CMS

Co to jest CMS? – Definicja

CMS (ang. Content Management System), czyli System Zarządzania Treścią, to oprogramowanie, które pozwala w szybki sposób kontrolować treść na stronie internetowej. Umożliwia zarządzanie niemal wszystkimi elementami witryny, za pomocą intuicyjnych i prostych w obsłudze interfejsów, zawierających moduły czy formularze.

Jest idealnym rozwiązaniem dla wszystkich osób, które chcą zarządzać swoją witryną bez znajomości języków programowania. System CMS pozwala m.in. samodzielnie dodawać, modyfikować, organizować oraz usuwać treści na stronie (dotyczy to nie tylko tekstu, ale również grafik, obrazów, zdjęć, filmów czy innych multimediów).

Jakie rodzaje systemów CMS można wyróżnić?

Istnieją trzy podstawowe rodzaje CMS, a są nimi:

  • SaaS (ang. Software as a Service),
  • systemy typu Open Source,
  • autorskie systemy CMS.

co to jest cms i jakie są jego rodzaje

Czy ta definicja była pomocna?
(7)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej