Pozycjonowanie

Pozycjonowanie e-commerce

Prowadzisz sklep internetowy? Sprawdź, jak możemy zwiększyć ruch w Twoim sklepie i podnieść sprzedaż.

Bądź widoczny dzięki SEO dla e-commerce

Stań się widoczny

Rynek sprzedaży online rozwija się systematycznie na całym świecie – i nie inaczej jest w Polsce. Z Raportu Gemius Polska „E-Commerce w Polsce 2020” dowiadujemy się, że już aż 73% Polaków robi zakupy online. To o 11% więcej niż w 2019 roku! Sklepy internetowe z roku na rok sprzedają coraz więcej, a Polacy coraz chętniej kupują online. Trend ten jest stały od lat i nie wydaje się, aby miał się zmienić.

Co jest więc najważniejsze w branży e-commerce? Odpowiedź jest prosta: ruch. Bez niego nie ma możliwości sprzedaży online. Dzieli się on na Refferal (odesłania), Direct (bezpośrednio po wpisaniu adresu strony), Social (otrzymany z mediów społecznościowych), Paid (z płatnych reklam). Najlepszym jego typem jest jednak Organic – ruch organiczny – czyli ten generowany z wyników wyszukiwania. Jest najbardziej stabilny, nie musisz za niego płacić i ma aż 10-cio krotnie lepszą konwersję sprzedaży niż ruch z reklam!

Z racji dynamicznego rozwoju rynku e-commerce, sklepy online muszą borykać się z dużą (i ciągle rosnącą) konkurencją – szczególnie po 2020 roku, kiedy to wiele biznesów, nawet tych lokalnych, przeszło ze świata offline do online. Dlatego należy pamiętać, że aby wybijać się na tle konkurencji w Internecie należy konkurować nie tylko markami i produktami dostępnymi w ofercie, ale także widocznością w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie ecommerce. Impuls do zwiększenia Twojej sprzedaży

Ogromną zaletą e-handlu jest to, że dzięki prawidłowej i dobrze przeprowadzanej optymalizacji oraz przestrzeganiu najważniejszych zasad SEO, sklep jest w stanie generować większy ruch organiczny. Nawet w przypadku kiedy musi konkurować z markami znacznie większymi i – wydawać by się mogło – potężniejszymi od siebie. Podnosząc ruch organiczny danego sklepu, w kilku kolejnych miesiącach możemy zaobserwować rezultaty w postaci zwiększonej sprzedaży.

Należy jednak pamiętać, że praca nad pozycjonowaniem sklepu internetowego to proces ciągły. Nie osiągniesz stałych i wartościowych efektów w tydzień i ktokolwiek Ci to obiecuje – myli się. Pierwsze efekty SEO, w postaci zwiększonej widoczności strony, zazwyczaj dostrzec można po ok. 3 miesiącach od rozpoczęcia prac na stronie. W kolejnych 3-4 miesiącach wzrasta ruch organiczny, a następnie konwersja.

Dlaczego warto to robić z Delante?

W naszej firmie doskonale rozumiemy zasady pozycjonowania dla e-commerce. Znamy specyfikę tej branży, wiemy, jak bardzo jest zmienna. Nie jest nam obce pojęcie sezonowości sprzedaży i nie walczymy z wiatrakami. Bezustannie poszukujemy nowych, jeszcze bardziej skutecznych rozwiązań, które pomogą Twojemu sklepowi internetowemu błyszczeć w wyszukiwarce Google.

W swojej codziennej pracy współpracujemy z różnymi rodzajami sklepów. Mamy doświadczenie w wielu branżach, m.in. oświetlenia, odżywek i suplementów sportowych, artykułów dla dzieci, kosmetyków, ubrań i obuwia, wyposażenia domu, mebli, artykułów przemysłowych, budowlanych, sprzętu komputerowego, sklepów sportowych, hobbystycznych i wielu innych. Żadne nowe wyzwania nie są nam straszne – wręcz przeciwnie, cenimy je i wiemy, że tylko podejmując nowe próby będziemy wciąż się rozwijać.

Dzięki Delante mogę zauważyć wzrosty ruchu oraz wzrost sprzedaży w moim sklepie internetowym. Prace optymalizacyjne są wykonywane bardzo rzetelnie. Widać również zdecydowany przyrost linków do mojej strony od rozpoczęcia współpracy.

Marcin Skoczylas

Dyrektor Działu Obsługi Elektronicznej

Zalety pozycjonowania sklepu internetowego z Delante

Wierzymy w skuteczny marketing czyli taki, który ma realny wpływ na wzrost ruchu na stronie i zwiększenie sprzedaży.

Optymalizacja strony

Przeprowadzimy dla Twojego sklepu skuteczny i rozbudowany proces onsite, który szybko przyniesie zadowalające efekty.

Link Building

Zbudujemy wartościowy profil linków, z wysokiej jakości domen, które doprowadzą prosto do Twojego sklepu.

UX Consulting

Doradzimy, co możesz zrobić, aby użytkownik czuł się dobrze w Twoim sklepie i chętnie robił w nim zakupy.

Unikalne teksty

W pozycjonowaniu ecommerce bardzo ważne są treści na stronie: nieduplikowane, unikatowe. Przygotujemy je dla Ciebie!

Doświadczenie

Dzięki naszemu doświadczeniu, przeprowadzimy proces SEO indywidualnie dopasowany do Twojego biznesu i branży.

Raportowanie

W Delante stawiamy na transparentność, dlatego co miesiąc będziemy raportować Ci efekty naszej pracy.

Komunikacja

Będziesz miał bezpośredni i stały kontakt z dedykowanym Specjalistą SEO, zajmującym się Twoją stroną.

Narzędzia

Działamy na najlepszych, międzynarodowych narzędziach, które pomogą nam w osiągnięciu zamierzonych celów.

Wspierane technologie

Mamy doświadczenie w pracy na różnych CMSach obsługujących sklepy internetowe, w tym na systemach indywidualnych.

Pozycjonowanie ecommerce. Co zyskujesz?

1.

Twój sklep się rozwija, jest ciągle optymalizowany. Wprowadzamy w nim najskuteczniejsze działania SEO, działamy na stronie i pomagamy Ci stawać się coraz lepszym dla obecnych oraz potencjalnych Klientów.

3.

Zwiększamy odpowiednio zaplecze wartościowych linków prowadzących do strony Twojego sklepu, co sprawia, że zaufanie do niego wzrasta – zarówno wśród Google, jak i użytkowników.

2.

Czyli jeden z najważniejszych czynników dla sklepów online. Ruch organiczny na stronie wzrasta, a potencjalni klienci, wyszukując odpowiedzi na swoje potrzeby, znajdują właśnie Twój sklep.

4.

Rozwój Twojego sklepu, rozbudowa odpowiedniego zaplecza linków i zwiększenie ruchu organicznego powoduje widoczne zwiększenie Twojej sprzedaży. I o to właśnie chodziło, prawda?

Ludzie pracujący w Delante to profesjonaliści, którzy w każdym momencie i na każdym etapie współpracy są do Naszej dyspozycji. Po kilku agencjach SEO w końcu udało Nam się znaleźć odpowiednich ludzi znających się na tym o robią.

Grzegorz Hałat

CEO

SEO e-commerce dla branż

W Delante nie boimy się żadnych wyzwań. Pracowaliśmy już z ponad 30 różnymi branżami, pozycjonując sklepy z najbardziej zróżnicowanym asortymentem. Wiele branż opisaliśmy również na naszym blogu. Która z nich jest Twoja?

FAQ - najczęściej zadawane pytania o pozycjonowanie e-commerce

Tak! Jak najbardziej. Dzięki odpowiedniej strategii SEO dla sklepu internetowego staniesz się bardziej rozpoznawalny i widoczny w sieci, a co za tym idzie, przyciągniesz na stronę więcej użytkowników – potencjalnych Klientów. Co więcej, pozycjonując się “szeroko” będziesz trafiał do zdecydowanych odbiorców, dzięki czemu będziesz mógł cieszyć się jeszcze większą liczbą konwersji.

Oczywiście, że warto. Doświadczenie agencji SEO w danej branży to zaleta, nie wada. Pracując już z innymi stronami – o tematyce podobnej do Twojej – agencja miała już okazję przetestować różne rozwiązania, strategie, zna specyfikę branży i wie, co może zadziałać w Twoim przypadku.

Trzeba mieć na uwadze to, że każdy biznes, a co za tym idzie, każda strona jest inna i w przypadku każdej strony zamierzone efekty mogą przynieść nieco inne działania – dlatego strategia SEO nigdy nie będzie taka sama.

W Delante specjalizujemy się w pozycjonowaniu szerokim (które jest jednocześnie najlepszym rodzajem SEO dla sklepów online) – strategia ta zakłada pozycjonowanie nawet kilkuset szczegółowych, rozbudowanych fraz. Wszystkie frazy dobierane są indywidualnie do danej strony, więc – chociażby ze względu na różnice w asortymencie czy oferowanych usługach – mało prawdopodobne jest, że będą się one powtarzać z frazami, na które pozycjonuje się konkurencja.

Pierwsze efekty pozycjonowania, pod postacią zwiększonej widoczności serwisu w sieci, zazwyczaj zobaczyć można w ciągu 3-4 miesięcy od momentu rozpoczęcia działań SEO. Następnie, w kolejnych miesiącach rośnie ruch organiczny na stronie, a po pewnym czasie wzrasta również konwersja. Obrazuje to poniższy wykres:

efekty seo w czasie

Nie jest to jednak reguła. Należy pamiętać, że każda strona jest inna, a to, jak szybko zobaczymy efekty SEO, zależy od wielu czynników, m.in. od:

  • branży i rynku, na którym działasz,
  • historii Twojej domeny,
  • działań konkurencji w sieci,
  • stopnia optymalizacji Twojej strony,
  • zmiany algorytmów wyszukiwarki.