.animate-view{opacity: 1 !important;}

Link building

Chcesz wzmocnić swoją stronę w oczach Google? Pomożemy Ci w pozyskaniu wysokiej jakości odnośników zewnętrznych i stworzeniu mocnego profilu linków.

Dlaczego linkowanie? 

Linkowanie to aż 1/3 procesu SEO, którego nie można lekceważyć. Google nadal bierze pod uwagę linki przychodzące do Twojej strony, jednak ich jakość jest zdecydowanie ważniejsza od ich liczby. 

W Delante stworzymy dla Ciebie fundamenty linkowania, będziemy pozyskiwać linki dywersyfikujące oraz publikacje płatne. 

Zapytaj nas o strategię dla Twojej strony!

Skontaktuj się z nami!

Link building w pigułce

link building services by seo sem agency

Link Building
1/3 procesu SEO

Linki
Fundamenty + linki płatne

Czas
Stały proces

Jak budujemy strategię linkowania
dla naszych klientów?

Link building to uzupełnienie działań SEO prowadzonych na stronie oraz content marketingu. To 1/3 działań SEO, której nie można lekceważyć. W Delante, dla każdego klienta wdrażamy indywidualną strategię, dopasowaną do branży, rynku oraz prowadzonych działań marketingowych.

Strategię linkowania dzielimy na 3 części:

  1. Fundamenty linkowania – to etap, podczas którego wzmacniamy witrynę korzystając z naszej bazy różnorodnych miejsc do linkowania.
  2. Linkowanie ważnych słów kluczowych– wewnętrznie mówimy na nie „money keywords”, czyli takie podstrony i takie słowa kluczowe, które są najcenniejsze w danym momencie dla klienta.
  3. Publikacje płatne – wsparcie linków dywersyfikujących i walka o wyższe pozycje fraz. W zależności od potrzeb linki płatne są wdrażane od razu lub później w procesie.

Co dostajesz w ramach naszego procesu link buildingu?

core web vitals audit services icon
Indywidualna strategia
Dla każdej strony tworzymy indywidualną strategię link buildingu opartą na jejpotrzebach oraz na naszym doświadczeniu.
Dywersyfikacja linków
Nigdy nie linkujemy tylko z jednego kanału. Dywersyfikujemy źródła, z których pozyskujemy linki dla jednej strony.
Indeksacja linków
Niezindeksowany link nie będzie działać. Korzystamy z autorskich indekserów, które wspierają ten proces i są wciąż doskonalone.
Jakość, a nie ilość
Ważniejsza dla nas jest jakość linków a nie ich ilość.Jeden dobry link może zdziałać dużo więcej niż 5 linków pochodzących ze słabych domen.
Spójność on-site i off-site
Linkowanie wzmacnia pozycje fraz, nad którymi pracujemy przy procesie on-site. Dlatego te 2 strategie są u nas zawsze połączone.
Sprawdzenie potencjału
Podstrony dobieramy tak, aby uzyskać jak najlepsze efekty.
Badanie konkurencji
Sprawdzamy też co robi Twoja konkurencja! To doskonałe źródło informacji o ich strategii może przynieść nowe, sprawdzone źródła linkowania.
Monitorowanie i raportowanie
Stale monitorujemy wyniki naszych działań. Raz na miesiąc otrzymasz od nas raport, który możemy dla Ciebie spersonalizować.

Delante wykonuje prace optymalizacyjne bardzo rzetelnie, a linki przez nich tworzone są wysokiej jakości. Bez wątpienia posiadają bardzo dużą wiedzę techniczną.

Sabina Broda

CEO

Skontaktuj się

Po co Ci linki zewnętrzne?

Poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania

Budowanie wiarygodności i zaufania

Wzrost świadomości marki

Zwiększenie parametrów strony

Z Delante współpracujemy od 2017 roku. Współpraca jest owocna i od początku stanowi dla Ceneo.pl wsparcie w realizacji strategii linkbuildingu. Naszą współpracę opieramy na zaufaniu, jakości i odpowiedzialności.

