Pozycjonowanie

Link Building

Chcesz wzmocnić swoją stronę w oczach Google? Pomożemy Ci w pozyskaniu wysokiej jakości odnośników zewnętrznych i stworzeniu mocnego profilu linków.

Wartościowe budowanie zaplecza linków jest ważne dla SEO

Link building. Dlaczego wartościowe linki są ważne?

Proces pozycjonowania od bardzo dawna kojarzy się z pozyskiwaniem linków. Jednak z biegiem lat stało się jasne, że stara zasada “im więcej linków tym lepiej” nie jest już tak skuteczna, jak kiedyś i może przynieść więcej problemów niż korzyści.

W 2013 roku algorytm Pingwin skreślił marzenia kupujących linki np. z Azji (tysiące odnośników, wątpliwej jakości, za grosze), uznając je – całkiem uczciwie – za bezwartościowe.

W budowaniu zaplecza linków prowadzących do Twojej strony bardzo istotna stała się jakość odsyłaczy i domen, z których pochodzą. Google zwraca uwagę na to, skąd pochodzą linki (czy są to domeny powiązane tematycznie, o wysokim autorytecie) i jakie konkretnie one są. Na tej podstawie buduje zaufanie do Twojej strony, które znajduje odbicie w pozycjach w wyszukiwarce. Dlatego też w Delante zawsze dbamy o wysoki poziom naszego linkowania.

Proces budowania linków

Link building to wciąż bardzo ważna część pozycjonowania. Jednak aby przynosił on pożądane efekty, należy przestrzegać pewnych zasad.

  • Po pierwsze: jakość, nie ilość.
  • Po drugie: linkuj z wartościowych, o wysokim autorytecie domen, czyli takich, którym ufa Google.
  • Po trzecie: dbaj o chmurę anchorów, czyli obraz linkowania zewnętrznego.

proces budowania linków

Warto pamiętać o tym, że linki dzielą się na tzw. “czyste” (link w swojej zwykłej postaci) oraz anchory (link ukryty pod tekstem). Aby Twoja chmura wyglądała dobrze, najwięcej odnośników prowadzących do Twojej strony powinno mieć swoją czystą postać. Anchorów powinno być zdecydowanie mniej.

Kiedyś anchory miały największą moc przenoszenia linku – pozycje fraz z tych odsyłaczy były wysoko w wynikach wyszukiwania. Jednak po tym, jak algorytm Pingwin zaczął działać, zbyt częste używanie ich może skończyć się karą od Google. Właśnie dlatego odpowiednio dobrana i przemyślana strategia pozyskiwania linków jest tak kluczowa dla skutecznego procesu pozycjonowania strony.

Z Delante współpracujemy od 2017 roku. Współpraca jest owocna i od początku stanowi dla Ceneo.pl wsparcie w realizacji strategii linkbuildingu. Naszą współpracę opieramy na zaufaniu, jakości i odpowiedzialności.

Adrian Olszewski

SEO and Content Marketing Manager

Typy linków

Czyli linki w obrębie jednej strony. Linkowanie wewnętrzne umożliwia sprawne poruszanie się po wszystkich podstronach witryny, zarówno użytkownikom, jak i robotom wyszukiwarki.

Przykładowo, jeśli jesteś na stronie sklepu internetowego i klikniesz przycisk “kategorie”, który jest linkiem, przeniesie Cię on na podstronę wybranej kategorii tego samego sklepu.

Są to linki prowadzące do Twojej strony z innych domen. Mogą to być linki z social mediów, forów internetowych, ogłoszeń, zaplecz, blogów, itd. Dzielą się na:

  • linki naturalne – czyli takie, które powstają bezinteresownie. Np. dany użytkownik wypróbował Twój produkt i poleca go, dzieląc się linkiem lub pyta o Twoje usługi itp. Jeśli spełniają odpowiednie warunki, odsyłacze te mają największą skuteczność.
  • linki nienaturalne – na pierwszy rzut oka widać, że są to odnośniki spamerskie, zwykle zaśmiecane są nimi fora (“nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie, ale polecam….” itp.), blogi i inne tego typu strony. Mają niską skuteczność, często potrafią zaszkodzić.