.animate-view{opacity: 1 !important;}

Migracja SEO strony

Migracja strony może nieść wiele korzyści, ale jednocześnie jest ona związana z wieloma ryzykami. Przeprowadzenie jej bez udziału osoby posiadającej aktualnej wiedzy z dziedziny pozycjonowania stron może wiązać się z wieloma błędami, które sprawią, że widoczność Twojej strony spadnie. Z naszą pomocą przeprowadzisz ten proces świadomie, a nasi specjaliści upewnią się, że nic co mogłoby negatywnie odbić się na Twojej widoczności nie zostanie przeoczone!

Dlaczego warto przeprowadzić migrację SEO strony z Delante?

Plan działania krok po kroku

Migracja domeny

Migracja CMS

Przeprojektowanie strony internetowej

Migracja treści

Przemek Jaskierski - Senior SEO Specialist

Przemek Jaskierski

Senior SEO Specialist

Dlaczego migracja strony
powinna być przeprowadzona przy współpracy
ze specjalistą SEO?

Migracja strony jest sporym wyzwaniem dla każdej firmy. Z jednej strony stanowi okazję do poprawy widoczności strony, a z drugiej – jest ogromnym ryzykiem. Nieprawidłowo przeprowadzona migracja ma tragiczne skutki, które co prawda da się odkręcić, ale zanim to nadejdzie – straty w SEO i sprzedaży będą znaczące, na pewno je więc odczujesz.

Co może pójść nie tak
przy migracji SEO strony?

No dobrze, ale migracja to migracja – co więc może pójść nie tak?

Najczęstsze problemy wynikają z braku aktualnej wiedzy dotyczącej SEO u deweloperów przeprowadzających migrację. Niestety zdarza się, że webmasterzy, którzy są specjalistami w swojej dziedzinie, nie są świadomi, jakie błędy mogą popełnić, nie biorąc pod uwagę zasad SEO. A mogą – bardzo wiele, i to poważnie zagrażających kondycji strony.

Najczęstsze błędy
przy migracji SEO strony

Brak przekierować 301

Jak pewnie wiesz, przekierowania 301 to odpowiedź HTTP mówiąca o konieczności przeniesienia użytkownika na nową stronę. Ale to nie wszystko – to właśnie przekierowania 301 pozwalają Ci przekazać większość mocy strony nowej witrynie, zapobiegając marnowaniu efektów dotychczasowej pracy SEO.  Brak mapy przekierowań odbije się mocno na widoczności Twojej strony.

Stara mapa strony

Jak roboty Google mają odnaleźć się na nowej witrynie, kiedy sitemapa nie jest spójna z jej treścią? Podczas migracji strony koniecznie należy zadbać o zaktualizowanie nowej mapy i wgranie jej do Google Search Console.

Niepodpięcie narzędzi analitycznych

To kolejna częsta pomyłka, której efektem jest brak ciągłości zbierania danych. Podpięcie Google Analytics, Google Search Console czy Pixela Facebooka to podstawowy element migracji strony.

Przeniesienie tylko części asortymentu

Zdarza się, że w trakcie migracji e-commerce deweloper zapomni o przeniesieniu niektórych produktów, co może skutkować obniżeniem sprzedaży. O ile szybko się zorientujesz, że coś jest nie tak, problem nie jest aż tak duży – gorzej, gdy takie fakty wychodzą na przykład po kilku miesiącach.

Pominięcie contentu w trakcie przenosin

Jeśli już ciężko pracowałeś nad stworzeniem bloga firmowego, wgraniem instrukcji wideo czy działem FAQ, szkoda marnować ten potencjał! Mimo to zdarza się, że w trakcie migracji content nie zostaje przeniesiony na nową witrynę, a to duży błąd.

Pominięcie tagów ważnych dla SEO

Mowa tu o takich znacznikach jak meta description, title czy alt. Mimo że nie widać ich na pierwszy rzut oka, są niezmiernie ważne dla widoczności strony.

Brak linkowania wewnętrznego

Zdarza się, że przenosząc treść strony, pomija się elementy linkowania wewnętrznego lub pozostawia się stare linkowanie – to z kolei negatywnie wpływa na crawlowanie strony przez roboty Google i doświadczenia użytkownika.

Złe zmiany w menu i architekturze strony

Wydawać by się mogło, że migracja strony to idealny moment na duże zmiany, prawda? Niestety, często pochopne zmiany prowadzą do obniżenia widoczności. Konstrukcja menu i cała architektura strony mają w końcu ogromny wpływ na SEO!

Usunięcie części podstron w procesie

Nieprzemyślane usuwanie podstron powoduje generowanie stron z błędem 404, co z kolei przekłada się na negatywne doświadczenia użytkownika i ryzyko spadku widoczności (skoro na stronie nie ma treści, które powinny być, po co ją wyświetlać w wynikach wyszukiwania?).

