.animate-view{opacity: 1 !important;}

Analiza UX konkurencji

Popraw doświadczenia użytkownika i zwiększ zaangażowanie ucząc się na sukcesach i błędach konkurencji.
Sprawdź, jakich strategii używają konkurenci, by zweryfikować sposoby, w jaki zachęcają użytkowników do interakcji z ich witrynami.
Zidentyfikuj miejsca, w których możesz ulepszyć swoją stronę, by zwiększyć zaangażowanie i konwersje.

Przygotujemy analizę Twojej konkurencji, dzięki której:

uzyskasz informacje o rozwiązaniach, które warto wdrożyć na Twojej stronie

poznasz mocne i słabe strony procesów stosowanych przez konkurencję

zweryfikujesz swoją pozycję na rynku

zmienisz lub przygotujesz strategię UX własnej strony i produktów

Damian Hliwa - Senior SEO Specialist

Damian Hliwa

Senior SEO Specialist

Odkryj przewagi konkurencji

Rodzaje konkurentów do analizy

  • Konkurenci bezpośredni

    To Twoja bezpośrednia konkurencja, które oferuje tę samą lub bardzo zbliżoną grupę towarów i odpowiada na te same, co Twój biznes, intencje użytkowników.

  • Konkurenci pośredni

    To firmy, które oferują odmienny od Twoje asortyment, ale mogą odpowiadać na zbliżone intencje.

Analiza UX konkurencji

Na co zwracamy uwagę badając UX konkurencji?

1.

Interfejs (UI)

2.

Ścieżka poznawcza

3.

Ścieżka zakupowa

4.

Wydajność

5.

Treści

6.

Cechy i funkcje szczególne

Pomóżcie mi zwiększyć zaangażowanie
Badanie UX konkurencji
Kiedy warto przeprowadzić analizę UX konkurencji?

Jak najczęściej! Warto zacząć tuż przed wdrożeniem naszej strony, ale także okresowo, ze względu na regularne zmiany na rynku i nowe trendy.

Co zawiera analiza konkurencji?

W trakcie analizowania Twoich konkurentów skupiamy się na wielu elementach, ale do najważniejszych z nich należą:

No icon available

No icon available

No icon available

No icon available

No icon available

No icon available

analiza konkurencji UX
Ile to wszystko kosztuje?

Cena uzależniona jest od liczby konkurentów.
W przypadku typowego porównania do 3 konkurentów, ceny zaczynają się od 4200 zł.

FAQ – najczęściej zadawane pytania o analizę UX konkurencji

Czym jest analiza konkurencji UX?

Analiza konkurencji UX to proces badawczy, który polega na ocenie i porównaniu rozwiązań użytecznościowych stosowanych przez konkurentów w branży. Celem jest zrozumienie standardów rynkowych, identyfikacja mocnych i słabych stron konkurencyjnych interfejsów użytkownika oraz wykorzystanie tej wiedzy do optymalizacji własnego produktu lub usługi pod kątem UX.

Dlaczego analiza konkurencji UX jest ważna?

Analiza ta pozwala lepiej zrozumieć rynek, na którym działasz, oraz oczekiwania i potrzeby użytkowników. Dzięki niej możesz zidentyfikować luki w ofercie konkurencji oraz znaleźć inspiracje do wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań, które wyróżnią Twój produkt. Jest to kluczowe dla poprawy satysfakcji i lojalności klientów.

Jakie elementy są oceniane podczas analizy konkurencji UX?

Podczas analizy skupiamy się na wielu aspektach, takich jak: ogólna użyteczność i intuicyjność nawigacji, spójność interfejsu, dostępność dla osób z niepełnosprawnościami, szybkość działania strony/aplikacji, efektywność procesu zakupowego oraz jakość i dostępność wsparcia użytkownika.

Jak mogę wykorzystać wyniki analizy konkurencji UX?

Wyniki analizy można wykorzystać do zdefiniowania lub przeprojektowania strategii UX własnego produktu. Rekomendacje pomagają w identyfikacji obszarów wymagających poprawy, wprowadzeniu innowacji, które zwiększą wartość dla użytkownika, a także w efektywniejszym pozycjonowaniu produktu na rynku poprzez lepsze zrozumienie przewagi konkurencyjnej.