Adrian - ceneo

Adrian Olszewski

SEO and Content Marketing Manager

Czym nie jest link building?

Link building to nie:

  1. Zwiększanie parametrów w narzędziach – wszystkie narzędzia, które służą do pomiaru DR, UR, liczby linków, liczby domen to narzędzia zewnętrzne, którymi można manipulować. Link building robimy dla efektów w postaci zwiększania pozycji fraz.
  2. Pozyskanie ruchu referral – link building może wpłynąć na wzrost ruchu z kanału referral ale w procesie SEO skupiamy się na wzroście ruchu organicznego i pod tym kątem dobieramy domeny, z których linkujemy.
  3. ePR, guest posting – te ważne elementy strategii marketingowej nie są elementem link buildingu SEO. Spełniają one inne cele i powinny być prowadzone odrębnie od strategii linkowania.
Zamów bezpłatną wycenę

Co to jest link building?

Nagrody Delante

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - Gazele Biznesu 2023

Co mówią o nas nasi klienci

Narzędzia z których korzystamy

Google Analytics Search Console Semstorm Senuto Ahrefs Semrush Clusteric Screaming Frog MOZ Tag Manager

Najczęściej zadawane pytania o link building

Co to jest link building?

Link building to, najprościej mówiąc, budowanie odnośników do naszej strony z innych stron zewnętrznych. Tutaj moglibyśmy wejść na jakąkolwiek stronę, wrzucić tam link i po zabawie. Natomiast by link building działał dobrze należy mieć ten proces mocno przemyślany i zaplanowany ponieważ tak naprawdę to, co robimy w przypadku link buildingu będzie miało wpływ na budowanie pozycji danej strony.

Możecie spotkać się także z nazwą: offsite, offpage czy proces linkowania.

Co to jest link do strony?

Najprościej mówiąc jest to po prostu odsyłacz do danej strony, który po kliknięciu w niego przekierowuje nas na inną stronę. Taki link może mieć 2 formy:

  1. Może pojawiać się w formie adresu URL, czyli takiego adresu, który znajdujemy w pasku przeglądarki i jeżeli na przykład wejdziemy sobie na forum dyskusyjne i zobaczymy link w takiej formie, czyli taki czysty link, który przekierowuje nas na jakąś stronę, to jest to odnośnik w formie czystego linka.
  2. Natomiast jeżeli wejdziemy na stronie i zobaczymy, że jest tam tekst, który możemy kliknąć i on również nas przekierowuje do innej strony to również jest to link, natomiast jest on w formie anchor textu. Tekst, w który klikamy jest to po prostu anchor text.

Skąd wziął się link building?

Tworzenie odnośników do danej strony w internecie sprawiało, że o tej stronie zaczęły pojawiać się wzmianki. Jeżeli pojawiały się wzmianki to dla użytkowników i dla wyszukiwarek była to informacja, że ta strona jest bardziej popularna niż inne, ludzie chcą o niej rozmawiać i powinna znajdować się ona wyżej w wyszukiwarce. Dlatego też jeżeli do strony pojawiało się dużo linków, czyli dużo tych wzmianek, Google traktował je lepiej i pokazywał je wyżej w wyszukiwarce.

Pierwszy algorytm Google, Page Rank, zakładał, że jeżeli do strony prowadzi duża ilość linków, to ta strona jest wartościowa dla użytkowników. Działał on na takiej zasadzie, że w skali 0-10 oznaczał strony, które powinny być bardziej lub mniej popularne na zasadzie właśnie tych linków, które prowadzą do strony.

Oczywiście nie była to idealna metoda ponieważ szybko zaczęła być ona wykorzystywana i przez pozycjonerów i przez spamerów, ponieważ zauważono, że jeśli do strony zacznie prowadzić bardzo dużo linków to strona wybije się wysoko w wynikach wyszukiwania. Ale nie do końca o to chodzi, ponieważ użytkownicy z czasem zmieniają swoje upodobania, szukają w inny sposób i szukają innego rodzaju treści. Wraz z tym jak użytkownicy się zmieniają i w jaki sposób szukają Google aktualizował swoje algorytmy.

