Migracja SEO strony
- pomoc przy zmianie domeny
/CMS-a

Wdróż migrację strony bez błędów, które popełnia większość stron i ciesz się brakiem spadków w widoczności!

Dlaczego migracja strony powinna być przeprowadzona przy współpracy ze specjalistą SEO?

Migracja strony jest sporym wyzwaniem dla każdej firmy. Z jednej strony stanowi okazję do poprawy widoczności strony, a z drugiej – jest ogromnym ryzykiem. Nieprawidłowo przeprowadzona migracja ma tragiczne skutki, które co prawda da się odkręcić, ale zanim to nadejdzie – straty w SEO i sprzedaży będą znaczące, na pewno je więc odczujesz.

Co może pójść nie tak przy migracji SEO strony?

No dobrze, ale migracja to migracja – co więc może pójść nie tak?

Najczęstsze problemy wynikają z braku aktualnej wiedzy dotyczącej SEO u deweloperów przeprowadzających migrację. Niestety zdarza się, że webmasterzy, którzy są specjalistami w swojej dziedzinie, nie są świadomi, jakie błędy mogą popełnić, nie biorąc pod uwagę zasad SEO. A mogą – bardzo wiele, i to poważnie zagrażających kondycji strony.

Najczęstsze błędy przy migracji SEO strony

brak przekierowań 301 a migracja strony

Jak pewnie wiesz, przekierowania 301 to odpowiedź HTTP mówiąca o konieczności przeniesienia użytkownika na nową stronę. Ale to nie wszystko – to właśnie przekierowania 301 pozwalają Ci przekazać większość mocy strony nowej witrynie, zapobiegając marnowaniu efektów dotychczasowej pracy SEO.  Brak mapy przekierowań odbije się mocno na widoczności Twojej strony.

stara mapa strony a migracja SEO strony

Jak roboty Google mają odnaleźć się na nowej witrynie, kiedy sitemapa nie jest spójna z jej treścią? Podczas migracji strony koniecznie należy zadbać o zaktualizowanie nowej mapy i wgranie jej do Google Search Console.

podpięcie części narzędzi analitycznych a migracja

To kolejna częsta pomyłka, której efektem jest brak ciągłości zbierania danych. Podpięcie Google Analytics, Google Search Console czy Pixela Facebooka to podstawowy element migracji strony.

migracja strony przeniesienie części asortymentu

Zdarza się, że w trakcie migracji e-commerce deweloper zapomni o przeniesieniu niektórych produktów, co może skutkować obniżeniem sprzedaży. O ile szybko się zorientujesz, że coś jest nie tak, problem nie jest aż tak duży – gorzej, gdy takie fakty wychodzą na przykład po kilku miesiącach.

pominięcie contentu przy migracji strony

Jeśli już ciężko pracowałeś nad stworzeniem bloga firmowego, wgraniem instrukcji wideo czy działem FAQ, szkoda marnować ten potencjał! Mimo to zdarza się, że w trakcie migracji content nie zostaje przeniesiony na nową witrynę, a to duży błąd.

pominięcie tagów a migracja SEO

Mowa tu o takich znacznikach jak meta description, title czy alt. Mimo że nie widać ich na pierwszy rzut oka, są niezmiernie ważne dla widoczności strony.

brak linkowania wewnętrznego przy migracji SEO

Zdarza się, że przenosząc treść strony, pomija się elementy linkowania wewnętrznego lub pozostawia się stare linkowanie – to z kolei negatywnie wpływa na crawlowanie strony przez roboty Google i doświadczenia użytkownika.

nieprzemyślane zmiany podczas migracji strony

Wydawać by się mogło, że migracja strony to idealny moment na duże zmiany, prawda? Niestety, często pochopne zmiany prowadzą do obniżenia widoczności. Konstrukcja menu i cała architektura strony mają w końcu ogromny wpływ na SEO!

usuwanie części podstron podczas migracji

Nieprzemyślane usuwanie podstron powoduje generowanie stron z błędem 404, co z kolei przekłada się na negatywne doświadczenia użytkownika i ryzyko spadku widoczności (skoro na stronie nie ma treści, które powinny być, po co ją wyświetlać w wynikach wyszukiwania?).

Jak agencja SEO może ci pomóc przy migracji strony?

