Pozycjonowanie
Pozycjonowanie stron
Chcesz dotrzeć do większej ilości klientów? Sprawdź jak skuteczne pozycjonowanie zwiększy widoczność Twojej strony w internecie.
Co to jest pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie, inaczej SEO (Search Engine Optimization – optymalizacja pod wyszukiwarkę internetową), to wszystkie działania, które mają na celu zwiększenie widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Na pozycję strony w wyszukiwarce Google wpływa kilkaset parametrów, które są oceniane przez algorytmy Google. Pozycjonowanie to stały proces. Zbudowanie i utrzymanie wysokich pozycji strony internetowej wymaga ciągłej obserwacji algorytmów, działań konkurencji, a także trendów SEO.
Spis treści:
Dla kogo jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie jest dla każdego, kto posiada stronę internetową i chce, aby była ona widoczna w internecie. Pozycjonowane najczęściej są to strony internetowe, które mają generować konwersję, np. sprzedawać produkty lub pozyskiwać klientów zainteresowanych daną usługą. SEO jest to więc absolutny must have dla sklepów internetowych oraz dla firm usługowych.
Jeżeli tu trafiłeś, to pewnie pozycjonowanie jest też dla Ciebie!
Jakie są korzyści z pozycjonowania?
W Polsce aż 85% osób ma stały dostęp do internetu (2018 rok) i aż 98% z nich korzysta z wyszukiwarki Google. Pozycjonowanie daje więc możliwość dotarcia do około 30 mln osób w samej tylko Polsce! Niemało, prawda?
Niezaprzeczalną korzyścią jest wzrost widoczności strony internetowej w wyszukiwarce Google. Wyższa pozycja strony w wyszukiwarce to większy ruch na stronie. Dowodem są dane z 2018 roku, które mówią, że CTR (Click Through Rate) dla pierwszego wyniku wynosi 30%. Dla trzeciego już tylko 10%, a dla dziesiątego (nadal na pierwszej stronie!) to już tylko 2%.
Ten sam raport dowodzi wyższości pozycjonowania szerokiego nad pozycjonowaniem na frazy. Okazuje się, że frazy long-tailowe nie tylko charakteryzują się większą konwersją już po wejściu użytkownika na stronę, ale także osiągają większe CTRy jeszcze w SERPach.
Pozycjonowanie to czasochłonny proces, ale jego efekty są długotrwałe, jeżeli tylko prowadzony jest konsekwentnie. Ciągle monitorowanie efektów, algorytmów i konkurencji pozwala na wprowadzanie potrzebnych zmian na czas i utrzymanie osiągniętych już wyników.
Co wpływa na pozycję w wyszukiwarce?
Na pozycję strony w wyszukiwarce Google wpływa kilkaset parametrów, które są oceniane przez algorytmy Google. Główne parametry oceniane przez Google to:
- Treść na stronie
- Architektura strony
- Kod HTML
- Autorytet strony
- Linkowanie zewnętrzne
- Działania użytkowników
Kiedy pojawią się efekty pozycjonowania?
Pozycjonowanie stron jest procesem, który powinien być prowadzony stale. W podejściu szerokim do pozycjonowania pierwsze efekty, w postaci zwiększającej się widoczności strony, można zauważyć już po 2-3 miesiącach od rozpoczęcia działań SEO. Jest to niewątpliwie zaleta tego podejścia, które skupia się na zwiększaniu ruchu organicznego na stronie, a nie tylko na podnoszeniu pozycji fraz. To właśnie wzrost ruchu organicznego jest kolejnym efektem, idącym za wzrostem widoczności. Wzrost ruchu można zauważyć zazwyczaj już po 4 miesiącach współpracy.
Jak mierzyć efekty pozycjonowania?