Obecnie Page Rank nie jest już brany pod uwagę i nie może służyć do określenia wartości strony. Duże narzędzia typu Ahrefs, MOZ czy Majestic, mają swoje mierniki, dzięki którym jesteśmy w stanie stwierdzić czy dana witryna jest mocna czy nie.

W przypadku Ahrefsa jest to URL Rating i Domain Rating. Na podstawie tego możemy stwierdzić, że jeżeli wysokie są parametry Domain Rating i URL Rating to ta moc (przyp. przenoszona w linku) prawdopodobnie będzie większa. W przypadku MOZa mamy Domain Authority i Page Autgority, a w przypadku Majestic – Citation Flow i Trust Flow.

Musimy jednak pamiętać, że nie te metryki nie są oficjalnymi wskaźnikami Google. Nie zawsze są obiektywne i można nimi manipulować.

Obecnie, z uwagi na to, że użytkownicy w inny sposób wyszukują danych w internecie i czego innego oczekują od treści, znacznie ważniejsza od ilości linków jest ich jakość. Tutaj bardzo ważne będzie to, z jakich kanałów budujemy linki, jaką one mają moc i w jaki sposób je tworzymy.

Jakie funkcje spełniają linki?

Linki prowadzące do strony mogą mieć różne funkcje. Może być to funkcja uwiarygadniająca, informacyjna, pozycjonująca ale także linki do strony mają wspierać i uzupełniać proces on-site.

Link building powinien być prowadzony równolegle do procesu on-site czyli do działań, które wykonujemy na stronie. Połączenie tych dwóch procesów działa najlepiej i jest to najbardziej efektywne połączenie działań SEO. Czyli te rzeczy, które możemy zrobić na stronie oczywiście robimy ale dodatkowo w tym samym czasie poprawiamy też profil linków danej strony.

By dobrze ułożyć strategię linkowania musimy wziąć pod uwagę wszystkie z tych funkcji.

Funkcja uwiarygadniająca

Kiedy zaczynamy proces pozycjonowania czy budowania linków do strony, warto pamiętać funkcji uwiarygadniającej. W tym pierwszym okresie chcemy skupić się na budowaniu odnośników do strony z mocnych miejsc. Skupiamy się na domenach, które mają wysokie parametry, „współczynnik” zaufania i chcemy to przekazać naszej domenie. Czyli na początku przygotowujemy sobie, rozgrzewamy się przed tym procesem typowo on-site’owym. Oczywiście, jeżeli będziemy prowadzić proces równolegle to to będzie działało lepiej.

Funkcja pozycjonująca

Jeżeli nasza strona będzie już dostatecznie wzmocniona powinniśmy zmienić nieco funkcję, czyli tutaj skupić się bardziej na tej funkcji pozycjonującej. Staramy się już wtedy dobierać zarówno anchory pod te słowa, na których nam zależy, jak i podstrony tak by szły w parze z tymi, które optymalizujemy obecnie w procesie on-site. Najlepiej jest to robić w ten sposób, że optymalizujemy sobie pewne podstrony na stronie i odpowiednio je linkujemy. Taka strategia zapewnia najlepsze rezultaty.

Funkcja informacyjna

Linki mogą pełnić również funkcję informacyjną. Użytkownicy często szukają opinii na temat danej firmy, informacji, które mogą im pomóc w podjęciu decyzji o zakupie. Jeżeli nasza firma jest obecna w kilku katalogach, ma swoją wizytówkę w Google Maps, jest obecna na Facebooku czy na Twitterze lub Instagramie, to dla użytkowników jest informacją, że ta firma fizycznie istnieje i jest to wiarygodna firma, z której usług oni mogą skorzystać.

Jak stosować Anchor Text?

