Działający od 2004 roku portal społecznościowy Marka Zuckerberga zrzesza miliardy użytkowników. Analiza Facebooka na drugi kwartał 2019 roku pokazała, że miesięczna liczba aktywnych użytkowników przewyższa 2,4 miliarda osób. W samej Europie zrzesza około 385 milionów użytkowników. W Polsce w październiku 2019 roku odnotowano ponad 18 milionów użytkowników. Instagram, należący obecnie do Facebooka, odnotowuje coraz więcej użytkowników, przekraczając już liczbę 1 miliarda.
Popularność portalu umożliwia efektywne promowanie marek wśród jego użytkowników. Do największych zalet Facebooka można zaliczyć:
- dużą liczbę aktywnych użytkowników na Facebook i Instagram
- zaawansowane i precyzyjne kierowanie reklam na odbiorców
- znajomość odbioru reklamy dzięki możliwości reagowania na nią (komentarze, udostępnienia, polubienia, kliknięcia w link)
- niskie koszty prowadzenia kampanii reklamowej
- rozbudowane statystyki
- różnorodność formatów reklamowych
- różnorodność celów kampanii: od wzrostu świadomości po wzrost konwersji i pozyskanie kontaktów (Lead Ads)
- różnorodność umiejscowień: promowanie na Facebooku, Instagramie, Messengerze i w Audience Network
- jest to najbardziej przyjazna i nieinwazyjna forma reklamy w internecie
- testy reklam A/B
- kampanie remarketingowe – reklamowanie się wśród użytkowników, którzy mieli styczność z Twoją marką w przeszłości
- dane na Facebooku są deklaratywne – użytkownicy zadeklarowali swój wiek, płeć, adres zamieszkania, co lubią – dzięki temu można z dużą precyzją wybierać grupy docelowe
Jeśli Twoja firma jest z sektora MŚP, działasz w branży e-commerce, usługowej lub B2B zgłoś się do Delante, a pomożemy Ci prowadzić efektywne kampanie promocyjne Facebook Ads.