Najważniejszym i bezpośrednim efektem pozycjonowania jest wzrost widoczności strony w wyszukiwarce, który przekłada się na wzrost ruchu organicznego na stronie. Obecnie odchodzi się już od postrzegania jakości pozycjonowania poprzez pozycje wybranych fraz. W pozycjonowaniu szerokim liczba pozycjonowanych fraz jest bardzo duża (nawet kilkaset). Dobierane są one pod kątem ich wpływu na ruch na stronie i ukierunkowane na wzrost konwersji (sprzedaży).
W naszych raportach pokazujemy klientom zmiany w widoczności i ruchu na stronie, zmiany pozycji najważniejszych fraz kluczowych oraz wykonane działania. Efekty powinno się monitorować na bieżąco i podsumowywać minimum raz na miesiąc.
Efekty pozycjonowania powinno się porównywać nie tylko miesiąc do miesiąca, ale również rok do roku (szczególnie przy branżach sezonowych).
Aby zapewnić najwyższy poziom naszych usług oraz wiarygodne mierzenie efektów pracy, używamy między innymi następujących narzędzi zewnętrznych:












Ile kosztuje pozycjonowanie?
Budżet pozycjonowania zależy od ilości pracy i czasu potrzebnych do osiągnięcia pożądanych wyników. Czas ten zależy od kilku istotnych czynników, między innymi od:
- branży i jej konkurencyjności na danym rynku,
- aktualnego poziomu optymalizacji technicznej strony,
- aktualnej widoczności strony,
- możliwości CMS’a,
- historii domeny,
- autorytetu domeny,
- wielkości strony internetowej,
- ilości treści na stronie,
- stanu linkowania zewnętrznego.
Jak wygląda proces pozycjonowania w Delante?
Dlaczego warto to robić z Delante?
Jako Delante mamy doświadczenie z wieloma branżami. Pozycjonujemy strony lokalne, ogólnopolskie oraz zagraniczne. Stosujemy najbardziej efektywny model SEO – pozycjonowanie szerokie.
Dowodem owocnej współpracy są pozytywne opinie o naszej firmie w Google oraz na profilu Clutch. Na naszej stronie znajdziesz również wiele case study naszych klientów.
Przykłady naszych sukcesów:
Doceniamy, że Delante, jako partner biznesowy, poza budowaniem z dużą skutecznością ruchu organicznego, dba również o konsultacje w innych kwestiach związanych ze stroną.
Konrad Kargol
Coo & Co-funder
Z Delante współpracujemy od 2017 roku. Współpraca jest owocna i od początku stanowi dla Ceneo.pl wsparcie w realizacji strategii linkbuildingu. Naszą współpracę opieramy na zaufaniu, jakości i odpowiedzialności.
Adrian Olszewski
SEO and Content Marketing Manager
Dzięki Delante mogę zauważyć wzrosty ruchu oraz wzrost sprzedaży w moim sklepie internetowym. Prace optymalizacyjne są wykonywane bardzo rzetelnie. Widać również zdecydowany przyrost linków do mojej strony od rozpoczęcia współpracy.
Marcin Skoczylas
Dyrektor Działu Obsługi Elektronicznej
We see a meaningful growth in Google traffic and visibility. I can feel that my business is important for Delante.
Sophia Taoutaou
Digital Marketing Manager
Spadli nam z nieba, kiedy ich najbardziej potrzebowaliśmy. Szybko i skutecznie zoptymalizowali od nowa całą stronę www pod względem SEO, tak aby Google nas znowu polubił. Dodatkowo przeprowadzili nas krok po kroku przez tajniki tworzenia treści pod SEO.
Dominika Jajszczak
Menedżer ds. projektów
Ludzie pracujący w Delante to profesjonaliści, którzy w każdym momencie i na każdym etapie współpracy są do Naszej dyspozycji. Po kilku agencjach SEO w końcu udało Nam się znaleźć odpowiednich ludzi znających się na tym o robią.
Grzegorz Hałat
CEO
Delante zwiększyło ruch organiczny na naszej zagranicznej stronie. Z przyjemnością mogę powiedzieć, że w wyniku ich pracy podpisaliśmy kilka znaczących umów.
