Migracja strony może nieść wiele korzyści, ale jednocześnie jest ona związana z wieloma ryzykami. Przeprowadzenie jej bez udziału osoby posiadającej aktualnej wiedzy z dziedziny pozycjonowania stron może wiązać się z wieloma błędami, które sprawią, że widoczność Twojej strony spadnie. Z naszą pomocą przeprowadzisz ten proces świadomie, a nasi specjaliści upewnią się, że nic co mogłoby negatywnie odbić się na Twojej widoczności nie zostanie przeoczone!
Plan działania krok po kroku
Migracja domeny
Migracja CMS
Przeprojektowanie strony internetowej
Migracja treści
Senior SEO Specialist
Migracja strony jest sporym wyzwaniem dla każdej firmy. Z jednej strony stanowi okazję do poprawy widoczności strony, a z drugiej – jest ogromnym ryzykiem. Nieprawidłowo przeprowadzona migracja ma tragiczne skutki, które co prawda da się odkręcić, ale zanim to nadejdzie – straty w SEO i sprzedaży będą znaczące, na pewno je więc odczujesz.
No dobrze, ale migracja to migracja – co więc może pójść nie tak?
Najczęstsze problemy wynikają z braku aktualnej wiedzy dotyczącej SEO u deweloperów przeprowadzających migrację. Niestety zdarza się, że webmasterzy, którzy są specjalistami w swojej dziedzinie, nie są świadomi, jakie błędy mogą popełnić, nie biorąc pod uwagę zasad SEO. A mogą – bardzo wiele, i to poważnie zagrażających kondycji strony.
Jak pewnie wiesz, przekierowania 301 to odpowiedź HTTP mówiąca o konieczności przeniesienia użytkownika na nową stronę. Ale to nie wszystko – to właśnie przekierowania 301 pozwalają Ci przekazać większość mocy strony nowej witrynie, zapobiegając marnowaniu efektów dotychczasowej pracy SEO. Brak mapy przekierowań odbije się mocno na widoczności Twojej strony.
Jak roboty Google mają odnaleźć się na nowej witrynie, kiedy sitemapa nie jest spójna z jej treścią? Podczas migracji strony koniecznie należy zadbać o zaktualizowanie nowej mapy i wgranie jej do Google Search Console.
To kolejna częsta pomyłka, której efektem jest brak ciągłości zbierania danych. Podpięcie Google Analytics, Google Search Console czy Pixela Facebooka to podstawowy element migracji strony.
Zdarza się, że w trakcie migracji e-commerce deweloper zapomni o przeniesieniu niektórych produktów, co może skutkować obniżeniem sprzedaży. O ile szybko się zorientujesz, że coś jest nie tak, problem nie jest aż tak duży – gorzej, gdy takie fakty wychodzą na przykład po kilku miesiącach.
Jeśli już ciężko pracowałeś nad stworzeniem bloga firmowego, wgraniem instrukcji wideo czy działem FAQ, szkoda marnować ten potencjał! Mimo to zdarza się, że w trakcie migracji content nie zostaje przeniesiony na nową witrynę, a to duży błąd.
Mowa tu o takich znacznikach jak meta description, title czy alt. Mimo że nie widać ich na pierwszy rzut oka, są niezmiernie ważne dla widoczności strony.
Zdarza się, że przenosząc treść strony, pomija się elementy linkowania wewnętrznego lub pozostawia się stare linkowanie – to z kolei negatywnie wpływa na crawlowanie strony przez roboty Google i doświadczenia użytkownika.
Wydawać by się mogło, że migracja strony to idealny moment na duże zmiany, prawda? Niestety, często pochopne zmiany prowadzą do obniżenia widoczności. Konstrukcja menu i cała architektura strony mają w końcu ogromny wpływ na SEO!
Nieprzemyślane usuwanie podstron powoduje generowanie stron z błędem 404, co z kolei przekłada się na negatywne doświadczenia użytkownika i ryzyko spadku widoczności (skoro na stronie nie ma treści, które powinny być, po co ją wyświetlać w wynikach wyszukiwania?).
Często próbujemy zrobić coś sami, i rzeczywiście – w wielu sytuacjach można dzięki temu sporo zaoszczędzić. Jednak migracja strony jest jednym z tych przypadków, kiedy warto przemyśleć wsparcie ze strony agencji SEO. Dlaczego?
Delante to godna polecenia agencja SEO. Z miesiąca na miesiąc nasz sklep internetowy osiąga coraz lepsze wyniki – widzimy wyraźny wzrost widoczności i ruchu. Komunikacja z Panią Asią i ogólny przebieg współpracy również jest bez zarzutów.
W Delante przeprowadziliśmy już niejedną migrację strony – mamy dzięki temu wiedzę popartą nie tylko teorią, ale i doświadczeniem. Znamy wiele CMS-ów i technologii, nie tylko tych najpopularniejszych.
Co więcej – wyróżnia nas biznesowe podejście do SEO, bo mamy świadomość, że to jeden z elementów marketingu internetowego, które mają służyć zwiększeniu Twoich zysków.
A jeśli masz wątpliwości, czy podołamy Twojemu wyzwaniu – napisz do nas, odpowiemy na wszystkie pytania!
Migracja niejedno ma imię, a dokładniej – niejedną ma formę. To nie tylko przeniesienie strony z jednego CMS-a na drugi. Jakie są typy migracji SEO? Kiedy możemy o niej mówić?
Współpraca z Delante od samego początku układa nam się bardzo dobrze. Przede wszystkim jednak wyniki naszej firmy po przejęciu naszych działań SEO przez Delante odnotowały zdecydowane wzrosty w wielu aspektach. Na uwagę zasługuje również bardzo dobra obsługa przez naszych opiekunów – szczegółowe odpowiedzi na pytania, regularne raportowanie i chęć wdrażania nowych działań. Polecam!
Tak, migracja strony może wpłynąć na ruch z Google. Prawidłowo przeprowadzona migracja może poprawić widoczność witryny i przynieść większy ruch, należy jednak pamiętać, że z migracją wiąże się duże ryzyko.
Musisz przeprowadzić ją w 100% prawidłowo, aby nie doświadczyć spadku ruchu i widoczności, dlatego doradzamy ją tylko wtedy, gdy jesteś pewien, że wiesz, co robisz, lub masz wsparcie profesjonalnych deweloperów i specjalistów SEO.
Migracja strony może być prawdziwym wyzwaniem ze względu na SEO. Aby upewnić się, że nie stracisz na widoczności (a wręcz przeciwnie – zyskasz), musisz zadbać o właściwy plan. Oto kilka rad od nas:
Sam proces migracji powinien trwać jak najkrócej, jednak przygotowanie do migracji i analiza strony po jej przeprowadzeniu to zupełnie inny temat. W zależności od wielkości strony cały proces może zająć nawet do kilku tygodni.
Najważniejsze elementy migracji strony to:
Oprócz tego musisz pamiętać o unikaniu najczęściej pojawiających się błędów, dbając o:
Daj nam znać jeśli potrzebujesz pomocy z SEO i/albo SEM. Wypełnij formularz i podaj swój URL. Wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się do Ciebie w 48h.
Powiedz nam nieco więcej o Twoim biznesie online: jakie cele chcesz zrealizować i jakie przeszkody stoją obecnie na Twojej drodze do ich osiągnięcia.
Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.
Dostajesz swój całkowicie spersonalizowany plan działania z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci, w jaki sposób strategia SEO poprawi rankingi Twojej strony.