Reklamy PPC

Facebook Ads

Reklama na Facebooku pozwala Ci zwiększyć sprzedaż poprzez dotarcie do precyzyjnej grupy docelowej.

Reklama na Facebooku

Dlaczego Facebook

Facebook został założony w 2004 roku przez wtedy zaledwie 19-letniego Marka Zuckerberga. W czerwcu 2017 roku osiągnął on globalnie rekordową liczbę 2 miliardów użytkowników.
Również w Polsce cieszy się wielkim powodzeniem – konto na tym portalu ma już około 16 mln obywateli. Przy tak dużej grupie odbiorców, nie dziwi fakt, że marki komunikują się z potencjalnymi i obecnymi klientami za pomocą Facebooka, a reklamy w tym serwisie to bardzo częsta forma promowania swoich produktów lub usług. Warto jednak pamiętać, że Facebook to nie tylko strona internetowa, ale obejmuje ona całą grupę aplikacji m.in. Instagram, Messenger i Audience Network. Wszystko to otwiera coraz więcej kanałów ewentualnej promocji. Delante pomoże Ci w przygotowaniu skutecznych kampanii Facebook Ads z wykorzystaniem pełnych możliwości tego niezwykłego portalu.

Reklamowanie się za pomocą Facebook Ads

Korzystając z płatnych reklam na Facebooku masz możliwość reklamowania się za pomocą kreacji złożonych z pojedynczego obrazu, materiału wideo, karuzeli produktów, pokazu slajdów, ofert. Reklamy mogą być nastawione na generowanie ruchu, polubienia strony lub fanpage, zbieranie kontaktów, promowanie wybranych postów i wydarzeń, instalację aplikacji, odtworzenia filmów i wiele więcej.

Jednocześnie skuteczne prowadzenie kampanii Facebook Ads wiąże się z przygotowaniem informacji umożliwiających wdrożenie procesu. O niezbędnych elementach poinformuje Cię Specjalista. Wśród nich będą m. in.:

  • cele biznesowe związane z kampanią na Facebooku
  • charakterystyka firmy, jej produktów i branży oraz wyróżniki na tle konkurencji
  • persona, czyli grupa docelowa Twojej marki (specjaliści z Delante podczas wdrożenia przeanalizują statystyki i przedstawią Ci najlepsze w ich ocenie persony)
  • budżet na reklamę
  • miejsca emisji reklam i urządzenia

Aby rozpocząć kampanie Facebook Ads musisz

  • Dokładnie przeanalizować swój cel biznesowy (czyli mówiąc krótko: powód, dla którego zdecydowałeś się na reklamę).
  • Ustalić grupę docelową do której chcesz trafić a następnie zrozumieć jej motywacje, zachowania i postawy.
  • Określić budżet reklamy (dzienny lub całkowity).
  • Zdecydować się na zdjęcia, filmy i treści pokazywane w reklamie.
  • Opisać miejsce emisji reklamy (Facebook, Messenger, Instagram, Audience Network – a może każde z nich?).
  • Wybrać także na jakich urządzeniach będzie ona wyświetlana.
  • Następnie określić treść i format reklamy.

Dlaczego warto inwestować w Facebook Ads?

Działający od 2004 roku portal społecznościowy Marka Zuckerberga zrzesza miliardy użytkowników. Analiza Facebooka na drugi kwartał 2019 roku pokazała, że miesięczna liczba aktywnych użytkowników przewyższa 2,4 miliarda osób. W samej Europie zrzesza około 385 milionów użytkowników. W Polsce w październiku 2019 roku odnotowano ponad 18 milionów użytkowników. Instagram, należący obecnie do Facebooka, odnotowuje coraz więcej użytkowników, przekraczając już liczbę 1 miliarda.

Popularność portalu umożliwia efektywne promowanie marek wśród jego użytkowników. Do największych zalet Facebooka można zaliczyć:

  • dużą liczbę aktywnych użytkowników na Facebook i Instagram
  • zaawansowane i precyzyjne kierowanie reklam na odbiorców
  • znajomość odbioru reklamy dzięki możliwości reagowania na nią (komentarze, udostępnienia, polubienia, kliknięcia w link)
  • niskie koszty prowadzenia kampanii reklamowej
  • rozbudowane statystyki
  • różnorodność formatów reklamowych
  • różnorodność celów kampanii: od wzrostu świadomości po wzrost konwersji i pozyskanie kontaktów (Lead Ads)
  • różnorodność umiejscowień: promowanie na Facebooku, Instagramie, Messengerze i w Audience Network
  • jest to najbardziej przyjazna i nieinwazyjna forma reklamy w internecie
  • testy reklam A/B
  • kampanie remarketingowe – reklamowanie się wśród użytkowników, którzy mieli styczność z Twoją marką w przeszłości
  • dane na Facebooku są deklaratywne – użytkownicy zadeklarowali swój wiek, płeć, adres zamieszkania, co lubią – dzięki temu można z dużą precyzją wybierać grupy docelowe

Jeśli Twoja firma jest z sektora MŚP, działasz w branży e-commerce, usługowej lub B2B zgłoś się do Delante, a pomożemy Ci prowadzić efektywne kampanie promocyjne Facebook Ads.

Dlaczego warto stworzyć kampanie Facebook z Delante?

  • Zajmą się tym osoby znające tematykę, posiadające wiedzę i doświadczenie, które szybko zaowocuje efektami.
  • Jak zwykle poprowadzimy Cię przez cały przebieg kampanii – zajmiemy się utworzeniem konta, optymalizacją i prowadzeniem go według aktualnych standardów.
  • Pomożemy Ci z kreowaniem efektywnej strategii. Przejdziemy krok po kroku przez wypisane wcześniej kroki (analizę branży, biznesu, grupy docelowej i tak dalej).
  • Przeprowadzimy testy reklamowe i optymalizacje według kluczowych wskaźników efektywności KPI.
  • Tworzymy zaawansowane listy odbiorców, co pomoże Ci dotrzeć w jak największym stopniu do dokładnych przedstawicieli Twojej grupy docelowej).
  • W Delante działamy synergicznie – wykorzystujemy kooperację wielu czynników, które mogą nam zagwarantować jak największy sukces. W tym przypadku korzystamy z danych z różnych kampanii marketingowych.
  • O każdym etapie działań zostaniesz powiadomiony w miesięcznych raportach. Będziesz mógł monitorować naszą pracę, sam zobaczysz i ocenisz efekty.
  • W razie wszelkich wyzwań lub pytań – jesteśmy do Twojej dyspozycji, gotowi udzielić Ci informacji, których potrzebujesz.

Co zyskujesz?

1.

Zasięg

Twoja reklama może być wyświetlana nie tylko na Facebooku, ale także Instagramie, Messengerze i Audience Network.

2.

Komunikację

Ze względu na ilość użytkowników Facebooka jest to doskonały kanał komunikacji z potencjalnymi i aktualnymi Klientami.

3.

Dokładny target

Reklamy trafiają dokładnie do Twojej grupy docelowej (dobranej ze względu na wiek, płeć i inne informacje z profilu).

4.

Osiągnięcie celów

Celów, które sam wyznaczyłeś: zwiększenie rozpoznawalności marki, większa liczba polubień, wzrost sprzedaży, etc.