Grzegorz Śmiałek
Managing Director
Współpraca przy projektach SEO z Delante to czysta przyjemność. Przejrzysta komunikacja i duża skuteczność działań to to, co ich wyróżnia.
Konrad Zach
Founder&CEO thinkHUB
Współpracę z Delante podjęliśmy dwa lata temu, będąc nad „internetową przepaścią widoczności”. To, co szczególnie lubię w Delante to bardzo przyjazny kontakt i otwarta komunikacja.
Katarzyna Cieślik
Specjalista SEO z Delante stał się właściwie częścią naszego zespołu content marketingu. Regularne spotkania i dobra współpraca przynoszą efekty – widzimy znaczny wzrost widoczności i ruchu organicznego z rynku UK.
Adam Przegorzelski
CMO, Co-founder
Współpraca z Delante od samego początku układa nam się bardzo dobrze. Przede wszystkim jednak wyniki naszej firmy po przejęciu naszych działań SEO przez Delante odnotowały zdecydowane wzrosty w wielu aspektach. Na uwagę zasługuje również bardzo dobra obsługa przez naszych opiekunów – szczegółowe odpowiedzi na pytania, regularne raportowanie i chęć wdrażania nowych działań. Polecam!
Agata Greguła
Specjalista ds. Marketingu
W stosunku do założonego budżetu, osiągamy bardzo dobre efekty. Z chęcią polecam Delante innym.
Karolina Ochała
Rozpoczęcie współpracy z Delante było dla nas przysłowiowym strzałem w dziesiątkę! Bardzo cenię sobie to, że w całym procesie współpracuję tylko z dwiema specjalistkami jedną, która zajmuje się SEO i drugą zajmującą się SEM. Wspólnie omawiamy wszelkie zmiany i planujemy kolejne działania, na bieżąco też reagujemy na to co dzieje się na stronie. Takie zestawienie SEO, SEM i naszych wewnętrznych działań świetnie wpływa na wyniki HomeKONCEPT.
Izabela Jóźwik
Kierownik Działu Marketingu
Delante wykonuje prace optymalizacyjne bardzo rzetelnie, a linki przez nich tworzone są wysokiej jakości. Bez wątpienia posiadają bardzo dużą wiedzę techniczną.
Sabina Broda
CEO
Delante prowadzi proces SEO dla 4 naszych domen (de, es, it oraz fr). Zaletą na pewno jest to, że jeden specjalista pracuje z nami bezpośrednio i jest odpowiedzialny za każdą domenę. Zdecydowanie widzimy stały wzrost widoczności.
Agata Jasińska
General Manager
Jestem pod wrażeniem, jak szybko mogliśmy zobaczyć wyniki. Specjaliści Delante są bardzo profesjonalni i naprawdę znają się na tym co robią.
Bartłomiej Bober
Manager
Delante to godna polecenia agencja SEO. Z miesiąca na miesiąc nasz sklep internetowy osiąga coraz lepsze wyniki – widzimy wyraźny wzrost widoczności i ruchu. Komunikacja z Panią Asią i ogólny przebieg współpracy również jest bez zarzutów.
Wdrożenie praktycznych wskazówek pani Mileny sprawiło, że moja strona wystrzeliła w Google. Ilość fraz w pierwszej 10 organicznych wyników wyszukiwania podwoiła się w ciągu zaledwie 5 miesięcy. W czasie jednorazowego projektu dostałam szczegółowe instrukcje jak działać i radę z jakich narzędzi korzystać, aby osiągnąć optymalny efekt. Wszystko dopasowane do specyfiki i skali mojej działalności oraz wytłumaczone z cierpliwością i w zrozumiały dla laika sposób.
Inwestycja w moją współpracę z Delante już dawno się zwróciła, dlatego szczerze polecam każdemu, kto chce profesjonalnie zająć się SEO swojego bloga.
Wspierane technologie
Mamy doświadczenie z wieloma systemami zarządzania treści – polskimi i zagranicznymi, pracujemy również z wieloma indywidualnymi CMSami.