Jak agencja SEO
może ci pomóc przy migracji strony?

Często próbujemy zrobić coś sami, i rzeczywiście – w wielu sytuacjach można dzięki temu sporo zaoszczędzić. Jednak migracja strony jest jednym z tych przypadków, kiedy warto przemyśleć wsparcie ze strony agencji SEO. Dlaczego?

  • Możesz odbyć konsultacje SEO w sprawie projektu nowej strony internetowej;
  • Specjaliści doradzą Ci też w zakresie wyboru technologii, która będzie sprzyjała zarówno designowi, jak i SEO oraz wygodzie użytkownika;
  • Agencja będzie sprawować nadzór nad przeniesieniem wszystkich treści i optymalizacjami, które mają zostać przeprowadzone w trakcie i po migracji – sporo stresu zostanie zdjęte z Twoich barków.
  • Będziesz mieć pewność, że unikniesz najczęstszych błędów – braku przekierowań, produktów, tagów, podpięcia narzędzi.
  • Jeśli obawiasz się, że o czymś zapomnisz, agencja SEO zastąpi Cię w nadzorowaniu całego procesu, od A do Z, dając Ci pewność, że migracja się powiedzie.

Delante to godna polecenia agencja SEO. Z miesiąca na miesiąc nasz sklep internetowy osiąga coraz lepsze wyniki – widzimy wyraźny wzrost widoczności i ruchu. Komunikacja z Panią Asią i ogólny przebieg współpracy również jest bez zarzutów.

Jarek Kulewicz

Founder

Porozmawiajmy o migracji Twojej strony
Dlaczego my?

W Delante przeprowadziliśmy już niejedną migrację strony – mamy dzięki temu wiedzę popartą nie tylko teorią, ale i doświadczeniem. Znamy wiele CMS-ów i technologii, nie tylko tych najpopularniejszych.

Co więcej – wyróżnia nas biznesowe podejście do SEO, bo mamy świadomość, że to jeden z elementów marketingu internetowego, które mają służyć zwiększeniu Twoich zysków.

A jeśli masz wątpliwości, czy podołamy Twojemu wyzwaniu – napisz do nas, odpowiemy na wszystkie pytania!

Skonsultuj migrację Twojej strony

Etapy migracji SEO

Jak w ogóle przebiega migracja SEO? Już tłumaczymy!

content plan analysis

Etap 1. Planowanie

Pierwszy etap to dokładne zaplanowanie tego, jak migracja SEO strony będzie przebiegać. Wybieramy wtedy moment na jej przeprowadzenie, określamy jej typ i sporządzamy listę zdań, które muszą zostać wykonane w czasie procesu. Jeśli w planach jest zmiana adresów URL, to na tym etapie określamy ich strukturę. Co bardzo istotne, tworzymy także mapę przekierowań 301.

seo migration stage data collecting

Etap 2. Zbieranie danych

Zabezpieczamy wszystkie dane strony – sama kopia zapasowa to absolutne minimum. W Delante oprócz tego eksportujemy dane dotyczące tytułów SEO, meta description, adresów URL, znaczników nagłówków (H1-H6) czy informacje o danych strukturalnych, linkowaniu wewnętrznym i zewnętrznym oraz całą analitykę. Część tych działań służy zabezpieczeniu danych strony w razie niepowodzenia migracji, a część zachowaniu ich jako dane historyczne, które mogą przydać się w przyszłych działaniach, m.in. marketingowych.

seo migration staging environment

Etap 3. Przygotowanie środowiska

W tej fazie przygotowujemy stronę docelową do uruchomienia. Sprawdzamy, czy mamy komplet danych, czy wszystkie treści zostały wyeksportowane, jak wygląda sprawa danych strukturalnych czy linkowania wewnętrznego. Mówiąc prosto – dbamy o to, aby wszystko się zgadzało. Dzień przed uruchomieniem nowej strony wykonujemy ostateczną kopię zapasową starej.

seo migration website launch stage

Etap 4. Odpalenie nowej strony

Etap czwarty jest tym dla wielu najbardziej stresującym, ale poprzednie tygodnie spędzone na przygotowaniach mają sprawić, że wszystko pójdzie gładko. Tu należy upewnić się, że wszystkie narzędzia analityczne są prawidłowo podpięte, strona nie generuje błędów 404, indeksowanie jej jest możliwe, nie występują problemy z brakującymi podstronami czy treściami. Po sprawdzeniu, czy wszystko gra, należy zaktualizować mapę strony w narzędziu Google Search Console.

symulator serpów

Etap 5.Po migracji

Po uruchomieniu nowej strony i pełnej migracji wykonujemy pełen audyt SEO – to istotne, aby w porę wychwycić ewentualne błędy.

seo migration monitoring stage

Etap 6. Monitorowanie i ewaluacja

Jak zawsze, działanie nie kończy się tam, gdzie nam się wydaje! Po samej migracji poświęcamy jeszcze sporo czasu na analizę kondycji strony – sprawdzamy, czy utraciła jakieś linki zewnętrzne ze względu na przenosiny, czy występują problemy z crawlowaniem, upewniamy się, że przekierowania działają.

