozycjonowanie w Anglii?

Lokalna domena w UK

Pierwszy i najważniejszy krok do pozyskanie domeny brytyjskiej. Nie uda Ci się skutecznie wypozycjonować strony internetowej bez osobnej domeny ccTLD (ang. country-code top-level domain), czyli tej najwyższego poziomu. NIe pomyl jej z katalogiem (czyli tym, co po ukośniku). ccTLD To dwie litery po kropce w nazwie Twojego adresu internetowego.

Wskazówka: na rynku UK najlepszym wyborem będzie końcówka .uk lub co.uk. Rozszerzenie .gb wyszło już z obiegu.

Odpowiednio dobrana domena będzie wspierać pozycjonowanie UK z Polski, wskazując geolokalizację potencjalnych odbiorców naszych treści i lepiej pozycjonując stronę WWW na wskazanym przez nas rynku. Mając swoją stronę w domenie .co.uk, Google sam „rozpozna” ją jako kierowaną na rynek UK, nie będziesz musiał się tym trudzić.

Treści na stronie WWW a lokalizacja

Dostosuj treść publikowaną na Twojej stronie do lokalizacji. Co mamy przez to na myśli? Spróbuj wdrożyć kilka poniższych optymalizacji:

  • Przede wszystkim nie wystarczy samo przetłumaczenie treści, które dobrze sobie radzą na polskiej stronie. Zacznij więc od researchu fraz kluczowych w UK, i pod to twórz architekturę strony, podział usługi i treści.
  • Koszty zakupu i dostawy podawaj w funtach.
  • Każdą informację dotyczącą marketingu i zamówień udostępniaj klientom w języku angielskim – nie chcesz popewnić faux pas, wysyłając potwierdzenie zamówienia po polsku, prawda?
  • Wybierz odpowiednią strefę czasową, aby zegar na stronie pokazywał odpowiednią godzinę i aby bot wysyłał potwierdzenia zakupu z poprawną datą.
  • Dopasuj wszystkie opcje zakupowe do wymagań brytyjskich, np. w formularzu adresowym przy składaniu zamówienia przygotuj okno na lokalne adresy, telefony i inne dane kontaktowe (np. brytyjskie kody pocztowe – SW19 5AG nie wpiszesz w szablon XX-XXX).

Poprawność językowa

Pozycjonowanie stron w UK różni się od SEO w USA – przede wszystkim językowo. Brytyjski i amerykański angielski mają drobne, ale zauważalne dla Brytyjczyków różnice. Jeśli zatem naszym obszarem docelowym jest rynek UK, to tworząc treści na strony, pamiętajmy o różnicach w pisowni niektórych słów (piszmy m.in. “honour” zamiast “honor” lub “realise” nie “realize”). O konieczności tworzenia poprawnych gramatycznie i stylistycznie tekstach angielskich nie musimy chyba wspomniać? (Niestety, mimo swoich całkiem potężnych możliwości, Google Translator w wielu przypadkach wciąż nas nie uratuje.)

Optymalizacja strony WWW

Nawet najpiękniejsza strona internetowa, jeśli będzie niezoptymalizowana, nie sprawdzi się w żadnym kraju, także w UK. Punktem wyjścia na szerokie wody i jednym z elementów działań SEO powinna być optymalizacja Twojej firmowej strony WWW. Jakie są najczęstsze błędy? Zmartwić powinien Cię:

  • brak dostosowania do urządzeń mobilnych
  • problemy z kodem
  • nieczytelny interfejs
  • za ciężkie grafiki
  • brak contentu lub słaby content
  • wolne ładowanie (szczególnie w świetle aktualizacji Core Web Vitals, której efekty obserwujemy już od 2021 roku)
  • brak tekstów alternatywnych przy grafikach
  • brak optymalizacji tytułów i meta description.

Więcej przeczytasz w artykule: Najczęstsze błędy SEO. Jeśli popełniasz je na swojej stronie, koniecznie zajmij się optymalizacją przed wejśćiem na rynek brytyjski!

