Usługi SEO

Content Plan

Zaplanuj treści na stronie z myślą o swoich klientach i zwiększ widoczność w Google.

Content Plan

Nie od dziś wiadomo, że treści na stronie są istotnym elementem budowania jej widoczności. Sławne zdanie, wypowiedziane przez Billa Gates’a, „Content is King” jest powtarzane jak mantra przez wszystkich marketerów. My chcemy jednak trochę rozszerzyć perspektywę i pokazać że to kontekst treści ma większe znaczenie. Odpowiednio zaplanowane treści, dopasowane do oczekiwań użytkowników, pisane ich językiem i dodatkowo – zoptymalizowane pod SEO – to treści, które przyniosą wzrost nie tylko widoczności ale i większe zaufanie potencjalnych klientów.

Dlatego my dziś mówimy: Context is King!

Co to jest Content Plan?

Content Plan to w najprostszym rozumieniu dokument, który odpowie Ci na pytanie „jak zaplanować treści na stronie na kolejne miesiące?”. Tworząc go, zwracamy przede wszystkim uwagę na potrzeby i oczekiwania użytkowników. Analizujemy dotychczasowe działania i publikowane treści na stronie i proponujemy gotowe rozwiązania i propozycje rozwoju contentu. Pokażemy Ci też, jak poprowadzić strategię content marketingu, aby zwiększyła ona liczbę fraz, na które strona będzie wyświetlać się w wynikach wyszukiwania, oraz na ich pozycje.

Co zawiera content plan?

Content plan to dokument z planem na rozwój treści oraz konsultacje ze specjalistą SEO, który omówi zaproponowane rozwiązania. Oto co obejmuje Content Plan:

1.

Analiza treści

Analiza treści na stronie pod względem poprawności językowej, stopnia optymalizacji SEO i użyteczności.

2.

Analiza języka

Analizę języka komunikacji, tonu wypowiedzi, osobowości i atrybutu marki.

3.

Persony

Zdefiniowanie sylwetek person które są przykładem modelowego klienta – stworzone profile pozwalają określić, jakie informacje i funkcjonalności powinny znaleźć się na stronie.

4.

Intencje użytkowników

Sugestie jak analizować intencje wyszukiwania użytkowników i ścieżkę klienta.

5.

Analiza konkurencji

Analiza treści publikowanych przez konkurencję. Przewagi konkurencyjne.

6.

Propozycje treści

Propozycję contentu, który warto umieścić na stronie (np. na stronie głównej, podstronach produktów/usług).

7.

Tematy blogpostów

Propozycja tematów blogpostów wraz z doborem słów kluczowych i ich wolumenów.

8.

Plan działań

Plan działań na najbliższe miesiące wraz z określeniem spodziewanych efektów.

Dlaczego warto zaplanować treści na stronie?

Odpowiedź na intencje użytkowników

Użytkownicy trafiają na stronę w konkretnym celu. Twoim zadaniem jest dopasowanie treści do ich intencji, a każda treść powinna spełniać określony cel. Podstawowym podziałem intencji użytkowników jest podział na:

  • informacyjną,
  • nawigacyjną,
  • transakcyjną.

User intent

Strategia marketingowa

Treści jako strategia marketingowa

Stworzenie Content Planu pozwoli Ci zaplanować proces publikacji treści i włączyć go w całościową strategię marketingową. Dopasuj treści do fragmentu lejka, na którym są Twoi klienci – dzięki temu zwiększysz ilość nie tylko nowych klientów. Możesz również wpływać na przykład na ich lojalność

Wsparcie procesu SEO

Content Plan uwzględnia wpływ treści na pozycjonowanie strony. Plan blogpostów uwzględnia ważne dla biznesu słowa kluczowe oraz ich wolumeny. W planie znajdziesz również sugestie odnośnie uzupełnienia treści na podstronach produktów czy usług – wszystko po to, aby zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce.

Wsparcie procesu SEO

Przewaga konkurencyjna

Przewaga konkurencyjna

Jednym z elementów Content Plany jest analiza firmy na  tle konkurencji, określenie mocnych stron i wyróżników marki. Używając ich w późniejszej komunikacji możesz zwiększyć przewagę konkurencyjną na tle firm z Twojej branży.

Co to jest content plan

Content Plan, który dla Ciebie ułożymy, to nie tylko plan tematów blogpostów na kolejne miesiące. To przede wszystkim analiza obecnej treści na stronie, analiza użytkowników i zaplanowanie treści, które odpowiedzą na ich potrzeby, będąc jednocześnie zgodne z twoją Marką. Planując treści, mamy na uwadze również algorytmy Google – podpowiemy Ci, jak zwiększyć widoczność Twojej strony, odpowiednio planując content marketing.

Ania Bitner Delante
Anna Bitner
Content Specialist

Wykorzystywane narzędzia

Aby zapewnić jak najlepszą jakość naszych analiz, korzystamy z wielu zewnętrznych narzędzi i źródeł danych. Są to między innymi: