CMS

Co to jest CMS? – Definicja

CMS (ang. Content Management System), czyli System Zarządzania Treścią, to oprogramowanie, które pozwala w szybki sposób kontrolować treść na stronie internetowej. Umożliwia zarządzanie niemal wszystkimi elementami witryny, za pomocą intuicyjnych i prostych w obsłudze interfejsów, zawierających moduły czy formularze.

Jest idealnym rozwiązaniem dla wszystkich osób, które chcą zarządzać swoją witryną bez znajomości języków programowania. System CMS pozwala m.in. samodzielnie dodawać, modyfikować, organizować oraz usuwać treści na stronie (dotyczy to nie tylko tekstu, ale również grafik, obrazów, zdjęć, filmów czy innych multimediów).

Jakie rodzaje systemów CMS można wyróżnić?

Istnieją trzy podstawowe rodzaje CMS, a są nimi:

  • SaaS (ang. Software as a Service),
  • systemy typu Open Source,
  • autorskie systemy CMS.

co to jest cms i jakie są jego rodzaje

Czy ta definicja była pomocna?
(7)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak porównać oferty agencji SEO?

Jak porównać oferty agencji SEO?

Rozpocząłeś poszukiwania agencji, która zrealizuje dla Ciebie kampanię SEO i zebrałeś już kilka ofert. Widzisz w nich mnóstwo przeróżnych informacji, z których nie do końca wszystko rozumiesz. Jak powinieneś porównać oferty, aby wybrać tą, która będzie dla Ciebie najlepsza? Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Czytaj więcej
Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Posiadasz stronę internetową, na której znajdują się opisy Twoich usług? A możesz jesteś właścicielem sklepu online lub prowadzisz inną witrynę internetową? Zapewne zależy Ci na tym, aby dotrzeć z ofertą do jak największej liczby odbiorców w sieci, a w tym może Ci pomóc agencja SEO. Dowiedz się, kiedy warto zdecydować się na taką współpracę.

Czytaj więcej
Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

2 czerwca Google wdrożyło aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki. Czego można się spodziewać? Czy zobaczymy zawirowania w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób można się przygotować do kolejnych aktualizacji, które czekają nas już w kolejnym miesiącu (spoiler alert!)?

Czytaj więcej