Pozycjonowanie

Link Building

Chcesz wzmocnić swoją stronę w oczach Google? Możemy Ci pomóc poprzez nasz sprawdzony proces pozyskiwania jakościowych linków zewnętrznych.

Quality link building is important for SEO

Dlaczego wartościowe linki są ważne

Proces pozycjonowania od bardzo dawna kojarzy się z pozyskiwaniem linków. Jednak z biegiem lat, stało się jasne, że stara zasada “im więcej linków tym lepiej”, może przynosić więcej problemów niż korzyści i nie jest już skuteczna tak jak kiedyś.
W 2013 roku, algorytm Pingwin skreślił marzenia kupujących linki np. z Azji (tysiące odnośników za grosze) uznając je – w sumie całkiem uczciwie – za totalnie bezwartościowe.
W budowaniu zaplecza linków prowadzących do Twojej strony bardzo istotna stała się teraz jakość danych odsyłaczy. Google zwraca uwagę na to skąd pochodzą linki (czy z domen o wysokiej wartości, czy raczej niskiej?) i jakie konkretnie one są. Na tej podstawie buduje zaufanie do Twojej strony, które znajduje odbicie w pozycjach w wyszukiwarce.
Tym właśnie zdecydowanie wyróżniamy się na tle konkurencji – w Delante zawsze dbamy o wysoki poziom naszego linkowania.

Proces budowania linków

Proces Link Building to jednak ciągle ważna część pozycjonowania. Aby przynosiła ona pożądane efekty, należy przestrzegać pewnych zasad.

  • Po pierwsze: jakość nie ilość.
  • Po drugie: linkuj zawsze z domen o wysokim Domain Authority, czyli takich, którym ufa Google.
  • Po trzecie: dbaj o chmurę Anchorów, czyli obraz linkowania zewnętrznego. Warto pamiętać o tym, że linki dzielą się na tzw. “czyste” (po prostu link w swojej zwykłej postaci) oraz Anchory (link ukryty pod tekstem). Aby Twoja chmura wyglądała dobrze, najwięcej odnośników prowadzących do Twojej strony powinno mieć swoją czystą postać. Anchorów powinno być zdecydowanie mniej.

Kiedyś Anchory miały największą moc przenoszenia linku – pozycje fraz z tych odsyłaczy były wysoko w wynikach wyszukiwania. Jednak po tym, jak algorytm Pingwin zaczął działać, ich zbyt częste używanie może skończyć się karą od Google. Właśnie dlatego odpowiednio dobrana strategia budowania linków jest tak kluczowa dla skutecznego procesu pozycjonowania.

Typy linków

Aby jeszcze lepiej wyjaśnić istotę linkowania warto wspomnieć o poszczególnych typach linków. Każde z nich mają inną skuteczność.

  • linki wewnętrzne – czyli linki w obrębie jednej strony. Np. jesteśmy na stronie sklepu internetowego i klikamy przycisk “kategorie”, który jest linkiem. Przenosi on nas na podstronę wybranej kategorii tego samego sklepu.
  • linki zewnętrzne – są to linki prowadzące do naszej strony z innych domen. Mogą to być linki z social mediów, forów internetowych, ogłoszeń, zaplecz, blogów, itd. Dzielą się na:
    • linki naturalne – czyli takie, które powstają bezinteresownie. Np. dany użytkownik wypróbował Twój produkt i autentycznie go poleca dzieląc się linkiem, lub pyta o Twoje usługi itp. Jeśli spełniają odpowiednie warunki, odsyłacze te mają największą skuteczność.
    • linki nienaturalne – na pierwszy rzut oka widać, że są to odnośniki spamerskie, zwykle zaśmiecane są nimi fora (“nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie, ale polecam ….” itd), blogi i inne tego typu strony. Mają niską skuteczność, często wręcz potrafią zaszkodzić.

Co zyskujesz

1.

Jakość

Dla nas każdy link jest ważny, zwracamy uwagę na to, skąd pochodzi i jak wygląda. Pod tym względem wyróżniamy się wśród innych agencji SEO.

2.

Skuteczność

Stworzone przez nas strategie Link Building przynoszą rzeczywiste efekty, co monitorujemy na bieżąco sprawdzając pozycję linkowanych fraz.

3.

Wiedzę

W naszym procesie wszystko jest jasne – wyjaśnimy wątpliwości, odpowiemy na pytania, prześlemy próbki linków. Pokażemy dlaczego to ważne.

4.

Zaplecze

Dzięki naszemu procesowi, buduje się Twoje zaplecze linków. Prowadzące do witryny wartościowe linki zwiększą zaufanie Google do Twojej witryny.