Pozycjonowanie we Francji – co warto wiedzieć?

Pozycjonowanie we Francji – co warto wiedzieć?

Pozycjonowanie we Francji może przynieść firmie wymierne korzyści – gospodarka tego kraju dynamicznie się rozwija, a z internetu korzysta ponad 86% mieszkańców. Sprawdź, na co należy uważać, jeśli chcemy zwiększyć widoczność swojej strony w wynikach wyszukiwania francuskich internautów.

Ostatnio na naszym blogu: O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Francuski to dziesiąty najczęściej używany język na świecie. Francja posiada piątą pod względem wielkości gospodarkę. To sprawia, że wejście na ten rynek może być niezwykle opłacalne. W zeszłym roku kraj ten zajął trzecie miejsce w Europie pod względem użytkowników internetu (wyprzedziły ją Wielka Brytania na drugim miejscu i Niemcy na pierwszym). Wszystko więc wskazuje na to, że widoczność naszej strony internetowej w SERPach fracuskich odbiorców może przynieść wymierne korzyści. Na co uważać, jeśli planujemy pozycjonowanie we Francji?

Francuski przodek internetu

W 1982 roku we Francji wprowadzono system Minitel. Bazował na wideotekście (a więc przypominał telegazetę). Ciekawostką jest fakt, że chociaż wcześniej, w latach 70., usługi oparte na podobnych technologiach pojawiły się w innych krajach, to właśnie we Francji zdobyły największą popularność.

Minitel początkowo pełnił funkcję książki telefonicznej, później zaczęto go używać nawet do obsługi kont bankowych. Dlaczego to ważne z punktu widzenia SEO? Część specjalistów twierdzi, że popularność tej technologii opóźniła rozwój francuskiego sektora marketingu wyszukiwarek internetowych w stosunku do Wielkiej Brytanii czy krajów skandynawskich. Ale jak jest dzisiaj?

Dziś Francja zajmuje czołowe miejsca w rankingach przedstawiających procentowo liczbę osób korzystających z internetu. Zachowanie Francuzów w sieci przybliża poniższy wykres. Uwzględniono na nim te aktywności, które w 2016 roku użytkownicy podejmują co najmniej raz w tygodniu.

Aktywność Francuzów w sieci w ciąglu tygodnia:

internet users in France - pozycjonowanie we Francji -

źródło: Statista

Jak widać Francuzi intensywnie korzystają z wyszukiwarek internetowych. Nic dziwnego – według danych z tego roku z internetu korzysta prawie 56 milionów osób, co daje 86,4% mieszkańców. Te informacje nie pozostawiają wątpliwości – na tak dynamicznie rozwijającym się rynku internetowych warto zadbać o wysoką pozycję w wyszukiwarkach.

pozycjonowanie we Franci - aktywność tygodniowa
źródło: www.internetlivestats.com

Pozycjonowanie we Francji – o czym należy pamiętać?

Jeśli chcemy wypozycjonować swoją stronę w obcym kraju, pierwszym krokiem powinno być sprawdzenie, jakiej przeglądarki używają jego mieszkańcy. W Rosji i na Ukrainie musielibyśmy zainwestować czas i energię w poznaniu tajników Yandexa, na rynku czeskim najpopularniejszy jest Seznam. A jak sytuacja przedstawia się we Francji?

google france - pozycjonowanie we Francji

Jeśli chodzi o wyszukiwarki internetowe to tak jak wielu innych krajach i we Francji prym wiedzie Google (95,5%). Nie znaczy to jednak, że wszystkie działania SEO, które podejmowaliśmy na rynku rodzimym możemy przenieść na rynek zagraniczny. Pozycjonując się we Francji dobrze jest zwrócić uwagę na kilka aspektów. Oto niektóre z nich:

  1. Większość Francuzów wyszukuje frazy w swoim ojczystym języku

Zaleca się unikanie zbitków wyrazowych złożonych z dwóch różnych języków. Zamiast nazw anglo- lub polsko-francuskich zdecyduj się jedynie na francuskie. W innym przypadku zmylić możesz nie tylko użytkowników strony, ale też googleboota.

  1.  Nie tłumacz bezpośrednio słów kluczowych na język francuski

To, że dane frazy dobrze sprawdzają się w SEO w Polsce, wcale nie znaczy, że podobnie będzie na rynku francuskim. Warto przetłumaczyć nasze wyrazy i zbadać, jakie ich synonimy są stosowane najczęściej, zarówno w mowie oficjalnej, jak i potocznej. Jeśli zajmujesz się np. usługami wypoczynkowymi, nie idź na łatwiznę i nie przekładaj mechanicznie wszystkich rozwiązań, które dotąd się sprawdzały – upewnij się, których słów francuskojęzyczni użytkownicy używają najczęściej: gite, vacance czy może chale?

  1. Regionalne zróżnicowanie

Podczas doboru słów kluczowych trzeba wziąć pod uwagę również, że wyszukiwane frazy mogą różnić się w zależności od tego, z którego regionu Francji pochodzą użytkownicy. Oferowane przez daną firmę  produkty i usługi mogą nosić odmienne nazwy. Przykładowo: tradycyjne francuskie słodkie bułeczki z czekoladą (pain au chocolat) w regionie południowych Pirenejów określa się mianem chocolatine. Jeśli planujemy trafić to jak największej liczny odbiorców, dobrze jest mieć na uwadze różnorodne określenia tego samego produktu.

  1. Kwestia przestrzeni

Do tego dochodzi jeszcze jeden problem. Jest on widoczny zwłaszcza, gdy tłumaczymy  z języka angielskiego, niemniej jednak należy pamiętać o tym również podczas tłumaczenia z polskiego – ta sama treść w języku francuskim może zajmować więcej przestrzeni. Chociaż w SEO kwestia ta nie odgrywa tak dużego znaczenia jak podczas korzystania z modelu PPC, to warto mieć ją na względzie podczas tworzenia contentu.

  1. Skorzystaj z usług native speakera

Syntaksa, akcenty, slang… Jeśli francuski nie jest twoim językiem ojczystym, podczas pracy najpewniej pojawią się momenty zawahania dotyczące kwestii językowych. Google nie postrzega dwóch stron o tej samej zawartości, ale w innych językach, jako duplikatów. Mimo to warto zadbać o to, aby tłumaczenie nie było jedynie automatycznym przełożeniem zawartości polskiej strony. Generując wartościowy content powinno uwzględnić się kwestie slangowe jak i te związane z kulturą kraju. W obydwu tych przypadkach pomoc native speakera będzie nieoceniona – to on wykreuje content najwyższej jakości, z uwzględnieniem różnych niuansów.

  1. Skup się na linkbuildingu

SEO w języku francuskim to référencement (odwoływanie się, odsyłanie). Sama nazwa podkreśla więc rolę, jaką w tym procesie odgrywa linkbuilding. W pozycjonowaniu we Francji baza linków odgrywa niezwykle dużą rolę. Powinniśmy starać się uzyskać jak najwięcej wysokiej jakości odniesień do naszej strony internetowej, aby wywindować ją w rankingu lokalnych francuskich wyszukiwarek.

Zarówno przy budowaniu odnośników do strony, jak i przy realizowaniu ogólnej kampanii promowania swojego biznesu, warto zastanowić się również nad tym, które platformy odgrywają dla Francuzów najważniejszą rolę. Najczęściej wykorzystywanymi rozwiązaniami przez biznes są Viadeo i LinkedIn, dopiero za nimi plasuje się Facebook. W przypadku indywidualnych użytkowników najbardziej liczą się: Facebook (40,72%), Google+ (12,44%), Twitter (12,31%), na kolejnych pozycjach plasują się Youtube, LinkedIn, Instagram i Myspace (dane z 2016 roku, źródło: Statista).

 eiffel tower - pozycjonowanie we Francji

SEO we Francji – czy to możliwe?

Czy pozycjonowanie we Francji jest możliwe do przeprowadzania z Polski? Odpowiedź na to pytanie brzmi: TAK! Najpierw należy jednak zastanowić się, dlaczego nasza strona miałaby przyciągnąć francuskich klientów. Obszerna wiedza na temat pozycjonowania może wcale nie być gwarantem sukcesu na rynku międzynarodowym. Aby właściwie zaprezentować swoją działalność w języku francuskim, warto zatroszczyć się o redakcję zoptymalizowanej, również pod kątem językowym, treści.

Francja to jedna z najważniejszych destynacji, jeśli myślimy o międzynarodowych kampaniach i promowaniu swojej strony poza granicami Polski. Silne ekonomicznie państwo, duża populacja, używająca jednego języka to tylko kilka z czynników, które mogą zachęcić firmy do pozycjonowania we Francji. Oczywiście wejście na nowy lokalny rynek wymaga zarówno znajomości specyfiki danego regionu, jego kultury oraz, co niezwykle ważne dla działań SEO, języka. O tym, że warto podjąć ten wysiłek świadczą prognozy specjalistów – do 2050 roku francuskim posługiwać się będzie ok. 500 milionów osób!

Dowiedz się więcej na temat pozycjonowania zagranicznego: Pozycjonowanie zagraniczne

(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Prowadzisz biznes stacjonarnie? Weź pod uwagę rozpoczęcie działalności online. Coraz więcej Polaków korzysta z internetu, jednocześnie z roku na rok rośnie odsetek kupujących w sieci. Temu wszystkiemu towarzyszy intensywny rozwój e-commerce. 2020 rok był wyjątkowy dla firm prowadzących działalność online - do wzrostu zainteresowania ich ofertą dodatkowo przyczyniła się pandemia. Dlatego nie powinieneś zwlekać z przeniesieniem firmy do internetu. O czym musisz pamiętać?

Czytaj więcej
Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej
O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

Powierzono Ci trudne zadanie znalezienia agencji SEO, a nie masz żadnego doświadczenia z tą branżą i tak naprawdę nie wiesz, od czego zacząć? Żeby ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy listę pytań, które możesz wykorzystać, wybierając firmę do współpracy w zakresie pozycjonowania. Być może dzięki naszym sugestiom zabłyśniesz przed szefem, a Twój wybór przełoży się na pozyskanie klientów z wyszukiwarki Google. A więc, o co pytać agencję SEO?

Czytaj więcej