Jeżeli chodzi o stosowanie anchorów w przypadku linkowania to tutaj musimy pamiętać o tym, by nie linkować zawszę na tę samą frazę. Dla Google są to działania sztuczne i mogą one powodować spadki danej frazy w wyszukiwarce. W przypadku anchorów to nie jest zawsze tak, że tylko słowo kluczowe jest odpowiednim anchorem. Możemy linkować:

  • na brand,
  • na słowa kluczowe (exact match)
  • możemy sobie miksować słowa kluczowe np: „słowo kluczowe + brand”, „słowo kluczowe + cena”, co również tworzy zbitki słów kluczowych.

Warto tez pamiętać o tym, że użytkownicy szukają w różny sposób. Np. obuwia damskiego na zimę będą szukać tez jako „buty zimowe dla kobiet” czy „buty na zimę dla kobiet”. Warto dywersyfikować anchory, ponieważ gdy będzie za dużo takich samych to odbije nam się to czkawką.

Dawniej było tak, że jeżeli chcieliśmy wypozycjonować dana frazę wystarczyło zrobić na nią dużo linków z tego samego anchora. Obecnie, użytkownicy bardzo nie lubią nienaturalnych linków, więc budowanie linków na jedną fraze kluczową nie będzie działało dobrze – wręcz może nam zaszkodzić. Musimy pamiętać o tym, że użytkownicy wyszukują pewnych fraz w różny sposób. Jeżeli stosują frazę „obuwie damskie” to będą też używać „buty dla kobiet”, „buty damskie” itd. Warto utworzyć strategię zdywersyfikowania anchorów tak, aby działała ona pozytywnie i wyglądała naturalnie.

W przypadku procesu link buildingu ważna jest także dywersyfikacja linkowanych podstron. Powinniśmy dobierać podstrony do linkowania i do słów kluczowych w ten sposób ,by jak najlepiej odzwierciedlały ich zawartość. W przypadku fraz ogólnych, czyli np: „sklep z x” będziemy zazwyczaj linkować stronę główną. Tak samo jeśli chodzi o brand.

W przypadku kategorii będziemy też używać fraz bardziej ogólnych, ale już stricte dopasowanych do kategorii. W przypadku produktów musimy się zastanowić już nad bardziej szczegółowymi frazami. Jeżeli zaczniemy frazy ogólne linkować do produktów to dojdzie do kanibalizacji.

Tych anchorów może być oczywiście więcej bo możemy miksować pewne słowa kluczowe, możemy dobierać: „brand + słowo kluczowe”, „słowo kluczowe + brand”, „słowo kluczowe + opinie”, „słowo kluczowe + cena”. Ważne jest to żeby je dywersyfikować, żeby jak najbardziej unaturalnić ten proces. Często pojawiają się też (na forach i innych stronach) linki, które mają anchor „kliknij tutaj” czy „kliknij tu”. One być może są naturalne bo pochodzą od użytkowników i dzięki temu pomagają w dywersyfikacji, ale gorzej wpływają na pozycje fraz kluczowych.

Aby idealnie sobie ułożyć proces linkowania warto:

  1. Dobierać frazy do odpowiednich podstron
  2. W momencie, w którym optymalizujemy daną podstronę, dobrać do tej podstrony anchory różnego typu. Zarówno linki na czysty adres URL jak i linki mieszane i linki na słowo kluczowe. To zadziała najlepiej bo będzie bardziej naturalne oraz zbudujemy sobie bardzo ładną chmurę anchorów.

Dobrze prowadzony link building jest w stanie wzmocnić Twoją stronę i sprawić, że wykonywane optymalizacje na stronie będą reagowały lepiej i w związku z tym będziesz osiągał lepsze efekty. Z drugiej strony, jeżeli optymalizujesz swoja stronę i nie do końca dbasz o procesy link buildingu to może zdarzyć się tak, że będziesz optymalizował stronę, a strona będzie reagowała, ale tylko pewnego momentu. Dojdziesz do ściany ponieważ nie będziesz miał mocnych linków i bez tych mocnych linków, nie ważne co zrobisz na stronie, nie będzie ona szła wyżej. Zbudowanie mocnych linków i dobrego profilu odnośników do strony może spowodować, że pozycje strony wystrzelą do góry.