Nagrody Delante

Nagroda - Global Agency Awards 2024 Nagroda - Global Search Awards 2024 Nagrody - European Search Awards 2024 Nagroda - Gazele Biznesu 2023 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - US Search Awards 2021

Typy migracji SEO

Migracja niejedno ma imię, a dokładniej – niejedną ma formę. To nie tylko przeniesienie strony z jednego CMS-a na drugi. Jakie są typy migracji SEO? Kiedy możemy o niej mówić?

Współpraca z Delante od samego początku układa nam się bardzo dobrze. Przede wszystkim jednak wyniki naszej firmy po przejęciu naszych działań SEO przez Delante odnotowały zdecydowane wzrosty w wielu aspektach. Na uwagę zasługuje również bardzo dobra obsługa przez naszych opiekunów – szczegółowe odpowiedzi na pytania, regularne raportowanie i chęć wdrażania nowych działań. Polecam!

Agata Greguła

Marketing Specialist

Narzędzia z których korzystamy

Google Analytics Search Console Semstorm Senuto Ahrefs Semrush Clusteric Screaming Frog MOZ Tag Manager

Najczęstsze pytania o
migrację strony

Czy migracja strony wpłynie na ruch z Google?

Tak, migracja strony może wpłynąć na ruch z Google. Prawidłowo przeprowadzona migracja może poprawić widoczność witryny i przynieść większy ruch, należy jednak pamiętać, że z migracją wiąże się duże ryzyko.

Musisz przeprowadzić ją w 100% prawidłowo, aby nie doświadczyć spadku ruchu i widoczności, dlatego doradzamy ją tylko wtedy, gdy jesteś pewien, że wiesz, co robisz, lub masz wsparcie profesjonalnych deweloperów i specjalistów SEO.

Jak zaplanować migrację strony pod kątem SEO?

Migracja strony może być prawdziwym wyzwaniem ze względu na SEO. Aby upewnić się, że nie stracisz na widoczności (a wręcz przeciwnie – zyskasz), musisz zadbać o właściwy plan. Oto kilka rad od nas:

  • Planując migrację strony, na same jej przenosiny wybierz spokojny czas – nie wykonuj jej np. przed świętami Bożego Narodzenia.
  • Zadbaj o mapę przekierowań 301.
  • Pamiętaj o zaktualizowaniu mapy strony w Google Search Console.
  • Zachowaj wszystkie dane analityczne i te związane z SEO (np. title) także do celów analizy historycznej.
  • NIe spiesz się! Lepiej zadbać o wszystko po kolei. Dokładne etapy migracji SEO opisaliśmy na tej stronie.

Jak długo trwa migracja strony?

Sam proces migracji powinien trwać jak najkrócej, jednak przygotowanie do migracji i analiza strony po jej przeprowadzeniu to zupełnie inny temat. W zależności od wielkości strony cały proces może zająć nawet do kilku tygodni.

Jakie są najważniejsze elementy migracji strony?

Najważniejsze elementy migracji strony to:

  1. Planowanie
  2. Zbieranie danych
  3. Przygotowywanie środowiska
  4. Przeprowadzenie migracji
  5. Analiza strony po migracji
  6. Monitorowanie i ewaluacja

Oprócz tego musisz pamiętać o unikaniu najczęściej pojawiających się błędów, dbając o:

  • stworzenie przekierowań 301,
  • przeniesienie całej treści, w tym np. contentu z bloga,
  • odtworzenie linkowania wewnętrznego,
  • zachowanie tytułów SEO czy meta description,
  • przeniesienie wszystkich produktów.

Zacznij zwiększać obecność swojej marki
w Internecie!

1.

Umów się na rozmowę

Daj nam znać jeśli potrzebujesz pomocy z SEO i/albo SEM. Wypełnij formularz i podaj swój URL. Wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się do Ciebie w 48h.

2.

Poznajmy się

Powiedz nam nieco więcej o Twoim biznesie online: jakie cele chcesz zrealizować i jakie przeszkody stoją obecnie na Twojej drodze do ich osiągnięcia.

3.

Analiza SEO

Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.

4.

Twój indywidualny plan SEO

Dostajesz swój całkowicie spersonalizowany plan działania z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci, w jaki sposób strategia SEO poprawi rankingi Twojej strony.