Często próbujemy zrobić coś sami, i rzeczywiście – w wielu sytuacjach można dzięki temu sporo zaoszczędzić. Jednak migracja strony jest jednym z tych przypadków, kiedy warto przemyśleć wsparcie ze strony agencji SEO. Dlaczego?

  • Możesz odbyć konsultacje w sprawie projektu nowej strony internetowej;
  • Specjaliści doradzą Ci też w zakresie wyboru technologii, która będzie sprzyjała zarówno designowi, jak i SEO oraz wygodzie użytkownika;
  • Agencja będzie sprawować nadzór nad przeniesieniem wszystkich treści i optymalizacjami, które mają zostać przeprowadzone w trakcie i po migracji – sporo stresu zostanie zdjęte z Twoich barków.
  • Będziesz mieć pewność, że unikniesz najczęstszych błędów – braku przekierowań, produktów, tagów, podpięcia narzędzi.
  • Jeśli obawiasz się, że o czymś zapomnisz, agencja SEO zastąpi Cię w nadzorowaniu całego procesu, od A do Z, dając Ci pewność, że migracja się powiedzie.

 

Delante to godna polecenia agencja SEO. Z miesiąca na miesiąc nasz sklep internetowy osiąga coraz lepsze wyniki - widzimy wyraźny wzrost widoczności i ruchu. Komunikacja z Panią Asią i ogólny przebieg współpracy również jest bez zarzutów.

Jarek Kulewicz

Founder

Dlaczego my?

W Delante przeprowadziliśmy już niejedną migrację strony – mamy dzięki temu wiedzę popartą nie tylko teorią, ale i doświadczeniem. Znamy wiele CMS-ów i technologii, nie tylko tych najpopularniejszych.

Co więcej – wyróżnia nas biznesowe podejście do SEO, bo mamy świadomość, że to jeden z elementów marketingu internetowego, które mają służyć zwiększeniu Twoich zysków.

A jeśli masz wątpliwości, czy podołamy Twojemu wyzwaniu – napisz do nas, odpowiemy na wszystkie pytania!

 

Delante prowadzi proces SEO dla 4 naszych domen (de, es, it oraz fr). Zaletą na pewno jest to, że jeden specjalista pracuje z nami bezpośrednio i jest odpowiedzialny za każdą domenę. Zdecydowanie widzimy stały wzrost widoczności.

Agata Jasińska

General Manager

Etapy migracji SEO

Jak w ogóle przebiega migracja SEO? Już tłumaczymy!

planowanie migracji strony

Pierwszy etap to dokładne zaplanowanie tego, jak migracja strony będzie przebiegała. Wybieramy wtedy moment na jej przeprowadzenie, określamy jej typ i sporządzamy listę zdań, które muszą zostać wykonane w czasie procesu. Jeśli w planach jest zmiana adresów URL, to na tym etapie określamy ich strukturę. Co bardzo istotne, tworzymy także mapę przekierowań 301.

migracja strony a zbieranie danych

Zabezpieczamy wszystkie dane strony – sama kopia zapasowa to absolutne minimum. W Delante oprócz tego eksportujemy dane dotyczące tytułów SEO, meta description, adresów URL, znaczników nagłówków (H1-H6) czy informacje o danych strukturalnych, linkowaniu wewnętrznym i zewnętrznym oraz całą analitykę.

Część tych działań służy zabezpieczeniu danych strony w razie niepowodzenia migracji, a część zachowaniu ich jako dane historyczne, które mogą przydać się w przyszłych działaniach, m.in. marketingowych.

migracja strony a przygotowanie środowiska

W tej fazie przygotowujemy stronę docelową do uruchomienia. Sprawdzamy, czy mamy komplet danych, czy wszystkie treści zostały wyeksportowane, jak wygląda sprawa danych strukturalnych czy linkowania wewnętrznego. Mówiąc prosto – dbamy o to, aby wszystko się zgadzało. Dzień przed uruchomieniem nowej strony wykonujemy ostateczną kopię zapasową starej.

migracja SEO strony a nowa strona

Etap czwarty jest tym dla wielu najbardziej stresującym, ale poprzednie tygodnie spędzone na przygotowaniach mają sprawić, że wszystko pójdzie gładko.

Tu należy upewnić się, że wszystkie narzędzia analityczne są prawidłowo podpięte, strona nie generuje błędów 404, indeksowanie jej jest możliwe, nie występują problemy z brakującymi podstronami czy treściami. Po sprawdzeniu, czy wszystko gra, należy zaktualizować mapę strony w narzędziu Google Search Console.

po migracji strony

Po uruchomieniu nowej strony i pełnej migracji wykonujemy pełen audyt SEO – to istotne, aby w porę wychwycić ewentualne błędy.

monitorowanie migracji strony

Jak zawsze, działanie nie kończy się tam, gdzie nam się wydaje! Po samej migracji poświęcamy jeszcze sporo czasu na analizę kondycji strony – sprawdzamy, czy utraciła jakieś linki zewnętrzne ze względu na przenosiny, czy występują problemy z crawlowaniem, upewniamy się, że przekierowania działają.

Typy migracji SEO

Migracja niejedno ma imię, a dokładniej – niejedną ma formę. To nie tylko przeniesienie strony z jednego CMS-a na drugi. Jakie są typy migracji SEO? Kiedy możemy o niej mówić?

 

Migracja na nową domenę

Migracja treści / bloga

Redesign strony

Migracja na nowy CMS

Migracja na WordPress

Migracja na Magento

Migracja na WooComerce

Migracja na PrestaShop

Najczęstsze pytania o migracji strony

Tak, migracja strony może wpłynąć na ruch z Google. Prawidłowo przeprowadzona migracja może poprawić widoczność witryny i przynieść większy ruch, należy jednak pamiętać, że z migracją wiąże się duże ryzyko.

Musisz przeprowadzić ją w 100% prawidłowo, aby nie doświadczyć spadku ruchu i widoczności, dlatego doradzamy ją tylko wtedy, gdy jesteś pewien, że wiesz, co robisz, lub masz wsparcie profesjonalnych deweloperów i specjalistów SEO.

Migracja strony może być prawdziwym wyzwaniem ze względu na SEO. Aby upewnić się, że nie stracisz na widoczności (a wręcz przeciwnie – zyskasz), musisz zadbać o właściwy plan. Oto kilka rad od nas:

  • Planując migrację strony, na same jej przenosiny wybierz spokojny czas – nie wykonuj jej np. przed świętami Bożego Narodzenia.
  • Zadbaj o mapę przekierowań 301.
  • Pamiętaj o zaktualizowaniu mapy strony w Google Search Console.
  • Zachowaj wszystkie dane analityczne i te związane z SEO (np. title) także do celów analizy historycznej.
  • NIe spiesz się! Lepiej zadbać o wszystko po kolei. Dokładne etapy migracji SEO opisaliśmy na tej stronie.

Sam proces migracji powinien trwać jak najkrócej, jednak przygotowanie do migracji i analiza strony po jej przeprowadzeniu to zupełnie inny temat. W zależności od wielkości strony cały proces może zająć nawet do kilku tygodni.

Najważniejsze elementy migracji strony to:

  1. Planowanie
  2. Zbieranie danych
  3. Przygotowywanie środowiska
  4. Przeprowadzenie migracji
  5. Analiza strony po migracji
  6. Monitorowanie i ewaluacja

Oprócz tego musisz pamiętać o unikaniu najczęściej pojawiających się błędów, dbając o:

  • stworzenie przekierowań 301,
  • przeniesienie całej treści, w tym np. contentu z bloga,
  • odtworzenie linkowania wewnętrznego,
  • zachowanie tytułów SEO czy meta description,
  • przeniesienie wszystkich produktów.

Case Studies

Za naszym doświadczeniem stoją konkretni klienci. Żeby Ci to pokazać i podzielić się naszymi sukcesami, poniżej znajdziesz kilka case studies.

 

Przeprowadziliśmy migrację strony i optymalizację nowej domeny – sprawdź, jak zwiększyliśmy ruch organiczny o więcej niż 500% przy pomocy dobrze prowadzonego procesu migracji. Przeczytaj case study Kliniki Zakrzewscy!

Pomogliśmy firmie z branży blockchain w przeprowadzeniu migracji strony internetowej i osiągnęliśmy wzrost widoczności w wyszukiwarce na poziomie 453%  w zaledwie 6 miesięcy. Sprawdź całe case study blufol.io!