Ile linków do strony dodawać?

Zanim zaczniemy mówić o liczbie linków, warto zrobić sobie rozgraniczenie na linki i domeny linkujące. Jest to szczególnie ważne, ponieważ te dwa pojęcia nie są tożsame. W przypadku domen linkujących może być tak, że tych domen będzie znacznie mniej niż linków, które prowadzą do strony. W procesie SEO interesuje nas przyrost domen.

Jeżeli mamy np. stronę wizaż. pl, na której budujemy nasz odnośnik, to będziemy mieć link, który pochodzi z jednej domeny. Natomiast, jeżeli ten link pojawi się na kilku podstronach do naszej strony, bo np. jest to forum i nasz link pojawi się w ostatnich postach tego użytkownika, w popularnych postach czy postach najnowszych użytkowników, to mimo tego, że będziemy mieć tylko i wyłącznie jedną domenę linkującą, to tych linków może być np. 30. Więc tutaj interesuje nas ilość domen linkujących, która przyrasta.

Wracając do liczby linków, którą można wykonywać do danej strony – to oczywiście zależy. Jeżeli mamy do czynienia z nową stroną/ domeną, która dopiero powstała i nie ma praktycznie żadnego zaplecza linków, trzeba być bardzo ostrożnym. Nie możemy od razu dowalić dużą liczby linków na samym początku, ponieważ ta strona dopiero raczkuje i dopiero zdobywa zaufanie Google. Jeżeli na samym początku dowalimy bardzo dużą ilością linków, to dla Google będzie sygnał – „halo, coś tutaj nie halo”.

W przypadku młodej strony, to co będzie miało największe znaczenie to to, byśmy budowali stopniowo odnośniki do strony, z wartościowych źródeł. Czyli chcemy by Google zaczął jej ufać. W momencie, w którym pozyskamy stopniowo linki z takich domen, które mają faktycznie wysokie parametry, to Google się to spodoba. Jeżeli natomiast nasza strona ma już jakiś profil linków i chcemy go poprawić i zbudować nowe, mocne linki, to tutaj to co będzie miało znaczenie to tak naprawdę to by nie przesadzić, ale też by nie zastopować wzrostu witryny.

Powinniśmy budować proces linkowania stale. Nie możemy sobie pozwolić na to by nagle przestać budować odnośniki, ponieważ dla Google będzie to sygnał negatywny, że coś złego dzieje się z witryną. Zależy nam na stopniowym przyroście domen linkujących. W przypadku link buildingu nie ma liczby linków, którą tak naprawdę powinniśmy wykonywać zawsze. Jeżeli widzimy w narzędziach typu Ahrefs, że domeny linkujące stale rosną i ten wykres jest bardzo ładny i proporcjonalny, to tutaj wiemy, że nie ma się czym martwić. Jeżeli na wykresie pojawi się, że liczba domen wzrosła np. z 300 na 3000, to jest to już bardzo niepokojący sygnał, który trzeba zweryfikować, a który nie zawsze będzie oznaczał problem. Przykładowo, Ahrefs po prostu wykrył większą liczbę domen linkujących do nas od dawna.

Podsumowując, nie ma jednoznacznej recepty, która powie nam – tak, buduj 200 linków z 20 domen i to sprawi, że Twój profil linkowania będzie super. Dużo będzie zależało od tego, w jakim wieku jest nasza strona. Jeżeli jest nowa, to musimy pamiętać o tym, że należy bardzo ostrożnie podchodzić do procesu linkowania i bardzo porządnie dobierać źródła, z których chcemy linkować. Trzeba obserwować, jak na to będzie reagował Google.

Skąd linkować?

Gdy układamy strategię link buildingu, musimy pamiętać o jednej, prostej zasadzie – dywersyfikujemy źródła. Oznacza to tak naprawdę tyle, że musimy zmieniać miejscówki, z których linkujemy. Jest to istotne z tego względu, że linkowanie do strony powinno być jak najbardziej naturalne.

Jeżeli np. nasza strona jest linkowana tylko i wyłącznie z for dyskusyjnych czy zaplecz, to dla Google i użytkowników jest to sygnał, że nie do końca może być to naturalne linkowanie. Jeżeli natomiast z różnych kanałów pojawiają się linki do strony, to jest wskazówka dla Google, że użytkownicy są zainteresowani w różnych typach miejsc i dzięki temu może być to traktowane jaki bardziej naturalny proces.

Miejsc do linkowania jest bardzo dużo. Możemy podzielić je na kilka typów:

  • Zaplecza
    Odnośniki do naszej strony możemy pozyskiwać często z zaplecz. Zaplecza są to strony często o charakterze blogowym, informacyjnym, stawiane na np. WordPressie, który jest platformą blogową i bardzo dobrze się do tego nadaje. Podzielone są one tematycznie, publikujemy na nich wpisy i te wpisy mogą linkować do naszej strony. Dzięki temu pozyskujemy wartościowy link, o ile oczywiście to zaplecze jest mocne. Musimy pamiętać o tym, że jeżeli mamy jakieś własne zaplecza, to powinnyśmy dbać o ich rozwój. Powinny mieć wysokie parametry i być powiązane tematycznie. Dzięki temu, stworzenie artykułu o naszej firmie, do której chcemy zalinkować, i dodanie takiego linka będzie działało pozytywnie.
  • Katalogi stron
    Kolejnym źródłem, z którego możemy pozyskiwać linki, są katalogi stron. Są to serwisy internetowe, w których z podziałem na branże są umieszczone pewne strony internetowe. Do takiej strony internetowej prowadzi link, jest opis, często jest też podany adres czy telefon. Katalogi firmowe były dość popularne dawniej. Obecnie część z nich została odfiltrowana przez Google i trzeba bardzo uważać przy ich doborze.
  • Ogłoszenia
    Nasze linki możemy pozyskiwać też ze stron typowe ogłoszeniowych, czyli możemy zachęcać użytkowników do zakupu danego produktu, bądź informować, że takie produkty są dostępne. Wtedy tworzymy treść ogłoszenia, dodajemy też link, wypełniamy pewne dane i dzięki temu jesteśmy w stanie pozyskać link do strony.
  • Strony NAP
    Odnośniki do naszej strony, szczególnie w przypadku pozycjonowania lokalnego, możemy też pozyskiwać ze stron typu NAP (name, adress, phone). Są to wizytówki, które pozwalają określić użytkownikom i pokazują tak naprawdę gdzie znajduje się strona, jaki jest do niej telefon i uwiarygadniają firmę, szczególnie jeżeli chodzi o firmy lokalne.
  • Social Media i Bookmaring Sites  Kanały social media i bookmarnig sites, czyli strony zakładkowe, mogą nam również posłużyć jako miejsca, w których możemy budować linki – i to zarówno te linki brandowe (kiedy chcemy pokazać swoją markę), jak i także te, które będą służyły tylko i wyłącznie celom SEO. Możemy je zakładać, wchodzić w interakcję z użytkownikami, dodawać posty z linkiem i to będzie nam również dobrze działało.
  • Publikacje sponsorowane  Bardzo dobrym źródłem do pozyskiwania linków są też publikacje i artykuły sponsorowane. Są to strony, na których możemy wykupić sobie publikację lub publikację z tekstem, gdzie tworzymy tekst lub jest on tworzony dla nas, umieszczamy pewne słowa kluczowe i dodajemy link do naszej strony. Często takie strony mają bardzo wysokie parametry i są w stanie zrobić dużo dobrego – zarówno pod kątem parametrów podniesienia strony, jak i też wybudowania ruchu, który potem w Google Analitics pojawi się jako referral. Publikacje sponsorowane są bardzo dobrą metodą jeżeli chcemy walczyć już o pozycje w Top 5 bo wtedy tworząc kilka, kilkanaście artykułów na dobrze dobrane anchory, jesteśmy w stanie wyprzedzić konkurencję.
  • Analiza konkurencji 
    Sposobem na pozyskiwanie dobrych miejscówek jest też analiza konkurencji. W narzędziach typu Ahrefs, Mejestic pojawiają się linki, które konkurencja już ma. Jeżeli dzieje się tak, że np. na jakąś frazę ktoś nas wyprzedza, a my zastanawiamy się co jeszcze możemy zrobić, to wtedy warto prześledzić jakie linki ma konkurencja i spróbować pozyskać linki z takich właśnie miejsc.

