Reklamy PPC
Facebook Ads
Reklama na Facebooku pozwala Ci zwiększyć sprzedaż poprzez dotarcie do precyzyjnej grupy docelowej.
Dlaczego Facebook?
Facebook został założony w 2004 roku przez wtedy zaledwie 19-letniego Marka Zuckerberga. W czerwcu 2017 roku osiągnął on globalnie rekordową liczbę 2 miliardów użytkowników.
Również w Polsce cieszy się wielkim powodzeniem – konto na tym portalu ma już około 16 mln obywateli. Przy tak dużej grupie odbiorców, nie dziwi fakt, że marki komunikują się z potencjalnymi i obecnymi klientami za pomocą Facebooka, a reklamy w tym serwisie to bardzo częsta forma promowania swoich produktów lub usług. Warto jednak pamiętać, że Facebook to nie tylko strona internetowa, ale obejmuje ona całą grupę aplikacji m.in. Instagram, Messenger i Audience Network. Wszystko to otwiera coraz więcej kanałów ewentualnej promocji. Delante pomoże Ci w przygotowaniu skutecznych kampanii Facebook Ads z wykorzystaniem pełnych możliwości tego niezwykłego portalu.
Reklamowanie się za pomocą Facebook Ads
Korzystając z płatnych reklam na Facebooku masz możliwość reklamowania się za pomocą kreacji złożonych z pojedynczego obrazu, materiału wideo, karuzeli produktów, pokazu slajdów, ofert. Reklamy mogą być nastawione na generowanie ruchu, polubienia strony lub fanpage, zbieranie kontaktów, promowanie wybranych postów i wydarzeń, instalację aplikacji, odtworzenia filmów i wiele więcej.
Jednocześnie skuteczne prowadzenie kampanii Facebook Ads wiąże się z przygotowaniem informacji umożliwiających wdrożenie procesu. O niezbędnych elementach poinformuje Cię Specjalista. Wśród nich będą m. in.:
- cele biznesowe związane z kampanią na Facebooku
- charakterystyka firmy, jej produktów i branży oraz wyróżniki na tle konkurencji
- persona, czyli grupa docelowa Twojej marki (specjaliści z Delante podczas wdrożenia przeanalizują statystyki i przedstawią Ci najlepsze w ich ocenie persony)
- budżet na reklamę
- miejsca emisji reklam i urządzenia
Grzegorz Hałat
CEO
Aby rozpocząć kampanie Facebook Ads musisz:
- Dokładnie przeanalizować swój cel biznesowy (czyli mówiąc krótko: powód, dla którego zdecydowałeś się na reklamę).
- Ustalić grupę docelową do której chcesz trafić a następnie zrozumieć jej motywacje, zachowania i postawy.
- Określić budżet reklamy (dzienny lub całkowity).
- Zdecydować się na zdjęcia, filmy i treści pokazywane w reklamie.
- Opisać miejsce emisji reklamy (Facebook, Messenger, Instagram, Audience Network – a może każde z nich?).
- Wybrać także na jakich urządzeniach będzie ona wyświetlana.
- Następnie określić treść i format reklamy.
Dlaczego warto inwestować w Facebook Ads?
Działający od 2004 roku portal społecznościowy Marka Zuckerberga zrzesza miliardy użytkowników. Analiza Facebooka na drugi kwartał 2019 roku pokazała, że miesięczna liczba aktywnych użytkowników przewyższa 2,4 miliarda osób. W samej Europie zrzesza około 385 milionów użytkowników. W Polsce w październiku 2019 roku odnotowano ponad 18 milionów użytkowników. Instagram, należący obecnie do Facebooka, odnotowuje coraz więcej użytkowników, przekraczając już liczbę 1 miliarda.
Popularność portalu umożliwia efektywne promowanie marek wśród jego użytkowników. Do największych zalet Facebooka można zaliczyć:
- dużą liczbę aktywnych użytkowników na Facebook i Instagram
- zaawansowane i precyzyjne kierowanie reklam na odbiorców
- znajomość odbioru reklamy dzięki możliwości reagowania na nią (komentarze, udostępnienia, polubienia, kliknięcia w link)
- niskie koszty prowadzenia kampanii reklamowej
- rozbudowane statystyki
- różnorodność formatów reklamowych
- różnorodność celów kampanii: od wzrostu świadomości po wzrost konwersji i pozyskanie kontaktów (Lead Ads)
- różnorodność umiejscowień: promowanie na Facebooku, Instagramie, Messengerze i w Audience Network
- jest to najbardziej przyjazna i nieinwazyjna forma reklamy w internecie
- testy reklam A/B
- kampanie remarketingowe – reklamowanie się wśród użytkowników, którzy mieli styczność z Twoją marką w przeszłości
- dane na Facebooku są deklaratywne – użytkownicy zadeklarowali swój wiek, płeć, adres zamieszkania, co lubią – dzięki temu można z dużą precyzją wybierać grupy docelowe
Jeśli Twoja firma jest z sektora MŚP, działasz w branży e-commerce, usługowej lub B2B zgłoś się do Delante, a pomożemy Ci prowadzić efektywne kampanie promocyjne Facebook Ads.
Dlaczego warto stworzyć kampanie Facebook z Delante?
- Zajmą się tym osoby znające tematykę, posiadające wiedzę i doświadczenie, które szybko zaowocuje efektami.
- Jak zwykle poprowadzimy Cię przez cały przebieg kampanii – zajmiemy się utworzeniem konta, optymalizacją i prowadzeniem go według aktualnych standardów.
- Pomożemy Ci z kreowaniem efektywnej strategii. Przejdziemy krok po kroku przez wypisane wcześniej kroki (analizę branży, biznesu, grupy docelowej i tak dalej).
- Przeprowadzimy testy reklamowe i optymalizacje według kluczowych wskaźników efektywności KPI.
- Tworzymy zaawansowane listy odbiorców, co pomoże Ci dotrzeć w jak największym stopniu do dokładnych przedstawicieli Twojej grupy docelowej).
- W Delante działamy synergicznie – wykorzystujemy kooperację wielu czynników, które mogą nam zagwarantować jak największy sukces. W tym przypadku korzystamy z danych z różnych kampanii marketingowych.
- O każdym etapie działań zostaniesz powiadomiony w miesięcznych raportach. Będziesz mógł monitorować naszą pracę, sam zobaczysz i ocenisz efekty.
- W razie wszelkich wyzwań lub pytań – jesteśmy do Twojej dyspozycji, gotowi udzielić Ci informacji, których potrzebujesz.
Co zyskujesz?
Konrad Zach
Founder&CEO thinkHUB