Lokalny hosting w UK

Korzystna dla pozycji w Google jest sytuacja, w której adres Twojej strony internetowej ma lokalne IP, a zatem jest hostowany na serwerze lokalnym. W ten sposób wyszukiwarki dokonują geolokalizacji strony. Hostowanie strony na lokalnym serwerze skraca także czas ładowania strony i jej odpowiedzi na zapytania. To z kolei jest korzystne dla pozycjonowania, ponieważ może zmniejszyć współczynnik odrzuceń (bounce rate), czyli ilość przypadków, w których użytkownik, zniecierpliwiony oczekiwaniem, rezygnuje z przeglądania witryny. A to dopiero początek, bo przecież prędkość strony jest już czynnikiem rankingowym, czyli ma bezpośredni wpływ na to, jak wysoko rankować będzie Twoja witryna.

Jak znaleźć odpowiedniego hosta? Pomoże Ci w tym aktualny poradnik i ranking serwisu Techradar, który prezentuje listę 11 najlepszych dostawców usług hostingowych w UK.

Linkowanie zewnętrzne

Każdy proces SEO, a zatem również pozycjonowanie stron UK, to w dużej mierze budowanie bazy linków zewnętrznych.

Wskazówka: Pamiętaj, że przypadku pozycjonowania zagranicznego, istotne jest, by pochodziły one również ze stron w domenie co.uk.

Inna istotna kwestia to outreach marketing, czyli strategia polegająca na zdobywaniu linków przez wchodzenie w relacje z osobami posiadającymi zasięgi w internecie, tzw. liderami opinii, którzy często kształtują decyzje zakupowe swoich odbiorców. Co to ma wspólnego z linkowaniem zewnętrznym i pozycjonowaniem stron internetowych w UK? Chodzi przede wszystkim o pozyskiwanie cennych, wartościowych linków z platform prowadzonych przez osoby, z którymi nawiąże się współpracę. Muszą to być osoby działające lokalnie (czyli w Anglii) i mające swoją stronę internetową, portal tematyczny lub profil w social media. Taka współpraca to nie tylko typowe treści sponsorowane – czasem wspomnienie o Twoim sklepie w artykule czy poście (na przykład na zasadzie polecenia czy podania źródła, jeśli dostarczysz takiej osobie dane, grafiki itp.) wystarczy.

Optymalizacja pod Binga

Jak zauważyliśmy we wstępie, naprawdę sporo użytkowników internetu w UK korzysta z Binga, i dla tych 10% potencjalnych  klientów zdecydowanie warto się postarać, szczególnie że optymalizacja pod tę wyszukiwarkę nie różni się znacznie od optymalizacji pod Google. Najważniejsza różnica leży w meta keywords, które Google zdecydowanie skreślił, podczas gdy Bing aktywnie z nich korzysta. Jeśli więc Twoja platforma e-commerce oferuje możliwość dodania fraz kluczowych, użyj jej, zwiększając szanse na pojawienie się w wynikach wyszukiwania Binga.

Wskazówka: Możesz śledzić postęp optymalizacji dla tej wyszukiwarki za pomocą Bing Search Console.

Delante will help you with SEO in United Kingdom - contact us
Komentarz specjalisty

Jeśli planujesz rozszerzenie działalności na rynki zagraniczne, musisz pamiętać o tym, że każdy z nich jest inny – i nie chodzi tu jedynie o różnice językowe. Miej na uwadze odmienną kulturę, przyzwyczajenia, potrzeby użytkowników czy sposoby podejmowania decyzji zakupowych. To, co sprawdzi się na jednym rynku, niekoniecznie zadziała na innym. Szczegółowa analiza rynku docelowego – pod kątem branży, w której działasz – to w przypadku zagranicznego SEO klucz do sukcesu. I nie inaczej jest w przypadku rynku brytyjskiego, o czym przekonałam się, pracując na stronie naszego Klienta, producenta butów podwyższających dla mężczyzn, sklepu Faretti. Proces SEO wymagał od nas umiejętności dobrego researchowania, poznania lokalnego rynku, potrzeb użytkowników, a następnie budowania na ich podstawie trafnych long-taili. W przypadku Faretti spotkaliśmy się z błędem, który mógł skutecznie utrudnić nam proces budowy ruchu na stronie – złe jednostki miary. Informacja o wysokości podwyższenia butów podana była w centymetrach, a jak wiadomo, w Wielkiej Brytanii stosuje się cale – zaproponowaliśmy więc zmianę, która pozwoliła nam na zwiększenie widoczności na frazy z jednostką miary.

Milena Fietko Delante
Milena Fietko
Senior SEO Specialist

Pozycjonowanie stron po angielsku znad Wisły. SEO UK – warto?

Zastanawiasz się wciąż, czy przy takich wyzwaniach ze strony UK warto w ogóle prowdzić pozycjonowanie stron w Wielkiej Brytanii? 

Internet to globalna wioska, w której zdalnie można działać na każdym rynku, szczególnie w post-pandemicznej rzeczywistości. Pozycjonowanie stron internetowych w UK z Polski wcale nie jest złym pomysłem, szczególnie jeśli zależy Ci na dalszym rozwoju biznesu. Nie musisz jednak korzystać z usług lokalnych specjalistów. Dlaczego?

Jak widzisz, e-commerce jest w dobrej formie, podobnie jak branża SEO. Dzięki temu zarówno na rynku polskim, jak i angielskim, specjaliści mogą prezentować podobny poziom umiejętności i jakości usług pozycjonowania. Nie ma więc znaczenia, czy wybierzesz firmę polską, czy brytyjską, ponieważ zdobycie informacji na temat tego, jak działa rynek w UK, i doświadczenie z pracą na tamtejszych stronach internetowych i z brytyjskimi klientami nie jest tylko domeną angielskich firm.

Co więcej, pozycjonowanie sklepów internetowych i stron w UK może okazać się tańsze i efektywniejsze, gdy nawiązuje się współpracę z agencją SEO z Polski. Różnice stawek są ogromne – przeciętny koszt współpracy z agencją SEO w UK to od £1200 do nawet £9 000 miesięcznie (czyli od ponad 6 tysięcy PLN w górę – aż do kilkudziesięciu tysięcy złotych!). Do tego za linkowanie zewnętrzne i gościnne wpisy na blogach płaci się o wiele więcej niż w Polsce. Razem z agencją SEO z Polski taniej i sprawniej podbijesz brytyjski rynek e-commerce. Warto!

Średni koszt pozycjonowania w Wielkiej Brytanii

Źródło: https://ontopmarketing.agency/average-cost-of-seo-uk/

Twoja konkurencja nie śpi!

Musisz pamiętać, że w UK, ze względu na wysoką konkurencję w e-commerce (przypomnij sobie wykresy z bilionami dolarów, które umieściliśmy na początku wpisu), decyzja o podjęciu działań SEO nie jest opcją, a koniecznością, prawdziwym być albo nie być. Pod tym względem rynek UK mocno różni się od naszego rodzimego. Tam strategia SEO to absolutny must-have już na etapie projektowania strony WWW – musisz zdawać sobie sprawę z tego, że Twoi konkurenci, którzy już są na rynku, podjęli wszystkie działania, które mogli, aby zaistnieć w sieci. Konkurencja jest bardzo duża, a tamtejsze sklepy prowadzą efektywne działania SEO od lat, więc pracy nad Twoim sklepem online będzie z pewnością mnóstwo. Nie ma na co czekać! Ale tak – warto.

Poradnik seo za granicą

Sprawdź również nasz poradnik: pozycjonowanie stron!

Ważne: przed wyborem agencji i rozpoczęciem ekspansji na rynek w UK, zrób dobry research i wybierz agencję SEO, która naprawdę zapewni Ci konkretne efekty i nie przepali budżetu. Nie podejmuj decyzji ad hoc! Przeczytaj: Jak wybrać firmę SEO? 10 rzeczy, które musisz wziąć pod uwagę.

Pozycjonowanie Wielka Brytania: podsumowanie

Jaki jest klucz do sukcesu, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron po angielsku? To nie tylko odpowiednia optymalizacja witryny, lecz także dobór domeny i hostingu, linkowanie zewnętrzne, poprawny językowo i dopasowany do odbiorcy content, czy wreszcie nastawienie na optymalizację także pod inne wyszukiwarki, w szczególności – Bing. To wszystko polska agencja SEO może zrobić zdalnie.

Chcesz ruszyć na podbój rynku w UK? Napisz do nas! Wiedzę o rynku brytyjskim mamy naprawdę ogromną i z przyjemnością się nią podzielimy.

P.S. Na deser kilka tipów we vlogu o pozycjonowaniu za granicą od team leaderki SEO w Delante Gosi:

A więcej o zagranicznym SEO przeczytasz tu: Pozycjonowanie zagraniczne

FAQ

To, co jest pewne to to, że „co kraj, to obyczaj”! Planujesz rozszerzyć działalność na rynki zagraniczne? Pamiętaj o tym, że każdy z tych rynków jest zupełnie inny – różni je język, kultura, zwyczaje zakupowe, potrzeby czy przyzwyczajenia użytkowników. Co więcej, jest wiele istotnych, technicznych aspektów (takich jak wdrożenie hreflangów, poprawna struktura URL-i czy kierowanie międzynarodowe), które sprawiają, że SEO za granicą to nie bułka z masłem – przede wszystkim dlatego, że w każdym kraju wygląda po prostu inaczej. Kluczem do sukcesu w pozycjonowaniu się za granicą jest więc poznanie lokalnego rynku.

W Delante zajmujemy się pozycjonowaniem zagranicznych stron, skupiając szczególną uwagę na specyfikacji danego rynku lokalnego oraz branży, w której działa nasz Klient. Potrzebujesz pomocy w zakresie zagranicznego SEO? Skontaktuj się z nami!

Tak! Nie musisz szukać zagranicznych firm, by Twoja witryna stała się bardziej widoczna w wyszukiwarce w innym kraju, pod warunkiem, że Twoim SEO zajmie się agencja, która ma doświadczenie w pozycjonowaniu za granicą i wie, z czym to się je (pamiętaj, że rynek UK nie należy do najłatwiejszych, a konkurencja jest tam bardzo duża).

Wybór agencji SEO z Polski może okazać się dużo tańszym i – finalnie – bardziej opłacalnym wyborem. Co więcej, posiadanie firmy „na miejscu” również jest atutem, nie tylko pod kątem samego języka (co z pewnością ułatwia komunikację), ale i możliwości nawiązania bliższych relacji biznesowych.

Z dumą możemy przyznać, że tak! 😉 W ciągu 5 lat istnienia na rynku Delante udało się dotrzeć aż do 21 krajów – z powodzeniem pozycjonujemy strony na wielu rynkach zagranicznych, w tym także na rynku brytyjskim. Jeśli chcesz zobaczyć, jak w 6 miesięcy zbudowaliśmy miesięczny ruch na poziomie 700 wejść (od zera!) na rynku brytyjskim, to koniecznie sprawdź Case Study naszego Klienta – Faretti Shoes.co.uk.

SEO wzrost ruchu organicznego

Jeśli planujesz strategię SEO UK, zwróć uwagę na takie aspekty jak:

  • dostosowanie wszystkich elementów na stronie do danej lokalizacji (np. lokalne adresy, telefony, strefa czasowa, waluta itp.),
  • poprawność językowa,
  • zgodność ccTLD z domeną obowiązującą w regionie, na jaki pozycjonujemy (w przypadku Wielkiej Brytanii jest to domena z rozszerzeniem .uk),
  • kod strony internetowej,
  • lokalny adres IP,
  • baza wartościowych linków zewnętrznych – oczywiście najlepiej ze stron lokalnych.
(6)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Komentarze (4)
  1. A co w przypadku jeśli chcemy zrobić wersję anglojęzyczna ale z przeznaczeniem na UK, jak również na Holandię, Niemcy?

  2. Już jakiś czas noszę się z zamiarem wyjścia z moim sklepem na inne rynki niż polski. Rynek brytyjski zawsze wydawał mi się dość atrakcyjny pod tym kątem i fajnie dowiedzieć się o nim czegoś więcej. Zrobiłem sporo notatek 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jeżeli szukasz pomysłu na biznes, sprzedaż online może okazać się trafioną formą działalności, bo to właśnie w Internecie dzisiaj łatwiej znaleźć przyszłych klientów. Dlatego zapoznaj się z naszym poradnikiem, w którym przedstawiamy, jak założyć sklep internetowy - od rejestracji przez projekt i wdrożenie aż po promocję.

Czytaj więcej
AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe sprawdziły się w marketingu cyfrowym, ale czy zabiorą pracę twórcom treści? W rzeczywistości generatory treści AI mogą służyć jako wysoce wydajny asystent zwiększający ich produktywność. Dlaczego warto zainteresować się tym zagadnieniem, a jednocześnie zachować rozwagę? W naszym artykule dowiesz się więcej o szansach i zagrożeniach wynikających z zastosowania AI w content marketingu, a także poznasz generatory treści bazujące na działaniu sztucznej inteligencji. Zapraszamy!

Czytaj więcej