Jak linkować?

Jest kilka elementów, które trzeba wziąć po uwagę, by te linki były jak najbardziej efektywne:

  1. Unikalny content 
    Pierwszym z nich jest unikalny content. Chodzi przede wszystkim o to by tworząc treści do linków, dodając artykuły, pamiętać o tym by były one za każdym razem unikalne. Jeżeli dodajemy jakieś wpisy na zapleczach czy tworzymy artykuły sponsorowane, to nie możemy używać tego samego tekstu więcej niż raz. Dzieje się tak z prostego powodu. Jeżeli Google zindeksuje dany link, na którym pojawia się treść, która jest już skopiowana to sklasyfikuje taką treść jako plagiat – po prostu jako zduplikowany content, który nie wnosi nic wartościowego dla użytkownika. Jeżeli nasz artykuł dodamy w pięciu miejscach i to będzie ten sam artykuł, to Google weźmie pod uwagę tylko i wyłącznie jeden. Szkoda wtedy naszego czasu i pracy, bo efektów nie będzie takich jak byśmy chcieli.
  2. Anchor text 
    Kolejną cechą, która będzie wpływała na to czy link jest bardziej czy mniej wartościowy, jest zastosowanie anchora. To co jest ważne, to to ile razy linkujemy z danej treści do naszej strony. Im więcej linków pojawi się na stronie, tym moc do naszej strony będzie bardziej rozpraszana. Jeżeli na stronie pojawiają się dwa linki do naszej strony, to moc tego linka będzie dzielona przed dwa. Dlatego tutaj zazwyczaj jak najlepiej trzeba to sobie dobrać i zazwyczaj jeden link będzie wystarczający.
  3. Wartościowe miejscówki 
    Kolejną rzeczą, którą warto mieć z tyłu głowy, to to by dobierać wartościowe miejscówki, czyli sprawdzać ich parametry, porównywać z parametrami naszej strony – bo oczywiście lepiej jest linkować do stron mocniejszych. Czyli wybieramy np. na artykuł sponsorowany, miejscówkę o wyższych parametrach, np. domain authority czy page authority, która ma większą ilość ruchu, ponieważ tym jesteśmy w stanie więcej zyskać.

Link building jest bardzo ważnym elementem SEO i nie możemy o nim oczywiście zapominać. Są pewne zasady, które warto stosować, przede wszystkim linkować z mocnych źródeł o unikalnej treści i zmieniać te miejsca, z których linkujemy

Zacznij zwiększać obecność swojej marki
w Internecie!

1.

Umów się na rozmowę

Daj nam znać jeśli potrzebujesz pomocy z SEO i/albo SEM. Wypełnij formularz i podaj swój URL. Wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się do Ciebie w 48h.

2.

Poznajmy się

Powiedz nam nieco więcej o Twoim biznesie online: jakie cele chcesz zrealizować i jakie przeszkody stoją obecnie na Twojej drodze do ich osiągnięcia.

3.

Analiza SEO

Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.

4.

Twój indywidualny plan SEO

Dostajesz swój całkowicie spersonalizowany plan działania z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci, w jaki sposób strategia SEO poprawi rankingi Twojej strony.

Chcesz przyspieszyć rozwój swojej firmy w internecie dzięki oryginalnym strategiom SEO?

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM