Dlaczego warto pozycjonować sklep ze sportowym asortymentem?
Branża sportowa to jedna z najbardziej konkurencyjnych branż w sieci. Każdego roku przybywa wiele sklepów oferujących sprzęt sportowy, odzież sportową oraz akcesoria. Pozytywny wpływ na branże sportowe w Polsce, zarówno artykułów, odzieży i obuwia sportowego, w znacznym stopniu ma moda na prowadzenie zdrowego trybu życia. Jak widać, odzież sportowa oraz obuwie znajdują się w pierwszej dziesiątce najczęściej wybieranych produktów przez Polaków. W wielu badaniach przeprowadzonych spośród Polaków mniej więcej jedna piąta w wieku od 15-69 lat spełnia normy dotyczące aktywności fizycznej, jakie są rekomendowane przez WHO. Sporty, jakie najczęściej wybierają Polacy, to jazda na rowerze, bieganie oraz siłownia. [caption id="attachment_9239" align="aligncenter" width="750"] źródło: https://www.benefitsystems.pl/fileadmin/user_upload/MULTISPORT_INDEX_2018_RAPORT.pdf[/caption] Potencjał przemysłu sportowego i rekreacyjnego jest bardzo duży ponieważ obejmuje wszelkie akcesoria do ćwiczeń, sprzęt sportowy, fitness oraz odzież i obuwie sportowe. Ponadto do czynników napędzających tę branżę należą również wydarzenia sportowe, inicjatywy promujące aktywny styl życia, a także blogerów i influencerów na popularnych social mediach. Dlatego warto postawić na SEO jeżeli prowadzisz sklep w tej branży.Jak użytkownicy wyszukują sportowe produkty?
Wyszukiwanie produktów przez klientów sklepów sportowych, a zwłaszcza tych specjalistycznych, opiera się na frazach long-tail. Takie frazy są przede wszystkim mniej konkurencyjne i łatwiej osiągają pozycje w TOP10. Często szukając danego produktu konsumenci oprócz nazwy producenta i modelu zawierają dokładniejszą specyfikację np. “tarcza hamulcowa shimano 160 mm 6 śrub”. Dlatego podczas optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek warto uwzględnić słowa o długim ogonie, zawierające szczegóły dotyczące rozmiaru oraz specyfikacji produktu. Przykładowo, gdy skupimy się tylko na frazach ogólnych: “tarcza hamulcowa”, “tarcza hamulcowa Shimano”, możemy spowodować wygenerowanie ruchu w górnej części lejka sprzedażowego, lecz to fraza szczegółowa “tarcza hamulcowa shimano 160 mm 6 śrub” będzie miała większe prawdopodobieństwo sprzedaży. Warto również wiedzieć, że sprzedając szeroki asortyment produktów przeznaczonych do wielu sportów i pozycjonując się na ogólne frazy, konkurujemy z takimi graczami jak Decathlon, Go Sport oraz Martes Sport. Udział w rynku artykułów sportowych samych dużych graczy wynosi ponad 27%.Czynniki wpływające na wzrost konwersji
Każdy sklep internetowy stawia sobie za cel wysoką konwersję. Samo to pojęcie jest określane jako wykonanie pożądanego działania przez użytkownika. Na przykład, może to być dodanie produktu do koszyka, kliknięcie w zakładkę kontakt lub po prostu zakup produktu. Do czynników, które mogą wpływać na założoną przez sklep konwersje zalicza się:- przejrzystą i intuicyjną stronę,
- łatwą nawigację,
- funkcjonalność koszyka,
- atrakcyjną ofertę produktową,
- wysokiej jakości zdjęcia produktów i rozbudowane, szczegółowe i co ważne unikalne opisy,
- wyprzedaże sezonowe oraz promocje,
- CTA (poprawnie skonstruowane przyciski wzywające do działania).