Zwiększ swoją przewagę w internecie z usługami linkowania zewnętrznego. Stań się widoczny w wynikach wyszukiwania dzięki SEO link buildingowi i wyprzedź konkurencję!
zwiększy liczbę domen odsyłających do Twojej strony, żebyś zyskał przewagę nad konkurencją
poprawi pozycje Twoich słów kluczowych w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu klienci łatwiej znajdą Twoją ofertę
wpłynie pozytywnie na Twoje działania on-site i contentowe
poprawi widoczność całej strony i/lub poszczególnych podstron
pomoże Ci zbudować autorytet, a tym samym zwiększyć zaufanie robotów Google do Twojej strony
Off-site SEO Specialist
Zależy Ci na tym, żeby Twoja strona była widoczna w Google. Chcesz też wyprzedzić konkurencję w wynikach wyszukiwania, co jest w pełni zrozumiałe. W końcu bez dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania ciężko o nowych klientów.
Dlatego nasza strategia linkowania nie jest tylko dodatkiem – to niezastąpione wsparcie dla Twoich działań SEO i treści, które masz już opublikowane na stronie.
Dobrze zaplanowane linkowanie zewnętrzne:
Czy wiesz, że link building chroni Twoją stronę przed spadkami widoczności wynikającymi ze zmian w algorytmach Google? Solidny profil linków zwrotnych zapewnia stabilność Twojej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Dzięki skutecznemu link buildingowi Twoja strona zyskuje trwałą ochronę i utrzymuje wysoką widoczność nawet kiedy Google wprowadza zmiany w swoich algorytmach.
W Delante, w ramach naszej oferty usług link buildingu, dostosowujemy strategię specjalnie do Twojej branży, rynku i działań marketingowych. Oto, jak zbudujemy Twoją strategię pozyskiwania linków:
Strategia link buildingowa, którą stworzymy wyłącznie dla Ciebie, da Ci bezpieczne i wartościowe linki, które wzmocnią Twoją obecność w sieci i przyciągają więcej klientów.
Korzystamy wyłącznie z bezpiecznych praktyk. Wybierając naszą usługę link buildingu,masz pewność, że inwestujesz w linki zwrotne, które nie wzbudzą podejrzenia botów Google.Nie martw się już więcej niską widocznością. Razem zadbamy o bezpieczne i skuteczne linkowanie SEO dla Ciebie.
Jeżeli zaangażowanie w pełny proces link buildingu budzi Twoje wątpliwości lub nie wiesz czy jest potrzebny Twojemu biznesowi mamy coś dla Ciebie! Oferujemy Ci rozwiązanie, dzięki któremu wybierzemy elementy procesu, które najlepiej wspierają Twoje obecne cele biznesowe. Oto projekty, które możesz wybrać:
Delante wykonuje prace optymalizacyjne bardzo rzetelnie, a linki przez nich tworzone są wysokiej jakości. Bez wątpienia posiadają bardzo dużą wiedzę techniczną.
Poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania
Budowanie wiarygodności i zaufania
Wzrost świadomości marki
Zwiększenie parametrów strony
Z Delante współpracujemy od 2017 roku. Współpraca jest owocna i od początku stanowi dla Ceneo.pl wsparcie w realizacji strategii linkbuildingu. Naszą współpracę opieramy na zaufaniu, jakości i odpowiedzialności.
Link Building
1/3 procesu SEO
Linki
Fundamenty + linki płatne
Czas
Stały proces
Link building to nie:
Link building to, najprościej mówiąc, budowanie odnośników do naszej strony z innych stron zewnętrznych. Tutaj moglibyśmy wejść na jakąkolwiek stronę, wrzucić tam link i po zabawie. Natomiast by link building działał dobrze należy mieć ten proces mocno przemyślany i zaplanowany ponieważ tak naprawdę to, co robimy w przypadku link buildingu będzie miało wpływ na budowanie pozycji danej strony.
Możecie spotkać się także z nazwą: offsite, offpage czy proces linkowania.
Najprościej mówiąc jest to po prostu odsyłacz do danej strony, który po kliknięciu w niego przekierowuje nas na inną stronę. Taki link może mieć 2 formy:
Tworzenie odnośników do danej strony w internecie sprawiało, że o tej stronie zaczęły pojawiać się wzmianki. Jeżeli pojawiały się wzmianki to dla użytkowników i dla wyszukiwarek była to informacja, że ta strona jest bardziej popularna niż inne, ludzie chcą o niej rozmawiać i powinna znajdować się ona wyżej w wyszukiwarce. Dlatego też jeżeli do strony pojawiało się dużo linków, czyli dużo tych wzmianek, Google traktował je lepiej i pokazywał je wyżej w wyszukiwarce.
Pierwszy algorytm Google, Page Rank, zakładał, że jeżeli do strony prowadzi duża ilość linków, to ta strona jest wartościowa dla użytkowników. Działał on na takiej zasadzie, że w skali 0-10 oznaczał strony, które powinny być bardziej lub mniej popularne na zasadzie właśnie tych linków, które prowadzą do strony.
Oczywiście nie była to idealna metoda ponieważ szybko zaczęła być ona wykorzystywana i przez pozycjonerów i przez spamerów, ponieważ zauważono, że jeśli do strony zacznie prowadzić bardzo dużo linków to strona wybije się wysoko w wynikach wyszukiwania. Ale nie do końca o to chodzi, ponieważ użytkownicy z czasem zmieniają swoje upodobania, szukają w inny sposób i szukają innego rodzaju treści. Wraz z tym jak użytkownicy się zmieniają i w jaki sposób szukają Google aktualizował swoje algorytmy.
Obecnie Page Rank nie jest już brany pod uwagę i nie może służyć do określenia wartości strony. Duże narzędzia typu Ahrefs, MOZ czy Majestic, mają swoje mierniki, dzięki którym jesteśmy w stanie stwierdzić czy dana witryna jest mocna czy nie.
W przypadku Ahrefsa jest to URL Rating i Domain Rating. Na podstawie tego możemy stwierdzić, że jeżeli wysokie są parametry Domain Rating i URL Rating to ta moc (przyp. przenoszona w linku) prawdopodobnie będzie większa. W przypadku MOZa mamy Domain Authority i Page Autgority, a w przypadku Majestic – Citation Flow i Trust Flow.
Musimy jednak pamiętać, że nie te metryki nie są oficjalnymi wskaźnikami Google. Nie zawsze są obiektywne i można nimi manipulować.
Obecnie, z uwagi na to, że użytkownicy w inny sposób wyszukują danych w internecie i czego innego oczekują od treści, znacznie ważniejsza od ilości linków jest ich jakość. Tutaj bardzo ważne będzie to, z jakich kanałów budujemy linki, jaką one mają moc i w jaki sposób je tworzymy.
Linki prowadzące do strony mogą mieć różne funkcje. Może być to funkcja uwiarygadniająca, informacyjna, pozycjonująca ale także linki do strony mają wspierać i uzupełniać proces on-site.
Link building powinien być prowadzony równolegle do procesu on-site czyli do działań, które wykonujemy na stronie. Połączenie tych dwóch procesów działa najlepiej i jest to najbardziej efektywne połączenie działań SEO. Czyli te rzeczy, które możemy zrobić na stronie oczywiście robimy ale dodatkowo w tym samym czasie poprawiamy też profil linków danej strony.
By dobrze ułożyć strategię linkowania musimy wziąć pod uwagę wszystkie z tych funkcji.
Kiedy zaczynamy proces pozycjonowania czy budowania linków do strony, warto pamiętać funkcji uwiarygadniającej. W tym pierwszym okresie chcemy skupić się na budowaniu odnośników do strony z mocnych miejsc. Skupiamy się na domenach, które mają wysokie parametry, „współczynnik” zaufania i chcemy to przekazać naszej domenie. Czyli na początku przygotowujemy sobie, rozgrzewamy się przed tym procesem typowo on-site’owym. Oczywiście, jeżeli będziemy prowadzić proces równolegle to to będzie działało lepiej.
Jeżeli nasza strona będzie już dostatecznie wzmocniona powinniśmy zmienić nieco funkcję, czyli tutaj skupić się bardziej na tej funkcji pozycjonującej. Staramy się już wtedy dobierać zarówno anchory pod te słowa, na których nam zależy, jak i podstrony tak by szły w parze z tymi, które optymalizujemy obecnie w procesie on-site. Najlepiej jest to robić w ten sposób, że optymalizujemy sobie pewne podstrony na stronie i odpowiednio je linkujemy. Taka strategia zapewnia najlepsze rezultaty.
Linki mogą pełnić również funkcję informacyjną. Użytkownicy często szukają opinii na temat danej firmy, informacji, które mogą im pomóc w podjęciu decyzji o zakupie. Jeżeli nasza firma jest obecna w kilku katalogach, ma swoją wizytówkę w Google Maps, jest obecna na Facebooku czy na Twitterze lub Instagramie, to dla użytkowników jest informacją, że ta firma fizycznie istnieje i jest to wiarygodna firma, z której usług oni mogą skorzystać.
Jeżeli chodzi o stosowanie anchorów w przypadku linkowania to tutaj musimy pamiętać o tym, by nie linkować zawszę na tę samą frazę. Dla Google są to działania sztuczne i mogą one powodować spadki danej frazy w wyszukiwarce. W przypadku anchorów to nie jest zawsze tak, że tylko słowo kluczowe jest odpowiednim anchorem. Możemy linkować:
Warto tez pamiętać o tym, że użytkownicy szukają w różny sposób. Np. obuwia damskiego na zimę będą szukać tez jako „buty zimowe dla kobiet” czy „buty na zimę dla kobiet”. Warto dywersyfikować anchory, ponieważ gdy będzie za dużo takich samych to odbije nam się to czkawką.
Dawniej było tak, że jeżeli chcieliśmy wypozycjonować dana frazę wystarczyło zrobić na nią dużo linków z tego samego anchora. Obecnie, użytkownicy bardzo nie lubią nienaturalnych linków, więc budowanie linków na jedną fraze kluczową nie będzie działało dobrze – wręcz może nam zaszkodzić. Musimy pamiętać o tym, że użytkownicy wyszukują pewnych fraz w różny sposób. Jeżeli stosują frazę „obuwie damskie” to będą też używać „buty dla kobiet”, „buty damskie” itd. Warto utworzyć strategię zdywersyfikowania anchorów tak, aby działała ona pozytywnie i wyglądała naturalnie.
W przypadku procesu link buildingu ważna jest także dywersyfikacja linkowanych podstron. Powinniśmy dobierać podstrony do linkowania i do słów kluczowych w ten sposób ,by jak najlepiej odzwierciedlały ich zawartość. W przypadku fraz ogólnych, czyli np: „sklep z x” będziemy zazwyczaj linkować stronę główną. Tak samo jeśli chodzi o brand.
W przypadku kategorii będziemy też używać fraz bardziej ogólnych, ale już stricte dopasowanych do kategorii. W przypadku produktów musimy się zastanowić już nad bardziej szczegółowymi frazami. Jeżeli zaczniemy frazy ogólne linkować do produktów to dojdzie do kanibalizacji.
Tych anchorów może być oczywiście więcej bo możemy miksować pewne słowa kluczowe, możemy dobierać: „brand + słowo kluczowe”, „słowo kluczowe + brand”, „słowo kluczowe + opinie”, „słowo kluczowe + cena”. Ważne jest to żeby je dywersyfikować, żeby jak najbardziej unaturalnić ten proces. Często pojawiają się też (na forach i innych stronach) linki, które mają anchor „kliknij tutaj” czy „kliknij tu”. One być może są naturalne bo pochodzą od użytkowników i dzięki temu pomagają w dywersyfikacji, ale gorzej wpływają na pozycje fraz kluczowych.
Aby idealnie sobie ułożyć proces linkowania warto:
Dobrze prowadzony link building jest w stanie wzmocnić Twoją stronę i sprawić, że wykonywane optymalizacje na stronie będą reagowały lepiej i w związku z tym będziesz osiągał lepsze efekty. Z drugiej strony, jeżeli optymalizujesz swoja stronę i nie do końca dbasz o procesy link buildingu to może zdarzyć się tak, że będziesz optymalizował stronę, a strona będzie reagowała, ale tylko pewnego momentu. Dojdziesz do ściany ponieważ nie będziesz miał mocnych linków i bez tych mocnych linków, nie ważne co zrobisz na stronie, nie będzie ona szła wyżej. Zbudowanie mocnych linków i dobrego profilu odnośników do strony może spowodować, że pozycje strony wystrzelą do góry.
Zanim zaczniemy mówić o liczbie linków, warto zrobić sobie rozgraniczenie na linki i domeny linkujące. Jest to szczególnie ważne, ponieważ te dwa pojęcia nie są tożsame. W przypadku domen linkujących może być tak, że tych domen będzie znacznie mniej niż linków, które prowadzą do strony. W procesie SEO interesuje nas przyrost domen.
Jeżeli mamy np. stronę wizaż. pl, na której budujemy nasz odnośnik, to będziemy mieć link, który pochodzi z jednej domeny. Natomiast, jeżeli ten link pojawi się na kilku podstronach do naszej strony, bo np. jest to forum i nasz link pojawi się w ostatnich postach tego użytkownika, w popularnych postach czy postach najnowszych użytkowników, to mimo tego, że będziemy mieć tylko i wyłącznie jedną domenę linkującą, to tych linków może być np. 30. Więc tutaj interesuje nas ilość domen linkujących, która przyrasta.
Wracając do liczby linków, którą można wykonywać do danej strony – to oczywiście zależy. Jeżeli mamy do czynienia z nową stroną/ domeną, która dopiero powstała i nie ma praktycznie żadnego zaplecza linków, trzeba być bardzo ostrożnym. Nie możemy od razu dowalić dużą liczby linków na samym początku, ponieważ ta strona dopiero raczkuje i dopiero zdobywa zaufanie Google. Jeżeli na samym początku dowalimy bardzo dużą ilością linków, to dla Google będzie sygnał – „halo, coś tutaj nie halo”.
W przypadku młodej strony, to co będzie miało największe znaczenie to to, byśmy budowali stopniowo odnośniki do strony, z wartościowych źródeł. Czyli chcemy by Google zaczął jej ufać. W momencie, w którym pozyskamy stopniowo linki z takich domen, które mają faktycznie wysokie parametry, to Google się to spodoba. Jeżeli natomiast nasza strona ma już jakiś profil linków i chcemy go poprawić i zbudować nowe, mocne linki, to tutaj to co będzie miało znaczenie to tak naprawdę to by nie przesadzić, ale też by nie zastopować wzrostu witryny.
Powinniśmy budować proces linkowania stale. Nie możemy sobie pozwolić na to by nagle przestać budować odnośniki, ponieważ dla Google będzie to sygnał negatywny, że coś złego dzieje się z witryną. Zależy nam na stopniowym przyroście domen linkujących. W przypadku link buildingu nie ma liczby linków, którą tak naprawdę powinniśmy wykonywać zawsze. Jeżeli widzimy w narzędziach typu Ahrefs, że domeny linkujące stale rosną i ten wykres jest bardzo ładny i proporcjonalny, to tutaj wiemy, że nie ma się czym martwić. Jeżeli na wykresie pojawi się, że liczba domen wzrosła np. z 300 na 3000, to jest to już bardzo niepokojący sygnał, który trzeba zweryfikować, a który nie zawsze będzie oznaczał problem. Przykładowo, Ahrefs po prostu wykrył większą liczbę domen linkujących do nas od dawna.
Podsumowując, nie ma jednoznacznej recepty, która powie nam – tak, buduj 200 linków z 20 domen i to sprawi, że Twój profil linkowania będzie super. Dużo będzie zależało od tego, w jakim wieku jest nasza strona. Jeżeli jest nowa, to musimy pamiętać o tym, że należy bardzo ostrożnie podchodzić do procesu linkowania i bardzo porządnie dobierać źródła, z których chcemy linkować. Trzeba obserwować, jak na to będzie reagował Google.
Gdy układamy strategię link buildingu, musimy pamiętać o jednej, prostej zasadzie – dywersyfikujemy źródła. Oznacza to tak naprawdę tyle, że musimy zmieniać miejscówki, z których linkujemy. Jest to istotne z tego względu, że linkowanie do strony powinno być jak najbardziej naturalne.
Jeżeli np. nasza strona jest linkowana tylko i wyłącznie z for dyskusyjnych czy zaplecz, to dla Google i użytkowników jest to sygnał, że nie do końca może być to naturalne linkowanie. Jeżeli natomiast z różnych kanałów pojawiają się linki do strony, to jest wskazówka dla Google, że użytkownicy są zainteresowani w różnych typach miejsc i dzięki temu może być to traktowane jaki bardziej naturalny proces.
Miejsc do linkowania jest bardzo dużo. Możemy podzielić je na kilka typów:
Jest kilka elementów, które trzeba wziąć po uwagę, by te linki były jak najbardziej efektywne:
Link building jest bardzo ważnym elementem SEO i nie możemy o nim oczywiście zapominać. Są pewne zasady, które warto stosować, przede wszystkim linkować z mocnych źródeł o unikalnej treści i zmieniać te miejsca, z których linkujemy
Daj nam znać jeśli potrzebujesz pomocy z SEO i/albo SEM. Wypełnij formularz i podaj swój URL. Wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się do Ciebie w 48h.
Powiedz nam nieco więcej o Twoim biznesie online: jakie cele chcesz zrealizować i jakie przeszkody stoją obecnie na Twojej drodze do ich osiągnięcia.
Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.
Dostajesz swój całkowicie spersonalizowany plan działania z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci, w jaki sposób strategia SEO poprawi rankingi Twojej strony.